Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Padł silnik SR20DE - z czego przeszczep?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Kwi 2009 20:37     Temat postu: Re: Padł silnik SR20DE - z czego przeszczep?

mackowskib napisał:
Witam wszystkich niestety po prawie 3 latach jazdy GTI silniczek odmówił posłuszeństwa najprawdopodobniej panewka na 1szym. Jak przypuszczam remont mija się z celem więc pytam od razu z jakich modeli SWAP ewentualnie jakie trudności i niespodzianki przy przeszczepie - raczej prosze o pisanie o standardowym SR20 a nie DET-ach ewentualnie VE z góry wielkie dzieki za pomoce naukowe.


Wg mnie masz faktycznie nie lada zagwostkę, bo jak już sam napisałeś (a inni pomogli ci ogarnać jakoś tą wiedzę), na swapa możesz wydać flotę z dość dużego przedziału bo od ok. 1000zł (silnik SR20DE od innego dawcy: 100nx gti/sunnego gti), po owe 6000zł za SR20VE z wystrojeniem. Krótka piłka, na co Cię stać?

Zamiany na twory typu SR20DEH (alma gti, prima gt p11) bym se raczej odpuścił, bo efekt "mocowy" ten sam, a bez przekładki góry i kolektorów się nie obejdzie, więc zdobycie tych fantów to jakby zakup calego silnika. Owszem może ci się akurat trafić coś takiego po kosztach (np. z rozbitka) i wtedy można pomyśleć nad "odmłodzeniem serducha" ale jak już wyżej pisalem trzeba pamiętać że w przypadku częściowego swapu SR20DEH na SR20DE, to od SR20DEH na pewno musiała by pójsć głowa (tu są dzwigienki zaworowe z rolkami) i kolektor ssacy, a kto wie czy też nie wydechowy (w nim jest lambda z tego co pamiętam), co do reszty gratów typu wiązka elektryczna itp. to raczej zostaje to co jest u ciebie przy padniętym SR.

Reasumując, na moje oko (tzn. to co ja bym zrobił będąc w twojej sytuacji, czyli gdybym nie chciał wydawać na swap równowartości drugiej setki gti), to rozglądnął bym się za w miarę zdrowym SR20DE z innego gti - seta/sunny lub z primerki gt p10 (czerwona pokrywa zaworów, również highport). Najlepiej oczywiście jak nie robi sie swapa z padaki na padakę Razz więc pewnie szarpnal bym się i szukał od razu czegoś po remocnie (Coobcio swego czasu coś takiego sprzedawal - uderz do niego), z tym że skoro miało by to być SR20DE takie samo jak twoje z tą jedyną róznicą że po remoncie, to pytanie brzmi, czemu sam mialbyś nie odremontować swojego SR, no i koło się zamyka Razz

Pozdrowił.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JAREK-GTI




Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Kwi 2009 17:18     Temat postu:

mackowskib napisał:
Ale na forum naprawde nikt nie wrzucał takiego silnika aż nie do wiary, myślałem żeby wrzucić silnik z P11 jakiś najnowszy ale... a co do VE to niestety nie na moją kieszeń a poza tym przy przednim napędzie nie no nie wiem...


miałem ten sam problem, panewke mi obróciło i zmieniałem silnik - primera P11 99r. jak chodzi o głowice to jest inna i kolektor ssący nie podejdzie od setki tak że radze przy takim silniku kupić razem z kolektorem ssącym. no i przy tym będzie troche przeróbek przeważnie z przedłużaniem przewodów i zmianą wtyczek elektrycznych bo niektóre mają inne gniazda.

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalek




Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kraków

PostWysłany: 05 Kwi 2009 22:38     Temat postu:

a że tak zapytam czemu remont nie wchodzi w grę? obrócona panewka to już totalny koniec? ja w 200sx'ie zmieniałem wszystkie panewki razem z oporowymi, i teraz mam 1700km przejechane po remoncie i śmiga aż miło, więc czemu w sr miało by się nie dać skoro sr20det tak samo się remontuje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JAREK-GTI




Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Kwi 2009 23:47     Temat postu:

michalek napisał:
a że tak zapytam czemu remont nie wchodzi w grę? obrócona panewka to już totalny koniec? ja w 200sx'ie zmieniałem wszystkie panewki razem z oporowymi, i teraz mam 1700km przejechane po remoncie i śmiga aż miło, więc czemu w sr miało by się nie dać skoro sr20det tak samo się remontuje?


mozna zrobic remont ale zalezy czy nie uszkodzilo walu... u mnie np obróciło panewke tak że jedną zaszła na drugą i zjechało troche wał korbowy, nawet nie mierzyłem czy dałoby rade zrobić szlif bo gołym okiem było widać że wał jest zjechany więc w moim przypadku lepiej było wymienić silnik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mackowskib




Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 08 Kwi 2009 15:04     Temat postu:

Oki zadam pytanie inaczej - silnik z P11 Srebrna pokrywa czyli nie wiadomo czy DEH czy coś innego w srodku siedzi i czy podejdzie sam dół. Czyli zostaje moja główka, dolot wydech.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JAREK-GTI




Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Kwi 2009 21:43     Temat postu:

mackowskib napisał:
Oki zadam pytanie inaczej - silnik z P11 Srebrna pokrywa czyli nie wiadomo czy DEH czy coś innego w srodku siedzi i czy podejdzie sam dół. Czyli zostaje moja główka, dolot wydech.


no właśnie ja zmieniałem z P11 srebrna pokrywa... kolekor wydechowy podchodzi, ssący nie... jak chciałbyś z tego autka silnik to z kolektorem ssącym, a czy podejdzie główka od setki to juz Ci nie powiem... wydaje mi się że powinna podejść ale 100% pewności nie mam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Kwi 2009 13:01     Temat postu:

JAREK-GTI napisał:
mackowskib napisał:
Oki zadam pytanie inaczej - silnik z P11 Srebrna pokrywa czyli nie wiadomo czy DEH czy coś innego w srodku siedzi i czy podejdzie sam dół. Czyli zostaje moja główka, dolot wydech.


no właśnie ja zmieniałem z P11 srebrna pokrywa... kolekor wydechowy podchodzi, ssący nie... jak chciałbyś z tego autka silnik to z kolektorem ssącym, a czy podejdzie główka od setki to juz Ci nie powiem... wydaje mi się że powinna podejść ale 100% pewności nie mam


Jeśli chodzi o primerkę p11 to z tego co pamiętam sprawa z silnikami 2.0 wygląda następująco:

1) w latach: wrzesień 96-99 r. latały (P11 - SR20De/ P11 GT SR20DEH):
- P11 SR20De ze 131KM (srebra pokrywa zaworów, kolektor ssący: wałek ssący 232* i wznios 9,2mm, dźwigienki zaworowe z rolkami: ???, kolektor wydechowy 4-1 ??? - to koniecznie do sprawdzenia !!!)
- P11 GT SR20DEH ze 150KM (czarna pokrywa zaworów, wałek ssący 248*/wydechowy 240* i wznios odpowiednio 10mm/9,5mm, kolektor wydechowy 4-2-1 (czyli parametry te same co w SR20DE naszych setek, z tą różnicą że w P11 GT występują dźwigienki zaworowe z rolkami o czym była mowa kilka postów wyżej));
P11 GT (SR20DEH): http://i48.photobucket.com/albums/f247/Coobcio/silnk.jpg
Almera GTI (SR20DEH): http://picasaweb.google.com/shmaragdowy/Redshogun?authkey=Gv1sRgCPWk9NPi3P-CSQ#5271976251702672450

2) w latach: wrzesień 99-01r. latały (P11.144 - SR20DE):
- P11.144 SR20DE ze 140KM (srebrna pokrywa zaworów: wałek ssący 248*/wydechowy 232*, z tego co wiem były tu już dwie sondy lambda i OBD2, dźwigienki zaworowe z rolkami: ???, kolektor wydechowy: ??? - to koniecznie do sprawdzenia !!!).

Zatem silnik od Primery P11/P11.144 ze srebrną pokrywą to albo SR20De - 131KM, albo SR20DE - 140KM (w zależności od tego z jakiego okresu pochodzi primerka).

Wracając do twojego pytania mackowskib.
Z tego co wiem to chyba mało kto bawił się w przekładkę samego dołu, w przypadku tej konkretnej podmiany, czyli wjazd dołu od P11/P11.144 + zostająca góra z ssącym B13/N14 GTI, więc ciężko gdybać czy podmiana taka przebiega bez problemów.
Z czysto teoretycznego punktu widzenia problemów raczej być nie powinno, bo jak już wyżej zostało kilka razy napisane silniki od P11 względem B13/N14 GTI różnią się znacząco górą a nie dołem. Cały czas chodzi mi jednak po głowie kwestia tego kolektora wydechowego 4-1, który najprawdopodobniej siedzi w "srebrnej" P11.

Aha że sprawa takiego swapa (jak i każdego innego Razz) wiąże się ze sporymi kosztami i nakładem pracy, to żeby nie było na mnie że coś źle doradzam, proponuję od razu uderzać z tym pytanie na prv do kolegi Coobcia (jest zarejestrowany na naszym forum jak i na forum NKP).

p.s.
JAREK-GTI ty masz w końcu swapa na silnik ze srebrną pokrywą od P11 czy P11.144? piszesz że kolektor wydechowy miałeś taki sam jak u nas czyli 4-2-1 zatem wyjaśniła by nam się sprawa kolektorów wydechowych w P11 i P11.144. Shamowałeś może swoje gti po tym swapie? ile masz koni?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mackowskib




Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 09 Kwi 2009 13:32     Temat postu:

Dzięki Red za wykład teoretyczny potrzeba teraz troche doświadczeń praktycznych może JAREK-GTI coś napisze więcej jak u niego przebiegał swap w chwili obecnej mam namierzone p11 po90kkm z pełnym osprzętem + dolot+ wydech - pytanie do JARKA-GTI - jak było z czujnikami, elektryką długościam przewodów czy wszystko podpasowało, gdzie były problemy, gdzie trzeba było kombinować. Może jesteś w stanie wrzucić jakieś fotki - pytanie jak z miejscem pod maską czy wszystko się pomieściło ładnie czy coś trzeba był naciągać?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mackowskib dnia 14 Kwi 2009 11:47 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JAREK-GTI




Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Kwi 2009 16:43     Temat postu:

red_shogun napisał:
JAREK-GTI napisał:
mackowskib napisał:
Oki zadam pytanie inaczej - silnik z P11 Srebrna pokrywa czyli nie wiadomo czy DEH czy coś innego w srodku siedzi i czy podejdzie sam dół. Czyli zostaje moja główka, dolot wydech.


no właśnie ja zmieniałem z P11 srebrna pokrywa... kolekor wydechowy podchodzi, ssący nie... jak chciałbyś z tego autka silnik to z kolektorem ssącym, a czy podejdzie główka od setki to juz Ci nie powiem... wydaje mi się że powinna podejść ale 100% pewności nie mam


Jeśli chodzi o primerkę p11 to z tego co pamiętam sprawa z silnikami 2.0 wygląda następująco:

1) w latach: wrzesień 96-99 r. latały (P11 - SR20De/ P11 GT SR20DEH):
- P11 SR20De ze 131KM (srebra pokrywa zaworów, kolektor ssący: wałek ssący 232* i wznios 9,2mm, dźwigienki zaworowe z rolkami: ???, kolektor wydechowy 4-1 ??? - to koniecznie do sprawdzenia !!!)
- P11 GT SR20DEH ze 150KM (czarna pokrywa zaworów, wałek ssący 248*/wydechowy 240* i wznios odpowiednio 10mm/9,5mm, kolektor wydechowy 4-2-1 (czyli parametry te same co w SR20DE naszych setek, z tą różnicą że w P11 GT występują dźwigienki zaworowe z rolkami o czym była mowa kilka postów wyżej));
P11 GT (SR20DEH): http://i48.photobucket.com/albums/f247/Coobcio/silnk.jpg
Almera GTI (SR20DEH): http://picasaweb.google.com/shmaragdowy/Redshogun?authkey=Gv1sRgCPWk9NPi3P-CSQ#5271976251702672450

2) w latach: wrzesień 99-01r. latały (P11.144 - SR20DE):
- P11.144 SR20DE ze 140KM (srebrna pokrywa zaworów: wałek ssący 248*/wydechowy 232*, z tego co wiem były tu już dwie sondy lambda i OBD2, dźwigienki zaworowe z rolkami: ???, kolektor wydechowy: ??? - to koniecznie do sprawdzenia !!!).

Zatem silnik od Primery P11/P11.144 ze srebrną pokrywą to albo SR20De - 131KM, albo SR20DE - 140KM (w zależności od tego z jakiego okresu pochodzi primerka).

Wracając do twojego pytania mackowskib.
Z tego co wiem to chyba mało kto bawił się w przekładkę samego dołu, w przypadku tej konkretnej podmiany, czyli wjazd dołu od P11/P11.144 + zostająca góra z ssącym B13/N14 GTI, więc ciężko gdybać czy podmiana taka przebiega bez problemów.
Z czysto teoretycznego punktu widzenia problemów raczej być nie powinno, bo jak już wyżej zostało kilka razy napisane silniki od P11 względem B13/N14 GTI różnią się znacząco górą a nie dołem. Cały czas chodzi mi jednak po głowie kwestia tego kolektora wydechowego 4-1, który najprawdopodobniej siedzi w "srebrnej" P11.

Aha że sprawa takiego swapa (jak i każdego innego Razz) wiąże się ze sporymi kosztami i nakładem pracy, to żeby nie było na mnie że coś źle doradzam, proponuję od razu uderzać z tym pytanie na prv do kolegi Coobcia (jest zarejestrowany na naszym forum jak i na forum NKP).

p.s.
JAREK-GTI ty masz w końcu swapa na silnik ze srebrną pokrywą od P11 czy P11.144? piszesz że kolektor wydechowy miałeś taki sam jak u nas czyli 4-2-1 zatem wyjaśniła by nam się sprawa kolektorów wydechowych w P11 i P11.144. Shamowałeś może swoje gti po tym swapie? ile masz koni?


dokładnie. do do kolektora wydechowego to nie wiem jaki był w tamtej P11. podpiąłem swój z setki czyli 4-2-1 i pasował... Zapytam tego gościa o moc i z którego miesiąca jest ta primerka... a co do shamowania go to jeszcze nie byłem, zostało mi kilka rzeczy do zrobienia w Nysce... Jak będzie gotowy to wstąpie na hamownie i napisze ile mi wykazało. Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mackowskib




Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 22 Lut 2010 10:50     Temat postu:

Decyzja padła na p11 po lifcie (2001) 144HP - ktoś wsadzał taką jednostke do swojej 100 jeśli tak bede wdzieczny za wszystkie info

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zywy0911




Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Pomorze
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 07 Mar 2010 21:18     Temat postu:

witam jest zle padly panewki nie wiem ktore ale padly wczoraj na dniach bende rozbieral i zobaczymy jak wal wyglada jezeli bendzie caly to warto remontowac czy walic po nowy dul???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomay007




Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Mar 2010 20:43     Temat postu:

ja wsadziłem od sunny gti. Taki sam tylko,że czerwony. pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Mar 2010 22:36     Temat postu:

Tomay007 napisał:
ja wsadziłem od sunny gti. Taki sam tylko,że czerwony. pozdro


czerwony to chyba z primery ?? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Mar 2010 1:41     Temat postu:

podj napisał:
Tomay007 napisał:
ja wsadziłem od sunny gti. Taki sam tylko,że czerwony. pozdro


czerwony to chyba z primery ?? Rolling Eyes


albo tak jak napisał od sunnego gti, tyle tylko że dekiel ktoś se farbką na czerwono maznął.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
paxon




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kłodzko
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Mar 2010 2:54     Temat postu:

btw czy to normalne ze wam te silniki 2.0 tak padaja jak muchy ? to od waszego zarzynania czy od czego bo juz nie wiem, niedlugo nie bedzie zadnej setki z farbycznym silnikiem ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin