Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

obroty...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 13 Maj 2008 10:06     Temat postu:

Luki napisał:

A zapytam tak z ciekawości - dlaczego zdecydowałeś się na niestandardowe BKR5E?


obserVator napisał:
Wszystko wynikło z mojego roztargnienia Embarassed powinno być ( i takie zakupiłem ) BKR6E a nie 5


BKR6E, odstęp elektrod 0,9 (GA16DS - 90KM, GA16DE - 90KM)
BKR5E, odstęp elektrod 0,8 (GA16DE - 102KM)
BKR6EY, odstęp elektrod 0,9 (SR20DE - 143KM)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 13 Maj 2008 10:53     Temat postu:

red_shogun napisał:
Luki napisał:

A zapytam tak z ciekawości - dlaczego zdecydowałeś się na niestandardowe BKR5E?


obserVator napisał:
Wszystko wynikło z mojego roztargnienia Embarassed powinno być ( i takie zakupiłem ) BKR6E a nie 5


BKR6E, odstęp elektrod 0,9 (GA16DS - 90KM, GA16DE - 90KM)
BKR5E, odstęp elektrod 0,8 (GA16DE - 102KM)
BKR6EY, odstęp elektrod 0,9 (SR20DE - 143KM)


GA16DS:
standardowe - BKR6E
gorące - BKR5E
zimne - BKR7E

GA16DE:
standardowe - BKR5E
gorące - nie przewidziano
zimne - BKR6E, BKR7E

SR20DE:
standardowe - BKR6EY
gorące - BKR5EY
zimne - BKR7EY


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 13 Maj 2008 11:40     Temat postu:

Luki napisał:
red_shogun napisał:
Luki napisał:

A zapytam tak z ciekawości - dlaczego zdecydowałeś się na niestandardowe BKR5E?


obserVator napisał:
Wszystko wynikło z mojego roztargnienia Embarassed powinno być ( i takie zakupiłem ) BKR6E a nie 5


BKR6E, odstęp elektrod 0,9 (GA16DS - 90KM, GA16DE - 90KM)
BKR5E, odstęp elektrod 0,8 (GA16DE - 102KM)
BKR6EY, odstęp elektrod 0,9 (SR20DE - 143KM)


GA16DS:
standardowe - BKR6E
gorące - BKR5E
zimne - BKR7E

GA16DE:
standardowe - BKR5E
gorące - nie przewidziano
zimne - BKR6E, BKR7E

SR20DE:
standardowe - BKR6EY
gorące - BKR5EY
zimne - BKR7EY


Cieplejszych niż standardowe dedykowane do danego modelu, to nikt nie stosuje. Jedynie w grę mogą wchodzić zimniejsze, ale to też tylko w skrajnych przypadkach radzę zapodawać np. gdy podniosło się znacząco moc fury np. ingerencja w wałki, zaturbienie, czy nitro (głównie chodzi o zmniejszenie prawdopodobieństwa samozapłonu). Tylko powiedzcie mi, Który z naszych 1.6, lub nawet 2.0 goni na takim extremum i potrzebuje takich świec?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Maj 2008 13:57     Temat postu:

Bardzo fajny opis dotyczący świec, ich działania oraz doboru :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 13 Maj 2008 14:20     Temat postu:

Nie wiem skąd Twoja pewność red, że nikt nie stosuje gorących świec. Silników GA16DS/DE i SR20DE wyprodukowano zapewne miliony - jeśli Ty i znajome Ci osoby takich świec nie używają nie oznacza, że nikt takich nie używa. Jeśli występują przesłanki do zastosowania świec innych niż standardowe (obojętnie czy zimnych czy gorących) to po prostu zaleca się je zastosować.
PS. Typy świec przypisane do konkretnych silników podałam według "service data & specifications" z Service Manual vol.1.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 14 Maj 2008 12:51     Temat postu:

Luki napisał:
Nie wiem skąd Twoja pewność red, że nikt nie stosuje gorących świec. Silników GA16DS/DE i SR20DE wyprodukowano zapewne miliony - jeśli Ty i znajome Ci osoby takich świec nie używają nie oznacza, że nikt takich nie używa. Jeśli występują przesłanki do zastosowania świec innych niż standardowe (obojętnie czy zimnych czy gorących) to po prostu zaleca się je zastosować.


Oczywiście że nie mam takiej pewności, w końcu dziwaków na tym świecie nie brakuje Laughing Powiem Ci że nie spotkałem się jeszcze z tym aby ktoś zastosował cieplejsze świece niż standardowe dedykowane do danego silnika i modelu auta. Ale może faktycznie gro moich znajomych ma starsze, nowsze ale jednak mocne silniki, czasami mniej lub bardziej dłubnięte, a mało który jeździ słabiutkimi odmianami 15-25letnich fur, więc zdecydowanie częściej spotykam się ze zmianą w kierunku: standard/chłodniejsze niż standard/cieplejsze.
Osobiście uważam, że ze względu na charakter 100NXa (nieważne czy mówimy o wersji 1.6, czy 2.0), autko lubi być i bywa mocno ciśnięte przez swoich kolejnych właścicieli, baa czasami bywa w nim coś dłubane w celu zwiększenia mocy i osiągów, więc wybacz ale ktoś kto wrzuca do takiego auta świece cieplejsze od standardowych (wolę używać tego terminu niż "gorące"), to moim zdaniem popełnia spory błąd. Oczywiście powyższe napisałem z perspektywy moich obserwacji, jednak jeśli Tobie są znane inne przypadki (skrajnie dziwne) to OK - przecież ani mnie to rybka ani pipka Laughing

Luki napisał:

PS. Typy świec przypisane do konkretnych silników podałam według "service data & specifications" z Service Manual vol.1.


No i bardzo dobrze, tylko akurat ten konkretny manual został napisany dla całej rodziny modelu B13 i N14 występujących na całym naszym pięknym globie, a o ile przy większości zapisów jest sprecyzowana informacja czego dotyczą prezentowane dane (nie tylko jakiego modelu, z jakim silnikiem, ale także z której części świata - USA, Europa, Bliski Wschód, Azja i Australia), to akurat przy informacji o ciepłocie świec nie ma tego sprecyzowania. Są za to ogólne zapisy o możliwości zastosowania danego modelu świecy NGK (do silników GA16DS, GA16DE, SR20DE i innych) od skrajnych (cieplejsze, chłodniejsze) po standardowo dedykowane do danego silnika. No właśnie tylko znów wracamy do punktu wyjścia, bo mowa jest tam o silniku, a nie o konkretnym modelu auta z danego rejonu świata (np. 100NX - B13 Europa). Przypominam że jeśli chcielibyśmy się zagłębić w temat, to inne warunki pracy pod maską i w komorze nawet tego samego silnika będą w Sunnym, Pulsarze, 100NX, czy Primerze. Jeśli na to nałoży się także eksploatacja tego samego silnika w różnych rejonach świata, czyli w różnych warunkach klimatycznymi (Europa/USA -optimum, Bliski Wschód/Australia -sucho, gorąc, Azja - wilgotno, gorąc), to potem możemy właśnie znaleźć w manualach takie "widełki" dla ogółu zjawiska - w tym przypadku świecy zapłonowej. Więc wszystko fajnie ale manual manualowi nie równy, a precyzja to podstawa. Wiem skądinąd że
akurat NGK jak mało kto, podaje cholernie dokładne wytyczne co do swoich produktów dla konkretnych modeli samochodów i jeśli mam napisane w katalogu że powinienem stosować BKR6E czy BKR6EY to taką świecę stosuję, amen. Wiec osobiście wolę trzymać się zapisu producenta świecy, który dla mojego samochodu, z tego i z tego roku, z takim a nie innym silnikiem, wyprodukowanym na taki a nie inny rynek (europejski) zaleca stosowanie tylko takich produktów:
BKR6E, odstęp elektrod 0,9 (GA16DS - 90KM, GA16DE - 90KM)
BKR5E, odstęp elektrod 0,8 (GA16DE - 102KM)
BKR6EY, odstęp elektrod 0,9 (SR20DE - 143KM)
Wg mnie jedynym racjonalnym odstępstwem od reguły może być zmiana standardowych świec na te chłodniejsze, ale to też przypominam że tylko na takie które są max. o jeden stopień chłodniejsze. Chłodniejsze równomierne odprowadzają ciepło, a nie gromadzą go w większym izolatorze jak w przypadku cieplejszych, przez co w silnikach mocnych, wysokoobrotowych, albo w jednostkach zasilanych LPG (czyli takich gdzie występują wyższa temp. spalania) nie doprowadzają do miejscowego przegrzania i związanych z tym skutków ubocznych.

Na koniec podam Ci przykład jak wyglądała u mnie historia z wrzuceniem cieplejszych świec (BKR5EY, zamiast standardowych BKR6EY). Miesiąc po zakupie setki (prawie 3 lata temu) pojechałem z nią na regulację gazu i przy okazji wymianę świec. Zrobił to oczywiście gaziarz i przez moją nieuwagę zapodał cieplejsze BKR5EY. Po dwóch miesiącach tak się złożyło że chciałem wymienić ori kable wysokiego napięcia (bo coś mi w nich nie pasowało). Pojechałem tym razem do innego zaprzyjaźnionego mechanika, który przy okazji dłubania przy sprzęgle, wymienił mi także kable na nowe. Sprawdził jednak profilaktycznie stan świec i się delikatnie mówiąc załamał. Rzucił od siebie że chyba helmut ich od nowości nie wymieniał, a ja mu na to że to są nowe świece sprzed dwóch miesięcy Od tego pamiętnego dnia nie tykam się niczego innego co niestandardowe, a także wszystkiego co jest związane ze świecami a ma w nazwie "cieplejsze" - nawet jeśli w niektórych katalogach występują jako opcja dedykowana również do mojej fury.

Luki napisał:
PS. Typy świec przypisane do konkretnych silników podałam...


Uściślij czy jesteś kobietą, czy facetem, bo lubię wiedzieć z kim dyskutuję


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: 17 Maj 2008 19:50     Temat postu:

nissio jest chory Sad boli mnie i jego... Sad po odpaleniu ma obroty na poziomie 500/min i falują od ok 300 do 700, po czym autko gaśnie, to chyba silniczek krokowy... ciekawe ile to kosztuje... jak już ruszy, to ciągnie do odcięcia i wszystko gra, ale jak pozbawić jego serduszko obciążenia np wrzucić luz lub nacisnąć sprzęgło to od razu gaśnie.... Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian100nx




Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zubrzyca Górna - małopolskie
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Maj 2008 21:33     Temat postu:

ja mam podobnie w moim 1.6DE. jak go zapale to obroty są normalne ale jak przejade pare km. i wcisne sprzęgło albo wrzuce na luz to obroty falują i czasem zgaśnie. nadmieniam że dzieje sie to tylko wtedy gdy jest upalna pogoda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: 17 Maj 2008 22:01     Temat postu:

adrian100nx napisał:
ja mam podobnie w moim 1.6DE. jak go zapale to obroty są normalne ale jak przejade pare km. i wcisne sprzęgło albo wrzuce na luz to obroty falują i czasem zgaśnie. nadmieniam że dzieje sie to tylko wtedy gdy jest upalna pogoda.

no to jest nas dwóch... świece, kable, filtry odpadają, więc pozostaje tylko aparat zapłonowy lub silniczek krokowy (tak mi się zdaje) , choć aparat wyczyszczony mam to samo.raczej optuję za silniczkiem.może coś pominąłem,choć nie wydaje mi się. znajomy mechanik stwierdził,że trzeba jechać do ASO wykasować błędy w komputerze może mechanik był na "lekkim" gazie, sam nie wiem juz, co robić... może zainwestuję w ten silniczek i aparat. a miał byc nowy dolot i kilka bajerów na wakacje... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian100nx




Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zubrzyca Górna - małopolskie
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Maj 2008 22:09     Temat postu:

ja też myśle że to silniczek krokowy ale wydaje mi sie że czyszczenie wystarczy. ostatnio dodałem troche obrotów na lince i od tego momentu jest dużo lepiej i jeszcze mi nie zgasł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: 18 Maj 2008 11:09     Temat postu:

ostatnio zauważyłem jeszcze jedno... od czasu do czasu blokuje mi się pedał gazu w położeniu neutralnym...trzeba go mocniej nacisnąć kilka razy i problem znika.pojawia się to raz na kilka dni... zobaczymy, czy wyczyszczenie silniczka krokowego coś da, ale z mojego skromnego doświadczenia wiem,że takie coś pomaga tylko na jakiś czas i jest to zwykle sygnał,że koniec silniczka zbliża się nie ubłagalnie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieszyn




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec / Kraków

PostWysłany: 20 Maj 2008 12:32     Temat postu:

a próbowaliscie wyregulowac troche obroty? przekręcic pokrętłem za gaznikiem zeby miec wyzsze na biegu neutralnym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sykul




Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj. Podkarpackie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Maj 2008 14:42     Temat postu:

Marcin napisał:
siemka.mam problem z obrotami....(1.6/wtrysk/bez gazu/przebieg na dzis 190.260km)....


Rolling Eyes

Cieszyn napisał:
a próbowaliscie wyregulowac troche obroty? przekręcic pokrętłem za gaznikiem zeby miec wyzsze na biegu neutralnym?


Przy wtrysku nie ma gaźnika Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieszyn




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec / Kraków

PostWysłany: 21 Maj 2008 22:39     Temat postu:

sykul napisał:
Marcin napisał:
siemka.mam problem z obrotami....(1.6/wtrysk/bez gazu/przebieg na dzis 190.260km)....


Rolling Eyes

Cieszyn napisał:
a próbowaliscie wyregulowac troche obroty? przekręcic pokrętłem za gaznikiem zeby miec wyzsze na biegu neutralnym?


Przy wtrysku nie ma gaźnika Twisted Evil


ano.. mea culpa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: 05 Cze 2008 8:30     Temat postu:

Marcin napisał:
ostatnio zauważyłem jeszcze jedno... od czasu do czasu blokuje mi się pedał gazu w położeniu neutralnym...trzeba go mocniej nacisnąć kilka razy i problem znika.pojawia się to raz na kilka dni...


prawdopodobnie kończy się żywot mojej linki, trzeba się rozejrzeć za nową,a,co do silniczka... przez ok 2 tyg było wszystko super i znów zaczęło się tak dziać... idę szukać silniczka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin