Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
świece NGK - wymiana
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Koszty związane z użytkowaniem 100NX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Sty 2009 0:40     Temat postu:

Luki napisał:
tese112 napisał:

Przy wielu elektrodach gęstość mocy jest mniejsza i nie ma jednej porządnej iskry ale kilka mniejszych.

Taaa... Wiele elektrod = więcej dróg dla JEDNEJ iskry (wybiera najszybszą) a nie więcej iskier...


tese112 napisał:
Luki napisał:
Taaa... Wiele elektrod = więcej dróg dla JEDNEJ iskry (wybiera najszybszą) a nie więcej iskier...

Wykręć świecę, podłącz przewód wysokiego napięcia i zapal silnik ...ja widzę wyraźnie więcej niż jedną iskrę na dwuelektrodowej.


http://www.ngkntk.pl/Swiece_wieloelektrodowe.1313.0.html

http://www.motofakty.pl/artykul/swiece_wieloelektrodowe.html

a ja dodam od siebie tylko tyle, że faktycznie jak napisał tese112 wieloelektrodowych nie powinno się stosować przy LPG, bo mimo że iskra jest jedna i w dwu- i w wieloelektrodowych, to już droga jaką pokonuje taka iskra jest różna. Wyładowanie elektryczne pomiędzy dwoma elektrodami występuje w mniejszej objętości niż w przypadku świec choćby trójelektrodowych, zatem gęstość energii (energia przypadająca na jednostkę objętości) jest wówczas większa. W świecach wieloelektrodowych iskra będzie bardziej "rozłożysta" (bo inicjowana w większej objętości), a gęstość energii mniejsza niż w dwuelektrodowych. Dla LPG spalanie będzie lepiej przebiegało w warunkach dużej gęstości energii, czyli tak jak ma to miejsce w przypadku świec dwuelektrodowych, a nie wieloelektrodowych.
Inną kwestią jest jeszcze sprawa doboru świecy pod względem jej ciepłoty dla aut zasilanych tylko Pb i zasilanych lpg, ale to już inna historia Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 05 Sty 2009 0:42 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jarq87




Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Garbów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Kwi 2009 9:44     Temat postu:

W moim były NGK tylko 3- takie same i 1-inna, na pewno nie były to takie jakie trzeba. Od razu je wywaliłem w kosz, palił mi wtedy 12-13 gazu. Kupiłem NGK BKR6E już komplet:) i spalanie poszło o 2litry w dół czyli pali mi teraz 10/100 LPG

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baszek




Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 19 Lis 2009 11:13     Temat postu:

Zrobiłem już swoim 100nx'em 1.6 DS (gaźnik) od kupna jakieś 35000 km. Więc po takim przebiegu chyba już muszę wymienić świece ? Zważywszy, że nie wiadomo kiedy wymieniał je poprzedni właściciel.
Po przeczytaniu wątku rozumiem, że mam zakupić 4x NGK BKR6E?
Czy przewody zapłonowe też trzeba wymienić ? (bo to już dużo większy koszt)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makos




Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lis 2009 11:38     Temat postu:

Świece w DS'ie powinno się wymieniać co 10tyś. km, tak samo olej i filtr oleju. Jedynie wymiana filtra powietrza przypada co 30tyś km. Co do przewodów WN to jeżeli nie znasz ich historii to lepiej wymienić, nic nie stracisz na tym (poza PLN-ami oczywiście), a możesz jedynie zyskać stabilniejszą pracę silnika i spadek spalania.

Świece NGK oczywiście BKR6E lub V-LINE NR28, szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia czym się od siebie różnią, a występują w zbliżonych cenach (Inter-Cars 11-12zł).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Makos dnia 19 Lis 2009 11:39 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Lis 2009 11:49     Temat postu:

Makos napisał:
Świece w DS'ie powinno się wymieniać co 10tyś. km, tak samo olej i filtr oleju. Jedynie wymiana filtra powietrza przypada co 30tyś km. Co do przewodów WN to jeżeli nie znasz ich historii to lepiej wymienić, nic nie stracisz na tym (poza PLN-ami oczywiście), a możesz jedynie zyskać stabilniejszą pracę silnika i spadek spalania.



Jesli kable nie maja przebic, obroty sa rowne i nie ma z nimi zadnych problemow to lepiej ich nie ruszaj. Moze sie okazac, ze kupisz wieksze gowno i bedziesz mial problemy.
35tys to zdeczka za duzo jak na swiece. Najlepiej odkrec i zobacz w jakim sa stanie.

Makos napisał:
Świece NGK oczywiście BKR6E lub V-LINE NR28, szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia czym się od siebie różnią, a występują w zbliżonych cenach (Inter-Cars 11-12zł).


To jest to samo BKR6E ma oznaczenie V-LINE 28


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rz dnia 19 Lis 2009 11:50 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baszek




Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 19 Lis 2009 11:53     Temat postu:

Makos napisał:
Świece w DS'ie powinno się wymieniać co 10tyś. km, tak samo olej i filtr oleju.

Wow - o tym że świece w DS'ie trzeba tak często wymieniać to nie wiedziałem. Dobrze, że zapytałem. Właśnie będę się zabierać za świece + filtr powietrza.

rz napisał:

Jesli kable nie maja przebic, obroty sa rowne i nie ma z nimi zadnych problemow to lepiej ich nie ruszaj. Moze sie okazac, ze kupisz wieksze gowno i bedziesz mial problemy.
35tys to zdeczka za duzo jak na swiece. Najlepiej odkrec i zobacz w jakim sa stanie.

Czyli jak kabli nie wymieniać ( bo problemów z obrotami nie mam ) to koszta spadają o 100zł, więc nie będę się rozdrabniał ze sprawdzaniem świec ( tym bardziej, że mają już co najmniej te 35000 KM), tylko pojadę dzisiaj i zakupie nowe + nowy filtr powietrza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez baszek dnia 19 Lis 2009 12:01 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makos




Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lis 2009 12:03     Temat postu:

rz napisał:
To jest to samo BKR6E ma oznaczenie V-LINE 28


No popatrz, a w Inter-Cars V-Line 28 kosztują (za katalogiem internetowym) 11,52zł a BKR6E odpowiednio 12,53zł Very Happy Ciekawi ludzie tam pracują Razz No i rzeczywiście, jak spojrzałem w ich katalogu na V-Line 28 to w numerach zwyczajowych jest BKR6E hehe Wink Nawet w katalogu NGK jest BKR6E (V‑Line 2Cool.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 19 Lis 2009 12:17     Temat postu:

Makos napisał:
Świece w DS'ie powinno się wymieniać co 10tyś. km, tak samo olej i filtr oleju. Jedynie wymiana filtra powietrza przypada co 30tyś km. Co do przewodów WN to jeżeli nie znasz ich historii to lepiej wymienić, nic nie stracisz na tym (poza PLN-ami oczywiście), a możesz jedynie zyskać stabilniejszą pracę silnika i spadek spalania.

Skąd wziałeś informację o 10kkm między wymianą świec?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baszek




Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 19 Lis 2009 12:19     Temat postu:

P.S z uwagi na to, że mało obeznany jestem w mechanice mam takie pytanie: żeby dobrać się do świec rozumie się, że muszę zdjąć filtr powietrza i tam już będzie wszystko jasne ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Lis 2009 12:51     Temat postu:

Dostep do swiec masz po wyjeciu kabli wysokiego napiecia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baszek




Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 19 Lis 2009 13:14     Temat postu:

Znalazłem w manualu sposób na sprawdzenie kabli WN


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lis 2009 14:02     Temat postu:

Zwracam szczególną uwagę iż podane wartości są na metr kabla, czyli krótsze powinny mieć odpowiednio mniej. No i ważne żeby kopułka była w porządnym stanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Lis 2009 14:37     Temat postu:

Makos napisał:
Jedynie wymiana filtra powietrza przypada co 30tyś km.


proponowałbym częściej.... nawet bawełniaki częściej sie myje....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makos




Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lis 2009 22:14     Temat postu:

marthen napisał:
Skąd wziałeś informację o 10kkm między wymianą świec?


No faktycznie, coś mi się pokiełbasiło z tym 10kkm. Sprawdziłem jeszcze raz i wychodzi, że co 12 miesięcy lub 30kkm. W moim wypadku 12 miesięcy będzie szybciej niż 30kkm. Chociaż i tak mi coś nie pasuje bo poprzednio czytałem, że filtr powietrza co 30kkm (i tego już jestem pewien na 100%), a teraz znalazłem, że co 60kkm... Więc sam już nie wiem. Teraz patrzyłem w "Nissan Sunny - Sam naprawiam", wcześniej - nie pamiętam... marthen, a jak powinno być? Żebym nie wprowadził kogoś w błąd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Lis 2009 22:16     Temat postu:

Jak powinno byc? Odkrecasz, bierzesz w lapska, rzucasz okiem i widzisz czy jest ok czy nie. Jesli nie to wymieniasz. Ponadto jak cos zaczyna sie zlego dziac to tez wymieniasz. Tak powinno byc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Koszty związane z użytkowaniem 100NX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin