Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
SWAP GA16DS na GA16DE NVCS
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 02 Wrz 2010 21:34     Temat postu: SWAP GA16DS na GA16DE NVCS

Witam,

Jutro wylatuje spod maski GA16DS i w jego miejsce chcę włożyć GA16DE NVCS i mam w związku z tym kilka pytań ...

- mam całą kompletną wiązkę elektryczną która idzie do silnika i oczywiście komputer czy potrzebne będą jeszcze jakieś dodatkowe przeróbki w wiązce? Skoro jest komputer który steruje zmiennymi fazami rozrządu dodatkowo nie będe musiał stroić silnika?

- zbiornik paliwa będzie taki sam? Czy jednak ze względu, że teraz zamiast pompki mechanicznej będzie elektryczna montowana w zbiorniku różnią one się od siebie? Ewentualnie czy zbiornik i pompka elektryczna będą pasowały od GTi? Widze też, że jest poprowadzona instalacja elektryczna do zbiornika, domyślam się, że jest ona właśnie do podłączenia pompki?

- sprawa licznika ... albo przełoże tryb w skrzyni i zostanie on na linke, albo kupie licznik który jest elektryczny. Rozumiem, że oprócz tego przewodu którym impuls będzie szedł ze skrzyni do licznika reszta wtyczek będzie pasowała bez żadnych przeróbek?

- jakie jeszcze ewentualnie rzeczy będą się różniły i jakie "niespodzianki" mogą mnie czekać?

Silnik który będe przekładał ogólnie był w dobrej kondycji, ale skoro jest na wierzchu od razu sprawdzę stan sprzęgła, przeczyszcze silniczek krokowy wymienie wszystkie gumowe przewody, płyny, oleje, świece, kable WN, filtry, paski klinowe.

Co ewentualnie jeszcze warto sprawdzić lub od razu wymienić? Czy wymieniać ewentualnie takie rzeczy jak np termostat?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Wrz 2010 23:27     Temat postu:

Wydaje mi się,że nie trzeba będzie nic zmieniać w wiązce, no chyba,że główne zasilania amerykańce pozamieniali pod siebie. Ale z tym nie powinno być chyba problemu. Jeżeli masz kompa od tego silnika nic nie trzeba będzie stroić. Jeżeli masz całą kompletną wiązkę z amerykańca to przełóż całą wtedy inne systemy zadziałają takie jak Airbag....
Zbiornik paliwa na pewno będzie inny.... Pozostaje wymiana zbiornika wraz z koszem pompy i pływakiem. Alternatywą będzie założenie zew pompy(poza zbiornikiem) np od opla lub wolswagena:) o podobnych parametrach. Wtedy trzeba będzie przerobić lekko wiązkę zasilającą.
Jeżeli chodzi o liczni został bym przy lince... zawsze to mniej roboty...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Wrz 2010 23:53     Temat postu:

Wiązka w DE jest taka sama jak w DS?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz71




Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 03 Wrz 2010 0:36     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
Wiązka w DE jest taka sama jak w DS?


pytanie godne moda, gratuluje xxxxxxxxxxx
Użytkownik otrzymał ostrzeżenie za ten post. Thomsonicus


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rz71 dnia 03 Wrz 2010 0:36 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 03 Wrz 2010 10:02     Temat postu:

podj napisał:
Wydaje mi się,że nie trzeba będzie nic zmieniać w wiązce, no chyba,że główne zasilania amerykańce pozamieniali pod siebie. Ale z tym nie powinno być chyba problemu.

Troszkę mnie uspokoiłeś, okaże się niebawem czy będzie tak wesoło Wink
podj napisał:

Jeżeli masz kompa od tego silnika nic nie trzeba będzie stroić. Jeżeli masz całą kompletną wiązkę z amerykańca to przełóż całą wtedy inne systemy zadziałają takie jak Airbag....

Mam tylko kompletną wiązkę która idzie z komputera pod maskę. Resztę wywaliłem z tego względu, że nie miałem czasu, żeby opisywać przewód po przewodzie a jak była cała wypruta to i tak się nie mogłem w niej połapać co do czego Do poduszki powietrznej mam całą wiązkę, ponieważ ma ona charakterystyczny żółty kolor, ale już nie pamiętam gdzie ona była ewentualnie podpinana pod główną wiązkę/zasilanie. Myślę, że w jakimś zakładzie specjalizującym się w Airbagach bez problemu mi to podłączą. Gdzieś w Szczecinie znajdę takich fachowców? Ewentualnie może jakiś dobry elektryk wystarczy.
podj napisał:

Zbiornik paliwa na pewno będzie inny.... Pozostaje wymiana zbiornika wraz z koszem pompy i pływakiem. Alternatywą będzie założenie zew pompy(poza zbiornikiem) np od opla lub wolswagena:) o podobnych parametrach. Wtedy trzeba będzie przerobić lekko wiązkę zasilającą.

W sumie dobry pomysł z tą zewnętrzną pompą, wtedy zbiornik zostaje ten co jest. Orientuje się ktoś jakie ciśnienie ma pompa np w GA16DE? 1,2 BAR?
podj napisał:

Jeżeli chodzi o liczni został bym przy lince... zawsze to mniej roboty...

Myślę, że najtrudniej byłoby znaleźć taki właśnie licznik, bo najwięcej gratów do 100NX jest od GA16DS. W sumie licznik to licznik masz racje, po co utrudniać sobie życie
Thomsonicus napisał:

Wiązka w DE jest taka sama jak w DS?

W żadnym wypadku przynajmniej ta co idzie do komory silnika, w kabinie pewnie będzie to samo Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Wrz 2010 10:25     Temat postu:

SEBOL_MKS napisał:

Orientuje się ktoś jakie ciśnienie ma pompa np w GA16DE? 1,2 BAR?


w GA16DE pompka daje 3bary i ponizej tej wartosci nie powinno schodzic, 1,2 bara to chyba w wersjach na monowtrysku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez blackhonda6 dnia 03 Wrz 2010 10:25 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 03 Wrz 2010 10:58     Temat postu:

blackhonda6 napisał:

w GA16DE pompka daje 3bary i ponizej tej wartosci nie powinno schodzic, 1,2 bara to chyba w wersjach na monowtrysku.


3 bar powinno być przy odłączonym podciśnieniu od regulatora ciśnienia. Przy podłączonym regulatorze jest 2.5 bar.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Wrz 2010 11:11     Temat postu:

podj napisał:

3 bar powinno być przy odłączonym podciśnieniu od regulatora ciśnienia. Przy podłączonym regulatorze jest 2.5 bar.


ok zgadza sie,mi chodzilo o sytuacje kiedy zaplon jest wlaczony-pompka chodzi-a silnik nie pracuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Wrz 2010 11:13     Temat postu:

rz71 napisał:
pytanie godne moda, gratuluje xxxxxxxxxxx


Nie rżnij cwaniaka tylko czytaj. Zapytałem dlatego że podj napisał że w wiązce nic nie trzeba będzie kombinować, co mnie zdziwiło.
Denerwują mnie te Twoje pszenno-buraczane odpowiedzi... :-/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 03 Wrz 2010 11:13 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 03 Wrz 2010 13:03     Temat postu:

Czyli wg tego:

http://pompypaliwa.istore.pl/pl,product,1350356,pompa,paliwa,elektryczna,nissan,micra,nissan,primera,nissan,terrano,ii.html

Pompa w GA16DE i SR20DE jest taka sama 3 bar.

Ciekawe teraz czy lepiej szukać oryginalną używkę czy ten zamiennik ... Pewnie nowa oryginalna kosztuje ok 500 zł


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SEBOL_MKS dnia 03 Wrz 2010 13:04 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Wrz 2010 14:30     Temat postu:

jak idziesz szeroko to i z pompa paliwa tez? mam na mysli montaz pompy ktora wtloczy wiecej paliwa i pod wyzszym cisnieniem,do tego nastawny regulator cisnienia paliwa i strojenie ecu masterem.niewiem ile ale mocy przybedzie.tyle ja na temat,szeroką wiedze na ten temat ma Coobcio.
link do pompki:
http://allegro.pl/walbro-255-tuning-gss-341-pompa-do-tuningu-gss341-i1201112641.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Wrz 2010 15:47     Temat postu:

Walbro 255 to dobry sprzęt, na pewno się na nim nie zawiedziesz a w razie dalszych zmian w aucie (przy zmianie np. wtryskiwaczy) pewnie i tak będzie potrzebna przynajmniej sama wydajniejsza pompa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ktv




Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: 04 Lis 2010 13:29     Temat postu: witam

Ja 1wszy raz tutaj. Mam pytanie. Obecnie jezdze 1.6 16v 91r na gazniku, a mam do wziecia za niewielkie pieniadze 1.6 16v 94r na wtrysku, i chce zrobic swapa. 94r jest niezarejestrowany i nieubezpieczony i ma cos nie tak ze skrzynia (mozna uznac ja za uszkodzona) w moim wszystko jest ok poza wgnieceniami wynikajacymi z 20letniego uzytkowania przez roznych kierowcow:). Kwestia jest taka - czy przerzucic skrzynie i nr z mojego auta do 94r (o ile tak sie da) czy raczej przerzucic wszystko co nowsze z 94r do mojego? Miejsce do przerzucenia posiadam wiec koszty praktycznie zerowe ( powiedzmy ze trzebaby postawic flaszke znajomemu ) . Co myslicie i jaka opcje przyjac w tym przypadku?

Pozdrawiam i witam wszystkich.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Lis 2010 21:40     Temat postu:

mimo ze to i to 1.6 skrzynia jest inna, oraz wiazka elektryczna... z tego co mi wiadomo nr nadwozia nie mozna przebijac- podlega to pod paragraf.... nie latwiej jest Ci sprzedac swojego DS i za te pieniadze zarejestrowac i ubezpiczyc oraz kupic skrzynie do DE?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szneqz




Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ostrzeszów/ostrów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Lis 2010 23:16     Temat postu:

kolega sie nie pyta o paragraf bo o tym każdy wie ale mniej roboty byłoby z naprawą bądź wymianą skrzyni pozostaje tylko fakt czy ten nowszy jest w lepszym stanie bo z wiązką zbiornikiem silnikiem czy nawet samą głowicą to jest roboty w .... dużo.
A numeru nie koniecznie trzeba przebijac wyciac kawał blachy z jednego i wspawac do drugiego


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szneqz dnia 04 Lis 2010 23:18 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin