Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
[DS] Boost Sensor: co to za część i do czego służy? zdjęcia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alabama




Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin, LU
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Kwi 2011 22:21     Temat postu: [DS] Boost Sensor: co to za część i do czego służy? zdjęcia

Przy wymianie podciśnień zauważyłem, że wężyk od tego czegoś jest już bardzo osłabiony, więc został wymieniony. Pytanie, do czego to w ogóle służy i czy ma stamtąd wyciekać olej? Na elemencie zaznaczonym większą strzałką napis: BOOST SENSOR. Co to "robi"?



Na schemacie to będzie tu:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
komorokoro




Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 642
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Żoliborz
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Kwi 2011 22:41     Temat postu:

powinno przepuszczać powietrze w jedną stronę
jak puszcza w dwie to do kosza

na forum było już o tym zaworek zwrotny

w ten deseń


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
alabama




Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin, LU
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Kwi 2011 0:04     Temat postu:

OK, szukałem pod "zaworek zwrotny" i trochę tego jest, dzięki!

Tu "kompendium" http://www.100nx.fora.pl/silnik-i-osprzet,73/jednostronny-zaworek-co-to-jest-podobno-wazne,5567.html

a powinno to pluć olejem, czy nie bardzo? (wali w stronę skrzynki, wycieki widać na zdjęciu) no i czym właściwie zajmuje się ta "czarna skrzyneczka"?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PittKF




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 513
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań<
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Sie 2011 15:12     Temat postu:

Dane zapożyczone ze strony http://automatyk.ovh.org

Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym Boost Sensor (Map Sensor)
Czujniki ciśnienia stosowane są do określenia ciśnienia w kolektorze dolotowym silnika oraz ciśnienia atmosferycznego. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym zastępuje przepływomierz powietrza. Zadaniem czujnika jest ciągły pomiar ciśnienia zasysanego powietrza w przewodzie zbiorczym kolektora dolotowego. W związku z tym czujnik ciśnienia jest połączony przewodem elastycznym z odpowiednio dobranym miejscem w kolektorze dolotowym. Poprzez tabelaryczne powiązanie wielkości bieżącego ciśnienia powietrza zasysanego z jego temperaturą i prędkością obrotową można określić natężenie przepływu powietrza.
Czujnik poprzez pomiar zmian ciśnienia w kolektorze dolotowym określa obciążenie silnika (im większy kąt otwarcia przepustnicy tym mniejsze podciśnienie w kolektorze ssącym).

Ciśnienie mierzone jest za pomocą elementu piezo-krystalicznego.
Napięcie zasilania = 5V
Wartość kontrolna przy wyłączonym silniku = 4,3...4,9V
Wartość kontrolna na biegu jałowym = 1,5...1,9V

Powstająca zmiana napięcia w obwodzie zostaje wykryta przez urządzenie sterujące. Czujnik działa więc jak tensometr mierzący naprężenie odkształcalnych elementów, będące miarą różnicy ciśnień między ciśnieniem w kolektorze dolotowym a próżnią w komorze odniesienia. Wzrost ciśnienia powoduje proporcjonalny wzrost napięcia sygnału.
Zarówno miejsce pomiaru, jak i odpowiedni materiał i długość przewodu mają zasadnicze znaczenie dla jakości poprawnego pomiaru ciśnienia. Ze względu na to, że czujnik może być wrażliwy na niektóre czynniki chemiczne (pary paliwa, para wodna), zgodnie z zaleceniami powinien być montowany rurką doprowadzającą ciśnienie skierowaną do dołu. Zabezpiecza to przed dostania się paliwa do środka, zakłóceniami sygnału i zniszczeniem elementów aktywnych czujnika. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w wersji montowanej w samochodach produkowanych przez General Motors zbudowany jest z tworzywa polifenolowego zbrojonego włóknem szklanym. Trzy końcówki wtyczki dają połączenie z: zasilaniem około 5,1 V ze sterownika, masą i sygnałem wyjściowym czujnika. Opisany czujnik podciśnienia ma tzw. napięciowy sygnał wyjściowy. Spotykane są też czujniki z sygnałem wyjściowym częstotliwościowym. Na przykład w samochodach Ford sygnał wyjściowy z czujnika ciśnienia ma postać fali prostokątnej, której częstotliwość jest największa przy zatrzymanym silniku i włączonym zapłonie. Przy zerowym podciśnieniu częstotliwość sygnału wynosi 160 Hz. Po uruchomieniu silnika częstotliwość maleje do około 100 Hz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin