Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Chłodnica oleju - niezbędny przyjaciel czy zbedny balast

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Paź 2009 20:29     Temat postu: Chłodnica oleju - niezbędny przyjaciel czy zbedny balast

Witam. Zastanawiałem sie ostatnio nad dużą ilością zatartych SR20DE. Jak myślicie czy montaż chłodnicy oleju może nas jakoś przed tym uchronić. Z obserwacji wynika że najczęściej zacierają się chyba HIGH PORTY. Czyżby jakaś wada konstrukcyjna którą wyeliminowano w kolejnych wcieleniach??.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Paź 2009 22:47     Temat postu:

Chłodnica dodatkowa to swoją drogą, zdecydowanie bardziej rozbija się o leciwe pompy oleju...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Paź 2009 23:10     Temat postu:

W sumie racja. Więc może zamiast chłodnicy montować wskaźnik ciśnienia oleju ??

Ciekawe na jakie przebiegi przewidywano te pompę ?? Jakie powinno być ciśnienie oleju w tym silniku?? ma ktoś takie dane ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Paź 2009 22:22     Temat postu:

Wartości ciśnienia oleju:

1.6
0,5-1,9 bar/ bieg jałowy
3,4-4-4 bar/3000 obr/min

2.0
>1 bar /bieg jałowy
3,2-4,2bar/3200 obr/min


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez podj dnia 13 Paź 2009 20:13 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 13 Paź 2009 8:11     Temat postu:

podj napisał:
Ciekawe na jakie przebiegi przewidywano te pompę ??

Przez producenta? hyhy, pewnie dokąd gwarancja obejmowała (btw. wie ktoś ile było, 100kkm?), a przez użytkownika... dożywotnio Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 13 Paź 2009 10:12     Temat postu:

foster napisał:
podj napisał:
Ciekawe na jakie przebiegi przewidywano te pompę ??

Przez producenta? hyhy, pewnie dokąd gwarancja obejmowała (btw. wie ktoś ile było, 100kkm?), a przez użytkownika... dożywotnio Laughing


Nie przesadzaj prezesie, gdy w zamierzchłych czasach produkowano setkie, to producentom samochodów zależało jeszcze wtedy na jakości i wytrzymałości swoich produktów (dopiero potem zakumali że robiąc nieawaryjne fury podcinają gałąź na której sami siedzą Laughing). Kto jak to ale po Tobie spodziewałem się, że wiesz iż po 100k km japończyk z pierwszej połowy lat 90-tych dopiero się docierał, tak więc ja strzelam że Nissan dawał naszym setkom gwarę na co najmniej 200tysi lub 10 lat Laughing
PS. a tak na poważnie też bym był ciekaw ile było naprawdę Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 13 Paź 2009 12:42     Temat postu:

red_shogun napisał:
foster napisał:
podj napisał:
Ciekawe na jakie przebiegi przewidywano te pompę ??

Przez producenta? hyhy, pewnie dokąd gwarancja obejmowała (btw. wie ktoś ile było, 100kkm?), a przez użytkownika... dożywotnio Laughing


Nie przesadzaj prezesie, gdy w zamierzchłych czasach produkowano setkie, to producentom samochodów zależało jeszcze wtedy na jakości i wytrzymałości swoich produktów (dopiero potem zakumali że robiąc nieawaryjne fury podcinają gałąź na której sami siedzą Laughing). Kto jak to ale po Tobie spodziewałem się, że wiesz iż po 100k km japończyk z pierwszej połowy lat 90-tych dopiero się docierał, tak więc ja strzelam że Nissan dawał naszym setkom gwarę na co najmniej 200tysi lub 10 lat Laughing
PS. a tak na poważnie też bym był ciekaw ile było naprawdę Razz

Oki, to tak na poważnie już, z doświadczenia... seria nx gti równo traktowana do przebiegu do 240kkm, później zmodowana na okoliczność 157KM > 165KM > 175KM i blisko 60kkm katowania, dopiero zaliczyła zgon przy 320kkm. Jau!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Coobcio
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 15 Lis 2009 12:24     Temat postu:

Silniki się zacierają że ktoś jeździ na mineralnym oleju albo za rzadko wymienia olej przez co zatykają się rurki nad wałkami rozrządu i dochodzi do wycierania krzywek i igreków dalej syf ten idzie w kanały olejowe panwi głownych i wiadomo co dalej...

Podstawa to częsta wymiana oleju, jak auto zamierza się intensywnie eksploatować to nie wolno lać mineralnego oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Lis 2009 20:05     Temat postu:

Czyli jednym słowem chłodnica oleju może okazać się zbędna. Ważną sprawą są częste (krótsze niż przewidział producent) wymiany oleju ( o odpowiedniej jakości).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Coobcio
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Lis 2009 0:52     Temat postu:

Rzadko to się zdarza by w przypadku SR20 ktoś wymieniał olej tak jak przewidział producent... W instrukcji do Auta jest napisane że wymiana oleju co 7500km, w przypadku ciężkiej jazdy stosownie częściej a ciężka jazda w przekonaniu producenta/konstruktora to jazda na krótkich dystansach, długa praca silnika na obrotach biegu jałowego oraz jazda sportowa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Lis 2009 12:35     Temat postu:

Coobcio napisał:
Rzadko to się zdarza by w przypadku SR20 ktoś wymieniał olej tak jak przewidział producent... W instrukcji do Auta jest napisane że wymiana oleju co 7500km, w przypadku ciężkiej jazdy stosownie częściej a ciężka jazda w przekonaniu producenta/konstruktora to jazda na krótkich dystansach, długa praca silnika na obrotach biegu jałowego oraz jazda sportowa...


Amen.
I dlatego ja jeźdżąc na krótkich dystansach po mieście, do tego jeżdżąc często na LPG, do tego jeżdżąc często tzw. stylem sportowym, wymieniam u siebie olej 2 razy w roku, a rocznie robię 15tys. km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Wrz 2010 18:20     Temat postu:

Tak z ciekawości zapytam: SR20 zaciera się częściej na głównych panewkach czy korbowodowych ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
q_nerk
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Wałbrzych
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Wrz 2010 22:16     Temat postu:

z doświadczenia Ci powiem że korbowodowych

Z ciekawości: gdzie byście zamontowali dodatkowy czujnik ciśnienia?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez q_nerk dnia 09 Wrz 2010 22:40 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 13 Wrz 2010 8:03     Temat postu:

najlepiej gdzieś w okolicach zamocowania oryginału. Najlepiej kupić lub dorobić trójnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin