Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
GA16DE Turbo VNT

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kendzior




Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sułowiec ok. Zamościa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Paź 2013 10:14     Temat postu: GA16DE Turbo VNT

Witam, zdecydowalem sie na uturbienie mojej setki:). Przymierzalem sie do swpu na sr20, lecz stwierdzilem ze turbo to bedzie o wiele ciekawszy projekt. Fajnie miec cos niespotykanego, setka sama w sobie staje sie coraz mniej spotykana, a ga16de turbo to bylby prawdziwy unikat.

Przechodzac do sedna, mam turbinke VNT z diesla a mianowicie z vectry c 2.2dti. Nad intercoolerem myslalem od forda focusa mk1 1.8 tdi. Rozmiarami powinien byc odpowiedni by go zmiescic w samochodzie acena jest smieszna 15-40zl zalezy od sprzedawcy. Bardzo prosze nie pisac ze z diesla nie podejdzie, ze sie tak nie da, bo juz slyszalem takie opinie. Wiem ze zdiesla podejdzie. Nie ma wyjscia:). Nasuwa mi sie tylko pytanie czy ta turbinka nie bedzie za mala, bo jest to naprawde malutka turbinka, ale mysle ze do ga16de spokojnie da rade:) przynajmniej mam taka nadzieje. Nie chce rozwijac kosmicznych mocy, chce tak ustawic cisnienie zeby osiagac moc okolo 130-150 KM. Narazie pracuje a raczej zastanawiam sie jak rozwiazac problem sterowania cisnieniem doladowania. W dieslu turbinka sterowana jest podcisnienem, tutaj to sie raczej nie uda. Zastanawiam sie tez, jak doprowadzic olej, na wejsciu myslalem zeby dac z czujnika cisnienia oleju w silniku, ale nie mam pomyslu ktoredy ten olej ma wracac do silnika. I czy nie warto by bylo zastosowac chlodnicy oleju? Prosze o podpowiedzi jesli ktos ma jakies pomysly, ktos juz moze pracowal nad podobnym projektem. pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benalek




Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wałbrzych
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Paź 2013 10:45     Temat postu:

Sterowanie możesz ustawić za pomocą MBC. Co do samego ciśnienia pomyśl o soft turbo(około 0.3bara) Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulus




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 875
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Paź 2013 11:53     Temat postu:

1,6 turbo rzadkość powodzenia w projekcie jestem ciekaw jak tobie to wyjdzie Poprosimy o fotorelacje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Paź 2013 12:36     Temat postu:

koszt turbo przy całokształcie myśle że nie jest aż taki wielki. nie lepiej zrobić coś pod t25 aby było bardziej rozwojowe? obawiam się że turbo z diesla będzie może szybko wstawać ale będzie równie szybko puchło...
podlicz sobie koszta, bo nie zapominaj o tym że uturbienie auta to nie tylko koszt turbiny i intercoolera. drogi będzie kolektor wydechowy, który to trzeba stworzyć pod Twoją turbine, elektronika by to wystroić i chociażby orurowanie które w brew pozorą też troche kosztuje.
Z tego co mi się wydaje, spływ oleju robi się do miski olejowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bziuk




Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Paź 2013 14:04     Temat postu:

Ciekawy projekt, ale na pewno wyjdzie drożej niż swap na SR. Gdzieś już kiedyś czytałem o takim pomyśle, ale z tego co wiem nie doszło to do skutku kiedy pomysłodawca usłyszał o kosztach takiej operacji. Ostatecznie wydasz więcej niż na swapa, zapewne będzie gorzej z awaryjnością takie uturbionego motoru, a i śmiem twierdzić, że zdrowemu Gti i tak to nie da rady Ja bym się w coś takiego raczej nie ubierał, bo poza świadomością posiadania unikatowego projektu nie widzę żadnych plusów. Oczywiście to moje zdanie i jeśli dojdzie do skutku będę bacznie śledził Wink Powodzenia w modach !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Paź 2013 14:07     Temat postu:

moze lepiej kompresor

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Paź 2013 20:43     Temat postu:

Zależy kto co lubi ale mi napewno wiecej radości i zadowolenia z jazdy dałoby uturbione 1,6 niż sr20.Wiadomo z 2.0 wiecej mocy można wykrzesać ale jak widać user nie jest nastawiony na moc tylko oryginalność.
Dzwiek turbo,świadomość unikatu na skale kraju
@bziuk tu masz kilka filmikow jak ga16de w lekkiej budzie k10 radzi sobie z sr20de ,wiec 1.6 tym bardziej wspomaganego suszarką bym nie stawiał na straconej pozycji
http://www.youtube.com/watch?v=KNkn6fHdWGY
http://www.youtube.com/watch?v=ovRl9a0bhfY
http://www.youtube.com/watch?v=XvZfYbCq2FA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Paź 2013 20:47     Temat postu:

Ja też nie. Obstawiam, że w wyścigu GA16DET vs. SR20DE o tej samej mocy to DET zje SR'kę z racji dużo wyższego momentu obrotowego.
"Konie mechaniczne wygrywają klientów, moment obrotowy wygrywa wyścigi"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kendzior




Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sułowiec ok. Zamościa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Paź 2013 21:07     Temat postu:

z tym MBC to nie bedzie niestety takie proste, w dieslu jest pompa podcisnienia i zawory ktore reguluja cisnienie doladowania ustawieniem lopatek, a tutaj trzebabedzie wymyslec wlasnie jakies sterowanie, moze mechanicznie, albo jakos elektronicznie, jeszcze musze nad tym pomyslec. Teoretycznie moglbym wziac t25, ale ta turbinke z diesla poprostu juz mam a pozatym niechce osiagac wielkich mocy, niechce tez przeganiac gti, chce poprostu wycisnac troszke konikow z GA:) a przy okazji stworzyc cos ciekawego, zapewne bedzie to jak pisze kolega benalek: soft turbo. Setka pracuje na gazie, i na gazie wlasnie bede probowal to wystroic, mam sekwencje, wiec komputer i do dziela, mysle ze powinno sie to udac. Co do kolektora to planuje go wykonac samemu z nierdzewki, dolot rowniez, wczesniej zrobilem kolektor 4-2-1 lecz nie majac gietarki nie jest to takie proste. Dlatego nie wiem kiedy rusze z projektem, jak dostane w rece gietarke to pewnie wtedy:). 4-2-1 to byla taka proba mozliwosci manualnych:p a pod turbinke chce to zrobic tak zeby to mialo rece i nogi, ma speniac swoje zadanie i przyzwoicie wygladac. dlatgeo bez gietarki ani rusz. Narazie chce sobie wszystko zaplanowac, zbierac informacje i powoli przygotowywac:). Odnosnie splywu oleju to tez przeszlo mi to przez mysl zeby zrobic do miski. to chyba bylo by najprostsze i najlepsze rozwiazanie. Co do fotorelacji to napewno bedzie jak rusze z calym projektem:). na dniach moze zamieszcze fotki tejze turbiny, silniczka i budy w jakim jest teraz stanie. Aktualnie przechodzi generalny remont blacharki, ktory niestety sie strasznie przedluza (juz ponad rok) z powodu braku czasu dla setki:(. ale jak skoncze mysle ze calosc bedzie ciekawa.
A w przyszlosci jak mi bedzie malo zawsze doladowanie mozna zwiekszyc do wiekszej mocy:). Na ktoryms z forum wyczytalem ze wycisnieto 200 kucy z tego silniczka na turbo, oczywiscie nie w polsce..
Z tego co zauwazylem duza czesc osob, na roznych forach neguja innowacyjne projekty, boja sie zrobic cos nowego czego ktos jeszcze nie zrobil, twierdzac ze sie nie da, nie oplaca lub nie warto. lepiej sprzedac kupic inne.. ale jaka daje satysfakcje zbudowac cos samamemu, cos czego nie zrobil nikt, lub tylko nieliczni. Tak samo jak da sie nabic klimatyzacje propanem, przerobic manualna klimatyzje na klimatronik, albo zmienic w aucie silnik z diesla na benzyniaka. Poszukajcie w necie czy sie da:). bo ja sie przekonalem na wlasnym przykladzie ze tak:) choc wiekszosc "medrcow" z roznych forów twierdzi ze nie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kendzior dnia 06 Paź 2013 21:25 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bziuk




Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 07 Paź 2013 16:41     Temat postu:

Kendzior czasem nie traktuj moich słów jak próbe stłumienia Twojej kreatywności! Osobiście bym się za to nie brał raczej, chociaż może mi się zmienić, kto wie ..Razz Ciesze się, że są ludzie, którzy na naszej pięknej polskiej ziemi przecierają nowe szlaki w motoryzacji, znane tylko z opowiadań z forów zagranicznych Sam pewnie więcej czasu spędzałbym na grzebaniu i modzeniu gdybym ten czas miał i przedewszytkim gdybym dysponował miejscem na takie operacje, bo z tym najgorzej. Nauczyć się można wszystkiego, dla chcącego nic trudnego! Bacznie będę się przyglądał realizacji projektu ! Powodzenia !

PS: To jak K10 z GA16 popiernicza widziałem na żywca, naprawde robił robote !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 821
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 07 Paź 2013 18:49     Temat postu:

Ta turbina kompletnie się nie nada... nawet może na nadciśnienia nie wejść...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin