Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Jaki wlać Olej?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: 09 Sie 2007 16:05     Temat postu: Jaki wlać Olej?

Witam
Jestem nowy na forum więc witam wszystkich. Od jakiegoś czasu jestem właścicielem setki. Mój samochodzik cierpi na standardowe choroby tego modelu (rdza na nadkolach i końcówkach progów, cieknąca miska olejowa). Z progami i nadkolami już zacząłem działać (postaram się wysłać fotki). Strasznie powoli mi to idzie, jak zwykle problemem jest czas. Na sobotę zaplanowałem walkę z miską. Moje pytanie brzmi: jaki olej mam zalać? NIe mam pojęcia jaki jest wlany teraz. Mam dostęp do syntetyka 15w40 czy będzie się on nadawał?? Moje Nismo to 1.6 gażnik 91 rok. Z góry wielkie dzięki za odp.
Powrót do góry
-=0zi=-




Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Blackpool
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Sie 2007 19:06     Temat postu:

W zupelnosci wystarczy moim skromnym zdaniem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sydney




Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Sie 2007 19:13     Temat postu:

ja jezdze na polsyntetyku. wydaje mi sie ze syntetyk bedzie nieodpowiedni. za stary samochod. poszukaj na forum jest duzo topicow na temat oleju...

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 09 Sie 2007 19:54     Temat postu: Re: Jaki wlać Olej?

nissmo91 napisał:
... NIe mam pojęcia jaki jest wlany teraz. Mam dostęp do syntetyka 15w40 czy będzie się on nadawał?? Moje Nismo to 1.6 gażnik 91 rok. Z góry wielkie dzięki za odp.


15w40 to jest olej mineralny, a nie syntetyczny.
Jaki przebieg ma Nissan?

Jeżeli nie wiesz co było wlane wcześniej to najbezpieczniej będzie zalać go właśnie dobrym olejem mineralnym 15w40.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
-=0zi=-




Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Blackpool
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Sie 2007 20:24     Temat postu:

zadszy moze Ci rozszczelnic silnik...a co do przebiegu to przypuszczalnie juz wystarczajacy i proponuje tak jak napisal SEBOL_MKS dobrym, czyt. nie LOTOS i pochodne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Sie 2007 20:30     Temat postu:

ja przy przebiegu 230 kkm wymieniałem olej i włałem mobila 10W40 (półsyntetyk). Nie narzekam, nic sie nie dzieje...jest o.k.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NadiR




Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: 09 Sie 2007 20:36     Temat postu:

Valvoline Max Life 10w40 będzie optymalny.
Obecnie jeżdze na takowym i jest git - zero brania oleju.
[link widoczny dla zalogowanych]

wchodzi ok. 3,3l (+ - 100ml) więc 4l starczą.

(btw. oleje Valvoline'a nie są rozlewane w polandzie więc na 99,9% nie są chrzczone)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 09 Sie 2007 21:23     Temat postu:

Ten 15w40 jest na 100% syntetyczny( napis na beczce), jest firmy Kager. To ma być rozwiązanie tymczasowe, muszę jeszcze trochę grosza na rejestracje w Polsce wywalić. Mam przebieg 218tyś. Chłopaki z zaprzyjaźnionego warsztatu powiedzieli, że do poprzedniego auta tj. Hondy Civic (którą się nacieszyłem miesiąc czasu bo mi z pod domu zniknęła) właśnie taki mi wlali. Zrobiłem nią około 1000km i nic mi się nie działo, a przebieg miała podobny.

Ten olej mam za darmo. Myślę że to nawet lepiej jak na miesiąc zaleje ten, silnik się wypłuka z tego poniemieckiego (jest mocno przepalony) i jak będzie kasa to wleje coś lepszego.
Powrót do góry
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Sie 2007 11:50     Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] :

Mineralne oleje silnikowe
Tradycyjne oleje silnikowe wytwarzane są z bazowych olei mineralnych. Oleje te jednak posiadają ograniczone możliwości wobec rosnących wymogów co do wydłużenia interwałów pomiędzy wymianą olejów, zwiekszenia mocy silnika oraz (przeciwciernych) antyfrakcyjnych właściwości olei mineralnych. Typowe oznakowanie lepkości dla olei mineralnych to: 15W-40 lub 20W-50.

Hydrokrakowane (HC) oleje silnikowe
Hydrokrakowane oleje silnikowe to mineralne oleje bazowe, które zostały poddane złożonej obróbce technologicznej. Zawierają one niewielką ilość komponentów syntetycznych. Typowymi dla nich oznakowaniami lepkości są: SAE 10W-40.

Półsyntetyczne oleje silnikowe
Półsyntetyczne oleje silnikowe to oleje mineralne z dodatkiem komponentów syntetycznych. Komponenty te polepszają właściwości olei pezy rozruchu zimnego silnika, utrzymują silnik w czystości i doskonale chronią przed zużyciem. Typowe oznakowanie olei półsyntetycznych: 10W-40.

Syntetyczne oleje silnikowe
Syntetyczne silnikowe oleje bazowe stanowią podstawę dla produkcji olei silnikowych z istotnie ulepszonymi właściwościami. Syntetyczne oleje silnikowe są przydatne zarówno dla silników benzynowych jak i wysokoprężnych, zabezpieczają optymalną ochronę przed zuzyciem, zapewniaja dobre smarowanie przy rozruchu zimnego silnika, obniżają tarcie w silniku i utrzymują go w czystym stanie. Odpowiadają one najwyższym standardom jakości według API, ACEA i względem aprobat firm samochodowych. Typowe oznakowanie lepkości olei syntetycznych - 0W-40 oraz 5W-40.


Zatem Twój olej to olej mineralny i zważywszy na wiek Twojego auta oraz na fakt że nie wiadomo czym był silniczek zalany u helmutów, to olej mineralny (15W40) wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Ewentualnie jeszcze możesz w celu "wypłukania silniczka" zalać go na krótko (tydzień, dwa) jakimś półsyntetykiem (10W40) i sprawdzić jaki będzie efekt. Jak będzie Ci brał olej, czy pojawiły by się jakieś wycieki to jak najszybciej zlej go i zalej mineralnym (15W40).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 10 Sie 2007 14:42     Temat postu:

Muszę ci przyznać rację red_shogun Embarassed . Faktycznie olej to mineral. Dzwoniłem i pytałem, coś musiało mi się pomieszać. Wymienie uszczelkę pod miską (sylikon), filtr, wleje ten 15w40 i zobacze co się będzie działo. Zrobię jakąś fotorelacje może. Mam nadzieję, że nie będzie to wyglądać jak tutaj [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
0l0




Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SG\Gliwice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 11 Sie 2007 18:27     Temat postu:

NadiR napisał:
Valvoline Max Life 10w40 będzie optymalny.
Obecnie jeżdze na takowym i jest git - zero brania oleju.
[link widoczny dla zalogowanych]

wchodzi ok. 3,3l (+ - 100ml) więc 4l starczą.

(btw. oleje Valvoline'a nie są rozlewane w polandzie więc na 99,9% nie są chrzczone)


Witam
Nie wiem jakiego masz nissana (GTI??) ale ja podobnie jak >nissmo91< mam silnik 1,6 i nigdy nie weszło mi więcej niz 2,8 litra (połowa wskaźnika na bagnecie).
Dlatego kupując 2 opakowania tego oleju (4l.) masz 3 wymianę oleju gratis (pomijając zakup filtra oleju) jeśli w dwóch poprzednich nie nalejesz oleju na maxa a ok 2,7l.
Jest to możliwe gdyż jak pisał NadiR również i mi silnik nie łyka tego oleju zupełnie.
Pozdro
0l0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
johny_fellow




Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chojnice-GCH
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 11 Sie 2007 23:00     Temat postu:

Ja polecam oleje MOTUL Very Happy
sam używam z serii 6100 Synergie+ 10W40 ale można też kupić z serii 4100 15W50 i te obydwa to półsyntetyki.
Są to naprawdę dobre oleje i można je kupić w cenie niższej niż np.Castrola. A o jakości oleju MOTUL wspominać chyba nie muszę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 12 Sie 2007 13:15     Temat postu:

johny_fellow napisał:
Ja polecam oleje MOTUL Very Happy
sam używam z serii 6100 Synergie+ 10W40 ale można też kupić z serii 4100 15W50 i te obydwa to półsyntetyki.
Są to naprawdę dobre oleje i można je kupić w cenie niższej niż np.Castrola. A o jakości oleju MOTUL wspominać chyba nie muszę


Gdzie kupowałeś ten olej? Ile płaciłeś?
Z tego co pamiętam to kiedyś widziałem 6100 za 300 zł - 4l?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
johny_fellow




Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chojnice-GCH
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Sie 2007 20:50     Temat postu:

SEBOL_MKS napisał:

Gdzie kupowałeś ten olej? Ile płaciłeś?
Z tego co pamiętam to kiedyś widziałem 6100 za 300 zł - 4l?

Sprawdź to:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin