Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Świece-wiem...już tyle razy było ale nie chcę popełnić błędu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sykul




Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj. Podkarpackie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Kwi 2012 20:15     Temat postu:

Odkopie temat:

Będą pasowały świece Bosh Super 4 o symbolu FR78X do silnika SR20DE? Jeśli ktoś używa, proszę o krótkie podsumowanie.

Ewentualnie jakie inne wielo elektrodowe polecicie mi do GTI (w rozsądnej cenie)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Kwi 2012 20:18     Temat postu:

A czemu koniecznie wieloelektrodowe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismojoe
stary wyjadacz



Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Kwi 2012 20:45     Temat postu:

wieloelektrodowe sa droższe a ich długość działania wcale ponoć dłuższa (jak obiecuja producenci) nie jest , wkładaj najtańszą opcję ngk i będzie git,
ja teraz osttanio chciałem zakupić do maximy świeczki to po zniżkach zaśpiewano mi 400zł <- platynki oczywiście


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Maj 2012 7:40     Temat postu:

Irydy trochę tańsze, po 70-80zł. Ale tak czy siak to są jednoelektrodowe. Nie wiem czy jest sens stosowania wieloelektrodowych w naszych autach, niby nie pracują w jakichś ciężkich warunkach ani paliwo nie jest jakoś szczególnie ubogie czy zanieczyszczone. Używałem wieloelektrodowych jak jeździłem Zastavą na ruskiej rozcieńczanej benzynie to trochę mniej zapłon wypadał, ale jak zmieniłem na jakieś nowe Bosche to też było OK. Moim zdaniem to troszkę na wyrost robiony taki zakup, ale w sumie to czemu nie? Aby tylko dobrze dobrać i przypilnować odległości od elektrody.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sykul




Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj. Podkarpackie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Maj 2012 12:02     Temat postu:

Dlaczego wieloelektrodowe? Mam instalację gazową - wtrysk. Zrobiłem na niej ok 70 kkm i czasem jak się zagrzeje silnik w korku, to na gazie nie równo pracuję. Dzieję się to tylko na gazie.
Jestem na etapie wymiany świec i wymiana na trochę "lepsze" może wyeliminować ten problem.

Aha, w międzyczasie chciałem wyregulować instalację gazową, ale powiedzieli mi, że jeśli świece przepracowały więcej niż 12 kkm to się tego nie podejmują.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
polu




Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: włocek city
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Maj 2012 18:15     Temat postu:

jezeli masz problem z lpg i uwazasz ze winne sa swiece lub uklad wn to ok ale napisze tak pracuje w brc i z doswiadczenia wiem ze gaz jest paliwem ktore jest ciezej zapalic niz pb jednak swiece specjalne do lpg to tylko podpucha zeby wyciagnac pieniadze ... najlepsze swiece do gazu sa jedno elektrodowe ja jak mialem problem z niss myslalem ze swiece poprosilem szefa zeby mi wybral do mojego aut takie ktore beda dobrze chodzily przy lpg zamowil mi boscha zwykle 1 elektrodowe i niema problemu z zaplonem przy zimnym ani rozgrzanym silniku odstep miedzy elektrodami to 0.9mm swiec bosch fr7dc Super Plus Yttrium za komplet z rabatem 38% zaplacilem 25zl,35gr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wino




Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Maj 2012 9:41     Temat postu:

polu napisał:
jezeli masz problem z lpg i uwazasz ze winne sa swiece lub uklad wn to ok ale napisze tak pracuje w brc i z doswiadczenia wiem ze gaz jest paliwem ktore jest ciezej zapalic niz pb jednak swiece specjalne do lpg to tylko podpucha zeby wyciagnac pieniadze ... najlepsze swiece do gazu sa jedno elektrodowe ja jak mialem problem z niss myslalem ze swiece poprosilem szefa zeby mi wybral do mojego aut takie ktore beda dobrze chodzily przy lpg zamowil mi boscha zwykle 1 elektrodowe i niema problemu z zaplonem przy zimnym ani rozgrzanym silniku odstep miedzy elektrodami to 0.9mm swiec bosch fr7dc Super Plus Yttrium za komplet z rabatem 38% zaplacilem 25zl,35gr
Popieram przedmówce z doświadczenia wiem że wszyscy gazownicy odradzają zakładanie świec wielo-ektrodowych
Gdy zakładałem gaz do audi to mechanik wymienił mi odrazu świece na jedno elektrodowe i powiedział że wielo- elektrodowe nie nadają się do gazu. Co do marki świec to albo Bosch albo NGK.

Apropo sykul dlaczego powiedzieli ci że jak świece przejechały więcej niż 12 000 to się nie podejmują regulacji. Przecież świece to nie olej żeby je co 10 000 wymieniać. To ciekawe jaka według nich jest żywotność świec??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wino dnia 03 Maj 2012 9:45 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sykul




Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj. Podkarpackie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Maj 2012 9:46     Temat postu:

Wino napisał:
Apropo sykul dlaczego powiedzieli ci że jak świece przejechały więcej niż 12 000 to się nie podejmują regulacji. ....


Powiedzieli mi że świece przy gazie powinno wymieniać się co 15 kkm, i wyregulowanie instalacji lpg, przy "starych" świecach zapłonowych jest dla nich zbyt czasochłonne, bo może nie przynieść żądanego efektu.


Według powyższych opinii pewnie zostanę przy NGK lub spróbuje wymienionego Boscha fr7dc...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sykul dnia 06 Maj 2012 9:49 , w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Maj 2012 12:20     Temat postu:

Temperatura spalania LPG jest nieco wyższa i świece zużywają się sporo szybciej. Można wsadzić irydy jak ktoś chce, ale 50zł co 15 tyś km to chyba jeszcze nie tragedia. W sumie to sensownie mówią, po wymianie świec może zmienić się nieco charakterystyka spalania i strojenie nie będzie "perfekt". Jednakże z drugiej strony... jeśli tego nie stroją na hamowni to i tak nie będzie idealnie.
Tak czy siak wypada od czasu do czasu wymienić pierdółki od zapłonu - świece, przewody, palec, kopułkę rozdzielacza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
polu




Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: włocek city
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Maj 2012 20:52     Temat postu:

odswieze troszke
dzis mialem szkolenie i między innymi byl facio z firmy brisk opowiadal o swiecach do lpg ich firmy
swieca nazywa sie silver
[link widoczny dla zalogowanych]
z tego co opowiadal cala elektroda jest wykonana ze srebra i bardzo dobrze spisuje sie na gazie
do ga16ds -dr15ys cena w detalu mysle ze nie powinna przekroczyc 15zl szt to tyle z tego co on mowil:) udalo mi sie wyrwac komplet dla siebie i mysle czy nie wsadzic i sprawdzic czy jest jakas roznica z tym ze na swoich przejechalem ok 800-1000 km i szkoda mi wywalac praktycznie nowe swieczki
podobno swiece briska montuja na 1 montaz vag i jakas wloska firmalambo albo ferrari pozatym ostatni wyscig daytona tez wygralo auto z ich swiecami
czesi chca konkurowac z boschem i ngk walcza cena a jakosc oceniaja na tym samym lub wyzszym poziomie .....
co wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PittKF




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań<
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Maj 2012 8:47     Temat postu:

brzmi jak jakaś tania kampania reklamowa
i kojarzy mi się to ze sprzedażą garnków lub dywanów
elektroda ze srebra i 15zł za świeczkę??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Maj 2012 17:45     Temat postu:

Miałem je w NXie 1.6. Normalnie jeździło, świece jak świece. Tylko po -nastu tysiącach kilometrów trzeba było je dokręcić bo się obluzowywały. Gdzieś mam je w garażu to mogę wstawić foto jak wyglądają po zakończeniu żywota użytkowania, ale nie różniły się niczym od innych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin