Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Rozrząd w 100NX
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: 05 Lut 2006 22:37     Temat postu: Rozrząd w 100NX

Witam wszystkich!!! Założyłem ten temat, ponieważ interesuje mnie rozwiązanie układu rozrządu w naszych Nyskach. Tzn wiem że jest to łańcuch napędzający 2 wałki, ale jakie napinacze? co jeszcze napędza łańcuch? i takie tam... Piszcie
Powrót do góry
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 05 Lut 2006 22:39     Temat postu:

sa dwa łańcuchy, dwa napinacze i jeden z nich musze wymienic Sad bo mi tak szelescie ze głowa mała

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 05 Lut 2006 22:41     Temat postu:

No dobra, ale jak wygląda napinacz? Hydrauliczny? Może działa na olej silnikowy- im większe ciśnienie i obroty tym bardziej się napina?
Powrót do góry
AndyP
stary wyjadacz



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: swarzędz

PostWysłany: 06 Lut 2006 10:52     Temat postu:

Napinacze są hydrauliczne, napędzane olejem z silnika.
Jeden łańcuch przenosi napęd z wału, drugi napędza oba wałki.
Jest cała masa kółeczek, ślizgaczy, itp...
Szelest łańcucha może oznaczać zużycie napinacza, pompy oleju, olej rozcieńczony paliwem, przytkany kanalik olejowy od napinacza, bo raczej łańcuch nie wysiada szybko.
Dobrze jest sprawdzić czy auto zjada olej, oraz sprawdzić ciśnienie sprężania.

Może ktoś coś jeszcze doda? hę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 06 Lut 2006 11:18     Temat postu:

ja dodam jak oddam fure do mechanika, zobacze co tam mi sie złego dzieje Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EnDrIu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 06 Lut 2006 12:30     Temat postu:

Andy u Ciebie byl jakis problem, pamietam, ze lancuch wymieniales i okazalo sie ze to nie to, co bylo przyczyna tamtego odglosu Confused:

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AndyP
stary wyjadacz



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: swarzędz

PostWysłany: 06 Lut 2006 13:42     Temat postu:

EnDrIu napisał:
Andy u Ciebie byl jakis problem, pamietam, ze lancuch wymieniales i okazalo sie ze to nie to, co bylo przyczyna tamtego odglosu Confused:

wyszło że jest niskie ciśnienie oleju.
prawdopodobnie paliwo szło w olej, ale nie chce mi się wierzyć, bo pali 5,7 na trasie.
mech walczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 06 Lut 2006 16:22     Temat postu:

Ja na szczescie nie mam narazie problemu z rozrzadem, ale warto wiedziec, bo chce do niego zajrzec jak się zrobi ciepło. Mam 120 tys przebiegu, nie wiem czy łańcuch miał prawo się już wyciągnąć, napinacze wypracować itd. I ciekawią mnie prowadnice, są to ślizgacze, koła zębate?
Powrót do góry
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 06 Lut 2006 17:32     Temat postu:

rorzadu w japoncach wytrzymuja do 200tys przy dobrej eksploatacji wiec morzesz spac spokojne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 06 Lut 2006 20:24     Temat postu:

Spać to mogę, ale czy jeżdzić... Razz
Powrót do góry
EnDrIu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 06 Lut 2006 21:01     Temat postu:

Gościu napisał:
rorzadu w japoncach wytrzymuja do 200tys przy dobrej eksploatacji wiec morzesz spac spokojne
a tam potrafi przezyc silnik przy dobrej eksploatacji, czyli z 300 tys km.

kubolx69 chyba nie wierzysz w taki przebieg w aucie z lat 91-93 Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dami@79




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07 Lut 2006 0:23     Temat postu:

Więc tak.Niedawno wymieniałem krótki łańcuch i napinacz.
Koszt wymiany bez kół zembatych to 200 zł a części to 30 zł -łańcuch 99zł napinacz.Kolejna sprawa to metaliczny dzwięk podczas odpalania samochodu ustający po 1-2 sekundach.Sprawcą tego dzwonienia jest rozciągnięty łańcuch który przy rozruchu nie jest jeszcze naciągnięty przez napinacz i przez chwilę ociera o głowice(jest to sprawdzone na moim przykładzie).
Chodzi o to że stojąc przy samochodzie od strony łąńcucha po zdjęciu pokruwy zaworów wyraznie widać że od strony kabiny(lewo)na on ok.centymetra przestrzeni do scianki głowicy zaś od strony przodu samochodu(prawej)ma tylko kilka mm.Obracając się w prawą stronę siła odśrodkowa zdejmuje go z koła zembatego i łańcuch przez chwile dopuki nie napręży go napinacz ociera o prawą ściankę głowicy.
Po tej naprawie wszystkie dziwne dzwięki się uciszyły i silnik pracuje jak nowy Twisted Evil
Dla ciekawskich powiem ze koszt zestawu kompletnego w serwisie to ok 1500zł bez robocizny Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Bielany

PostWysłany: 07 Lut 2006 1:11     Temat postu:

AndyP napisał:


Może ktoś coś jeszcze doda? hę?


Tylko nie doda, dżizas chociaż tu chcę od niej odpocząć, zresztą ona sama śpiewa 'już dosyć...'


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 07 Lut 2006 2:54     Temat postu:

a Rav znowu pił na forum!!!!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Bielany

PostWysłany: 07 Lut 2006 10:37     Temat postu:

Gościu napisał:
a Rav znowu pił na forum!!!!!!!



Na trzeźwości, za to na mega zmęczeniu, Andy jest wyrozumiały peace


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin