Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 26 Wrz 2010 22:47 Temat postu: hamulce- płyn oraz jego wymiana... |
|
|
witam. jaki plyn hamulcowy (dot 4?) oraz ile jego wchodzi do calego uladu? macie jakiś szybki i skuteczny sposob zmiany plynu w calym uladzie czy tak jak napisane np tu:
Kod: | 1) sciagasz kola (jak masz mozliwosc to 4 naraz) jak nie to kazde po kolei odkrecajac odpowietrznik a druga osoba pompuje pedalem hamulca,
2) po oproznieniu ukladu i zakreceniu wszystkich opowietrznikow zalewamy nowym plynem zbiorniczek pod maska
3) osoba w srodku pompuje pedalem az bedzie mega twardy i nie da rady pompowac,
4) wtedy zaczynamy odpowietrzanie OD NAJDALSZEGO KOLA OD SERWA to bardzo istotne,
5)wezyk zakładamy na odpowietrznik to buteleczki przezroczystej (najlepiej). OSoba siedzaca w srodku zaczyna pompowac a Ty odkrecasz odpowietrznik az bedzie wyplywac sam plyn bez pecherzy powietrza, jesli tak jest to zakrecasz, (trzeba wziac pod uwage ze w zbiorniczku pod maska moze byc juz malo i trzeba stan kontrolowac zeby nie zasysalo powietrzza)
6) po odpowietrzeniu 1 kola (tylne prawe) przechodzimy do tylnego lewego, nastepnie prawe przednie i lewe przednie z takimi samymi czynnosciami jak w pkt, 5
7) dla pewnosci ja po odpowietrzeniu wszystkich 4 kol odpowietrzam jeszcze raz dla pewnosci, jesli jest ok to usowam nadmiar plynu ze zbiorniczka (jesli jest) do poziomu miedzy max i min i cala robota skonczona |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 26 Wrz 2010 22:48 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Wrz 2010 0:55 Temat postu: |
|
|
to raczej jest najskuteczniejszy sposób
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PittKF
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań< Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Wrz 2010 3:27 Temat postu: |
|
|
według książki serwisowej może być DOT3, ale roznią się jedynie temp. wrzenia (DOT4 ma wyższą), ja zalałem DOT4 przy wymianie i wystarczyła jedna butelka 500ml. co do sposobu to jeśli ma być szybki to zdejmij 4 koła -zaoszczędzisz dużo czasu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2095
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Wrz 2010 9:47 Temat postu: |
|
|
O dzięki PittKF, właśnie miałem ostatnio zmieniać płyn hamulcowy i miałem dylemat z tym DOTem, bo na kurku jest napisane DOT3. Wiadomo, lepiej jak ktoś już po wymianie da znać że jest ok.
Ja to u siebie to nawet kół nie muszę zdejmować do wymiany klocków
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 27 Wrz 2010 9:48 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Wrz 2010 10:43 Temat postu: |
|
|
a z kanału jest odpowiednie dojscie do odpowietrznikow?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Wrz 2010 11:49 Temat postu: |
|
|
gdy ja wymienialem to z przodu nie sciagalem kol-skrecilem kierownica na maksa w ta strone z ktorej odkrecalem odpowietrznik,troche to niewygodne ale da rade zrobic.z tylu sciagalem kola bo niemialem dostepu do kanalu.z kanalu jest ladne dojscie do odpowietrznikow w tylnych zaciskach,nie patrzylem jak z przodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PittKF
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań< Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Wrz 2010 19:52 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | lepiej jak ktoś już po wymianie da znać że jest ok. |
w sierpniu zeszłego roku wlałem DOT4, jeśli dobrze pamiętam to był do 250st.C., i wszystko jest w pożądku. lepiej mieć w razie czego lekki zapas temperatury wrzenia niż zagotować hamulce
BTW wszystkie obecnie produkowane DOT3 i DOT4 są mieszalne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Wrz 2010 20:58 Temat postu: |
|
|
PittKF napisał: | Thomsonicus napisał: | lepiej jak ktoś już po wymianie da znać że jest ok. |
jeśli dobrze pamiętam to był do 250st.C., |
dokladnie tak tepm. wrzenia to 250 st.C.... kupiłem dzisiaj 500ml plynu hamulcowego marki orlen za całe 10zł w zaprzyjaźnionym motoryzacyjnym
EDIT:
sluchajcie bo teraz mam watpliwosc... w ksiazce do sunny "sam naprawiam" jest tak :
aby wymienic plyn trzeba usunąć płyn ze zbiorniczka z pod maski do poziomu ok 10mm, nastepnie wlac nowy na poziom max i tak zaczac odpowietrzac uklad dolewajac co jakis czas nowego plynu do mometu w ktorym przy odpowietrzanym kole nie poleci nowy plyn...
a wiec oproznic calkiem uklad tak jak pisałem w instrukcji w 1 poscie czy zrobic tak jak pisza w ksiazce "sam naprawiam"?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 27 Wrz 2010 22:40 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PittKF
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań< Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Wrz 2010 15:33 Temat postu: |
|
|
nie usuwaj płynu z całego układu bo narobisz sobie kłopotu z odpowietrzeniem! wyrzuć ze zbiorniczka (najlepiej strzykawką) tak jak napisałeś do ok. 10mm, wlej nowy i pompuj, ja dokładnie tak zrobiłem u siebie. no i ważne żebyś pilnował poziomu w zbiorniczku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Wrz 2010 22:46 Temat postu: |
|
|
hehe no i dupa blada... nic nie zrobilem bo okazało się że mam urwany odpowietrznik przy lewym tylym kole... takze robota odlozona na jakiś weekend...
jakies sugestje jak to rozwiazac? oczywiscie mozna wyciagnąć caly beben i rozwiercic pozostałość odpowietrznika... ale to mnie troszke ze tak powiem, przeraza....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 28 Wrz 2010 22:48 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2095
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Wrz 2010 11:52 Temat postu: |
|
|
Rozwiercić, zagwintować. Koszt koło 40zł w jakimś warsztaciku albo u domorosłego mechaniora.
Można też próbować odpowietrzyć poprzez luzowanie głównego przewodu hamulcowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 30 Wrz 2010 1:45 Temat postu: |
|
|
auto umowione na weekend do znajomego.... weekendy ma na takich "jak ja" takze mysle ze da rade. dzieki Thom za odp...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|