Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Klekot

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adute




Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 39
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 11 Cze 2018 14:19     Temat postu: Klekot

Witam.
Od początku posiadania NX'a borykam się z pewnym problemem.
Po odpaleniu auta na zimno, przez parę sekund, do momentu napompowania ciśnienia przez pompę oleju, pojawia się metaliczny klekot. Potem znika, jednak jest delikatnie słyszalny przy około 2700obr./min. Opis trochę mało dokładny, bo może to być wszystko, ale zastanawiam się, czy możliwe, żeby to był rozrząd? Wszak rozrząd w NX'ie na łańcuchu. Jest tam hydrauliczny napinacz? Możliwe, żeby wyciągnięty łańcuch dawał takie objawy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miskowski




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Cze 2018 22:08     Temat postu:

Może to być rozciągnięty łańcuch ale sprawdź też poziom oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
icek




Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 12 Cze 2018 11:07     Temat postu:

A kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie od razu czy po tych paru sekundach?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adute




Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 39
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Cze 2018 17:57     Temat postu:

Poziom oleju w normie. Jest wlany troche za gęsty jak na razie, takze nie dziwi mnie kontrolka oleju przy odpalaniu. Ale zawsze gasnie po tych okolo 3-4 sekundach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adute




Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 39
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Wrz 2018 20:18     Temat postu:

Ok, rozrząd wymieniony, klekot zniknął. O dziwo, mimo syntetyka 5W30, lampka od oleju wcale szybciej nie gaśnie, ale chyba to oleję... Dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Wrz 2018 6:41     Temat postu:

5W30 będzie raczej zbyt rzadki do takiego silnika. To są oleje energooszczędne, w mądrych gazetach czytałem że trzeba już raczej mieć silnik przygotowywany pod te oleje. Nieco większe ciśnienie oleju, cieńszy film olejowy, szczególnie na wałkach rozrządu. 5W40 czy 0W40 to jeszcze rozumiem. A poza tym rozejrzyj się za filtrem oleju z zaworem zwrotnym. U mnie w DSie jak jeździłem na mineralnym to spływał na dół silnika i mijały ze 2 sekundy zanim gasła kontrolka. Chyba jak wsadziłem filtr Boscha to było na 'od razu'. Było napisane w specyfikacji filtru czy ma zawór.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adute




Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 39
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Wrz 2018 19:43     Temat postu:

O, przy nastepnej wymianie się zainteresuje tym filtrem.
A co do oleum, to na paru stronkach wiodących olei, wyszukiwarka kazała lać 5W30... To też wlałem.
Różnica i tak jest kolosalna. Silnik chodzi teraz rowniótko i aksamitnie. Nie wiem tylko czy to kwestia tego, że jednak 5W30 lepsze od 15W40, tego że ten to full syntetyk, a tamten pół, czy tego że ten markowy a tamten jakiś syf...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin