Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Oleum
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: 01 Lut 2006 11:25     Temat postu:

poszlo w siliniku plywa juz syntetyk 5W 50 w przyszlym tygodniu znow wymianka
Powrót do góry
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 18 Lut 2006 21:02     Temat postu:

Jaki olej macie w swoich skrzyniach biegów?
Właśnie przymierzam się do wymiany i nie wiem czym go zalać.
Poradźcie coś dobrego :d


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 19 Lut 2006 17:26     Temat postu:

ja mam jakis Mobil, do samochodow osobowych.
Powrót do góry
coobek




Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: 02 Mar 2006 1:02     Temat postu:

Ja byłem nadgorliwy i niepotrzebnie wymieniłem. Stary olej wyglądał jak nowiutki i do tego po zalaniu nowym 75W90 skrzynia zaczęła jakby haczyć. Okazało się, że ten który nalałem jest klasy GL-5 a do Nissana jest to za wysoka klasa i doczytałem, ze najwyżej można GL-4. Potem dodałem środek z wynsa, który poprawił ale wydaje mi się, że na oryginalnym chodziła lepiej. Weszło prawie 3 litry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 02 Mar 2006 11:26     Temat postu:

coobek napisał:
Ja byłem nadgorliwy i niepotrzebnie wymieniłem. Stary olej wyglądał jak nowiutki i do tego po zalaniu nowym 75W90 skrzynia zaczęła jakby haczyć. Okazało się, że ten który nalałem jest klasy GL-5 a do Nissana jest to za wysoka klasa i doczytałem, ze najwyżej można GL-4. Potem dodałem środek z wynsa, który poprawił ale wydaje mi się, że na oryginalnym chodziła lepiej. Weszło prawie 3 litry.

co to za olej? czemu taki gesty? mówisz o skrzyni czy o silniku?
Powrót do góry
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 02 Mar 2006 11:36     Temat postu:

ceremony napisał:
coobek napisał:
Ja byłem nadgorliwy i niepotrzebnie wymieniłem. Stary olej wyglądał jak nowiutki i do tego po zalaniu nowym 75W90 skrzynia zaczęła jakby haczyć. Okazało się, że ten który nalałem jest klasy GL-5 a do Nissana jest to za wysoka klasa i doczytałem, ze najwyżej można GL-4. Potem dodałem środek z wynsa, który poprawił ale wydaje mi się, że na oryginalnym chodziła lepiej. Weszło prawie 3 litry.

co to za olej? czemu taki gesty? mówisz o skrzyni czy o silniku?

Skrzyni. Silnik na takim oleju raczej nie pochodziłby za długo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 02 Mar 2006 13:26     Temat postu:

marthen napisał:
ceremony napisał:
coobek napisał:
Ja byłem nadgorliwy i niepotrzebnie wymieniłem. Stary olej wyglądał jak nowiutki i do tego po zalaniu nowym 75W90 skrzynia zaczęła jakby haczyć. Okazało się, że ten który nalałem jest klasy GL-5 a do Nissana jest to za wysoka klasa i doczytałem, ze najwyżej można GL-4. Potem dodałem środek z wynsa, który poprawił ale wydaje mi się, że na oryginalnym chodziła lepiej. Weszło prawie 3 litry.

co to za olej? czemu taki gesty? mówisz o skrzyni czy o silniku?

Skrzyni. Silnik na takim oleju raczej nie pochodziłby za długo

no tak właśnie pomyslałem ale nie jestem w temacie tej dyskusji, więc aż się przeraziłem Laughing
Powrót do góry
coobek




Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: 02 Mar 2006 14:37     Temat postu:

ceremony napisał:
marthen napisał:
ceremony napisał:
coobek napisał:
Ja byłem nadgorliwy i niepotrzebnie wymieniłem. Stary olej wyglądał jak nowiutki i do tego po zalaniu nowym 75W90 skrzynia zaczęła jakby haczyć. Okazało się, że ten który nalałem jest klasy GL-5 a do Nissana jest to za wysoka klasa i doczytałem, ze najwyżej można GL-4. Potem dodałem środek z wynsa, który poprawił ale wydaje mi się, że na oryginalnym chodziła lepiej. Weszło prawie 3 litry.

co to za olej? czemu taki gesty? mówisz o skrzyni czy o silniku?

Skrzyni. Silnik na takim oleju raczej nie pochodziłby za długo

no tak właśnie pomyslałem ale nie jestem w temacie tej dyskusji, więc aż się przeraziłem Laughing


Za 75W do silnika to chyba nawet Junak by sie na mnie pogniewał Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HUBERT




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sleyerówek k. Wawy
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Mar 2006 14:07     Temat postu:

ktos z was jezdzi na syntetyku ?

SR20 170000km i syntetyk ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Bielany

PostWysłany: 11 Mar 2006 14:23     Temat postu:

HUBERT napisał:
ktos z was jezdzi na syntetyku ?

SR20 170000km i syntetyk ?


Obecny Wink Castrol Magnatec. Jak kupiłem miałem 170tyś, obecnie 202tyś nic się nie dzieje tylko jeździć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HUBERT




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sleyerówek k. Wawy
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Mar 2006 14:47     Temat postu:

a o jakiej gestosci ten castrol to semisintetik czy syntetik Confused:

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 11 Mar 2006 16:27     Temat postu:

HUBERT napisał:
ktos z was jezdzi na syntetyku ?

SR20 170000km i syntetyk ?

no ja mam 212 tys i ciągle na syntetyku Mobil1 obecnie 0W/40 chyba tak nie pamiętam, rzadki w każdym razie, ale tylko na zime, normalnie ten o jeden stopień wyżej i też wszystko gra.
Powrót do góry
HUBERT




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sleyerówek k. Wawy
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Mar 2006 20:55     Temat postu:

co sadzicie o tym http://serwisy.gazeta.pl/texaco/1,54463,2143644.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
coobek




Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: 11 Mar 2006 22:52     Temat postu:

Możesz zaryzykować tylko pod warunkiem, ze jeździsz wyłącznie na syntetyku. Ja odważyłbym sie kupić taki olej tylko gdybym jeździł na takim od nowości. Najlepiej jak najmniej mieszać i jak najdłużej lać dobry olej. W przypadku gdy silnik zaczyna brać olej powinno sie przejść z syntetyka na półsyntetyk lub z półsyntetyka na minerał (z 5W na 10W lub z 10W na 15W)
NIGDY ODWROTNIE. Przejście np. z 10W na 5W lub 0W grozi wypłukaniem silnika i bardzo prawdopodobne, że olej zacznie wyciekać ze wszystkich możliwych uszczelnień. Jeśli masz silnik w doskonałej kondycji i lubisz go kręcić do końca obrotomierza to proponuje, któryś 10W/60.
Np. CASTROL FORMUŁA RS 40 zł/litr lub podobno jeszcze lepszy SHELL HELIX RACING ponad 60 zł/litr. Są to oleje zaliczane do syntetyków pomimo, ze to 10W.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Bielany

PostWysłany: 11 Mar 2006 23:10     Temat postu:

HUBERT napisał:
a o jakiej gestosci ten castrol to semisintetik czy syntetik Confused:


GTX Syntetic lepkości nie pamiętam.

Co do tego co napisał Coobek, ja zrobiłem tak: po kupnie zalałem syntetykiem po przejechaniu 500km spuściłem cały szyf z silnika, zalałem ponownie syntetic no i jest miód malina(potem jak znalazłem to forum przeczytałem, że to metoda Coobcia Wink ). Rozszczelnienia silnika?Z tego co sie orientuję to może puścić uszczelniacz wału z przodu albo z tyłu i tyle na temat wycieków. Koszt uszczelniczy przód 10złotych tył 30złotych. Gorzej z robocizną, przód to groszowa sprawa ale żeby wymienić tył to trzeba skrzynię zrzucać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin