Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Marian - SR20DET AWD (ex. GA16DE, SR20DE)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 21, 22, 23  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 21 Paź 2012 16:25     Temat postu:

Dziś piękny dzień, więc postanowiłem powalczyć z zaciskami Brembo i zrobić przymiarkę na zwrotnice 100NX. Poszukałem w internecie wymiarów tarczy z Fiata Coupe 2.0 20V Turbo (tarcze 305x28mm rozstaw 4x98 otwór centrujący 59mm), porównałem je do tarczy z GTI i doszedłem do wniosku, że dam radę to spasować, choć nie obędzie się bez szlifowania przylgni zwrotnica-zacisk i powiększeniu dziur przelotowych na zacisk w zwrotnicy. Do tego dochodzi niewielki dystans między zwrotnicą a tarczą i trochę większy dystans między tarczą a felgą no i dłuższe szpilki. Wszystko zmieści się pod moimi felgami Drag Wheels 16", więc miodzio. Tak więc zestaw Brembo czeka do wiosny, kiedy to planuje dopiero większe zmiany w Nismo. Tak to prezentuje się z "kartonową tarczą" 305mm, he he... (mam tarcze 305mm, ale rozstaw Alfy Romeo 5x100, więc idą na sprzedaż).
    [link widoczny dla zalogowanych]

Przy okazji posiadania zdjętej felgi, postanowiłem zrobić małe porównanie wagowe posiadanych przez siebie kół do setki i tak:
- felga aluminiowa 7Jx16" Drag Wheels DR-9 + opona 205/45R16 Toyo Proxes T1R - 15.9kg
- felga aluminiowa 6Jx14" Aluett + opona 175/65R14 Goodyear Vector 5+ - 12.5kg
- ORI stalówka 14" + opona 175/65R14 Pirelli P2500 - 14.5kg
    [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 21 Paź 2012 18:52 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 22 Paź 2012 22:24     Temat postu:

A wejdzie Ci tarcza 320 pod te koło ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Paź 2012 19:55     Temat postu:

podj napisał:
A wejdzie Ci tarcza 320 pod te koło ??

Tarcza wejdzie, ale zacisku już na to raczej nie założysz... Nie ma miejsca "wewnątrz felgi" aby za pomocą jakiegokolwiek adaptera odsunąć zacisk na tyle, aby nie stykał się z wewnętrzną krawędzią felgi i zarazem nie kolidował z krawędzią tarczy. Po przemyśleniach odnośnie tarcz z Fiata, zamierzam jednak moje zaciski Brembo skompletować z tarczami 300x24 z Renault Scenic II. Otwór centrujący tarczy ten sam co w 100NX (przyp. 61mm, nie mylić z otworem centrującym felgi 59mm), rozstaw śrub też identyczny (przyp. 4x100).

A propos, przybyło trochę nowych fantów do regeneracji hamulca ręcznego (komplet linek), kopułka i palec rozdzielacza oraz dwa simeringi silnika (aby wykluczyć drobne wycieki do zera).
    [link widoczny dla zalogowanych]

Zaczynam powoli zbierać fruty do uturbienia Nismo. Nareszcie jestem w posiadaniu długo oczekiwanego sprzęgła Exedy Stage 2 Racing, które udało mi się wyrwać od kolegi podj. Zakupiłem też za niewielkie pieniądze kolektor wydechowy ze stali nierdzewnej dedykowany do Nissana Pulsara GTI-R sygnowany logiem Japspeed. Z elektroniki dorwałem używany komputer typu piggyback jakim jest Ecumaster DET3.
    [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

W nowym roku planuję też zainwestować w hamulce. Na montaż czeka już pompa hamulcowa BM57 17/16 cala z Nissana 350Z, która wpadnie na wiosnę wraz z zaciskami Brembo na przednią oś. Tarcze hamulcowe w które mierzę to Mikoda nacinana 300x24 z przodu i 258x9 z tyłu, a trzeć o nie mają klocki hamulcowe EBC Red Stuff.
    [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 05 Gru 2012 23:45 , w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BeNeK
stary wyjadacz



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Sty 2013 15:43     Temat postu:

jak tam co tam ? Dzieje się coś ? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Sty 2013 4:06     Temat postu:

BeNeK napisał:
jak tam co tam ? Dzieje się coś ? Very Happy

Setka ma się dobrze. Z nowych gratów dostałem od nismojoe klocki hamulcowe EBC RedStuff na przód pod zaciski Brembo. Jednakże żadnych modyfikacji nie przybyło i nie przybędzie przynajmniej do kwietnia.

Zastanawiam się poważnie nad dalszym rozwojem Nismo. Myślę o VE lub uturbieniu obecnego DE, jednak najprawdopodobniej zdecyduję się na przekładkę na SR20DET z Pulsara GTI-R. Jak podejmę ostateczną decyzję to bankowo dam znać. Tym samym zrezygnuję wtedy ze zbierania fantów do uturbienia obecnego DE i na sprzedaż pójdzie parę uciułanych frutów, między innymi: komplet sprzęgła Exedy Stage 2 R-Type (gdyż w DET siedzi większe sprzęgło o średnicy 240mm), komputer ECU z P10 EGT 150KM, kompletny wydech z nierdzewki (muszę wrzucić zdjęcia, bo zapomniałem pochwalić się nowych tłumikiem końcowym) i być może coś tam się jeszcze znajdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Sty 2013 8:29     Temat postu:

Jaka cena za sprzęgło??napisz na PW

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 03 Lut 2013 19:48     Temat postu:

Decyzja zapadła - w kwietniu zaczynam przeszczep SR20DET z Nissana Pulsara GTI-R. Osprzęt zarezerwowany, aczkolwiek jeszcze niezakupiony. Wszystko oczywiście mam zamiar ogarnąć samemu.

Abym nie dostał zbyt mocno po kieszeni w kwietniu, postanowiłem że powrócę mechanicznie w stronę serii i sprzedam fanty, które nie przydadzą mi się po nowym przeszczepie. Jakoś w przyszłym tygodniu, po zakończeniu demontażu z setki, wystawię części w odpowiednim dziale.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dragon_GTI




Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Lut 2013 15:09     Temat postu:

Czyli bedziesz szybszy gratulacje bo to chyba najlepszy pomysl napewno bede sledzil watek bo tez mam to w planach jakbym mogl prosic o wszelkie info jak Ci to bedzie szlo bede bardzo wdzieczny i jesli jakis czesci bys potrzebowal to moge pomoc poniewaz na stale mieszkam w uk a jak wiadomo tu pulsarow jest dosc sporo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Lut 2013 19:26     Temat postu:

dragon_GTI napisał:
Czyli bedziesz szybszy gratulacje bo to chyba najlepszy pomysl napewno bede sledzil watek bo tez mam to w planach jakbym mogl prosic o wszelkie info jak Ci to bedzie szlo bede bardzo wdzieczny i jesli jakis czesci bys potrzebowal to moge pomoc poniewaz na stale mieszkam w uk a jak wiadomo tu pulsarow jest dosc sporo.



za ile idzie wyrwać pulsara


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Lut 2013 20:24     Temat postu:

@Marian
No i super! Bardzo fajna droga rozwoju, trzymam kciuki!

@lewy
Stary, na off top'a to masz od tego PW, googla, ebay, allegro itd. ... troszkę szacunku dla autora wątku Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek100nx




Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PSK
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Lut 2013 21:43     Temat postu:

4x4 też będzie ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Lut 2013 22:07     Temat postu:

Masz rację,pakuj DET z gti-r !! Będzie moc. Trzymam kciuki.


Marian napisał:

Na montaż czeka już pompa hamulcowa BM57 17/16 cala z Nissana 350Z, która wpadnie na wiosnę wraz z zaciskami Brembo na przednią oś.
    [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Ta pompa podejdzie pod serwo z GTI ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dragon_GTI




Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Lut 2013 9:26     Temat postu:

lewy napisał:
dragon_GTI napisał:
Czyli bedziesz szybszy gratulacje bo to chyba najlepszy pomysl napewno bede sledzil watek bo tez mam to w planach jakbym mogl prosic o wszelkie info jak Ci to bedzie szlo bede bardzo wdzieczny i jesli jakis czesci bys potrzebowal to moge pomoc poniewaz na stale mieszkam w uk a jak wiadomo tu pulsarow jest dosc sporo.



za ile idzie wyrwać pulsara


Zalezy czy calego zdrowego czy po dzwonie ze zdrowym serduchem ale za 5 tysi idzie juz cos znalesc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Lut 2013 16:43     Temat postu:

dragon_GTI napisał:
jakbym mogl prosic o wszelkie info jak Ci to bedzie szlo bede bardzo wdzieczny i jesli jakis czesci bys potrzebowal to moge pomoc poniewaz na stale mieszkam w uk a jak wiadomo tu pulsarow jest dosc sporo.

Będę dawał znać z postępów prac tutaj na forum, jak zwykle z resztą. Jak wspomniałem wyżej, zacznę nie prędzej jak w kwietniu, więc spokojnie. Co do propozycji pomocy w sprowadzeniu części z UK z góry dzięki za pomoc. Być może przyda się.

jacek100nx napisał:
4x4 też będzie ??

Myślałem raczej o spięciu DET z ori skrzynią z GTI plus FMIC, czyli standardowo napęd na przednią oś i intercooler z przodu.

Już przy takim rozwiązaniu będzie trochę kombinowania, bo o ile przednia poduszka silnika będzie P&P do naszych sanek z setki oraz prawa poduszka silnika i lewa skrzyni również będzie P&P do naszego nadwozia, to już tylna poduszka nie bardzo będzie pasować no i w bloku silnika DET z tyłu brak jest otworów na mocowanie prawego wału napędowego (tej łapy z krótkim wałkiem) - po prostu jest inne rozmieszczenie otworów gwintowanych. Do tego dochodzi jeszcze żmudne poprowadzenie długiego dolotu dla FMIC (rezygnuję z TMIC, bo nie podoba mi się żadna setka z wlotem na masce).

Za to przy opcji przeszczepu napędu AWD dochodzi dodatkowo praktycznie kompletne przespawanie podłogi z GTI-R. Szczerze, to nie uśmiecha mi się to za bardzo, ale pomyślimy ostatecznie w kwietniu, he he... Tutaj jest bardzo ciekawy projekt przeszczepu DET wraz z napędem [link widoczny dla zalogowanych] dla zainteresowanych.

podj napisał:

Marian napisał:

Na montaż czeka już pompa hamulcowa BM57 17/16 cala z Nissana 350Z, która wpadnie na wiosnę wraz z zaciskami Brembo na przednią oś.
    [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Ta pompa podejdzie pod serwo z GTI ?

Pompa pasuje do serwa ze 100NX 1.6 i pod większe serwo z Altimy, które siedzi u mnie. Tak więc śmiało stwierdzam, że pod GTI również podejdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Lut 2013 17:06     Temat postu:

jakiś czas temu obserwowałem ten projekt który podałeś w linku. wg. mnie lepiej przełożyć gtir niż przeszczepiać cały naped do setki... moim zdaniem nigdy by to nie miało takich właściwości jezdnych jak coś co wyjedzie z fabryki... ale mimo to projekt byłby mega zajebiaszczy.
nie ma większych problemów z przeszczepem silnika z gti ra? może lepszym rozwiązaniem jest poszukać silnik z avenira? albo iśc po całości i importować japońską wersję sr20vet z x-traila... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 14 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin