Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
[GA16DS] Czasami brak ładowania..

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
damianusxxx




Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lut 2013 21:22     Temat postu: [GA16DS] Czasami brak ładowania..

Witam, jestem tu pierwszy raz.
Mam taki problem, czasami w moim nissanie nie ma ładowania. Rano jest wszystko ok, po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki się świecą po odpaleniu gasną i jest ok. Problem zaczyn się po nagrzaniu silnika i włączeniu się wentylatora, wtedy nie ma ładowania (sprawdzane miernikiem), wolniej działają szyby ele. , wolniej działa wycieraczka, światła słabiej święcą itd...
Po przejechaniu kawałka w trasie wszystko wraca do normy ale przy jeździe godzinę w korku prawie cały czas nie ma ładowania. Dodatkowo gdy ginie ładowanie to nie zapala się kontrolka na tablicy. Nawet po przekręceniu kluczyka tylko raz nie świeci się kontrolka ładowania. Na zimnym silniku zawsze ładowanie jest ok ok 14,5 V. Bardzo proszę o pomoc...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez damianusxxx dnia 07 Lut 2013 21:26 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lut 2013 21:52     Temat postu:

a czy na ciepłym silniku przy obrotach np 2.5 tys obr min jest łądowanie? zimny silnik działa na ssaniu więc obroty są troche wyższe niż na ciepłym.
jak mój alternator umieral na początku też nie ładował tylko na niskich obrotach aż doszło do momentu gdzie przestał całkowicie ładować akumulator.
a śmierć alertnatora spowodował stary akumulator, który robił spięcie w instalacji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 07 Lut 2013 21:58 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 07 Lut 2013 22:06     Temat postu:

jakaś dioda szwankuje za niedługo padnie kwestia kilku dni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianusxxx




Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lut 2013 22:26     Temat postu:

Dzięki za odpowiedź.
Zasadniczo problem traw od kilku miesięcy tylko nie wiedziałem, że to brak ładowania.
Przy 2,5 tyś obrotów nie sprawdzałem co się dzieję (jutro sprawdzę) ale nawet jak jest nagrzany to ładowanie czasem jest (nawet na biegu jałowym przy niskich obrotach). Czyli stawiacie na alternator?? Alternator ma wpływ na to czy świeci lub nie świeci się kontrolka od ładowania na kluczyku przekręconym tylko raz ( bez odpalania) (Zawsze powinna się świecić, a u mnie w momencie braku ładowania gaszę samochód i ta kontrolka się nie świeci dopiero jak postoi jakiś czas (10 minut) to potem po przekręceniu kluczyka świeci się jak należy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lut 2013 22:47     Temat postu:

raczej alternator nie ma wpływu na świecenie się kontroli gdy silnik nie pracuje...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Lut 2013 0:00     Temat postu:

kontrolka jest właśnie z alternatora.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Lut 2013 10:13     Temat postu:

może tez być luźny kabel jakiś od masy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
valdi




Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 51
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódż
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 08 Lut 2013 23:15     Temat postu:

Jesli kontrolka nie swieci po włączeniu zaplonu to szczotki na bank. Na pewno zawieszaja sie bo raz ładuje raz nie . Wyciagaj altka i rozbieraj .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Lut 2013 7:11     Temat postu:

im szybciej za to się weźmiesz tym lepiej szkoda, by się do końca spalil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obuch018




Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Lut 2013 9:52     Temat postu:

Miałem dokładnie to samo. Wymieniłem alternator i wszystko wróciło do normy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianusxxx




Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Lut 2013 13:47     Temat postu:

A dlaczego dzieję się tak tylko na ciepłym silniku?? Na zimnym ładowanie jest cały czas i zawsze. Chyba temperatura silnika nie wpływa na zawieszanie się szczotek na alternatorze. hmm....
Cytat:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez damianusxxx dnia 09 Lut 2013 13:54 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Lut 2013 14:41     Temat postu:

co mogłobyć powodem iż momentalnie przestał mi ładować alternator? nie znam się zabardzo na elektryce ale skoro nie ładuje to winny jest raczej altetnator tak? tylko pytanie dlaczego tak się stąło skoro dzień prędzej łądowanie było idealne (mierzone miernikiem) a na następny dzień nie ładuje wogóle...?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Excallibur




Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Lut 2013 17:45     Temat postu:

Kwas w aku jest

zwarcie gdziesz, sprawdz bezpiecznik


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Excallibur dnia 10 Lut 2013 17:45 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
delus8307
stary wyjadacz



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 787
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz City
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Lut 2013 17:57     Temat postu:

majchrzok napisał:
co mogłobyć powodem iż momentalnie przestał mi ładować alternator?

Możesz mieć uszkodzony regulator napięcia,diody,zwarcie miedzyzwojowe itp. Jak rozbierzesz wszystko bedzie jasne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Lut 2013 20:32     Temat postu:

aku chyba jest dobre, bo naładowałem go po powrocie do domu i cały czas trzyma równe napięcie. zrwarcie? tzn jak byłoby gdzieś zwarcie to chyba by wywaliło bezpiecznik tak? jeśli tak to który skoro wszstko działało?
jutro daje alternator do elektryka to zobaczy co tam mu się pojebawszy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin