Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
[GA16DS] zgasł w czasie jazdy i już nie odpalił

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trepan




Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 23 Wrz 2013 20:10     Temat postu: [GA16DS] zgasł w czasie jazdy i już nie odpalił

Silnik zgasł w czasie jazdy. Nie jestem pewny czy dobrze rozpoznałem typ w temacie, dokładnie przepisane z dowodu 1.6 66kW (pierwsze auto, do tego od niedawna, jeszcze się go uczę). W baku było mało paliwa, ale brak paliwa nie był przyczyną, powinno być go jeszcze ze 2 litry. Po zatrzymaniu wlałem paliwo z kanistra, niestety nie odpalił. Rozrusznik kręci, ale nawet nie kaszlnie. Pojazd wcześniej (zanim go kupiłem) miał problemy z pompą paliwa. Podejrzewam, że uległa ona uszkodzeniu. Czy moje podejrzenia są słuszne? Jak mogę to sprawdzić i jakich kosztów naprawy mogę się spodziewać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Wrz 2013 20:36     Temat postu:

Jeśli masz GA16DS, czyli gaźnikowca 66kW z okrąglastym filtrem powietrza to sprawdzić stosunkowo łatwo. Wystarczy zdjąć rurkę z paliwem od gaźnika i zakręcić silnikiem - z przewodu powinna trysnąć benzyna (ostrożnie!). Sama pompka w gaźnikowcu jest smarowana olejem silnikowym (a nie tylko benzyną jak w DE) więc z braku paliwa nie powinna się zatrzeć.

Ja bym sprawdził tak jak pewnie i Ty kombinujesz: raz - czy jest paliwo, dwa - czy jest iskra na świecy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Trepan




Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 23 Wrz 2013 20:49     Temat postu:

To silnik chyba mam dobrze rozpoznany bo to jest gaźnikowiec. Dziękuję bardzo. Mam jeszcze pytanie o rozmiar klucza do świec, mam jakiś, chyba 19, ale jest za duży, jakiego potrzebuję?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 327
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 23 Wrz 2013 20:52     Temat postu:

Napisz skąd jesteś to może ktoś z forum udzieli pomocy osobiście Świece to chyba są na 16 ale nie dam sobie głowy uciąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Wrz 2013 20:54     Temat postu:

to nie typowa 16. tam jest jakaś 16, 1/3 czy coś takiego. musi być odpowiednio długą fajką najlepiej na klucz nasadowy bo może być ciężko z jej wykręceniem. i rób to z wyczuciem byś sobie nie zrobił kłopotu. a i marketowy klucz do świec się nie nada..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Wrz 2013 20:58     Temat postu:

Etam nietypowa - klucz 16, tyle że długi musi być bo świece są głęboko osadzone. Ja robiłem zwykłym kluczem "rurką" a potem wyciągałem świece magnesem.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Wrz 2013 21:04     Temat postu:

świece można wyciągnąć kablem WN Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Trepan




Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 24 Wrz 2013 22:53     Temat postu:

próbowałem namierzyć ten przewód przy gaźniku, który to? czy gaźnik powinien być suchy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasper13




Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Wrz 2013 7:06     Temat postu:

Tak jak piszą koledzy. DS potrzebuje do jazdy iskry i paliwa.

Najprościej ściągnąć kabel ze świecy założyć jakąkolwiek świecę, przyłożyć do silnika i zobaczyć czy iskra jest.

Żeby sprawdzić dopływ paliwa możesz zdjąć pokrywę filtra powietrza i wlać trochę benzyny do gaźnika i spróbować zapalić. Jak odpali to wiesz już na pewno, że nie dostaje paliwa.

Żeby sprawdzić pompę paliwa zdejmij z niej przewód paliwowy idący z pompy do gaźnika i zakręć rozrusznikiem. Jak paliwo tryśnie to pompa zdrowa.

Jak piszesz, że w baku zostało Ci 2l paliwa to oznacza, że jeździsz na oparach. Bak może być już zaszlamiony i mogło pociągnąć syfu z dna i coś się zatkało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Wrz 2013 7:53     Temat postu:

tak, od gory gaznik wyglada na suchy.aby sprawdzic pompke paliwa najlepiej sciagnac przewod gumowy znajdujacy miedzy pokrywa zaworow a gaznikiem w pozycji poziomej. laczy sie on z rurka chyba aluminiowa ktora dalej idzie do gaznika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismo94




Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice/ SG
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Wrz 2013 22:04     Temat postu:

Kasper13 każdy benzyniak potrzebuje do jazdy iskry i paliwa Very Happy Proponuje sprawdzić też filtr paliwa skoro jeździsz na rezerwie to mogło zaciągnąć syfu z dna i zwyczajnie mógł się zapchać. Ew jak by był ok i pompa daje paliwa to jakiś motip do czyszczenia gaźników i jazda Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nismo94 dnia 25 Wrz 2013 22:09 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin