Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezu1
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mińsk Mazowiecki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 09 Sie 2012 10:30 Temat postu: [GA16DS] Silnik pracuje na 2 cylindrach |
|
|
Witam, z tego miejsca zaznaczam, że nie jestem wielkim mechanikiem ale przejdźmy do rzeczy. Cała historia zaczęła się od momentu gdy silnik zaczął palić 24l LPG/100km. U pewnego mechanika zregenerowany został parownik, pomogło ! Spalanie spadło do 20l/100 ! Zniesmaczony tym pojechałem do mechanika ze stacji diagnostycznej, który sprawdził poziom CO2 itp w spalinach, wyszło pięknie, następną czynnością było sprawdzenie cylindrów no i wyszło, że silnik nie chodzi na pozycji nr 3 i 4. Po podłączeniu innych świec iskra jest. Powiedział, że trzeba sprawdzić ciśnienie(?) u innego mechanika wcześniej podobno wyszło ok. Co to może być?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2095
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 09 Sie 2012 17:01 Temat postu: |
|
|
Na dwóch garach chodziłby jak traktor, cięzko byłoby chyba nawet z miejsca ruszyć. Skoro to DS to zaraz ktoś rzuci żeby sprawdzić gumowe wężyki podciśnień na gaźniku, bo i on steruje nieco instalacją LPG.
Jeśli iskra na świecy jest a cylinder nie pali to rzeczywiście warto byłoby zmierzyć ciśnienie sprężania na cylindrach. Normalne wynosi chyba 12-14.5 atm, jeśli będzie poniżej powiedzmy 11 to znaczy że pewnie pierścienie na tłokach są zużyte i wymagają wymiany (czyli rokręcenie całego silnika w drobny mak) albo padła uszczelka pod głowicą (też sporo roboty).
Mój DS z szerokimi kółkami (duże opory toczenia) palił tak do 12L LPG.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cezu1
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mińsk Mazowiecki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Sie 2012 7:33 Temat postu: |
|
|
dziś o 10 dowiem się dokładnie co to jest. Jeżeli koszty naprawy nie będą bardzo duże, silnik będzie robiony. Natomiast jeżeli będzie to uszczelka lub inne rzecz wymagająca "rozbebeszenia" silnika to mój nismo pójdzie na części w serwisie allegro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2095
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Sie 2012 21:22 Temat postu: |
|
|
Uszczelka pod głowicą to jeszcze nie takie wielkie halo. To nie anglia żeby złomować przez to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cezu1
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mińsk Mazowiecki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 20 Sie 2012 13:08 Temat postu: |
|
|
Jednak dopiero dzisiaj dostałem wiadomość co poszło, całym problemem jest uszczelka przy kolektorze ssącym. Wymiana uszczelki + wymiana oleju z filtrem wyniesie 250zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2095
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 20 Sie 2012 16:34 Temat postu: |
|
|
No to wporzo że nie jakiś kosmos. Tak tylko nadmienię że uszczelka kolektora do DSa kosztuje 20-30zł, pilnuj żeby Cię nie próbowali orżnąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cezu1
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mińsk Mazowiecki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 20 Sie 2012 16:41 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | No to wporzo że nie jakiś kosmos. Tak tylko nadmienię że uszczelka kolektora do DSa kosztuje 20-30zł, pilnuj żeby Cię nie próbowali orżnąć. |
Mechanik to znajomy ojca więc myślę, że powinno być ok. Ponadto przy umawianiu się na naprawę dodał, że jeżeli będą kupować uszczelkę to będzie kosztować 36zł.
Zobaczymy jak nismo będzie prezentował swoją moc jutro, gdy znów zacznie jeździć na 4 garach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|