Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

[GA16DE] PROBLEM Z WYCIEKIEM OLEJU!

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamil_Ddz




Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Dzierżoniów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Cze 2010 17:38     Temat postu: [GA16DE] PROBLEM Z WYCIEKIEM OLEJU!

witam, dzis zauważyłem, że spod mojej setki cieknie olej... Nie są to duże ilości ale są... ;(((((( Po podniesieniu maski zauważyłem że pół silnika jest ubrudzone od oleju. Ja jestem zielony jeżeli chodzi o auta. Wyciek wygląda jakby wyciekał spod głowicy jeżeli tak sie to nazywa. tzn na tym jest napisane NISSAN 16VALVE. Sorki za dokładny opis ale ja naprawde nei mam pojęcia jeżeli chodzi o samochcody a kocham swoją setke i nei chciałbym się z nią rozstawać Sad(((( POmożecie???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Cze 2010 17:58     Temat postu:

Jeśli spod tej pokrywy to nie ma tragedii. Ta uszczelka nie kosztuje zbyt wiele a wymiana jej nie zajmuje wiele czasu. Jest chyba z 8 śrubek od odkręcenia.
Polecam zakup oryginalnej uszczelki Nissana bo te nieoryginalne z reguły ciekną. Można też poprawić silikonem i będzie trzymać ok wtedy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil_Ddz




Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Dzierżoniów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Cze 2010 19:10     Temat postu:

No z pod pokrywy... jest cała zalana do okoła olejem... ale mam nadzieje ze bedzie tak jak mowisz... bo naprawde szkoda mi Setki...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Cze 2010 19:13     Temat postu:

spoko,luzuj poslady nowa uszczelka i nie bedzie problemu,sylikonem moze to nie bo bedzie zawsze ciezej podniesc pokrywe a raz na jakis czas zawsze sie cos pogrzebie:D

edit

no chyba ze ma byc zamkniete prawie na amen to sylikon Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mandhorm dnia 05 Cze 2010 19:21 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Necro
Gość






PostWysłany: 05 Cze 2010 19:21     Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Z opisu wynika, że cieknie Ci spod pokrywy.
Uszczelka to pikuś. Nie masz czym sie stresować. Tylko po założeniu trzeba śruby przykręcać w odpowiedniej kolejności.

Szerokości
Powrót do góry
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Cze 2010 19:22     Temat postu:

dlaczego w odpowiedniej kolejnosci? one takie same wszystkie sa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Necro
Gość






PostWysłany: 05 Cze 2010 20:35     Temat postu:

Pokrywe zaworów tak jak głowice, trzeba dokręcać w danej kolejności z odpowiednią siła. Bez klucza dynamometrycznego sie nie obejdzie.
Powrót do góry
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Cze 2010 20:42     Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

to chyba ja czegos nie czaje,ja tutaj widze same srubki na krzyzaka,bez zadnego klucza specjalnego,do glowicy to wiem ze tam trza miec cos specjalnego,ale do pokrywy? pierwsze slysze:)
prosze o wyjasnienie ciemnemu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Cze 2010 20:54     Temat postu:

Ciemnoto Wink - klucz dynamometryczny służy do wyznaczenia siły (momentu) dokręcenia danej śruby. Niektóre rzeczy (jak np. głowica) mogą się wykrzywić kiedy się je zakręci za mocno, albo być nieszczelnym kiedy są skręcone zbyt lekko. Często siły wyznacza się w niutonach, i są specjalne klucze dynamometryczne które dokręcają śrubę z wyznaczoną siłą. Nie liczy się gwint, a siła dokręcania.
A kolejność jest wyznaczona żeby nie pokrzywić części podczas jej zakręcania. Siły nierównomiernie się rozkładają i element może się permanentnie skrzywić bądź pęknąć. Głowicę się dokręca "lecąc" od środka, po "ślimaku" do zewnątrz, czyli jakoś jeśli śruby na głowicy wyglądają:
1-2-3-4
5 . . . 6
7-8-9-0
to zakręcamy: 9-2-8-3-7-4-1-0-5-6, czy jakoś tak.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 05 Cze 2010 20:57 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Cze 2010 22:59     Temat postu:

manual nissana mowi o tym aby przy zakladaniu nowej uszelki przesmarowac ja delikatnie sylikonem. osobiscie mam nieoryginalna od ok 5 tys km zakladana z sylikonem i nie mam zadnych wyciekow.
kolejnosc dokrecania srub jest wazna gdyz pokrywa jest z stopu metalu ktory jest podatny na odkształcenia przez co jest tak wazna kolejnosc nie tyle odkrecania co dokrecania srub.
co do klucza mierzacego moment obrotowy w NM nie wiem- nic taiego nie wyczytałem ( albo nie chciałem wyczytac - brak klucza dynamometrycznego Very Happy) dokrecałem w.g wskazan w manualu z wyczuciem do lekkiego oporu. po przejechaniu paru km dokrecone troche mocniej i jest git.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Cze 2010 23:30     Temat postu:

ale po cholere takim kluczem pokrywe? glowice rozumiem:)

ja srubokretem kulturalnie przykrecam zawsze i nic sie nie dzieje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil_Ddz




Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Dzierżoniów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Cze 2010 8:15     Temat postu:

Ok dzięki za wszystkie odpowiedzi:) zamykam post

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin