Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
problem z hamulcami

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel.W.




Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: slupsk

PostWysłany: 19 Gru 2010 16:46     Temat postu: problem z hamulcami

Witam. Słuchajcie moze wy bedziecie wiedzieć o co chodzi . Problem polega na tym ze ze gdy nacisne hamulec i załaczy sie abs jest straszne grzytanie . mój bratanek stawiał na klocki hamulcowe które wymieniłem ale problem nie znikł ... powiedzcie czy odłoczenie abs-u cos pomoze a moze wy bedziecie wiedziec co jest

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
q_nerk
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Wałbrzych
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Gru 2010 18:50     Temat postu:

możliwe że pompa abs się kończy niestety

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miskowski




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 207
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Gru 2010 21:59     Temat postu:

Działanie ABS-u właśnie tak wygląda, słychać natarczywe zgrzytanie - i tak ma być. Jedenasty już sezon zimowy mija mi w setce przy znajomym charkocie podczas hamowania na lodzie, a żadnej pompy nie musiałem wymieniać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Gru 2010 22:02     Temat postu:

ABS w NX u mnie też jest (bardzo) głośny. Ten typ tak ma, w końcu to 20 letni system.
W Golfie z 93 niewiele ciszej mi działa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bziuk




Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Gru 2010 1:10     Temat postu:

taaaaaak jest.. znajomy zgrzyt. Very Happy Idzie się do niego przyzwyczaić. Ostatnio jak jechalem oplem 7 letnim to chamuje i odruchowo bylem nastawiony na zgrzyt, a tu nic.. i aż dziwnie Very Happy Mina kumpla kiedy po raz pierwszy uslyszal dzialanie ABS-u w bziuku - bezcenna ! .. i jego tekst "stary, silnik CI wypadl czy co ?!" Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szneqz




Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ostrzeszów/ostrów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Gru 2010 18:38     Temat postu:

u mnie też jak wyżej nieźle hałasuje dzięki temu wiadomo że działa ale u kumpla w astrze z 97 roku zresztą tak samo działa

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szneqz dnia 20 Gru 2010 18:46 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bandito




Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zapomniana leśna osada
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Gru 2010 15:27     Temat postu:

teorie z postu wyżej moge potwierdzić Laughing
u mnie nie hałasuje i nie działa ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Gru 2010 20:58     Temat postu:

wlasnie mnie cieszy glosne dzialanie,szybko ostrzega ze droga hamowania sie wydluza i jest cholernie slisko Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Gru 2010 22:13     Temat postu:

Nie wiem jak u innych, ale u mnie to ten ABS jest kiepski, żeby nie powiedzieć że do D. Łapie w chorobę zbyt wcześnie, a czuć że działa idealnie efektywnie dopiero w momencie kiedy się wyłącza (nie "jak się wyłączy tylko dokładnie jak system pyrga ostatni raz").
Ostattnio nawet rozłożyłem hamulce na czynniki pierwsze i tylne zaciski działają 'jak z fabryki' plus do tego nowy DOT4, a ten nieszczęsny ABS i tak jest kiepski.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Gru 2010 15:28     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
tylne zaciski działają 'jak z fabryki'


zeby nie zakladac nowego tematu:moj tylny lewy zacisk zamarza gdy jest ponizej 0st. Zaciagne reczny,opuszczam,a kolo blokuje,na dzwigni recznego do polowy jest luz(tzn w tym momencie niema oporu gdy ponownie zaciagam) zacisk byl rok temu na jesien regenerowany,nowy plyn hamulcowy.w tym roku naoliwilem linke oraz ten sworzen na zacisku i nic nie pomoglo.prawy jest ok. ma ktos jakas teorie dlaczego tak sie dzieje???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Gru 2010 0:05     Temat postu:

Ja właśnie nad tym najwięcej czasu spędziłem. W jednym kole działało jeszcze ok to ustrojstwo od ręcznego, a na drugim kole miałem właśnie taką sytuację jak u ciebie. Zapiekło mi się tak że nie mogłem tego rozkręcić i dałem typowi do robienia, mówił że już był niezły hardkor ale jeszcze dało radę odratować.
Te sworznie do których dochodzi linka od ręcznego (co tuż przed nimi jest sprężyna mająca na celu odbijanie ręcznego) się zasyfiają i po jakimś czasie zacierają. Lekarstwo jest takie żeby to rozłożyć na najdrobniejsze części (o ile się jeszcze da), wszystko wyczyścić, zeszlifować rdzę i wżery, nasmarować i złożyć.
Tylne zaciski w GA16 są jakoś kiepsko zaprojektowane bo trzeba ów czynność powtarzać raz na kilka lat. Jeśli te wihajstry od ręcznego się zapieką że nie da rady ich ruszyć to niestety pozostaje je jedynie zabezpieczyć i uruchomić ręczny na drugim zacisku. Do ręcznego zestawy regeneracyjne nie istnieją (ja przynajmniej nie znalazłem); są do tych suwnic po których porusza się cały zacisk, są też cylinderki, ale do ręcznego ja nie znalazłem nic na sklepach.
U znajomego w NXie też robiliśmy tylne hamulce (tylko jeden cylinderek się jeszcze poruszał Razz ) to sytuacja była identyczna - z jednej strony ręczny "zaspawał" się już na stałe - zgon totalny; na drugim zacisku 'tylko' nie odbijało ręcznego i po rozkręceniu, wyczyszczeniu, wypolerowaniu, nasmarowaniu miedziakiem ręczny zaczął działać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Gru 2010 5:14     Temat postu:

mnie to dziwi ze w zeszlym roku miesiac po kapitalnej regeneracji u fachowca(nawet tulejke wytoczyl nowa) zacisk odmowil wspolpracy. wiosno przyjdz bo pracy mnostwo!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin