Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Springi Eibach do setki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidkrakow
moderator



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 790
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Lip 2009 21:09     Temat postu: Springi Eibach do setki

Co myślicie o takich sprężynkach do setki. Zakładał już ktoś takie?? http://moto.allegro.pl/item695664355_weitec_sprezyny_obnizajace_nissan_100nx_b13.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Lip 2009 23:10     Temat postu:

no to w koncu eibach czy weitec?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rzeznik




Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 575
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Lip 2009 23:53     Temat postu:

sprężyna hybrydowa u mnie siedzą eibachy i nie narzekam Razz nisko, twardo, na łódzkich drogach rzuca zdrowo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 31 Lip 2009 6:41     Temat postu: Re: Springi Eibach do setki

dawidkrakow napisał:
Co myślicie o takich sprężynkach do setki. Zakładał już ktoś takie?? http://moto.allegro.pl/item695664355_weitec_sprezyny_obnizajace_nissan_100nx_b13.html

Primo - to jest Weitec, nie Eibach.
Secundo - Eibach nie produkuje sprężyn dedykowanych do 100NX.
Tertio - zestaw Eibach Pro-Kit, który najprawdopodobniej można wsadzić do 100NX (dedykowany do Sunny N14) ma nr katalogowy E6235-140.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rzeznik




Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 575
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Lip 2009 9:12     Temat postu: Re: Springi Eibach do setki

marthen napisał:

Secundo - Eibach nie produkuje sprężyn dedykowanych do 100NX.
Tertio - zestaw Eibach Pro-Kit, który najprawdopodobniej można wsadzić do 100NX (dedykowany do Sunny N14) ma nr katalogowy E6235-140.


Muszę się nie zgodzić, pogrzebałem w papierkach od swojej setuni w poszukiwaniu karty od sprężyn i wrzucam jej skan, wydaje mi się, że są to sprężynki.



Jeśli się mylę to sorki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 31 Lip 2009 10:36     Temat postu: Re: Springi Eibach do setki

Rzeznik napisał:
marthen napisał:

Secundo - Eibach nie produkuje sprężyn dedykowanych do 100NX.
Tertio - zestaw Eibach Pro-Kit, który najprawdopodobniej można wsadzić do 100NX (dedykowany do Sunny N14) ma nr katalogowy E6235-140.


Muszę się nie zgodzić, pogrzebałem w papierkach od swojej setuni w poszukiwaniu karty od sprężyn i wrzucam jej skan, wydaje mi się, że są to sprężynki.
(...)
Jeśli się mylę to sorki

http://eibach.com/eibach/img/eps-18catalog.pdf
Zgodnie z tym katalogiem - spreżyn do 100NX nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Lip 2009 17:01     Temat postu:

a 2.0 fabrycznie na jakich wyjeżdżało??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Lip 2009 17:10     Temat postu:

na eibachach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Lip 2009 17:16     Temat postu:

no wiem... dla tego pytam ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Sie 2009 14:32     Temat postu:

marthen napisał:
Rzeznik napisał:
marthen napisał:

Secundo - Eibach nie produkuje sprężyn dedykowanych do 100NX.
Tertio - zestaw Eibach Pro-Kit, który najprawdopodobniej można wsadzić do 100NX (dedykowany do Sunny N14) ma nr katalogowy E6235-140.


Muszę się nie zgodzić, pogrzebałem w papierkach od swojej setuni w poszukiwaniu karty od sprężyn i wrzucam jej skan, wydaje mi się, że są to sprężynki.
(...)
Jeśli się mylę to sorki

http://eibach.com/eibach/img/eps-18catalog.pdf
Zgodnie z tym katalogiem - spreżyn do 100NX nie ma.


Cóż zapodałeś katalog Eibacha dla furek na Stany, jest jeszcze coś takiego jak katalog Eibacha na Europę: http://performance-suspension.eibach.de/uploads/File/kataloge/Eibach_Catalog_2009.pdf (tutaj już przynajmniej bardziej swojsko wygladające nazwy niektórych modeli Razz). Oczywiscie to nie zmienia faktu, że i tu nie widnieją produkty do niektórych modeli Nissana w tym do setki, należy sobie zadać w takim razie pytanie dlaczego?
Odpowiedź jest dość prosta, acz nie napawająca nas użytkowników 15-18 letnich samochodów optymizmem. Otóż zapodane ww. katalogi, a dostępne na necie pochodzą z ostatnich lat (dokładnie z 2009 r.). Osobiście widziałem w formie papierowej katalog produktow Eibacha z lat 90-tych gdzie widniały produkty do takich "rarytasów" jak: Nissan Sunny N14 GTI i GTI-R czy Nissan Almera N15 2.0 GTI. Niestety nie mam nic wspólnego z firmą Eibach i nie mam bladego pojęcia dlaczego później nie uwzględnili oni w swoich nowszych katalogach sprężyn do choćby tych ww. modeli Nissana. Może pod koniec XX wieku w erze szybko rodzącej się globalizacji zaprzestano w ogóle produkcji tych fantów, ze względu na małą liczbę sprzedawanych cześci (niszowość tych modeli Nissanów), a co za tym idzie nieopłacalność produkcji... ciężko powiedzieć i gdybać.

gem napisał:
rz napisał:
gem napisał:
a 2.0 fabrycznie na jakich wyjeżdżało??
na eibachach

no wiem... dla tego pytam ;p


Co do 100NX 2.0 gti owszem i jak najbardziej oryginalnie siedział on na czarnych Eibachach z podstawowej serii pro-kit, jednak ze względu na fakt iż była to część fabryczna (montowana podczas produkcji samochodu) to nie występowała ona w katalogach aftermarketowych u Eibacha, za to co ciekawe w częściach oryginalnych (ASO) u Nissana Z tego co mi wiadomo względem oryginalnych springów w 1.6, 2.0 z Eibachem był zaglebiony o 30 mm (mało zauważalne ale jednak Wink

Poniżej coś co wydłubałem z neta w ww. tematyce i pokrewnych:
http://www.nissanforums.com/suspension-brakes/970-eibach-springs-spring-rates.html

i na koniec warto poczytać, co się sprawdza a co nie i w jakich setup'ach:
http://www.nissanforums.com/suspension-brakes/51256-sticky-sentra-lowering-springs.html
http://www.sr20forum.com/group-buys/189333-road-magnet-springs-round-2-b13-b14.html
http://www.sr20forum.com/driveline-transmission/170794-b13-b14-b15-suspension-information.html
http://www.sr20-forum.com/suspension/1801-b13-b14-b15-suspension-information.html
http://www.sr20forum.com/group-buys/160094-road-magnet-affordable-custom-made-springs-check-gb-out.html
http://www.sr20forum.com/general-sr20/98149-why-nobody-can-make-springs-worth-damn.html

Ogólnie to śpiewka którą już znamy z naszego podwórka: problem z obniżką zawiechy bo za mało miejsca w nadkolu, wojenka w temacie: korzystny czy niekorzystny wpływ setup'u: obniżająca sprężyna + standardowy amor (u nich na przykładzie KYB GR2, czyli odpowiednik naszego KYB Excel-G http://picasaweb.google.com/shmaragdowy/AMORTYZATORYKYBDO100NX#5287505268742009042), co bardziej starzy wyjadacze twierdzą że taki setup nie ma sensu, a co mniej wiedzący napinacze że ma sens, no ale skąd my taką wojenkę znamy Laughing, i wreszcie problem z dostępnością fantów (sprężyn) do w pełni profesjonalnej obniżki w b13/b14, itp. itd. czyli reasumując problemy które dotykają w taki sam sposób użytkowników b13 niezależnie od miejsca na kuli ziemskiej Wink
Przepraszam że może na koniec troszkę odbiegłem od głównego problemu "springi Eibacha w setce", ale lubię poszerzać horyzonty i dzielić się z innymi, źródłem dzięki któremu udało mi się je poszerzyć Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin