Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Przekłamania licznika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Nadwozie i wnętrze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 07 Lip 2006 12:44     Temat postu: Przekłamania licznika

Jak niektórym wiadomo, ostatnimi czasy pracuję pod Wrocławiem i z tego powodu trasę Gliwice-Wrocław robię dość często
Jako, że podczas jazdy po autostradzie człowiek się nudzi i ma czas na robienie różnych eksperymentów, parę dni temu zrobiłem mały test. Celem było sprawdzenie jak bardzo przekłamuje licznik podczas jazdy ze stałą prędkością. Jako, że GPSem nie dysponuję, przyrządy testowe były nader prymitywne i ograniczyły się do stopera jako miernika czasu i słupków kilometrowych jako miernika drogi.
Wyniki mnie nieco zaskoczyły - wyszło mi, że przy oponach 195/50R15 licznik przekłamuje o max. 2% :O
I tak jadąc ze stałą (licznikową) prędkością 180km/h czas przejechania 1km wyniósł 20.1s, a przy 120km/h odpowiednio 30.15s. Wyniki teoretyczne to 20.00s dla 180km/h i 30.00s dla 120km/h.
Zastanawiające 195/50R15 to zamiennik oryginalnych 175/65R14, czyli licznik powinien przekłamywać o normowe 5-7%. A tak nie jest...
Wychodzi, że Vmax na gazie to u mnie 185km/h Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AndyP
stary wyjadacz



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: swarzędz

PostWysłany: 07 Lip 2006 13:56     Temat postu: Re: Przekłamania licznika

marthen napisał:
.... podczas jazdy po autostradzie człowiek się nudzi i ma czas na robienie różnych eksperymentów

Bardzo ciekawe, będę musiał też taki test przeprowadzić, będzie porównanie, bo latam na seryjnych oponach.
W Poznaniu jest odcinek bezpłatny autostrady, ale średnio się nadaje do takich testów, bo deczko pod gókę i z górki jest.
Ale zobaczymy, zobaczymy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 07 Lip 2006 15:12     Temat postu:

też mam takie opony, czyli ja już nie musze merzyć Wink dzięki marthen! Very Happy w takim razie mam Vmax tyle co na liczniku i to bez gazu Wink Laughing
Powrót do góry
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 07 Lip 2006 15:13     Temat postu:

Weź Marthen jeszcze błąd pomiaru, te parę procent i by się zgadzało.

A różnica między 175/65 R14 a 195/50 15 jest taka - te drugie maja mniejszą średnicę o 7mm, więc wskazanie powiększa o 1,2% - oblisz sobie programikiem Tyr-o-saurus do obliczania zamienników opon. Jest w downloadzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 07 Lip 2006 15:42     Temat postu:

tarsar napisał:
Weź Marthen jeszcze błąd pomiaru, te parę procent i by się zgadzało.

A różnica między 175/65 R14 a 195/50 15 jest taka - te drugie maja mniejszą średnicę o 7mm, więc wskazanie powiększa o 1,2% - oblisz sobie programikiem Tyr-o-saurus do obliczania zamienników opon. Jest w downloadzie.

No właśnie nie do końca by się zgadzało. Przyjmując 7% błędu pomiaru czas przelotu 1km przy licznikowych 180km/h powinien wynieść 21.42s, a nie 20.2s. Po dodaniu różnicy związanej z obwodem opony wzrasta do 21.76s.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GRZECHu
Gość






PostWysłany: 08 Lip 2006 17:53     Temat postu:

marthen napisał:
tarsar napisał:


A różnica między 175/65 R14 a 195/50 15 jest taka - te drugie maja mniejszą średnicę o 7mm, więc wskazanie powiększa o 1,2% - oblisz sobie programikiem

No właśnie nie do końca by się zgadzało. Przyjmując 7% błędu pomiaru czas przelotu 1km przy licznikowych 180km/h powinien wynieść 21.42s, a nie 20.2s. Po dodaniu różnicy związanej z obwodem opony wzrasta do 21.76s.


Chłopaki przestancie palic to swinstwo
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Nadwozie i wnętrze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin