Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
[GA16DS] Regulacja obrotów w gaźniku
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LUQKASH




Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Gru 2010 23:00     Temat postu: [GA16DS] Regulacja obrotów w gaźniku

Mam taki dość duży problem z obrotami, a mianowicie posiadam silnik 1.6 gaźnikowy i raczej na gazie zimą nie jeżdżę bo rano są same problemy z odpaleniem go na gazie i prędzej akumulator pójdzie a na benzynę nie chce mi się przestawiać bo rano dużo roboty żeby z powrotem na gaz przełączyć.

Więc jeżdżę teraz całą zimę na benzynie, lecz na benzynie jak by mi obroty spadły i jak jadę przykładowo na luzie albo stoję na światłach to mi gaśnie. I pytanie jest takie: Gdzie mogę regulować obroty silnika na wyższe? (PS. Prosiłbym aby ktoś na obrazku mi zaznaczył).

Dzięki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LUQKASH dnia 22 Gru 2010 23:06 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Gru 2010 23:18     Temat postu:

sciagasz puche od filtra powietrza- tylko uwazaj na węzyki podcisnienia ktore sa do niej podlaczone. jak sciagniesz ukaze CI sie gora gaźnika- mozesz przyokazji go wyczyscic specjalnym sprejem do czyszczenia gaznikow bez rozbierania- (dokladna instrukcja jak to zrobic jest gdzies na forum), po czym zobaczysz z tylu gaźnika- od storny sciany grodziowej dosc dluga srube wystajaca z ladnym zakonczeniem do regulacji obrotow biegu jalowego.

pozatym o ile pamietam ladnie opisane jest to w manual service do nissana sunny.

ps. opcja szukaj nie gryzie, bo wiekszosc nas miala lub ma problemy z obrotami. pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Gru 2010 23:47     Temat postu:

Majrzchok, co ty wygadujesz! To nie jest pokrętło od obrotów!!! To jest regulacja przepustnicy (czy jak tam zwał, "throttle adjustment screw"). Jak to poprzestawiasz to może np. ssanie wylądować ci na 3500 rpm albo inne cuda się będą dziać.
Regulacja obrotów jałowych (bez ssania, bez obciążenia elektrycznego) jest z boku gaźnika. Łatwo można to znaleźć, wystarczy lecieć po lince od gazu; do gaźnika dojdzie na takiej prowadnicy w kształcie półksiężyca, jest tam śruba która kontroluje minimalne położenie tego czegoś. Właśnią tą śrubę masz przestawiać jeśli szukasz obrotów jałowych.
Poniżej obrazek z zaznaczonymi pokrętłami.


I tu mała dygresja - jak chyba każdy wie gaźnik w NXie jest skomplikowanym narzędziem. Są tam takie szmery-bajery jak ustawienie obrotów na obciążeniu elektrycznym, ustawianie wysokości ssania jak i regulacja asysty powolnego spadania obrotów. Zapobiega wyłączaniu się silnika kiedy zbyt szybko obroty spadają (np. kiedy załączy się tzw. szybki jałowy na solenoidzie).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 22 Gru 2010 23:51 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Gru 2010 23:49     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
Majrzchok, co ty wygadujesz! To nie jest pokrętło od obrotów!!! To jest regulacja przepustnicy (czy jak tam zwał, "throttle adjustment screw"). Jak to poprzestawiasz to może np. ssanie wylądować ci na 3500 rpm albo inne cuda się będą dziać.
Regulacja obrotów jałowych (bez ssania, bez obciążenia elektrycznego) jest z boku gaźnika.
Poniżej obrazek z zaznaczonymi pokrętłami.


wszczegolnosci ze czy gdy zalozylem stozek, czy przyspieszylem zaplon to wlasnie TYM pokretlem ustawialem wolne obrty i odziwo jest dobrze :!:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 22 Gru 2010 23:55 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Gru 2010 23:54     Temat postu:

No to git że jest dobrze Też nie raz tym kręciłem w niewiedzy. Potem jeszcze dodatkowo regulacja ssania i auto jeździ ok, ale może (ale nie mówię że musi) nie otwierać się do samego końca przepustnica.
Nie wymądrzam się tylko tak po prostu jest, jestem anglistą i przeczytałem cały rozdział o gaźniku w manualu kiedy musiałem to ustrojstwo ustawić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Gru 2010 23:56     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
No to git że jest dobrze Też nie raz tym kręciłem w niewiedzy. Potem jeszcze dodatkowo regulacja ssania i auto jeździ ok, ale może (ale nie mówię że musi) nie otwierać się do samego końca przepustnica.
Nie wymądrzam się tylko tak po prostu jest, jestem anglistą i przeczytałem cały rozdział o gaźniku w manualu kiedy musiałem to ustrojstwo ustawić.



i ustawiles sobie sam gaźnik na tip top?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Gru 2010 0:12     Temat postu:

Tego nie powiedziałem Wink Trzy dni nad nim siedziałem, po drodze okazało się że padła lambda i do wymiany kwalifikowały się świece, nawet opory na kablach zapłonowych pomierzyłem. Robiłem tak jak to piszą (mniej więcej) w manualu. Są tam długaśne algorytmy typu "Jałowe 750 -> lambda 0.3V -> jeśli nie przestaw cośtam i wróć dwa kroki, jeśli tak to ->przestaw solenoid ssania i ustaw jałowe na 450 -> ustaw ssanie na 1200 -> odłącz solenoid i ponownie ustaw jałowe -> wróć 5 kroków" itp. Razz (żeby nie było - ten był wyssany z palca).
Ściągnij manual i sprawdź w woluminie 1 część EF&EC strony chyba koło 160 jeśli dobrze pamiętam.
Gaźnik udało mi się ustawić na OK, ale ideał to to nie jest. Ssanie jest za wysoko i chyba właśnie mam źle przepustnicę ustawioną do tego. Ale powiem szczerze że nie mam zamiaru się tego dotykać teraz, za dużo nerwów na tym straciłem.
Wydzwaniałem do ASO czy by mi ustawili, to w Lublinie mi powiedzieli że to trzeba specjalny stół podciśnieniowy (g prawda) i że był jeden chłopak co gdzieś z Wrocławia przyjeżdżał co to umiał ustawić ale teraz już speca nie mają Razz Czyli użytkownicy 100NX, Sunny, Primera, Sentra i cholera wie czego jeszcze są na lodzie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 23 Gru 2010 0:13 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Gru 2010 10:06     Temat postu:

wiem ze sa tego typu brednie napisane bo sam probowalem to rozszyfrowac. generalnie najlepiej nic nie tykac bo mozna wiecej zepsuc niz naprawic, aczkolwiek mi jako tako nie plywa na obrotach oraz trzyma mniejwiecej tak jak powinno byc tzn ok 800 obr/min. wiadomo jak wlacze duzo odbiornikow pradu to obroty skacza w gore ale i tak nie przekraczaja 1 tys obr/min.

jedkanze jak byś się nauczył ustawiać to ustrojstwo to wróżę Ci niezłą przyszłość bo jak wiadomo od groma ludzi ma problemy z gaźnikiem.

co do mojego pierwszego postu w tym temacie to uprzejmnie przepraszam za moje niedouczenie oraz za wprowadzenie zamieszania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 23 Gru 2010 10:07 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PittKF




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 513
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań<
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Gru 2010 15:50     Temat postu:

konia z rzędem temu co ustawi gźnik, speców niewielu na rynku zajmujących się tą branżą, a wśród nich ze świecą szukać takiego z umiejętnościami. sam się przekonałem, jeden z nich jak mi wyregulował bieg jałowy to ssanie poszło na 3500 i do 40km/h rozpędzałem się bez wciskania gazu. nie wiem czy to prawda, ale jeden z ów speców wytłumaczył mi, że cała sztuka ustawiania gaźnika polega na tym, żeby była odpowiednia mieszanka na biegu jałowym z obciążeniem elektr, jak i bez obciążenia (kombinacja ustawień przepustnicy i śrubki od wolnych obrotów, dokładnie tych co na w/w zdjęciu) i tu jest pies pogrzebany, bo jak ruszysz przepustnicę to trzeba na nowo ustawiać całą resztę. także utopić się w tym temacie jest niezwykle łatwo, zwłaszcza grzebiąc samemu

podsumowując polecam szukać fachowca, aż do skutku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Gru 2010 20:08     Temat postu:

ile powinno być obrotów na ssaniu prawidłowo??u mnie jest czasem 1100,1300 a czasem nawet 1000 zależy jak mu się spodoba.ogólnie to nie narzekam.ale kilka razy mi się zdarzyło ze jak się rozpędziłem i wziolem na luz to obroty tak spadły ze zgasł albo spadają to 500 ale to nie zawsze można to jakoś prosto ustawić.czy to sie robi regulacja wolnych obrotów???jeśli tak czy trudno to ustawić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Gru 2010 20:30     Temat postu:

Ja miałem to szczęście, że trafiłem na mechanika, który najpierw spojrzał na schemat gaźnika, a później, głównie na słuch sam regulował. Po jego regulacji obroty były jak w manualu (750/~1100), a spalanie sporo spadło. (na trasie ok 5,5l/100), co już opisywałem wcześniej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Gru 2010 9:34     Temat postu:

to spalanie można zmniejszyć regulacja a jakim pokrętłem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Gru 2010 13:18     Temat postu:

Jak masz dobrze wyczyszczony i wystrojony gaźnik, to spalanie będzie mniejsze (oczywiście dużo zależy od stylu jazdy, choć raczej jak dziadek nie jeżdżę). Stroi się gaźnik za pomocą kilku śrub... ( w tym co najmniej jedna zaplombowana).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian116




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Gru 2010 14:51     Temat postu:

Nie wiem jak wy, ale ja mam przed sobą drugi gaźnik, i nie widzę tu żadnej śruby lub czegoś innego do regulacji, jest tylko śruba idąca od ośki przepustnicy, która łączy wszystko..a poza tym ta długa śruba z tyłu idzie praktycznie w to samo miejsce co linka bo wszystko na ośce jest ruchome razem i idzie od niej kowadełko do właśnie tej śruby....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 26 Gru 2010 21:48     Temat postu:

a ja wam powiem ze gaznik mialem tak rozregulowany ze jadac i wrzucajac na luz samochod gasl...po mekach dojechalem do jednego gaznikowca to za 120zl bez mojej prosby jeszcze mi nadkole wyprostowal ze drzwi moglem normalnie otwierac po tym jak pijak rowerem sie we mnie wbil i dobrze gazniczek wyregulowal Wink jestem z Gorzwa, ktos chce namiary na nich to pisac Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin