Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Tachometer (obrotomierz) suddenly goes up to highest rpm

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Necros




Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Maj 2013 10:49     Temat postu: Tachometer (obrotomierz) suddenly goes up to highest rpm

Hello,

apologize in advance for posting a new topic in English but I cannot speak Polish and nobody knows hot to deal with my problem in my country.

So the problem is when I start the engine than the tachometer (obrotomierz) goes immediatelly up to the highest rpm. The engine has a carburetor and I´ve already check a choke valve and trottle wire and everything works fine (with the engine off).

Does anybody had the same problem or does somebody know where is the problem?
¨
Thank you very much for any idea or help.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Cze 2013 19:35     Temat postu:

First of all - Hi and welcome
To be precise - only the tachometer goes to the max, not the engine? The RPM gauge works depending on the voltage given by the RPM sensor so maybe it is at fault.
Other option is a faulty tacho. There might be a short somewhere in the tachometer circuitry and the gauge is set to max as the voltage is +12V (I'm guessing it works somewhere at 0-10V max).
I'll try and find where the RPM meter is located in a GA16DS (carb) engine; i'm guessing its in the ECU which is in the passenger's footwell.

edit: there were 2 posts with the same fault - RPM gauge gone haywire - both guys claimed that the tachometer cluster was at fault. The soldering, to be precise. Re-soldering every joint seems to cure the problem. If you have a soldering iron U can try to do it yourself. Getting the cluster out is a bit of a hassle as the speedometer cable is very short (unscrewing it on the gearbox may help).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 19 Cze 2013 19:41 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin