Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
poprawne podlaczenie axtona c500x4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Car Audio i CB
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gomes




Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa

PostWysłany: 26 Paź 2007 10:38     Temat postu: poprawne podlaczenie axtona c500x4

Witam wszystkich. To moj pierwszy post na forum. Stalem sie posiadaczem wzmaka Axtona c500. Mam pare pytan. Przeczytalem juz pare poradnikow ale potrzebuje potwierdzenia czy wszystko dobrze zrozumialem:) Mam radyjko sony z cd.

1. Po lewej stronie prowadze kable zasilajace od akumulatora (mysle o srednicy 8mm), pod stacyjka czy jak najlepiej ?
2. Czy zamontowanie kondensatora 1 Farad poprawi ogolnie charakterystyke basu i gory ?
3. Prawa strona leca sobie kable syglanlowe z radia i z przednich glosnikow (wystarczy 5mm beztlenowe ?) wzraz z rem(podlaczyc go pod radio czy moze stacyjke ?)
4. W bagazniku sub z br ktorego dopiero bede robil ( mam skrzynke do domu na tonsilu 30/120/1... podlacze go do testow i zobaczymy jak to zagra .. wiem wiem ma 8 ohm wiec sie nie nadaje ale to beda tylko testy).
5. Na wzmacniaczu jedna stone ustawiam na przod (wlaczam filtr gornoprzepustowy i podlaczam stereo), druga strona(filtr dolnoprzepustowy + mostek czyli cos kolo 100 W rms przy 4 ohm ?)
6. Przy okazji jaki bedzie odpowieni glosnik pod ten wzmacniacz do suba ( jedna propozycje Magnat Xpress juz mam moze jakies inne ?).
7.Jaki zastosowac bezpiecznik ? rozumiem ze ma on sie znajdowac prze kondensatorem ?

Pozdrawiam i prosze o sprawdzenie czy wszystko dobrze rozumiem poniewaz jest to moja pierwsza konstrukcja car audio.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prex




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: 26 Paź 2007 11:15     Temat postu:

Ad.1
Obojetnie z ktorej strony ciagniesz jakie kable, ale faktycznie akurat lewa strona jest latwiej pociagnac zasilanie. 8mm powinno do takiej instalki w zupelnosci wystarczyc.

Ad.2
Kondensator nie poprawia charakterystyki, jedynie nie dopuszcza do spadkow napiecia w momentach w ktorych jest wymagane wiecej napiecia (np. podczas uderzen basu).

Ad.3
Do glosnikow wystarcza Ci w zupelnosci 2,5mm, wieksze sa naprawde nie potrzebne. Jezeli chodzi o remout, to podpinasz go pod radio.

Ad.4
Nie radze testowac takich glosnikow zbyt intensywnie (roznica impedancji).

Ad.5
Na wzmacniaczu na przod nie wlaczasz filtra gornoprzepustowego, tylko pelne pasmo (no chyba ze z przodu masz same tweetery), a na tyl wlaczasz tak jak piszesz filtr dolnoprzepustowy i podpinasz glosnik mostkiem.

Ad.6
Tutaj nie da sie jednoznacznie tego okreslic, bo zalezy czego oczekujesz. Zupelnie inaczej zagra skrzynia zamknieta, zupelnie inaczej z basreflexem itd.

Ad.7
Bezpiecznik montujesz zaraz za aku (max. 30cm od aku), bezpiecznik powinien miec przynajmniej jakies 50A.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
VeNoM




Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 26 Paź 2007 18:26     Temat postu:

Ale chyba z tym non filtrem na przodzie to raczej lipa co? Jak głosnikczki szesnastki mają przenieść odpowiednio niską częstotliwość z tak małęj powierzchni. Przy cichym graniu raczej bedzie dobrze natomiast juz przy głosniejszym moze charczeć. Nie mowie jednak ze nie przeniosą ale co to bedzie za jakość. Ja bym jednak łączył ten filtr górny. On odetnie chyba cos do 80hz. Ale to kwestia uznania. Metoda prób i błędów, kto co lubi. Mozesz przeciez popróbowac co lepiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prex




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: 26 Paź 2007 20:03     Temat postu:

VeNoM napisał:
Ale chyba z tym non filtrem na przodzie to raczej lipa co? Jak głosnikczki szesnastki mają przenieść odpowiednio niską częstotliwość z tak małęj powierzchni. Przy cichym graniu raczej bedzie dobrze natomiast juz przy głosniejszym moze charczeć. Nie mowie jednak ze nie przeniosą ale co to bedzie za jakość. Ja bym jednak łączył ten filtr górny. On odetnie chyba cos do 80hz. Ale to kwestia uznania. Metoda prób i błędów, kto co lubi. Mozesz przeciez popróbowac co lepiej.

VeNoM poniekat masz racje, ale wszystko zalezy od tego co kolega planuje miec z przodu. Jezeli zostawia nissanowskie glosniki to masz racje, ze lepiej wlaczyc filtr, natomiast jezeli bylby tam jakis odseparowany zestawik na zwrotnicach, to jak najbardziej pelne pasmo, bo zwrotnice juz sie reszta zajma Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
VeNoM




Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 26 Paź 2007 21:33     Temat postu:

Rozumiem o co chodzi. Ale taka zwrotnica w separowanym przodzi filtruje ale tylko w taki sposob ze rozdziela sygnał na bass i tweeter. Czyli jak sie domyślam nie tnie basów od dołu. To jest podział rzędu 3200-3500Hz. Ja mam tak zrobione. Czyli przód separowny na zwrotnicach zewnętrznych a do tego jeszcze dodatkowo na wzmaku fltr górnoprzepustowy który dodatkowo tnie basy od dołu nie pamietam dokładnie od ilu puszcza ale chyba od tych 80Hz. Myśle ze to jest dobre rozwiązanie bo powstaje teraz cos w podobie głosników separownanych trójdrożnych i kazdy głosnik gra w odpowiadającym dla niego zakresie Very Happy Chociaz z ciekawości moze jutro wyłącze ten filtr z wzmaku i zobacze jak przy głosniejszym graniu będą sie zachowywac chociaz wątpie zeby przy naprawde niskim basie to dobrze grało. Chociaż swoją drogą jesli zwrotka na wzmaku jest wyłączona to sie domyślam ze basy lepiej sie zlewają przód z tyłem. Heh az normalnie mnie to zacieakwiło jak to bedzie grac bez tego ciecia od dołu. Zeby nie pozna pora to zaraz bym to pobadał. Pozdro. W koncu cos sie ruszyło na tym forum. Przez wiekszosc czasu tylko cisza i spokój. Wink
Gomes dopatrzyłem sie jednej przeoczonej sprawy Very Happy chodzi o wygłuszenie drzwi jak z tym bedzie? Mysle ze to wazne jak ma dobrze grać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prex




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: 26 Paź 2007 22:34     Temat postu:

VeNoM napisał:
Rozumiem o co chodzi. Ale taka zwrotnica w separowanym przodzi filtruje ale tylko w taki sposob ze rozdziela sygnał na bass i tweeter. Czyli jak sie domyślam nie tnie basów od dołu. To jest podział rzędu 3200-3500Hz. Ja mam tak zrobione. Czyli przód separowny na zwrotnicach zewnętrznych a do tego jeszcze dodatkowo na wzmaku fltr górnoprzepustowy który dodatkowo tnie basy od dołu nie pamietam dokładnie od ilu puszcza ale chyba od tych 80Hz. Myśle ze to jest dobre rozwiązanie bo powstaje teraz cos w podobie głosników separownanych trójdrożnych i kazdy głosnik gra w odpowiadającym dla niego zakresie Very Happy Chociaz z ciekawości moze jutro wyłącze ten filtr z wzmaku i zobacze jak przy głosniejszym graniu będą sie zachowywac chociaz wątpie zeby przy naprawde niskim basie to dobrze grało. Chociaż swoją drogą jesli zwrotka na wzmaku jest wyłączona to sie domyślam ze basy lepiej sie zlewają przód z tyłem. Heh az normalnie mnie to zacieakwiło jak to bedzie grac bez tego ciecia od dołu. Zeby nie pozna pora to zaraz bym to pobadał. Pozdro. W koncu cos sie ruszyło na tym forum. Przez wiekszosc czasu tylko cisza i spokój. Wink
Gomes dopatrzyłem sie jednej przeoczonej sprawy Very Happy chodzi o wygłuszenie drzwi jak z tym bedzie? Mysle ze to wazne jak ma dobrze grać.

Wiesz, to zalezy jeszcze jakie masz woofery z przodu. U mnie w tej chwili siedza DLS'y r6a, ktore akurat clakiem niezle radza sobie z basem. Owszem nigdy to nie bedzie to co w bagazniku ze skrzynki, ale w takim razie po co one by byly?? Filtr na wzmaku odcina raczej znacznie wieksze pasmo i zostawia raczej sama "gore". Sprawdz u siebie jak zagra pod pelnym pasmem i wydaje mi sie, ze odczujesz roznice


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomes




Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa

PostWysłany: 27 Paź 2007 12:37     Temat postu:

Witam panowie. Wszystko w swoim czasie Obecnie mam zamontowane radyjko sony cdx-mp40 czy moze ktos mial stycznosc ? Przod zaraz rozkrece i dowiem sie co kryje ( ale dosc ladnie gra ... za to w tyl poprzednik zamontowal jakies 3 drozne swinstwo po 15 zl i mam tylko dziury w polce ehh. Mam troche pytan odnosnie regulacji gaznika itp ale to w innym dziale zapytam.

Co do audio wzmacniacz w pon przyjdzie, suba jednak zamontuje od kina kody ( to tylko do czasu az zrobie konkretnie do auta). Tylko mozecie podpowiedziec ktoredy puscic kable do akumulatora ( gdzies za bezpiecznikami moze jakas luke znajde ?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
VeNoM




Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Paź 2007 13:56     Temat postu:

Nie wiem jak to wytłumaczyć. Ale jak otworzysz maske to jest tam taki mały otwór z gumową zaślepką o ile sie nie myle jakis tam kabel juz przechodzi. Ale to idealne miejsce na poprowadzenie tego plusa. Od wewnątrz troche trudny dostęp ale od strony silnika normalnie go widać.
Prex umnie doły tnie od 80Hz w dół.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomes




Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa

PostWysłany: 27 Paź 2007 15:06     Temat postu:

tak tylko ja mam instalacje gazowa i tam sa przeprowadzone 3 przewody (a moze to od alarmu tam przewody ida ?)i nie ma juz miejsca ;/ wiec musze inne miejsce znalesc. Poprowadzic tylko plusa a minusa z jakiejs sruby ? slyszalem ze przez takie cos zwarcie moze sie zrobic i nawet samochod splonac.

Jakie macie akumulatory ? Ja mam 55 amperogodzin i przy mocy 500 w wzmacniacza nie bedzie mi go rozladowywal ? zima idzie wiec ciezko rano zapalic chyba bedzie ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
VeNoM




Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Paź 2007 16:12     Temat postu:

Ja mam napewno wiekszy nic standard chyba 65Ah i wzmak 750W max i nie ma problemów. wczesniej był mniejszy no i troche problemów było. Obecny nawet na postoju wytrzymuje długie granie. No jak na gazie bedzie sostawiony to normalne ze z rana trzeba będzie długo kręcić. Minus z karoserii. Ja podłączyłem do tej takiej srubku co mocuje boczki z tyłu te co podtrzymują tylną półkę. Tak zrobiłem bo i nawet w instrukcji od wzmaka tak zalecają. Samochód spłąnąć? Od tego jest bezpiecznik jakies max 30-40cm od aku. Moze nie tyle zwarcie co zakłocenia. Ale z tym ja przynajmniej nie miałem problemu. U mnie tym otworem idzie jeden gruby przewód a tez mam instalacje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prex




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: 27 Paź 2007 17:11     Temat postu:

VeNoM napisał:

Prex umnie doły tnie od 80Hz w dół.

Hmm.. to teraz dla odmiany ja z ciekawosci sprawdze jak moje zagraja, jak wlacze filtr gornoprzepustowy na przod
gomes napisał:

Jakie macie akumulatory ? Ja mam 55 amperogodzin i przy mocy 500 w wzmacniacza nie bedzie mi go rozladowywal ? zima idzie wiec ciezko rano zapalic chyba bedzie ...

Co do aku, to w chwili obecnej mam nowa centre 75Ah no i narazie daje sobie rade, ale 55Ah moze okazac sie troche za malo, zwlaszcza wlasnie, ze zima idzie. Jak mialem jeszcze nissana, to siedzial u mnie 71Ah i nieraz sluchalo sie muzy na postoju po 3-4h i zapalal bez mrugniecia okiem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomes




Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa

PostWysłany: 29 Paź 2007 19:46     Temat postu:

1.Witam. Zastanawiam sie czy mozna zastapic kabel 10 mm zasilajacy wzmacniacz z aukumlatora takim 4 zylowym 2.5 mm. Lacze poczatek 4 zylowego kabelka w jeden i koniec tak samo a srodek idzie sobie w podwojnej izolacji.

2.Czy wystapia duze straty poprzez takie polaczenie i czy wzmacniacz 500 watowy nie bedzie grzal tego kabelka .
3.5 metrow kabelka powinno wystarczyc ?
Mam taki w domu wiec po co wydawac 70 zlotych o ile duzej roznicy nie bedzie.

4.Czy przewod remote mam podlaczyc pod zolty kabelek wychodzacy z radia ( jest juz od poczaczony z innym zoltym. Domiewam iz jest to bezposrednio podlaczone pod stacyjke poniewaz po przekreceniu kluczykiem dopiero wtedy radio zaczyna grac.
5. Co z tym kondensatorem, stosowac ?Razz

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
VeNoM




Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Paź 2007 10:54     Temat postu:

Z tym przewodem 4 żyłowym to nie orientuje się. Ale podam przykład: linie przesyłowe kablowe, takie warkocze. One są na takiej zasadzie chyba zrobione. Troche kosztowne, ale w razie zwiekszenia obciązenia dokłada sie dodatkowy kabel jedno, lub kilkużyłowy i git. Prąd w samochodzie raczej nieróżni się Wink więc myśle że ten numer może przejść. Ale niech się wypowie ktoś kto miał z tym styczność. Jak najbardziej remote od wzmaka do radia, to zapewni włączanie i wyłączanie wzmaka wraz z wł/wył radia. Remote od stacyjki wygodniej jest odłączyć bo wiadomo zeby pograć musi byc kluczyk przekrecony. Gdzieś kiedyś czytałem ze nie jest wskazane podłączać radio przez stacyjke heh ale nie wiem co to za różnica przeciez to tylko remote taki "sygnałowy".
Kondensator? Hmm ogólnie jest tak ze na każde 500W rms'u stosuje się 1uF. Cięzko cos powiedzieć, ja chyba raczej bym zrezygnował z dodatkowego wydatku. Grubsze kable to załatwią. Chociaż sam z chęcią bym zobaczył jak to sie zachowuje z kondziem. Powiem tak: z przodu mam Magnat Xperience 216 (135rms) z tyłu 2x Magnat Xpress 10 (2x150rms) + Wzmak 750W. I nic specjalnego sie nie dzieje. Więc kond chyba nie potrzebny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Car Audio i CB Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin