Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Sonda lambda do GTI gdzie kupić???
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasmin




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3City

PostWysłany: 17 Kwi 2009 18:12     Temat postu:

red_shogun napisał:
Jasmin napisał:
Tylko pytanie czy to że daje sygnały często oznacza, że daje sygnały dobre ? Bo chyba prócz dawania lub nie sygnału, ważny jest też przedział napięć w jakim sonda pracuje.


Z rok temu robiłem ostatni raz u siebie diagnostykę wg kodzików i wyszło że lambda niby ok. Między czasie jednak zaopatrzyłem się w ustrojstwo zwane na allegro "interfejsem diagnostycznym" domowej roboty do silników SR - następnie kabel do lapka, program Nissanowski Consult i dawaj co wyskoczy. No i wyskoczyło wszystko cacy oprócz oczywiście sondy. Pytanie tylko na ile na tą diagnozę miał wpływ fakt, że mam instalację lpg. Ale na mój mieszczański rozum, wtedy i tym bardziej obecnie, gdy jeździłem na benie to lambda nie była emulowana przez lpg. Zatem diagnozy Consulta nie miało by co zaburzyć. Tym samym jestem skłonny zaryzykować tezę, że mam padniętą lambdę, na co wskazywało by także spalanie beny na poziomie 13-15 litrów po mieście.

gem napisał:
jak moje bydle będzie palić 11/100 to projekt minimalizowania spalania uznam za udany Wink


Też w moim przypadku uznał bym to za bardzo dobry wynik.


chcesz mi pomoc z wyallegrowaniem tego miedzymordzia diagnostycznego ?? bo szukam szukam i nie umiem znalezc a tak sobie mysle ze to moja jedyna szansa na wygranie tej nierownej walki z obrotami

sr20 powinna palic chyba do 10ciu. wiecej jak sie cisnie, ale ja na prawde ostatnio jezdze jak kapelusznik, jak jade jak lubie to jest i 13, a przed zmiana palca i kopulki wciagal nawet 17 - 19.

Pozdrawiam,
G.

Pozdrawiam,
G.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miskowski




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Kwi 2009 18:20     Temat postu:

Hm... Mój biały (motor cacany) pali przepisowe 11,3/100, a red (motor wygląda na uber cacany) łyka 13,3... Mądry Pan Od Wtysków (Łódź, ul. Warszawska ileś) wpiął się do auta i po 15tu minutach i 80dziesięciu złotych (w 2003 w białym wziął za to samo 30 czy 40 PLN)stwierdził, że wszystko wzorowo i cacy, a lambda gut. Red pije dalej ponad trzynaście, więc może lambda moja jednak kaput, czy cóś...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marecki900




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 100lica.
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Kwi 2009 22:53     Temat postu:

Mi na benie po mieście wychodziło średnio 12,5.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Kwi 2009 8:24     Temat postu:

Ech dobra Panowie bo nam się zrobił z fajnego i ważnego wątku, znów zapis o pupie marysi dotyczący tego co ile komu spala.
Wracając do tematu (czytaj: czekając na opinię gem'a) mam nadzieję że kwestia tej lambdy od boscha się w najblizszym czasie wyjaśni. Przy okazji zaciekawiła mnie kwestia lambdy od NGK o której wspomniał foster, tylko kur... dlaczego taka cena <help>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Kwi 2009 8:42     Temat postu:

Tego nie wiedzą nawet najstarsi górale . Wygląda na to, że jest ona P&P, z wtyczką, a kolory kabli odpowiadają oryginałowi (RBW).

Dodatkowo jeżeli ktoś planuje SSAC/Chinol from usdm to gniazdo na sonde jest w innym miejscu, a co poniektóre mają inny gwint, albo rzeźba kolektora/podwozia hyhy, albo wypad z sondą na top, tak że warto się wstrzymać z zakupem lambdy do czasu kupna kolektora. Miejmy nadzieje, że Wujcio_Trzcinowaty w swoim koltku zrobi to profi i w ogóle coś z tego będzie ;].


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez foster dnia 18 Kwi 2009 9:06 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Kwi 2009 17:54     Temat postu:

szukałem i szukałem...bo coś mi nie pasi i póki nie sprawdzę to się nie zabieram..chyba, że do sklepu wymienić... ;/

może ktoś mi podać szerokość gwintu ori sondy z 2.0??

i proszę..niech to będzie 18.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 12 Maj 2009 15:09     Temat postu:

No i co tam słychać w temacie uniwersalnej sondy Bosch'a nr kat. 0 258 986 502 - za 220 zl?

Można to brać, czy nastąpił zwrot towaru?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 12 Maj 2009 17:40     Temat postu:

red_shogun napisał:
No i co tam słychać w temacie uniwersalnej sondy Bosch'a nr kat. 0 258 986 502 - za 220 zl?

Można to brać, czy nastąpił zwrot towaru?


NIE BRAĆ!!
Wczoraj zakończyłem edukację..chyba, dzisiaj byłem w sklepie...

sonda o tym numerze ma gwint 18...a my mamy gwint 12
z tego co ustaliłem, to sonda do nas ma być miedzy innymi od P10 GT z 91 rok.
ponieważ marthen uzyskał dostęp do jakiś części, będę go prosił o namierzenie nr kat. boscha sondy, która do nas pasuje.

link do równolegle prowadzonego tematu:
[link widoczny dla zalogowanych]

ps. zwrotu towaru nie było...paragon zgubiony... potrzebuje ktoś może sondę wyżej wymienioną?? Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Maj 2009 17:32     Temat postu:

OK zreasumujmy to co wiemy, a czego nie wiemy w temacie: zakup nowej sondy lambda do Nissana 100NX 2.0 GTI:

1) Wiemy że uniwersalna sonda lambda Boscha (nr kat. 0 258 986 502) [link widoczny dla zalogowanych] nie pasuje bo ma gwint 18, a nie 12.

2) Istnieje sonda lambda od NGK / NTK (nr kat. OTD2F-3K1 / D2F) - cenę lepiej przemilczeć - ok. 420zł Shocked [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] tytanowa (kable: czerwony/biały/czarny) i na gwint 12 (czyli to co u nas w setce 2.0 gti), ale co ciekawe jest to sonda dedykowana do Nissana Sunny N14 2.0 GTI (SR20DE) oraz do Primery P10 2.0 GT (SR20DE) i Primery P10 2.0 (SR20DI) [link widoczny dla zalogowanych] a o naszym 100NX 2.0 GTI NGK nic nie wspomina.
Z tego co gdzieś wyczytałem ww. sonda (OTD2F-3K1) ma napięcie 5V, czyżby tu był pies pogrzebany, czyżby nasz 100NX 2.0 GTI miał inne napięcie i mimo iż sonda ta pasuje to i tak nie spełniła by swojej roli? Wie ktoś jakie napięcie powinno być u nas?
Zatem czyżby w naszym przypadku pozostawała tylko droga poprzez ASO Nissana i zakup oryginału (za min. drugie tyle co ta NGK)?
Inna kwestia, czy w ASO jest nadal do dostania lambda do naszej setki (bo z tego co mi wiadomo fanty są produkowane max. 7 lat po zakończeniu produkcji danego modelu auta).

OK, ale żeby nie wyszło że nasza sytuacja jest taka beznadziejna, pozwolę sobie zacytować głos kolegi Toraj'a z Krakowa z forum elektrody:

"Sonda tytanowa jest sondą rezystancyjną. Opór czujnika tytanowego zmienia się zależnie od zawartości tlenu w spalinach. Najczęściej wygląda to tak że ECU(komputer samochodu) wysyła sygnał do sondy a potem sprawdza jaki jest spadek napięcia i po tym "wie" jaka jest zawartośc tlenu w spalinach. Czasami tak jak w moim volvo sygnał napięciowy do sondy idzie z obwodu zasilającego grzałkę. Sonda cyrkonowa jest sondą napięciową i w tej sondzie pod wpływem tlenu w spalinach wytwarza się napięcie które jest mierzone przez ECU. Czyli zupełnie inne działanie. Przyznam się że nie słyszałem o uniwersalnych sondach tytanowych. Mało tego sondy tytanowe b.często pracują przy wyższym napięciu, moja 0-1,3V a np w niektórych Jeep'ach 0-5V. Ponadto pracują z inną szybkością, sondy cyrkonowe są szybsze. Tym niemniej sondy tytanowe są bardzo trwałe, bardzo rzadko są stosowane w samochodach ale i psują się rzadko, czy jesteś pewny , że masz uszkodzoną sondę. Ilośc kabli i opis kolorów kabli (co jeszcze o niczym nie świadczy) jest taki sam jak w mojej sondzie."

Tak więc jest jeszcze szansa, że wysokie spalanie w naszych gti, to może niekoniecznie wina tej jakże wytrzymałej i rzadko się psującej sondy tytanowej Razz, tylko czegoś innego i tym optymistycznym akcentem kończę na dziś Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miskowski




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Lip 2009 20:29     Temat postu:

Czy ktoś ogarnął już temat sondy lambda - która jest właściwa i powoduje spadek zużycia paliwa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Wrz 2009 18:19     Temat postu:

Miskowski napisał:
Czy ktoś ogarnął już temat sondy lambda - która jest właściwa i powoduje spadek zużycia paliwa?


Zatem tak, na 100% w 100NX 2.0 GTI siedzi 12 mm 3-przewodowa sonda tytanowa (a nie cyrkonowa), pytanie jedynie, czy szerokopasmowa???
Wg mojej wiedzy owszem szerokopasmowa, bo z tego co sobie przypominam pewien jegomość z mego krakowskiego podwórka badał kiedyś wartość napięcia na sondzie z sunniego gti i wyszło mu ponad 2 V, zatem przedział wąskopasmowej sondy (0,1-0,9 V) został przekroczony.

Co do przewodów, są one jak już napisałem 3, w kolorach: czarny- sygnał wyjście (0-1V; 0-5V), czerwony(+) - grzałka; biały(-) - grzałka.

Co do samego produktu spełniającego ww. kryteria, niestety potwierdza się raczej sprawa, że jesteśmy zdani tylko na jedną cholernie drogą sondę od NTK/NGK, a mianowicie tą dedykowaną do Nissana Sunny GTI (SR20DE), Primery P10 GT (SR20DE) i Primery P10 (SR20DI), o oznaczeniach:
NTK: D2F
NGK: OTD2F-3K1
i to też tylko przy sprzyjającym założeniu, że będzie ona mimo wszystko pasowała do 100NX 2.0 GTI, bo wg katalogu NGK: [link widoczny dla zalogowanych] nasza furka w zestawieniu sond od tej firmy, nie występuje Rolling Eyes

Na osłodę warto dodać, że podobno te sondki tytanowe są cholernie mało awaryjne, więc rzadko kiedy powinny się psuć, ale jak wiadomo wiek (przebieg) robią i tutaj swoje (szczególnie jeśli mowa o 15-18 letnich furach).

PS.
Schemacik owej sondy tytanowej:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Wrz 2009 19:21     Temat postu:

Czy ktoś z kolegów może zmierzyć u siebie na zimnym silniku opór grzałki sondy, oraz napięcie w kierunku ECU przy włączonym zapłonie i podłączonej sondzie (minus z akumlatora).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez podj dnia 23 Wrz 2009 19:26 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dj.ludi




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Lut 2010 19:49
PRZENIESIONY
07 Lut 2010 21:48     Temat postu: sonda lambda!!!

witam mam maly problem z dobraniem sondy gdyz u mnie jest jakas niespotykana( tak powiedzal mi sprzedawca w niedzialku i kazal sie kogos zapytac wiec de do was) a problem jest taki ze u mnie jest mniejszy gwint i na klucz 17 a wszystkie uniwersalne sa na 22

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miskowski




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 26 Lut 2010 21:53     Temat postu:

Sonda lambda, która pasuje do GTi to NGK OTD2F-3K1. Mam ją już zainstalowaną, ale czy spalanie spadnie mi z trzynastu do jedenastu to będę wiedział za jakiś czas, bo autem jeszcze nie jeżdżę. Kosztuje na Allegro 350-420 złotych + przesyłka. Początkowo myślałem o używanej, ale pewien wesołek zaśpiewał mi 250zł za sprawną (jeszcze) ale kilkunastoletnią sondę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pogkomp
stary wyjadacz



Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Kwi 2010 17:24     Temat postu:

chłopaki znalazłem właśnie taką aukcję lambdy do nissana gti

[link widoczny dla zalogowanych]


pisze ze do nas a jednak 18 gwint przy czym pisze też Bj.: 07.93 - 10.95
więc przypuszczam, że część ma tą a część tą starszą 12


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin