Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
chlodnica powietrza/intercooler do 16DE bez turbo
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lip 2010 14:13     Temat postu: chlodnica powietrza/intercooler do 16DE bez turbo

witam,w czasie ostatnio panujacych upalow silnik mojego nissana traci czesc swojej mocy,jest slabszy i bardziej zamulony,dzieje sie tak poniewaz zasysa gorace powietrze (z zewnatrz jak i rowniez spod maski) no i chcialbym zalozyc mala chlodnice powietrza by silnik dostawal zimne powietrze i lepiej pracowal.wiem ze do silnikow z turbo sie zaklada intercoolery,co myslicie by zalozyc rowniez do silnika bez turbo???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lip 2010 15:22     Temat postu:

Nie bardzo ma to sens. Intercooler wsadza się by obniżyć temp powietrza za turbiną, a tam to powietrze ma ok. 450'C. Dobrze prawisz że ciepłe powietrze obniża sprawność silnika, ale te kilkanaście/dziesiąt stopni różnicy ciężko będzie normalnie obniżyć. Chyba tylko montując klimatyzację na dolot Wink
Chyba najprostszym rozwiązaniem na początek to montaż CAI z dobrym odseparowaniem od ciepłoty silnika i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tjozwiak




Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skawina k.Krakowa
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 14 Lip 2010 17:42     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
Nie bardzo ma to sens. Intercooler wsadza się by obniżyć temp powietrza za turbiną, a tam to powietrze ma ok. 450'C. Dobrze prawisz że ciepłe powietrze obniża sprawność silnika, ale te kilkanaście/dziesiąt stopni różnicy ciężko będzie normalnie obniżyć. Chyba tylko montując klimatyzację na dolot Wink
Chyba najprostszym rozwiązaniem na początek to montaż CAI z dobrym odseparowaniem od ciepłoty silnika i tyle.
tylko nawet jak odseparujesz filtr od komory silnika nie zapomnij o tym że przy takich temperaturach jak dzisiaj mamy to i tak nic nie da bo będzie zasysać gorące powietrze z zewnątrz ... nie ma turbiny nie ma intercoolera takie moje zdanie wywalisz kasę na przeróbki i różnicy nie odczujesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lip 2010 20:39     Temat postu:

Ok to intercooler juz wybilem sobie z glowy:P mam dolot ze stozkiem siegajacym dlugoscia az tak do akumulatora,nawet gdyby go jeszcze wydluzyc az do nadkola itp to i tak nici z zimnego powietrza bo na zewnatrz i tak go niema... dzisiaj z pracy jechalem z uchylona maska-a niech tam sobie lapie wiecej tlenu:D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lip 2010 20:42     Temat postu:

Dobrze go odseparuj od powietrza krążącego wokół silnika i kolektorów wydechowych. Z zewnątrz powietrze może i ma 32'C, ale pewnie pod maską przekracza 60'C.
A z maską to uważaj żeby Ci na szybie nie wylądowała Wink Bezpieczeństwo przede wszystkim. Chcesz kilka KM i Nm to odłącz EGR, przyśpiesz zapłon i wstaw wałki z DS zamiast jeździć z otwartą maską.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalek




Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kraków

PostWysłany: 14 Lip 2010 20:57     Temat postu:

z doświadczenia mogę dodać że niedomknięta maska nie otwiera się do 140 Wink możesz również wyciągnać rurę która będzie kierowała napływ zimnego powietrza powiedzmy z kratki w zderzaku na stożek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lip 2010 21:26     Temat postu:

w miescie w godz szczytu 80km/h nie da rady przekroczyc wiec maski mi nie urwie;) wogole to maske otworzylem by silnik lepiej sobie "oddychal" a nie z mysla o KM i Nm. EGR mam juz dawno zaslepiony metoda"20gr":p zaplon przyspieszony.kat wyciety.experymentalnie magnetyzery expander(za nie to mi sie oberwie cos czuje:D) myslalem by cos zrobic z paliwem(wydajniejsza pompa,regulator,wtryski,)ale narazie zbieram wiedze w tej kwestii.no wlasnie te walki od DS:jaka jest roznica miedzy walkami DE i DS?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lip 2010 22:43     Temat postu:

wałki z GA16DE mają krzywki o wysokościach ok: 39,3mm na ssącym i 39,8 na wydechowym, natomiast w GA16DS krzywki mają wysokości ok. 40,0mm na obu wałkach. Mają trochę agresywniejszą charakterystykę i lepiej otwierają zawory co przekłada się bezpośrednio na możliwości wypełniania/opróżniania cylindra i tym samym na sprawność silnika. To dość powszechna zmiana, przynosi niezłe efekty - w GA14DE zmiana wałków na te z GA16DS daje prawie 100KM mocy na kołach (łącznej oczywiście, nie samego wzrostu). Pamiętam Coobcio pisał o tym na NKP.

edit:
znalazłem jakieś dane nt. wałków:
auto krzywki napisał:
dolot GA16DS i GA14DS 39,980-40,070

dolot GA16DE i GA14DE 39,380-39,570

wylot GA14DS i GA16DS 39,880-40,070

wylot GA14DE 39,880-40,070 GA16DE 39,390-39,570


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 14 Lip 2010 22:53 , w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Lip 2010 4:15     Temat postu:

ok dzieki,ja natomiast slyszalem o wersji SR 102 KM,ktory ma kolektor ssacy o wiekszym przekroju kanalu dolotowego(oznaczony nr 73)i wlasnie walki inne:
wersja 90KM-wydech:40mm dolot:39mm
wersja 102KM-wydech:41mm dolot:40mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Lip 2010 10:16     Temat postu:

trochę odbiegamy od tematu...
Kolektory z oznaczeniem 74C były stosowane w Sunnych i Almerach gdzie GA16DE były dławione do 75KM przez zastosowanie węższego dolotu. Robili to po to by w Niemczech mieć niższą stawkę ubezpieczeniową, bo tam liczyła się moc. W 100NX zawsze były kolektory 73C i nie ma tego patentu.
Porównanie (fotki by Coobcio):


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Lip 2010 14:33     Temat postu:

moj nissan jest z rynku niemieckiego i ma wersje 74C czyli 90KM i tyle jest wpisane w dowodzie rej. Gdyby w 100nx zawsze byly 73C to te auta by mialy 100KM a nie 90...

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13979281
ten nissan to wersja SR 102KM z kolektorem 73C,mozna poznac te mocniejsze po tym ze nie maja sciaganego dachu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez blackhonda6 dnia 15 Lip 2010 14:39 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawidkrakow
moderator



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 790
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Lip 2010 16:19     Temat postu:

blackhonda6 napisał:
moj nissan jest z rynku niemieckiego i ma wersje 74C czyli 90KM i tyle jest wpisane w dowodzie rej. Gdyby w 100nx zawsze byly 73C to te auta by mialy 100KM a nie 90...

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13979281
ten nissan to wersja SR 102KM z kolektorem 73C,mozna poznac te mocniejsze po tym ze nie maja sciaganego dachu.


Dobrze gada ja też mam 74c i 90 koni.Na chamowni pokazało 91 koni i 135 momentu. Wtedy jeszcze nie miałem przestawionego zapłonu i usuniętego EGR.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Lip 2010 20:43     Temat postu:

75KM mialy sunny ale z silnikiem 1,4 a nie 1,6. u mnie po lekkich zmianach (kat/dolot/zaplon/egr)wyszlo na hamowni 93,5KM i 136Nm.liczylem na ciut wiecej ale przy moim przebiegu (dzis stuknelo290tys:D)to i tak sukces utrzymac fabryke;) troche zmienilismy temat a skoro wszystko wyjasnione to chyba mozna go zamknac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Lip 2010 21:52     Temat postu:

a czy w DS mozna wymienic walki na jakies inne by dawały podobne korzysci jak w DE?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Lip 2010 22:52     Temat postu:

blackhonda6 napisał:
75KM mialy sunny ale z silnikiem 1,4 a nie 1,6.

Prawda, mój błąd. W każdym razie patent ten sam był w Primerze. 100NXy nie były blokowane.
Wałki to musiałbyś robić u kogoś na zamówienie, może u Świątka? Łatwiej/taniej przerobić kółka rozrządu na regulowane i tym kombinować na hamowni, poprzestawiać o pół czy 1/3 ząbka i pewnie 5-10KM dojdzie na całym wykresie, o Nm nie wspominając.
Nie jestem pewien czy w Sentrze w GA16DS nie były jakieś ostrzejsze wałki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin