Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
jakie amory do gti

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dj.ludi




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Sty 2010 20:44     Temat postu: jakie amory do gti

chlopaki mam pewien dylemat... che znienic amortyzatory na tyl i moze ktos juz na jakies zmienial bo ja sie chcialem porwac na kayaba ale tu jest sek jak sprawdzic czy jest abs bo gti byly z abs ale nie mam jakiegos przycisku przy skrzyni i podejrzewam ze jest odlaczony prosze o rade

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Sty 2010 21:16     Temat postu:

Ale co ma piernik do wiatraka? rozwiń swoje rozważania bo mnie zaintrygowałeś.

A co do amorów polecam tak samo zresztą jak mesje Coobcio (który także zaczął je wreszcie wrzucać w swoje grubo dłubane projekty Razz), KYB Ultra-SR i nie ma bata że inne, no dla centusiów ewentualnie wchodzą jeszcze w grę KYB Excel-G.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dj.ludi




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Sty 2010 21:26     Temat postu:

no bo sa amory z abs i bez i ktore

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 26 Sty 2010 0:38     Temat postu:

dj.ludi napisał:
no bo sa amory z abs i bez i ktore


No ale z tego co piszesz masz 2.0, więc masz abs Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zywy0911




Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Pomorze
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Sty 2010 19:14     Temat postu:

ja znalazlem na allegro amorki i one sa naprawde w takiej cenie ??? i czy to jest duzo czy malo bo sie nie orientuje
http://moto.allegro.pl/item901882645_amortyzatory_kyb_ultra_sr_nissan_sunny_n14_100nx.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Sty 2010 23:45     Temat postu:

zywy0911 napisał:
ja znalazlem na allegro amorki i one sa naprawde w takiej cenie ??? i czy to jest duzo czy malo bo sie nie orientuje
http://moto.allegro.pl/item901882645_amortyzatory_kyb_ultra_sr_nissan_sunny_n14_100nx.html


Dobra cena, średnio wychodzi 350 zeta za sztukę. Kto by pomyślał, że dożyję czasów, że wejdę sobie na allegro i będę mógł po jednym kliknięciu zakupić komplet ultra-sr'ek do setki Razz. Ja gdy kupowałem swego czasu moje ultra, musiałem się troszkę bardziej napocić, no ale za to tył dorwałem za dobre 350zł/szt, a przód za bardzo dobre 270zł (ale czekałem na nie 1,5 miesiąca, bo gnały do mnie z jakiejś centrali KYB na Europę) Razz
PS. w IC śpiewają za sztukę bodaj od ok. 400 do 500zł Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 27 Sty 2010 23:47 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zywy0911




Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Pomorze
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Sty 2010 21:47     Temat postu:

a jaka trwalosc RED jest tych amorkow sa tak jak mowisz warte swojej ceny ??? i czy cos obnirzaja auto ???
a wracajac do obnizania jak jeszcze bardziej posadzic nyske sprerzyny mam wymienione na H&R moze sa jakies kielichy obnizajace bo do golfa 2 bylo cos takiego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miskowski




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 207
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Sty 2010 22:25     Temat postu:

Pogięło was z tym obniżaniem, czy co?... Popierniczcie na ćwierć mili co tydzień? Jeśli nie, to przynajmniej na tył proponuję standardową wysokość standardowych amortyzatorów. O ile wiem, no np. wyższość gazowych nad olejowymi da się odczuć zaiwaniając setką kilka kilometrów po kocich łbach - w takich warunkach olej w zwykłych amorach może się spienić, a w gazowych nie - tylko pytanie, jaki debil tak jeździ, bo nie sądzę, że uczestniczycie w rajdach. Kup sobie kolego zwykłe i dobre Kayaby w zwykłych dobrych sprężynach, będzie dobrze, a zaoszczędzoną gotówkę przeznacz na coś sensownego. Do niemieckich autostrad godnych -35 to nam jeszcze daleko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zywy0911




Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Pomorze
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Sty 2010 23:06     Temat postu:

do komfortowej jazdy to mam mercedesa 124 a 100nx do zabawy i komfort mie w nim nic a nic nie interesuje ma mi sie podobac ma byc nisko najlepiej jak by miska olejowa szural po glebie, ja tak lubie i mi sie to podoba

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Sty 2010 11:47     Temat postu:

zywy0911 napisał:
a jaka trwalosc RED jest tych amorkow sa tak jak mowisz warte swojej ceny ??? i czy cos obnirzaja auto ???
a wracajac do obnizania jak jeszcze bardziej posadzic nyske sprerzyny mam wymienione na H&R moze sa jakies kielichy obnizajace bo do golfa 2 bylo cos takiego


Wiesz jeździłem kilkoma zglebionymi furami, niektóre były sadzane mocno amatorsko - czyli obniżające springi w parze ze zwykłym standardowym amorem (KYB Premium, Sachs Super Touring, czy jakiś no name'owy syf), inne miały obniżające springi w parze ze sportowym amorem (jak Koni Special, KYB Ultra-SR, Sachs Unlimited, czy np. Bilstein b6/b8 ) i wreszcie furami na gwincie (Koni Sport, Tein Super Street, Eibach Pro-street-s, Bilstein b14/b16) i muszę przyznać że opcja z glebą (-35 do -40) + KYB Ultra-Sr to złoty środek dla kogoś, kto nie ma ochoty wydawać na zawiechę równowartości jego całego samochodu Razz Wg mnie obnizka -35/40 + Ultra-sr to super zachowanie na ostrych zakrętach, zero bujania, nurkowania itp. (uwielbiam wciągać "warszawiaków" lecąc pod górę na serpentynach w Michałowicach, podczas gdy wcześniej na trasie oni odgrywali "miszczów" prostej Razz), a z drugiej strony już na krakowskich ulicach nie gubię plomb z zębów jak przy większej niż -40 glebie choćby u mojego kumpla w civicu (gleba -50 Razz). Poza tym niebagatelne znaczenia ma także cena, w końcu tu kupujesz zestaw sportowych amorów dedykowanych przez producenta do obniżanej fury już za 1300zł, podczas gdy zabawy z zestawami na gwincie zaczynają się u "no name'ów" od 2000zł, a u renomowanych kończą często na kolejnym dołożonym do tego zerze.
Owszem idealne rozwiązanie to np. jakiś gotowy zestawik springów i amorów z regulacją od jakiegoś renomowanego producenta, no własnie tylko, że.... ile to kosztuje.
Fakt, czytajac inne fora widzę jak ludzie wrzucają gwinty nawet do jakiś zwykłych dupowozów jak paski b5, audiczek a4, mondeło itp., i bardzo sobie chwalą gwint za możliwość idealnego wyregulowania zawieszenia w zależnosci od warunkow na drodze uzależnionych od stanu dróg czy pór roku (np. lato-niżej twardziej, zima - wyżej bardziej miękko). Jednak czytając tutaj wypowiedzi niektórych właścicieli 100NXów widzę że sporo z nich jest na etapie takim, czy zakładać amora olejowego za 90zł, czy olejowego za 150zł, z czego najczęsciej wybierają to pierwsze rozwiązanie, więc o czym my tu w ogóle piszemy - 50 lat za murzynami to mało powiedziane Razz
PS.
Pamiętaj, że może troszkę uogólniając ale furę obniżają springi a nie amor (który jest odpowiedzialny głównie za siłę tlumienia uzaleznioną od tzw. skoku tłoczyska). Owszem fizycznie, jedne amory są dłuzsze inne krotsze, ale ich budowa jest uzależniona w głownej mierze od miejsca w nadkolu i charakteru jego mocowań w danym modelu auta.
Wg mnie w setce w temacie "obniżanie" istnieje bardzo cienka granica miedzy "fajnym wyglądem", lepszymi niż standardowe właściwościami jezdnymi, a tzw. wygodą użytkowania na codzień (np. nie rysowanie michą olejową po wystajacych studzienkach itp.). Dlatego wg mnie dla setki idealnym rozwiazaniem jest gleba max. -40 i do tego amor o skróconym skoku tłoczyska jak np. Ultra-sr, u siebie bardzo sobie chwalę taki zestaw. Warto pamietać na koniec, że w przypadku takiego zaglebienia pomysl z wrzucaniem do setki laczków na 16/17 calach jest bardzo głupim pomyslem. Niestety coś za coś, ja u siebie smigam na 15 calach, a i tak czasem mam charakterystyczny efekt przy obnizonej furze, czyli efekt pieszczenia się kapcia z nadkolem Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 30 Sty 2010 11:48 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin