Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Gaśnie jak złapie temperaturę

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
laser84




Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 11 Lip 2009 18:45     Temat postu: Gaśnie jak złapie temperaturę

Witam.Mam już od jakiegoś czasu spory problem z 100nx(1.6 na gaźniku). Byłem już u kilku mechaników każdy mówi co innego ale i tak po wymianie niema poprawy. Dokładnie chodzi o to ,że jak silnik nagrzeje się do normalnej temperatury od razu traci moc i gaśnie nie można go uruchomić przez dłuższą chwile (kręci i nie chcę załapać)do czasu aż trochę ostygnie.Wtedy znowu można uruchomić silnik ale też do czasu aż złapie temperaturę (i tak w kółko).Jeden mechanik mówił ze to na 90% wina aparatu zapłonowego wymieniłem do tego wymieniłem świece,kable, kopułkę,palec,filtr paliwa i pompę paliwa(w sumie po wymianie pompy przez chwile było dobrze i teraz znów to jest ) gaźnik był czyszczony ,nie wymieniałem filtra powietrza bo jest stożek wstawiony .Dziś zobaczyłem przy gaźniku co ta szybka jest ,że tam jakoś mało paliwa 1/4 może 1/5 czasami prawie go tam niema. I w sumie nie wiem co mam z nim teraz robić aktualnie stoi pod domem i się kurzy bo nie mogę dojść co jest nie tak. Gdy pierwszy raz to mi się stało stałem z 10 min odpalałem i gasł od razu po 10 min odpaliłem i było dobrze przez około 1,5 miecha a teraz praktycznie nie da się nigdzie dojechać. W sumie przeglądałem sporo postów ale nic nie mogłem znaleźć na ten temat.Mam nadzieję ,że ktoś będzie mógł coś doradzić.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez laser84 dnia 11 Lip 2009 18:48 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 13 Lip 2009 6:26     Temat postu:

najprawdopodobniej dysza w gazniku odpowiadajaca za dodatkowa dawke paliwa na zimno - po rozgrzaniu sie silnika nie przestaje podawac paliwa i zalewa calosc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
laser84




Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lip 2009 12:43     Temat postu:

ogólnie zauważyłem jeszcze coś tzn czasami na ciepłym chodzi ale (tak jakby mocy nie miał)jak włączę np światła to po chwili gaśnie i jak zgaśnie odpala na chwilkę i znowu gaśnie tak jakby nie dostawał tyle paliwa co trzeba.I w sumie nie wydaje mi się ,żeby go zalewało nie czuć w sumie paliwa.Jak można sprawdzić w domowych warunkach ta dysze bo w sumie do jakiegokolwiek mechanika mam spory kawałek i nie dojadę nim w tym stanie wiec dobrze by było jak jechać do mechanika to już z czymś pewnym.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez laser84 dnia 14 Lip 2009 12:47 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W




Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lip 2009 13:07     Temat postu:

jak jest silnik zalewany, to tez by nie miał mocy...
i by gasł.
a powiedz, jak zgaśnie, to mówisz, że odpala i gaśnie.
a jak odpalasz?
bo jak na luzie z nogą na podłodze, to chyba nie będzie zalewanie?
jakby był zalany, to musiałbyś go najpierw przedmuchać, czyli pokręcić z butem gazu w podłodze, żeby go przewietrzyć (jak masz gaz, to szybciej to zrobisz, ustawiając przełącznik na zero)
ale mi sie zdaje, że kolega ma ubogą mieszankę...
jak sie silnik zagrzeje, to dostaje lepiej odparowaną benzynę i dlatego już jej nie wystarcza...
tym bardziej, ze ma mniej powietrza, bo podgrzane.
więc zapali i zgaśnie...

ale ten brak mocy i poziom paliwa w gaźniku...
ustaw pływak i skład mieszanki.
jak wymieniłeś pompę, to pewnie miała większe ciśnienie niż stara i jakoś było.

możesz jeszcze spróbować tak - jak Ci już gaśnie i delikatnie dodasz gazu i
jak zdycha, to uboga,
jak wchodzi na obroty, to za bogata.

a jak depniesz nagle w podłogę gaz (czyli użyjesz pompki przyspieszającej, by dac mu kopa) to co robi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
laser84




Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lip 2009 14:13     Temat postu:

Żeby odpalił po tym jak zgaśnie muszę trochę pedałem gazu pompować i odpali przeważnie jak dojdzie do 1tys obrotów gaśnie nawet jak dodam gaz od razu gaśnie nie wzrastają obroty wtedy(czasami jest tak ze wzrosną nawet do 5-6tysi i zgaśnie).Aha mam takie pytanie czy to co pisałeś jest związane z tym co pisał Quattro czy też chodzi o samą regulację?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez laser84 dnia 14 Lip 2009 14:19 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W




Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lip 2009 14:30     Temat postu:

laser84 napisał:
Żeby odpalił po tym jak zgaśnie muszę trochę pedałem gazu pompować

ok. ale mówisz o tym, że pompujesz (czyli parę razy wciskasz szybko, dynamicznie pedał gazu i dopiero po pompowaniu zaczynasz kręcić rozrusznikiem?
czy w trakcie kręcenia wciskasz powoli (nie impulsywnie) pedał gazu?
bo to pierwsze ma przy użyciu pompki podpompować paliwa,
a to drugie, otwierając przepustnicę - zubożyć mieszankę.

jeśli to to pierwsze, to nie ma mowy o zalewaniu.
bo tylko byś podtopił topielca.. hehe
a jak to drugie, to bogata - czyli to co pisał Quattro

Quattro pisał o zalewaniu.
ja, ze może być zalewany,
ale i równie dobrze mieć zbyt ubogą mieszankę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
laser84




Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lip 2009 14:36     Temat postu:

Musze jeszcze to sprawdzić a gdybym miał zbyt uboga mieszankę to też takie by były objawy??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W




Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lip 2009 14:43     Temat postu:

laser84 napisał:
(...)a gdybym miał zbyt uboga mieszankę to też takie by były objawy??


odp.

W napisał:
(...) ale mi sie zdaje, że kolega ma ubogą mieszankę...
jak sie silnik zagrzeje, to dostaje lepiej odparowaną benzynę i dlatego już jej nie wystarcza...
tym bardziej, ze ma mniej powietrza, bo podgrzane.
więc zapali i zgaśnie...

(...)
ustaw pływak i skład mieszanki.
jak wymieniłeś pompę, to pewnie miała większe ciśnienie niż stara i jakoś było.

możesz jeszcze spróbować tak - jak Ci już gaśnie i delikatnie dodasz gazu i
jak zdycha, to uboga,
jak wchodzi na obroty, to za bogata.(...)

źródło: " http://www.100nx.fora.pl/forum-ogolne,2/gasnie-jak-zlapie-temperature,4606.html ",Internet, forum 100nx, 2009.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
laser84




Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lip 2009 14:56     Temat postu:

właśnie sprawdziłem i jest tak ,że jak już zgaśnie muszę przed odpaleniem pedałem gazu kilka razy majtnąć i wtedy dopiero odpali ,a jak podczas kręcenia dodaje gazu to tylko kręci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W




Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Lip 2009 6:56     Temat postu:

za uboga mieszanka

musisz go podpompować...
by w ogole odpalił.
wyreguluj skład mieszanki (zaślepiona śrubka przy gaźniku)
i położenie pływaka.
sprawdź ciśnienie jakie daje pompa...
filtr paliwa - czy nie zatkany.
przewody paliwowe, czy gdzieś nie przecieka benz. (ja tak miałem)

tyle mi do głowy przychodzi póki co...

no i możesz jeszcze sprawdzić, czy nie dostaje lewego powietrza,
czyli czy przewody podciśnieniowe masz szczelne.

na benz. mało jeżdżę obecnie...
może benzynowcy więcej poradzą...
ale zacznij od gaźnika,
czyli skład mieszanki i pływak.

walcz żołnierzu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin