Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
[GA16DS] Dławi się na ciepłym silniku, obroty falują

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 19 Lut 2009 1:39     Temat postu: [GA16DS] Dławi się na ciepłym silniku, obroty falują

Pacjent: GA16DS przebieg ok: 160 000 km

Mianowicie na zimnym silniku wszystko ok, później podczas jazdy jak złapie temperature zatrzymujemy się na światłach i widzimy, że obroty zaczynają falować, ale podczas ruszania samochód nie szarpie, nie dławi się.
Gaszę auto i wsiadam do niego po kilkunastu minutach od ostatniej jazdy no i zaczyna się poważniejszy problem ... auto przy ok 2000-2500 obr zaczyna się dławić, szarpać ... jak dam mu gaz w podłoge to w ogóle nie przyśpiesza tylko jedzie cały czas taką samą prędkością i obroty zostają na tych 2000-2500 obr. Jak dam tylko troszkę gazu i stopniowo go zwiększam to lekko szarpnie i gdy obroty wzrosną powyżej 2500 obr to wtedy już płynnie idzie do samego końca ...
Gdy auto ostygnie to na zimnym silniku znowu nie ma żadnych problemów, aż do momenty jego rozgrzania ...

Do głowy mi przychodzi, że może to być padnięta sonda lambda, ale w sumie wtedy też powinno wzrosnąć spalanie a nie zaobserwowałem żeby więcej palił.
Macie jakieś pomysły co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SEBOL_MKS dnia 19 Lut 2009 1:42 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Lut 2009 9:19     Temat postu:

gaznik...

pzypuszczam ze ssanie Ci nie wylacza sie do konca i dostaje za bogata mieszanke...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jasmin




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3City

PostWysłany: 19 Lut 2009 11:06     Temat postu:

Przepływomierz! Gdy jest uszkodzony silnik nie wkręca się powyżej 2500.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jasmin




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3City

PostWysłany: 19 Lut 2009 11:15     Temat postu:

... aaa ... gaźnik ... to nie wiem Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 19 Lut 2009 20:33     Temat postu:

Quattro napisał:
gaznik...

pzypuszczam ze ssanie Ci nie wylacza sie do konca i dostaje za bogata mieszanke...


Wątpię.. gdyby jeździł cały czas na ssaniu z pewnością zauważyłby wyższe spalanie. Ale łatwo to sprawdzić - sebol na rozgrzanym silniku zdejmujesz obudowę, filtr powietrza i zaglądasz do środka - przepustnica ssania ma być otwarta (ma być w pionie).
Według mnie to jakieś lewe powietrze - gdy ssanie się wyłącza mieszanka może robić się zbyt uboga... Hmm czyżby tradycyjnie nieszczelność w układzie podciśnienia...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Luki dnia 19 Lut 2009 20:37 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Lut 2009 20:43     Temat postu:

Wiesz jak to jest z diagnnozami na odleglosc... po prostu ja w poprzedniem 100NX mialem prawie tak samo i to byla wina ssania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 19 Lut 2009 23:57     Temat postu:

Czyli raczej sonda lambda odpada?

Wężyki podciśnienia wymienione na nowe. Ssanie raczej się wyłącza ...
Dziwi mnie to, że szarpanie jest tylko w przedziale 2000-2500 a później ładnie się wkręca ... no i tylko na ciepłym silniku ... Co w tych gaźnikach steruje ssaniem? Jaki element muszę wymienić jeżeli przyczyną faktycznie byłoby ssanie?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SEBOL_MKS dnia 19 Lut 2009 23:58 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 20 Lut 2009 17:40     Temat postu:

SEBOL_MKS napisał:
Czyli raczej sonda lambda odpada?

Wężyki podciśnienia wymienione na nowe. Ssanie raczej się wyłącza ...
Dziwi mnie to, że szarpanie jest tylko w przedziale 2000-2500 a później ładnie się wkręca ... no i tylko na ciepłym silniku ... Co w tych gaźnikach steruje ssaniem? Jaki element muszę wymienić jeżeli przyczyną faktycznie byłoby ssanie?

Pozdrawiam


Raczej? Przecież powiedziałem Ci jak to sprawdzić..
Ssaniem steruje sprężyna bimetalowa. Co i czy musisz wymienić dowiesz się jak sprawdzisz jak zachowuje się układ ssania - chętnie bym Ci pomógł ale jasnowidzem nie jestem. Nie wyłączające się ssanie to zwykle wina ogrzewania sprężyny (elektryczne) a nie samej sprężyny. Tylko po co mamy gdybać skoro możesz zobaczyć czy ssanie działa jak trzeba czy nie.. Mad

Aha, sprawdź czy poprawnie działa ATC (system kontroli temperatury powietrza doprowadzanego do gaźnika). Poprawne dzialanie:
- zimny silnik - klapa podniesiona (otwarta/otwarty dopływ ogrzanego powietrza)
- wraz ze wzrostem temp. silnika - opuszcza się
- w pełni rozgrzany silnik - klapa opuszczona (zamknięta)
Jeśli jest cały czas otwarta to może powodować:
-przerywana pracą silnika, zawahania
-wzrost spalania
-brak mocy, mulenie
Opis działania systemu, przeprowadzenie diagnozy i inne szczegóły EF&EC 191-193


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Luki dnia 23 Lut 2009 16:57 , w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 23 Lut 2009 12:27     Temat postu:

Luki napisał:
SEBOL_MKS napisał:
Czyli raczej sonda lambda odpada?

Wężyki podciśnienia wymienione na nowe. Ssanie raczej się wyłącza ...
Dziwi mnie to, że szarpanie jest tylko w przedziale 2000-2500 a później ładnie się wkręca ... no i tylko na ciepłym silniku ... Co w tych gaźnikach steruje ssaniem? Jaki element muszę wymienić jeżeli przyczyną faktycznie byłoby ssanie?

Pozdrawiam


Raczej? Przecież powiedziałem Ci jak to sprawdzić..
Ssaniem steruje sprężyna bimetalowa. Co i czy musisz wymienić dowiesz się jak sprawdzisz jak zachowuje się układ ssania - chętnie bym Ci pomógł ale jasnowidzem nie jestem. Nie wyłączające się ssanie to zwykle wina ogrzewania sprężyny (elektryczne) a nie samej sprężyny. Tylko po co mamy gdybać skoro możesz zobaczyć czy ssanie działa jak trzeba czy nie.. Mad

Aha, sprawdź czy poprawnie działa ATC (system kontroli temperatury powietrza doprowadzanego do gaźnika). Poprawne dzialanie:
- zimny silnik - klapa podniesiona (otwarta)
- wraz ze wzrostem temp. silnika - unosi się
- w pełni rozgrzany silnik - klapa opuszczona (zamknięta)
Jeśli jest cały czas otwarta to może powodować:
-przerywana pracą silnika, zawahania
-wzrost spalania
-brak mocy, mulenie
Opis działania systemu, przeprowadzenie diagnozy i inne szczegóły EF&EC 191-193


OK dzisiaj mam troszkę czasu to zajrze pod maske Dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bartek_PN




Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 23 Lut 2009 15:51     Temat postu:

W temacie falowania obrotów było już kilka postów, w moim przypadku winne były przewody, gaźniki na podciśnieniach tak mają minimalną nieszczelność jakieś mikro pękniecie i bajzel gotowy, zanim trafiłem do speca poprzedni który się nie znał na siłę naprawiał gaźnik i go rozwalił, a wystarczyło 80cm nowego węża. suma sumarum 200zł (z naprawą gaźnika) i było po kłopocie silnik chodzi jak zaklęty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 16 Mar 2009 16:44     Temat postu:

Luki napisał:

Aha, sprawdź czy poprawnie działa ATC (system kontroli temperatury powietrza doprowadzanego do gaźnika). Poprawne dzialanie:
- zimny silnik - klapa podniesiona (otwarta/otwarty dopływ ogrzanego powietrza)
- wraz ze wzrostem temp. silnika - opuszcza się
- w pełni rozgrzany silnik - klapa opuszczona (zamknięta)
Jeśli jest cały czas otwarta to może powodować:
-przerywana pracą silnika, zawahania
-wzrost spalania
-brak mocy, mulenie
Opis działania systemu, przeprowadzenie diagnozy i inne szczegóły EF&EC 191-193


Ssanie dział poprawnie na zimnym przepustnica jest zamknięta (w poziomie) i stopniowo się otwiera wraz ze wzrostem temp, aż jest całkowicie w pionie na rozgrzanym silniku.

Gdzie znajduje się ten ATC, ponieważ nie za bardzo moge sobie skojarzyć o co chodzi?

Co jeszcze może być przyczoną, co sprawdzić?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SEBOL_MKS dnia 16 Mar 2009 16:44 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomes




Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa

PostWysłany: 22 Mar 2009 22:49     Temat postu:

kolego i jak tam postepy ? Mam dokladnie te same objawy co ty. Ja bede wymienial caly aparat zaplonowy bo ponoc w nim jest jakis czujnik i ma to pomoc(tak stwierdzil mechanik po sprawdzeniu calego ukladu i nie doszukaniu sie niczego ciekawego, komp tez nie pokazuje bledow). Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 23 Mar 2009 0:18     Temat postu:

SEBOL_MKS napisał:

Gdzie znajduje się ten ATC, ponieważ nie za bardzo moge sobie skojarzyć o co chodzi?


"Opis działania systemu, przeprowadzenie diagnozy i inne szczegóły EF&EC 191-193"
Znajdziesz go bez problemu o ile oczywiście masz seryjny dolot..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin