Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Pare pytan o gaz i nie tylko
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sydney




Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lis 2007 23:38     Temat postu:

bylem u gazownika, po niedzieli mi wymieni reduktor na ten elektryczny. zobaczymy co z tego wyniknie

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomes




Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa

PostWysłany: 20 Lis 2007 8:18     Temat postu:

Na forum znalazlem cos takiego :
"W samochodzie w tym wieku może być wszystko.
1. Słaba kompresja jak mówi obserVator
2. Filtr powietrza (wyjmij go i przejedź się bez filtra)
3. Sonda może być wadliwa i np. podaje że mieszanka jest za uboga (dlatego dużo pali)
4. Zawalony katalizato. Samochód nie ma zdrowego wydechu i nie chce jechać. Miałem tak w Fordzie Galxy. Kat sie zapchnął i samochód na pierwszych biegach zbierał się extra bez różnicy a na wyższych silnik 2.3 150KM wyciągłał 120km/h. Po podłączeniu pod komputer pokazało że sonda odnotowuje ubogą mieszanke paliwa i samochód palił ponad 20l/100km
5. Może też być przestawiony zapłon albo na którejś ze świec traci napięcie.

Moim zdaniem przejedz sie bez filtra powietrza i jak masz kata to go wytnij. Zobaczysz bo szkoda pakowac kase jak nie wiadomo co jest."

W najblizszy wekend zrobie tak:
Wymienie świece, zaznacze jak jest ustawiony zaplon i troche nim poreguluje, jak cos wroce do obecnych ustawień. Za gaznik sie nie zabieram bo ponoc strasznie ciezko ustawic to ustrojstwo w 100tkach. Sprobuje przejechac sie jeszcze bez tego filtra, moze cos to da. Moja seteczka ma juz 15 lat (274 tys przejechane) ale slyszalem ze moze ona naweto do 800 tys przejechac bez remontu silnika ale lancuszka jeszcze nie slychac (mam proche problem jeszcze przy odpalaniu a mianowicie puszczam juz kluczyk a tam cos jak by nie odbijalo i dzieje sie tak jakbym za dlugo jeszcze z 3 s trzymal kluczyk i cos tam skrzeczy, moze to byc cos z rozrusznikiem ?)

Jeszcze kwestia spalanie. Zalalem za 40 zlotych i przejchalem 122 km czyli 15 l / 100 km. Duzooo. Bede dalej walczyl o doprowadzenie mojego pierwszego autka do stanu uzytecznosci Very Happy Pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Lis 2007 9:00     Temat postu:

gomes napisał:

Jeszcze kwestia spalanie. Zalalem za 40 zlotych i przejchalem 122 km czyli 15 l / 100 km. Duzooo. Bede dalej walczyl o doprowadzenie mojego pierwszego autka do stanu uzytecznosci Very Happy Pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie.


jak to policzyles?
ja z matmy nie jestem dobry ale z moich obliczen wyszlo, ze zalales za 9l z haczykiem wiec skad ci nagle wyszlo 15?
niech mnie ktos poprawi jak sie myle ;]

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bozaaa




Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 20 Lis 2007 9:47     Temat postu:

jakby mój tyle km za 40 zl robił w mieście to juz bym na razie nie robił nic ze spalaniem tylko jeździł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomes




Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa

PostWysłany: 20 Lis 2007 10:40     Temat postu:

Chyba nie doczytales ze jezdze na lpg. Tak wiec 40zl/2.14(za litr) ~18.7 literka. 18.7 *100/122 = 15.3 No chyba ze to jakos inaczej sie liczy ? Razz Bylo to mieszane, okolo 70 km zrobilem na trasie i 50 w miescie.

Znalazlem tyylko jeden post o ustawianiu zaplonu( z niego wychodza kable do swiec). Moze ktos dokladniej podpowie jak powinno byc to poprawnie ustawione( jak to zaobserwowac bez przyzadu) i jak to regulowac.
Co mozna jeszcze wyregulowac zeby przywrocilo do tych 90 konikow. (na blosa obecnie mnie nie stac Razz, stozki itp tez ciezka sprawa).
Zauwazylem, ze i na paliwie przy tych 130 nie jest juz za mocny wiec sadze ze nie jest to wina wylacznie gazu. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Lis 2007 10:41     Temat postu:

Chyba że koledze gomesowi chodziło o zalanie gazu wtedy za 40zł 15l jest jak najbardziej realne Very Happy

Ooo i uprzedził mnie z powyższym postem hehe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Lis 2007 10:49     Temat postu:

tosmy sie zrozumieli Very Happy kolega nie napisal, ja nie doczytalem i tak to wyszlo

ps. nie wiem czy to mozliwe, ale u mnie pali 10l z haczykiem gazu w miescie przy w miare normalnej jezdzie. dziwne

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomes




Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa

PostWysłany: 20 Lis 2007 16:11     Temat postu:

Jakie swiece beda lepsze do mojego gaznikowca NGK: BKR5E czy moze BKR6E, czym sie roznia ?

Jak ustawic poprawnie ten zaplon ? mam 2 srubki ale kiedy bede wiedzial ze jest okej ? (slyszalem ze stosuje sie do tego lamke ?)

Czy sa szanse rozkrecic i przeczyzcic gaznik i po skreceniu ustawic jak bylo nie wykorzystujac aparatury ?

Jak zlokalizowac mikser ? Ktos mi polecal abym jego tez przeczyscil. Wyglada u mnie to tak: [link widoczny dla zalogowanych]
Dziekuje z gory za wszelka pomoc ! Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witex18




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobrzyń nad Wisłą

PostWysłany: 20 Lis 2007 20:25     Temat postu:

gomes napisał:
Co mozna jeszcze wyregulowac zeby przywrocilo do tych 90 konikow. (na blosa obecnie mnie nie stac , stozki itp tez ciezka sprawa).
Zauwazylem, ze i na paliwie przy tych 130 nie jest juz za mocny wiec sadze ze nie jest to wina wylacznie gazu.


Mikser zmniejsz średnicę dolotu i nigdy nie będziesz miał swoich 90kucy przy taki układzie poszukaj red_shogun robił tesy na chamowni na mikserze i na blosie. On ma silnik 2.0 i jego straty na mikserze przeliczyć na nasz 1.6 to masz pewne 10kucy mniej. Jak chcesz blosa to musisz stozek jak chcesz stożek to musisz blosa. A jak chcesz coś poprawić to skróć ten wąż od parownika do miksera ja to mam połowę krótszy i w prostej lini do gaźnika.

gomes napisał:
Jak zlokalizowac mikser ?


Mikser jest pod filtrem powietrza musisz całą obudowę zdemontować a on jest założony bezpośrednio na gaźnik, (duży aluminiowy krążek).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sykul




Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj. Podkarpackie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 22 Lis 2007 21:33     Temat postu:

A czy da się podłączyć taki wskaźnik pod zbiornik gazu
[link widoczny dla zalogowanych]
... żeby pokazywał ilość gazu w zbiorniku???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witex18




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobrzyń nad Wisłą

PostWysłany: 23 Lis 2007 0:35     Temat postu:

sykul napisał:
czy da się podłączyć taki wskaźnik pod zbiornik gazu
[link widoczny dla zalogowanych]
... żeby pokazywał ilość gazu w zbiorniku???


Ten to nie wiem ale ten da: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomes




Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa

PostWysłany: 23 Lis 2007 18:31     Temat postu:

Witam. Co do węża jest on w linii prostej do miksera i bliżej już zamontować się go nie da. Wymieniłem świece na nowe- lepiej zaczął odpalać, pojechałem do lepszego fachowca i mi dokładnie wyregulował reduktor. Już od początku mi powiedział, że ktoś zły zamontował ( hp 140, czyli 140 *1,3 = 190 koni) a ja mam te niecałe 90 ... po półgodzinnej regulacji pojechałem na obwodnice i kolo 170 poleciał (z dużo lepszym przyspieszeniem). Możliwe jeszcze że ostatnia świeca coś słabo stykała z tym kablem. Jezeli chodzi o zaplon to jest ok, tylko jak sprawdzic ta kompresje ? (ojciec jak go kupowalismy coś sprawdzał: otworzył korek od wlotu oleju przy włączonym silniku i przystawił reke sprawdzając czy nie popuje powietrza i czy nie tryska olejem. Teraz tylko jestem ciekaw czy zmniejszy sie spalanie (oby). Swoja droga musze sobie zrobic taki wyświetlacz do lpg.

Temat można zamknać. Pozdrawiam i dziekuje za rady


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wwgg84




Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kamienica

PostWysłany: 27 Gru 2009 14:27     Temat postu:

Za słabsze osiągi odpowiada za duży dopływ powietrza do filtra powietrza. Ja przysłoniłem 1/2 otworu przy lewej lampie i zaraz jest mocniejszy. Spalanie się nie zwiększyło. Dopływ mieszanki radze odkręcić prawie do końca śruby. I tak weźnie tyle ile potrzebuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
FullMetalJacket




Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Mar 2010 20:03
PRZENIESIONY
05 Mar 2010 20:15     Temat postu: falujace obroty, zamułka i zgasy...

Od jakiś paru dni mam następujacy problem. Obroty w moim nisku są bardzo nieciekawe. Zwłaszcza na 1 i 3ce...na pierwszym biegu auto potrafi zgasnąć na skrzyżowaniu(jeśli chodzi o jedynke) i nie ejst to problem zwiazany z tym, ze nie potrafię obsługiwać sprzęgła.od wczoraj po wizycie u gazownika objawy się nasiliły. Na 3ce podczas wjazdu na niewielką górkę auto jest wyraźnie zamulone i dopiero po pewnym czasie zaczyna sie rozpedzać...

jak już wcześniej wspomniałem byłem u gazownika który przestawił auto na ciut uboższą mieszankę niż była wcześniej...
czy to sprawa nowego ustawienia do którego auto musi sie na nowo dostosować czy moze coś poważniejszego?

autko jest na gaźniku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gAcEk




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świętochłowice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Mar 2010 20:11
PRZENIESIONY
05 Mar 2010 20:15     Temat postu:

1. jak jest na benzynie ?
2. jak sie trzymaja jalowe obroty ?
3. co znaczy ze jest problem z obrotami na 1 i 3 ? podczas jazdy bez dodawania gazu, przy pelnym gazie, przy ruszaniu ??
4. kiedy wymieniales filr gazu ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin