Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

BLOS BLOS BLOS !
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Kwi 2007 18:40     Temat postu: BLOS BLOS BLOS !

Zdradzam własne przekonania, daję się skusić na coś co tanie a obdarowywujące cennymi kucykami, biorę się za poprawę tego co sprawne i sprawdzone lecz zamulone Razz
- zakładam BLOSA!!!

Stąd moja prośba - prosze o wpisywanie wszystkiego co wiecie na temat współpracy tego usrojstwa w setkach z SR20:
- gdzie najlepiej zamontować?
- jakie kolanka będą potrzebne i czy będą?
- czy wypadałoby wymienić do tego reduktor z 100KW (136KM) na np. 140 KW?
- z regulacją jechać do gazownika czy do schamownia? i czemu tu a nie tu?
- na co zwracać uwagę przy montażu i nie tylko żeby nie popełniać jakiś błedów?
- itp. itd., każda informacja na ten temat jest dla mnie cenna

p.s. chyba ktoś od nas ma już "zblosowane" 100nx 2.0 - nie pamietam jednak kto to a liczyłbym bardzo na jego głos


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 08 Kwi 2007 19:24     Temat postu:

To tak potrzebne bedzie:
1. blos
2. jakis lacznik gumowy/silikonowy
3. stozek
4 troche czasu

blosu zakladasz zaraz przy przepustniczy laczysz go za pomoac jakiejs gumowej/silikonowje rurki, potem juz inna rurka i montujesz do niej stozek.

najlepiej to ustrojstwo ustawic na hamowni, u gaznownika tez mozna na analizatorze spalin, trzymasz pedla gazu na 3500 i krecisz regulacja na blosie tak zeby otrzymac jak najmiejszy CO a jak najwieksze CO2.

zmienic reduktor na bardziej wydajny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 08 Kwi 2007 20:25     Temat postu: Re: BLOS BLOS BLOS !

red_shogun napisał:
p.s. chyba ktoś od nas ma już "zblosowane" 100nx 2.0 - nie pamietam jednak kto to a liczyłbym bardzo na jego głos

Rav.
PS. Mówcie dużo - ja też dojrzewam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 08 Kwi 2007 22:03     Temat postu:

Tak jest Rav ma, widzialem na wlasne oczy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Kwi 2007 2:07     Temat postu:

Gościu napisał:
To tak potrzebne bedzie:
1. blos
2. jakis lacznik gumowy/silikonowy
3. stozek
4 troche czasu

blosu zakladasz zaraz przy przepustniczy laczysz go za pomoac jakiejs gumowej/silikonowje rurki, potem juz inna rurka i montujesz do niej stozek.

najlepiej to ustrojstwo ustawic na hamowni, u gaznownika tez mozna na analizatorze spalin, trzymasz pedla gazu na 3500 i krecisz regulacja na blosie tak zeby otrzymac jak najmiejszy CO a jak najwieksze CO2.

zmienic reduktor na bardziej wydajny.


ad. 2) jakis łacznik tzn. jaka średnica i mniej więcej długosc tego?
(w blosie jest chyba wejście 70mm) pytanie czy bede musial zastosowac jakas przejsciowke np. 70 na 60mm lub 70 na 80mm czy tez nie. Co do dlugosci domyslam sie że im więcej tym lepiej (zawsze mozna potem uciąc)
ad.3) dokładnie to jaki stozek?

- fakt tez mi doradzano bardziej hamownię niz gaziarza z analizatorem - zobaczymy jednak co wyjdzie bardziej ekonomicznie Razz

- co do reduktora to fakt pierwsza mysl: skoro fabryka dala 143KM a reduktor jest na 100KW (136KM) - to coś mało, z drugiej jednak strony dzieki II generacji BRC Just kuce spadły mi do ok. 110-115KM - nawet po zastosowaniu BLOSA nie licze na to ze koniki przekrocza magiczna granice 136-138KM (wiek auta itp itd) - wiec zmierzam do tego ze mam dylemat czy isc w koszta dodatkowe i wymieniac parownik na wiekszy czy zostac przy starym ale jakby na to nie patrzec wystarczajaco chyba "jarym"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 09 Kwi 2007 21:20     Temat postu:

Mam nadzieje, że temat ruszy z kopyta, bo też nie wiem z jakiej strony się do tego zabrać.
Na razie orientowałem się w cenach, to tak średnio 340 za blosa.
Gadałem z gaziarzami, nie chcą się bawić w instalację (nie dokońca legalne), ale po dogadaniu się za 100 założyliby (materiały własne).
Wydaje mi się, że to nie jest mega trudna robota, tylko potrzeba trochę wiedzy na ten temat.

Podciągam własne pytania:
1. Ile może kosztować taki wydajniejszy reduktor? Chodzi mi o rząd wielkości.
2. Czy da się wymienić reduktor z czasem? Tzn czy jest sens najpierw blos potem reduktor.
3. Może jest ktoś z okolic Lublina kto mógłby pomóc w założeniu ustrojstwa? (Na dobrą sprawę to i do Wawy bym podjechał zrobić)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 09 Kwi 2007 21:35     Temat postu:

Red zmierz sobie srednice dolotu, bo ja nie mam git Sad sa blosy 70mm, 80mm wiec jak sobie pan zyczy:) dlugosc taka zeby zlapac przepustnice i blosa.

[link widoczny dla zalogowanych] ja mam taki, ale moze zastosowac tez i taki :

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 09 Kwi 2007 21:45     Temat postu:

damianos napisał:
Podciągam własne pytania:
1. Ile może kosztować taki wydajniejszy reduktor? Chodzi mi o rząd wielkości.

Pi*drzwi - 350zł. Zimą zmieniałem reduktor u siebie i za 100kW płaciłem 320zł.
damianos napisał:
(Na dobrą sprawę to i do Wawy bym podjechał zrobić)

Wychodzę z podobnego założenia - wolę podjechać do Warszawy byle mieć to porządnie założone. Dołożyć reda i zrobić grupowe zakładanie blosa? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Kwi 2007 23:38     Temat postu:

OK STARTUJEMY!
STAGE I - przygotowania do gotowania Laughing

1) na wstepie podziękowania dla dr Coobcia, dzięki któremu zdobytą wiedzę pozwalam sobie zapodać poniżej (przypominam że wsio kręci się raczej wokół SR20DE, ale do 1.6 będzie podobnie zreszta dla 1.6 polecam to: [link widoczny dla zalogowanych]

Wracając do tematu SR20DE:

a) Dolot pod blosa trzeba od podstaw nowy robić, wolne obroty wrzuca się do blosa tzn z boku wierci się dziure wgwintuje ją i wkreca tuleję...

b) Następnie jakis prosty gumowy łacznik na rurę 70mm co polaczy blosa z przepustnicą, po czym lecimy z kolankiem 120stopni fi 70mm np JACKY czerwone (ono nachodzi na blosa z jednej strony a z drugiej nasuwamy przeplywomierz powietrza),

c) ale nie ma tak łatwo, trzeba przerobić jeszcze przeplywomierz powietrza np. tak: [link widoczny dla zalogowanych] dzięki temu spasuje stozek.

Ot niby taka nieskomplikowana robótka hehe. A na poważnie to myślałem że będzie blos, jakies rurki pcv lub gumowe, wyp.... mikser i wsio gra i bucy, a jak widać juz mi doszedł temat stożka, przeróbki przepływomierza, za chwilę pojawi się pewnie temat nowego reduktora (lub rozwiercanie starego), nacinanie gwizdków w blosie itp. itd. - czyli jak to bywa w przeróbkach tego typu - konca nie widac Laughing

Ale nie to żebym kogos zniechecał do tych zmian, sam sie tego podjałem i zamierzam to doprowadzić do końca, ale jak to zwykle bywa w takich sytuacjach nasuwa się znów "setka" dodatkowych pytań np.:
- może olać na chwilę obecną sprawę dolotu i dorobić to później? da sie tak? będzie chulał prowizorycznie blos bez tego stożka?
- może olać na razie temat wiekszego reduktora i sprawdzić czy wogle na tym co mam teraz to zastartuje?
Wszystko to sa dodatkowe koszta jak wiadomo, a ja mam blosa w drodze, kolanko i rury niekupione, nie mówiąc juz o ww. stożku i nowym wiekszym reduktorze, jeszcze jakies filtry na odmę mi sie obiły o uszy...... dzizaaa ile tego Razz

OK już nie przynudzam, konkrety:

1) ktoś pytał o cenę blosa - ja biore od tego Pana [link widoczny dla zalogowanych] (mam nadzieje ze blos za pobraniem do mnie dotrze lada dzien) - cena chyba atrakcyjna

2) temat reduktorów:
a) full wypas (chyba do mcLarena Laughing ): [link widoczny dla zalogowanych]
b) to co ja chce nabyć (bo chyba będzie na 143KM wystarczające): [link widoczny dla zalogowanych]
c) i to co ja mam chyba w tej chwili u siebie: [link widoczny dla zalogowanych]

3) ktoś rzucił temat "fachowości" przy zakładaniu blosa - oto linki do wg mnie naj. prof. firm w tej dziedzinie w grodzie kraka:
a) firma bezpośrednio związana z obsługą "Czekramu" z Tarnowa przedstawiciela "BRC" w Polsce (producenta blosa): [link widoczny dla zalogowanych]
b) i chłopaki którzy zrobia z waszym autem wszystko - łącznie z tuningiem LPG w tym BLOSEK, DOLOTY I CUDA NA KIJU (jestem ich klientem od czasu do czasu Cool ): [link widoczny dla zalogowanych]

Na razie tyle ode mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 10 Kwi 2007 9:04     Temat postu:

marthen napisał:

damianos napisał:
(Na dobrą sprawę to i do Wawy bym podjechał zrobić)

Wychodzę z podobnego założenia - wolę podjechać do Warszawy byle mieć to porządnie założone. Dołożyć reda i zrobić grupowe zakładanie blosa? Very Happy


No ja jestem za Może Gościu (o ile pamiętam dobrze, czy to on od gazu jest?) i Coobcio by nam podłubali? Zebrać parę osób i zrobić taki BLOS day w Wawie
Czuję, że z moją wiedzą to to nie wypali, zwłaszcza jak będę próbował rozwiercić reduktor Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 10 Kwi 2007 9:09     Temat postu:

To sie maly spocik zrobi Very Happy Wspaniale ! Gosciu jest masta od gazu wiec na bank wam pomoze ja podjade i tez bede was wspieral. Dlatego organizujcie sie!
Powrót do góry
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Kwi 2007 11:22     Temat postu:

damianos napisał:
marthen napisał:

damianos napisał:
(Na dobrą sprawę to i do Wawy bym podjechał zrobić)

Wychodzę z podobnego założenia - wolę podjechać do Warszawy byle mieć to porządnie założone. Dołożyć reda i zrobić grupowe zakładanie blosa? Very Happy


No ja jestem za Może Gościu (o ile pamiętam dobrze, czy to on od gazu jest?) i Coobcio by nam podłubali? Zebrać parę osób i zrobić taki BLOS day w Wawie
Czuję, że z moją wiedzą to to nie wypali, zwłaszcza jak będę próbował rozwiercić reduktor Laughing


Dajecie popalić Panowie Razz to ja się produkuję, zbieram info, i chcę się zabierać sam za zakładanie ustrojstwa, a wy idziecie na łatwizne i chcecie biednego dr Primere obarczać taką błahostką jak montaż BLOSa Wink
Zresztą wasza sprawa, ja jak powiedziałem biorę się sam za dłubanie, najwyżej coś mi nie wyjdzie lub je.... mi gaz w oczy - ale przynajmniej będzie co wspominać hehe Wink

A na poważnie to jakbym chciał skorzystać z pomocy fachowców to jak pisałem w powyższym poście, fachowców mam na miejscu w krakowie, a koszt wyjazdu do wawy (ok. 200 zeta) wole spożytkować ewentualnie na nowy reduktor Razz

Co do wiercenia reduktora i nacinania gwizdka w blosie - to zaznaczam że napisałem to jako potencjalne dodatkowe prace które mogłyby wyniknąc przy montazu blosa, a nie jako obowiązkowe prace przy zakładaniu Blosa - z góry przepraszam tych których to wystraszyło hehe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 10 Kwi 2007 21:57     Temat postu:

no chyba ostatnio przesadzilem z tym gwizdkiem :/ dol mam lepszy niz na pb, bo na 1 biegu na suchym zrywa mi przyczepnosc, ale i pali 14L teraz testuej jazda spokojna i zobacze ile spali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Kwi 2007 0:48     Temat postu:

No blos dotarł ze stolycy, jakies takie wymietolone pudełeczko ale w środku funkiel nófka Razz
Tylko co z tego że jest blosek, jak nie mozna wystartowac z robota bo pozostalych ustrojstw brak. Przegladalem stronke zapodana mi przez Coobcia: [link widoczny dla zalogowanych] i jakoś nie mogę się doszukać tam rurecek, adaptorka i stożka pod 70mm, a nawet jak by były to mam pewnie czekania na realizacje zlecenia grubo ponad tydzień Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Kwi 2007 11:34     Temat postu:

OK jak to mówią dla chcącego nic trudnego hehe:
oto moje zakupy, mam nadzieję że nie dostanę zjepki od "fachowców" że przepłaciłem lub że kupiłem kupę niepotrzebnych rzeczy - bo się potnę Razz

Elementy wg mnie potrzebne do montażu dolotu i blosa :

adapter: [link widoczny dla zalogowanych]

filtr stożkowy z redukcjami: [link widoczny dla zalogowanych]

filtry na odme 18mm (x2): [link widoczny dla zalogowanych]

K&N olej i mycie do filtrow:
[link widoczny dla zalogowanych]

redukcja silikonowa 77/67mm: [link widoczny dla zalogowanych]

kolanko silikonowe 67,5mm do rury 70mm (x3): [link widoczny dla zalogowanych]

rura nierdzewka 70mm na dl. 100mm: [link widoczny dla zalogowanych]

ewentualne brakujące rureczki i duperelki będę już kompletował w castoramie lub na złomie Razz

Od razu informuje że te wymiary części silikonowych (67,5mm) byłem zmuszony zastosować bo za ni ...nigdzie nie można dostać na 70mm. Z tym że fachowcy z wawy, kielc i krakowa twierdzą że "silikon" naciągnie się bez problemu na 70mm - więc im zaufałem hehe

p.s. temat wymiany reduktora wypadł z obiegu ze względu na:
a) koszta jakie ponoszę z robieniem dolotu
b) na 80% mam jednak reduktor do 140KW <tańczy>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin