Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
GA16DS problem z LPG i benzyną
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Palele




Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Mar 2014 20:36     Temat postu: GA16DS problem z LPG i benzyną

Witam
Jestem nowy na forum i to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość, czytałem, czytałem ale odpowiedzi nie znalazłem.
Otóż przymierzam się do kupna setki, wybór padł na 1.6 na gaźniku z LPG. Auto oglądałem ma kilka purchli rdzy ale to nic poważnego, cena jest atrakcyjna ale ma dwie wady, pierwszą że urwana jest linka od licznika i druga poważniejsza że jeździ tylko na gazie, na benzynie nie chodzi wcale i teraz pytanie czy przyczyną tego może być spalona pompka paliwa bo w baku u sprzedającego sahara. I ile może kosztować taka naprawa, jestem uczniem więc nie chcę pchać się w koszty a od dawna marze od setce Very Happy
I pytanie czy realne jest spalanie gazu na poziomie 8-10 litrów w mieście.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Mar 2014 20:52     Temat postu:

przede wszystkim setka w gaźniku nie ma popmki paliwa w baku. ga16DS posiada pompke mechaniczną która znajduje się przy silniku. ile taka może kosztowąc nie wiem, ale pewnie w stówie z wysyłką się zamknie.
warto byłoby sprawdzić czy to aby napewno pompa przed ewentualnym zakupem innej.
tak, spalanie w granicach 10l w mieście jest realne, moja w koło komina właśnie tyle gazu pali.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Palele




Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Mar 2014 21:18     Temat postu:

Ok dzięki za odpowiedź a co to mogłoby być innego, pytałem się sprzedawcy to mi mówił że i tak na benzynie nie działa więc nie opłaca się lać tylko na LPG. A przy okazji jeszcze się zapytam, lepiej wpierw zrobić wykwity rdzy i wypolerować czy wpierw oddać do polerowania a potem zrobić te wykwity.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Mar 2014 21:26     Temat postu:

druga podana przez Ciebie opcja prowadziłaby do 2 polerek. bo najpierw polera, potem wykwit które zamalujesz lakierem bazującym to i na koniec by śladu jako takiego nie było nalezałoby wszsytko spolerować.
aby taka naprawa miała ręce i nogi powinno się wyciąć skorodowany fragment blach i wstawić w to miejsce nowy kawałek blachy. setka rdzewieje od "wewnątrz do zewnątrz" tak więc jak widzisz jakiś purchel to zapewne pod ledwo trzymającą się farbą jest już dziura.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Mar 2014 21:27     Temat postu:

Polerowanie rdzy to chyba średni pomysł.
Pompka paliwa w DSie jest tak jak powiedział przedmówca, przy silniku. Druga sprawa to to, że ona jest smarowana chyba olejem z silnika, i brak benzyny nie powinen zrobić jej szczególnej różnicy. Ja po 2 latach LPG miałem taki patent że wężyki paliwowe tak się posiekły że paliwo sikało bokami. Chyba taki miał na nie wpływ powietrza, posiekła się guma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Palele




Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Mar 2014 21:42     Temat postu:

Ok dzięki za informacje i pomoc Wink

edit:
Mam jeszcze pytanie czy w domowych warunkach bez kompresora i pistoletu byłbym w stanie pomalować lotkę i obramowanie klapy bagażnika. Czy jednak lepiej odpuścić sobie taki pomysł i oddać do lakiernika?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Palele dnia 02 Mar 2014 16:38 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DamianS




Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Mar 2014 19:41     Temat postu:

Odgrzebuje, bo w sumie podobny problem.
Auto nie chcialo chodzic na benzynie, tzn. silnik odpalal, ale kazdorazowe dodanie gazu konczylo sie zdlawieniem / zgasnieciem silnika.
Wymienilem pompe paliwa wraz z filtrem, pojechalem do gazownika w celu dalszych regulacji. I co sie okazalo: auto nadal nie jezdzi na benzynie.
Wedlug fachowca winny jest gaznik (a to zaskoczenie) a konkretnie plywak, nie mielismy czasu zeby zabrac sie za rozbieranie dziada. Pojawil sie za to nowy problem, w okolicach 4-5 tysiecy obrotow otwiera sie druga przepustnica - w jaki sposob? Na podcisnienie?
Pytam, gdyz po "regulacji" blosa gaznik zaczal sie zawieszac po przekroczeniu tych 4-5 tysiecy obrotow. Skutkuje to niekontrolowanym przyspieszeniem, druga przepustnica blokuje sie i nie chce cofnac.
Na szybko zablokowalismy ja w taki sposob, ze sie nie otwiera. Przez to samochod praktycznie nie jedzie, ale udalo sie doturlac do domu.

Macie jakies pomysly?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MisFazi




Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lip 2014 8:43     Temat postu:

ja się podłącze do tematu mianowicie mi wgl nie odpala na benzynie a na gazie jeździ,
zalałem gaźnik i ot pojawił się przełom 2 świece mokre 2 suche jakieś sugestie ?
bez zalania gaźnika sucho w gaźniku a benzyna w baku jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lip 2014 8:51     Temat postu:

pompa paliwa do sprawdzenia...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MisFazi




Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lip 2014 9:21     Temat postu:

Tak tez myslalem , a moze przelacznik pomiedzy gazem a benzyna w co watpie ale moliwosc istnieje , a powiedzcie orientacyjnie gdzie sie znajduje , bak czy przy silniku

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MisFazi dnia 18 Lip 2014 9:23 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulus




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 875
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Lip 2014 16:57     Temat postu:

w baku pod siedzonkiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lip 2014 17:03     Temat postu:

W DSie nie jest w baku tylko przy silniku. Zresztą, jest smarowana olejem silnikowym, więc tak łatwo nie pada.
Idź wzdłuż przewodów paliwowych od gaźnika to znajdziesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MisFazi




Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 26 Lip 2014 9:06     Temat postu:

rzecz w tym ze zalałem gaźnik benzyna i nic , a na gazie pali normalnie.
ma ktoś rysunek pi razy drzwi albo foto jakieś bo co do przewodów z baku to se poradzę , i czy jest możliwość ze zatkane mogą być dysze ?

i problem dodatkowy , po zalaniu gaźnika miałem tylko dwie świece mokre a 2 suche jakby nie dostarczało do 2 benzyny.

No i po dłuższych wojażach z moja setunia wymienionym filtrze paliwa , przewodów do świec , świec doszedłem do wniosku następującego :

moja pompa mechaniczna po ściągnięciu przewodu wylotowego nie pluje paliwem teraz pytanie :
1. Zatarta na maksa ?
2. Czy obluzowana na walku ?
3. Może w środku pompy coś nie halo ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MisFazi dnia 01 Lut 2015 14:26 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MisFazi




Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Cze 2015 20:51     Temat postu:

Przepraszam za post pod postem , ale doszedłem dlaczego nie pali na benzynie , membrana w pompce była padnięta, wymieniłem pompę , nawet sprawdziłem manualnie czy pompuje i jest ok , ale niestety dalej nie pompuje po zamontowaniu w silniku , wiec droga głupiej dedukcji jest to problem z walkiem i tu pytanie co to za wałek i jak to zrobić , czy wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i wymienić czy to żmudniejsza operacja

Prosił bym o instrukcje dla "DEKLA" najlepiej obrazkowa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Cze 2015 6:08     Temat postu:

ale ze co, ze niby cos z walkiem nie tak i nie napędza pompki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin