Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Elektryczne turbo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dami@79




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: 18 Lut 2006 0:07     Temat postu: Elektryczne turbo

Znalazłem w sieci coś takiego.Moze ktoś juz się z tym zetkną i ma jakies doswiadczenia co do efektów i ceny
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 18 Lut 2006 1:55     Temat postu:

hmm wydaje sie interesujeac , ciekawe jaka mozna osiagnac cisnienie?

ja natomiast mam mozliwosc kupic instalcje podtlenku azotu za 600zł z montazem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 18 Lut 2006 2:01     Temat postu:

Gościu napisał:
hmm wydaje sie interesujeac , ciekawe jaka mozna osiagnac cisnienie?

ja natomiast mam mozliwosc kupic instalcje podtlenku azotu za 600zł z montazem

nie szkoda Ci silnika? Rolling Eyes
Powrót do góry
EnDrIu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18 Lut 2006 4:12     Temat postu:

Gościu napisał:

ja natomiast mam mozliwosc kupic instalcje podtlenku azotu za 600zł z montazem
widzialem jak dwa silniki na takiej instalacji poszly sie...piiiiiip jeden w Lanosie a drugi w Astrze Coupe.Pewnie oparta na instalacji LPG.

O eturbo bylo w miare glosno z 2 lata temu, ale zadna firma nie przedstawila zadnych osiagow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Bielany

PostWysłany: 18 Lut 2006 6:02     Temat postu:

Gościu napisał:
hmm wydaje sie interesujeac , ciekawe jaka mozna osiagnac cisnienie?

ja natomiast mam mozliwosc kupic instalcje podtlenku azotu za 600zł z montazem


Ta, ciekawe skąd Laughing

Czy szkoda silnika? Wszystko co jest zrobione z głową ma sens, kto w '93 mówił a zasilaniu LPG jako o paliwie alternatywnym - niewielu a teraz...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dami@79




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: 18 Lut 2006 8:37     Temat postu:

Co do osiągów to sa zaprezentowane na jednym z modeli Alfy
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 18 Lut 2006 9:44     Temat postu: Re: Elektryczne turbo

dami@79 napisał:
Znalazłem w sieci coś takiego.Moze ktoś juz się z tym zetkną i ma jakies doswiadczenia co do efektów i ceny
[link widoczny dla zalogowanych]

Wzięte z roverki.pl:
"E-TURBO: Sprężarka elektryczna jest daleko przyjemniejszym rozwiązaniem - nie obciąża silnika (prawie) i z przyczyn czysto technicznych nie zwiększa zużycia silnika i paliwa (wszystko w granicach rozsądku oczywiście). Prześwit nie jest potrzebny gdyż sprężarka mierzy ciśnienie na wyjściu i pompuje cały czas na tyle aby nie spadało poniżej atmosferycznego (praca jałowa, minimalne obciążenie), bądź powyżej pewnego zapotrzebowania uruchamia pełne obroty i spręża.

Brak prześwitu daje następną korzyść - nie potrzeba kręcić bardzo szybko - komory sprężania są prawie szczelne! Nie trzeba więc skomplikowanego układu smarowania a podawanie powietrza jest ściśle zależne od jego zapotrzebowania i mocy. Silnik nie słabnie w żadnym zakresie obrotów, a charakterystyka momentu obrotowego rozszerza się nieco. Praktycznie same zalety o ile nie mamy apetytu na drastyczne wzmocnienie silnika. Sam miałem przyjemność pracować z silnikami z taką modyfikacją. Opiszę może przykład - najlepsze moim zdaniem rozwiązanie na rynku za rozsądną cenę: TurboECharger firmy Turbodyne INC:

Stopień sprężania 0.4 Bar przy poborze prądu 95 A (silnik do 1.5 litra).
Średnica wewnętrzna 60 mm, technologia "szczelna" - bez prześwitu.
Wzrost mocy
(producent) do 30%, zmierzony (Rover 1.4) 26%
wzrost zużycia paliwa - ok. 4 %.
Czas montażu - 0.5 h. Czas regulacji i kalibracji - 0.5 h.
Gwarancja 3 lata.
Policzmy samemu teoretyczny wzrost mocy: - np. 10:1 sprężanie , +4 Bar w cylindrze, 40% wzrost mocy, ale zapotrzebowanie prądowe sprężarki ok. 100A*12V =1.2KW = 1.5 KM. Sprawność układu: silnik-alternator jest w granicach 30%,zatem potrzeba ok. 5 KM na zasilenie sprężarki (i te konie właśnie zwiększają zużycie paliwa o 4 %); moc końcowa układu powinna wynieść 103 KM(znamionowa Rover 1.4) +40% - 5KM =140 KM. Tyle teoria. Uzyskałem 131 KM. Ciut jakby gorzej ale... i tak nieźle (skądinąd po dalszych, prostszych modyfikacjach taki silnik uzyskuje 145 KM bez specjalnego wzrostu zużycia. A jaki ma moment obrotowy - miód! Jestem zwolennikiem tego rozwiązania dla wszystkich lubiących moc w granicach rozsądku."
Brzmi ciekawie, ale wolałbym usłyszeć więcej opinii...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 18 Lut 2006 9:53     Temat postu: Re: Elektryczne turbo

marthen napisał:
dami@79 napisał:
Znalazłem w sieci coś takiego.Moze ktoś juz się z tym zetkną i ma jakies doswiadczenia co do efektów i ceny
[link widoczny dla zalogowanych]
[...]

Poszukałem, poczytałem, wszystko wiem - o kant dupy rozbić
[link widoczny dla zalogowanych]
Dodatkowo, e-turbo jest najbardziej przydatne w dużych dieslach, czyli np w autosanach Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 18 Lut 2006 10:38     Temat postu:

Rav napisał:
Gościu napisał:
hmm wydaje sie interesujeac , ciekawe jaka mozna osiagnac cisnienie?

ja natomiast mam mozliwosc kupic instalcje podtlenku azotu za 600zł z montazem


Ta, ciekawe skąd Laughing

Czy szkoda silnika? Wszystko co jest zrobione z głową ma sens, kto w '93 mówił a zasilaniu LPG jako o paliwie alternatywnym - niewielu a teraz...


no tak ciekawe Wink ja tylko mowie ze mam mozliwość , a nie ze bede zakładał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dami@79




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: 19 Lut 2006 2:19     Temat postu:

A Ja na wiosnę postaram sie cos takiego sam sklecic i zobaczymy co z tego wyjdzie,jeżeli kiedyś pomogło w maluchu to bogatszy o doswiadczenia powinienem z podobnym skutkiem zrobić to w nysie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EnDrIu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 19 Lut 2006 13:35     Temat postu:

dami@79 napisał:
A Ja na wiosnę postaram sie cos takiego sam sklecic i zobaczymy co z tego wyjdzie,jeżeli kiedyś pomogło w maluchu to bogatszy o doswiadczenia powinienem z podobnym skutkiem zrobić to w nysie Wink
hehe a rob na pewno nie zaszkodzi, byl filmik na NKP gdzie gosc do Hondy Civic TypeR podlaczyl dmuchawe do odgarniania lisci zyskal z 30 hp Laughing tylko jak taka dmuchawke umiescic w silniku Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin