Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Regeneracja tylnych zacisków 100nx 1.6 FOTORELACJA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / -= Zrób to sam =-
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dextus




Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 142
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Paź 2011 18:49     Temat postu: Regeneracja tylnych zacisków 100nx 1.6 FOTORELACJA

Witam, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Od dłuższego czasu miałem problem z tylnymi zaciskami, słabo hamowały a ręczny w ogóle nie działał. Mając chwile wolnego czasu postanowiłem to naprawić. Przedstawiam więc opis i zdjęcia które może komuś pomogą.

Tak więc zdejmując już koło ukaże nam się taki widok:



Ściągamy linkę od hamulca ręcznego i odkręcamy przewód hamulcowy, następnie odkręcamy dwie śruby zaznaczone w kółka są to tzw. prowadnice zacisku, będzie nam potrzebny do tego klucz 12. Gdy już się z tym uporamy ściągamy zacisk i przystępujemy do dalszego rozkręcania



Wykręcamy tłoczek nr1 na zdjęciu, ja do tego celu przerobiłem klucz do dokręcania tarcz szlifierki kątowej wykręca się go z dużym oporem przynajmniej tak było w moim przypadku. Gdy już wykręcimy tłoczek należy ostrożnie wyjąc zabezpieczenie które znajduje się dookoła gumy w której siedział tłoczek. Następnie odkręcamy nakrętkę z osi ręcznego nr 2 na rysunku. Potrzebny nam będzie do tego klucz 17 i ściągamy cięgno i uszczelniacz: podważamy go dookoła delikatnie cienkim śrubokrętem . Między cięgnem a zaciskiem znajduje się jeszcze sprężyna którą zdjąłem wcześniej i nie widać tego na zdjęciu. Po tej operacji ukaże się nam taki widok:



Wyciągamy zabezpieczenie w środku zacisku, będą nam do tego potrzebne długie szczypce. Po jego wyjęciu wyciągamy takie elementy



Zostanie nam do rozebrania jeszcze sam mechanizm hamulca ręcznego. Może być on zapieczony tak jak było w moim przypadku. Należy użyć do tego celu jakiegoś środka ja użyłem WD-40. Powoli należy rozruszać tą oś po której chodzi tłoczek, należy pamiętać aby nie chwytać za gwint kombinerkami ani innymi narzędziami ponieważ można go uszkodzić. Ja zrobiłem to w ten sposób że wkręciłem tłoczek i delikatnie pobijałem młotkiem aż w końcu udało mi się go wyjąć.
Zapomniałem wcześniej dodać że należy także delikatnie podważyć i wyjąć ten uszczelniacz:



Niestety przy dalszej rozbiórce padła mi bateria w aparacie ale postaram się to opisać Razz Po wyciągnięciu osi po której chodzi tłoczek ze środka powinien wypaść taki mały popychacz. Następnie wyciągamy oś ręcznego. U mnie przyczyną tego, że ręczny nie działa był luz właśnie na tej osi. Jak się później okazało oś ta chodziła w łożysku igiełkowym, niestety w moim przypadku z łożyska zostały tylko opiłki nigdzie takiego łożyska nie mogłem znaleźć więc udałem się do tokarza który dotoczył mi tulejki i delikatnie przetoczył ośkę ręcznego żeby wszystko ładnie pracowało. Zdjęcie jak wygląda zacisk z wstawioną tulejką przedstawiam poniżej:




Oraz przetoczona oś ręcznego:



Całość składamy w odwrotnej kolejności pamiętając żeby dobrze wszystko nasmarować. Co do zestawu naprawczego wszystkich gumek ja użyłem z firmy autofren:


Po złożeniu i zamontowaniu cieszymy się hamulcami i ręcznym jak w aucie z salonu Very Happy

W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości proszę pisać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawidkrakow
moderator



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 790
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Paź 2011 19:23     Temat postu:

Bardzo fajny poradnik. Gratki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Paź 2011 19:31     Temat postu:

Świetny post

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Paź 2011 6:40     Temat postu:

kawal dobrej roboty! i zaoszczedziles sporo kasy. Mi za regeneracje jednego zacisku 2 lata temu fachowiec skasowal 250zl.i do dzis reczny o polowe slabszy od nie regenerowanego. Pewnie kiedys mi sie przyda twoja fotorelacja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Teoś




Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 974
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełmno/Bydgoszcz
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Paź 2011 9:36     Temat postu:

Tak sie składa ze mam ten sam problem z tyłu słabe hamulce a recznego nie ma.Wielkie dzieki w nastepnym tyg sie tym zajmę Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Juzek198720




Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lis 2011 1:58     Temat postu:

witam,myślałem nad tym już z rok temu,ale najbardziej mnie ciekawi jak wybiłeś pozostałą część z zacisku po łożysku igiełkowym,bo w moim przypadku chyba by jedynie wiertarka pomogła,pozatym narazie ręczny mam sprawny,czasami się czuje że na jednym zacisku łapie słabiej,ale trzyma,jednak kiedyś przyjdzie taki moment że będe musiał to zrobić i to porządnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dextus




Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 142
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Gru 2011 20:32     Temat postu:

w moim przypadku to dokładnie wiertarką było rozwiercane, innego sposobu nie znalazłem. Dobry tokarz powinien sobie poradzić z tym bez problemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Teoś




Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 974
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełmno/Bydgoszcz
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Sty 2012 11:56     Temat postu:

Z łatwośćią odkreciłeś tą druga srubę? U mnie jest tak zpieczona ze ta sprezynka nawet nie odbija.Robiłem juz WD40 pukałem łotkiem.Nic nie pomaga ;/ Tłoczek udało sie odkrecic lecz nie ukrywam ze w srodku znalazłem troche rdzy to pewnie tez bedzie do przetoczenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Sty 2012 21:24     Temat postu:

Tłoczki chcesz przetaczać ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
icek




Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 301
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Sty 2012 22:31     Temat postu:

a zamiescil by ktos taki poradnik do hamulca bębnowego? sam bym chetnie swoje zregenerowal

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dextus




Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 142
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Sty 2012 8:59     Temat postu:

Teoś u mnie wszystko poszło jako tako w miarę łatwo, ciężko było tylko wyciągnąć to oś po której chodzi tłoczek ale wd dało rade :p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filip_Jarzabek1




Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowo
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Mar 2012 22:51     Temat postu:

GRATULACJĘ !! kawał dobrej roboty!





icek napisał:
a zamiescil by ktos taki poradnik do hamulca bębnowego? sam bym chetnie swoje zregenerowal


Dołączam się ! , proszę o fotorelacje regeneracji bębnów(wymiana szczęk, cylinderków, blach kotwicznych oraz jak zdjąć łożysko itd)
Chyba, że sam takie coś ogarnę ;d


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / -= Zrób to sam =- Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin