Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Problemy po swapie GA16DE -> SR20DE help!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bziuk




Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Lip 2013 17:39     Temat postu: Problemy po swapie GA16DE -> SR20DE help!

Panowie pomóżcie prosze, bo trochę mnie juz trafia.

Jestem po swapie w mojej setce. GA16DE ustąpiło miejsce SR20DE z infiniti g20(primera p10 gt) 150 KM. W silniku wykonano pare zmian względem serii tj: Lżejsze koło zamachowe, wydech z nierdzewki 2,5 cala przelot, regulowane koło na wałku ssącym obecnie ustawione na jakieś 4-5 stopni, filtr stożkowy KN.

Do rzeczy,

Silnik chodzi źle. W przedziale 1-3,5 tys obrotów w ogóle się nie zbiera, w dodatku podczas dodawania gazu szarpie i strzela z filtra powietrza. Czasem wręcz nie idzie ruszyć. Słowem dodanie gazu skutkuje bardzo nierównomiernym wkręcaniem się silnika połączonym ze strzałem, niekiedy serią strzałów z filtra. Na jałowym obroty szaleją w przedziale 900-1500, szarpie silnikem. Wymieniłem świece, kable, palucha i kopułke. Żadnej poprawy. Przestawiłem również zapłon w pozycję neutralną bo był lekko przyspieszony.. i nic. Podczas diagnostyki wyszedł błąd czujnika spalania stukowego, ale podobno nie powinny takie jaja dziać się przez to.. lekką poprawę zauważyłem kiedy z kolegą podmienilismy na chwile stożek na puche z normalnym filtrem z volvo, aczkolwiek do ideału dalej daleko. Po wypięciu sondy lambda zero zmian. Od czego zacząć? Miał ktoś podobne problemy ? Co jeszcze sprawdzić? czujnik położenia przepustnicy? Krokowiec ? Przepływke ? Gdzie szukać problemu ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Lip 2013 17:48     Temat postu:

odłącz przepływke i zobacz jakie będą rezultaty... dolot szczelny?
kabelki dobrze popodłączane?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Lip 2013 17:49     Temat postu:

podepnij go pod kompa moze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Lip 2013 20:40     Temat postu:

Czyżby... low prot? Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek100nx




Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PSK
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Lip 2013 21:06     Temat postu:

odkręć w całości dolot masz chyba stożek co nie ?? odkręć go pozatykaj wszystkie otwory i dmuchnij sprawdzisz szczelność dolotu. sprawdź też wąż co idzie od przepustnicy do dolotu od silniczka krokowego może się wysunął

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bziuk




Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Lip 2013 21:39     Temat postu:

postaram się coś ogarnąć bo w końcu mi auto wrośnie w asfalt.. eh. Jutro jeszcze posprawdzam sam to c moge, potem diagnostyka i mam nadzieje, ze coś to da.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek100nx




Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PSK
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Lip 2013 5:56     Temat postu:

a jeszcze pytanie ,po swapie wszystko ładnie chodziło ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz1




Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Lip 2013 14:37     Temat postu:

foo napisał:
Czyżby... low prot? Cool


nie zaczynaj Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Lip 2013 15:17     Temat postu:

rz1 napisał:
foo napisał:
Czyżby... low prot? Cool


nie zaczynaj Very Happy

Laughing nie padła odpowiedź od właściciela - nie ma radości. Co nie zmienia faktu, że low port to bicz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Lip 2013 18:28     Temat postu:

Silnik SR20DE jest z mojej setki. SWAP wykonany przeze mnie. U mnie na setce wszystko chodziło OK, obroty delikatnie szalały, a przy 3 tys. obrotów czuć było mały dołek z Nm, ale śmigał zdrowo do odcinki i kompletnie mi to nie przeszkadzało w eksploatacji. Wadą u mnie w setce było za to liche sprzęgło (mocno wytarte słoneczko docisku i praktycznie gładka tarcza, co skutkowało potrzebą mocniejszego naciśnięcia sprzęgła przy zmianie i chrobotaniem jedynki i wstecznego przy zmianie) i prawdopodobnie walnięty silniczek krokowy.

W oddawanym aucie w stosunku do mojej konfiguracji zaszły następujące zmiany:
- wymienione sprzęgło na używkę od kogoś z Nissanzone (nieznana firma i przebieg, ale wyglądało na tyle nieźle, że założyłem);
- wymieniony silniczek krokowy na używkę;
- skrzynia zalana świeżym olejem Valvoline SynPower 75W90;
- wymienione uszczelniacze wału od strony koła pasowego i koła zamachowego na NOK;
- przestawiony wałek ssący z +7* na +4-5*.

Auto ode mnie odjechało z obrotami ustawionymi mniej więcej równo na 1 tys. obrotów. Sprzęgło chodziło leciutko, biegi wchodziło jak ta lala.

Akcje o których pisze kolega Bziuk zaczęły się dziać podczas powrotu do domu, kiedy usłyszał to, że coś pod maską "strzeliło" i od tamtej pory zaczęło się dziać... obroty, słaba moc, gaśnięcia, poważne problemy z wrzucaniem biegów (o których kolega tutaj nie wspomniał).

Ja obstawiam "nowe" stare sprzęgło od kogoś z nissanzone. Czekam na info od właściciela po wymianie sprzęgła na Exedy (zasponsorowane przeze mnie). W elektryce i dolocie nic nie zmieniałem i nic nie grzebałem.

Ehh...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasper13




Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Lip 2013 19:59     Temat postu:

Heh, znawcą nie jestem, a zwłaszcza SR20DE, Wolę te starsze silniki - (z duszą )
Ale na chłopski rozum strzelanie w dolot ze sprzęgłem ma niewiele wspólnego.
Objawy jakie wymienił kolega sugerują raczej problem z zapłonem - elektryką zapłonu. Czy przy wymianie świec, kabli nie zostały kable, kopułka źle założone ? Znaczy odwrotnie.
Czy był wyciągany aparat zapłonowy ?
Objawy opisane przez bziuk do złudzenia przypominają mi moje problemy jak to przez zmęczenie, niewyspanie i własną głupotę założyłem w skodzinie aparat zapłonowy odwrotnie - o 180stopni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mazi0000




Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Lip 2013 21:06     Temat postu:

Przestawiony jest rozrząd na 90 %

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bziuk




Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Lip 2013 21:16     Temat postu:

High Port - zaczynając moją wypowiedz Razz

Na początek powiem , że odbierając Auto od Mariana faktycznie tych wszystkich jaj nie było, problemy zaczęły się kiedy kończyłem ponad 300 kilometrowa podróż. W pierwszym poście wymieniłem wszystkie czynności jakie do tej pory wykonałem i dalej brak poprawy. W rozrządnie nie było nic modzone. Następny krok to wymiana sprzęgła..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bziuk




Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Lip 2013 11:56     Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=_n3xsLA7RLY Krótki filmik pokazowy. Chodzi jak traktor. Dodam, że każde dodwanie gazu robiłem równo, płynnie, on poprostu od doły przerywa i nie chce się wkręcać. Tak chodzi już po zmianie filtra na ori puche.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin