Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Zły bezpiecznik?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Car Audio i CB
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Teoś




Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 974
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełmno/Bydgoszcz
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Lip 2011 18:24     Temat postu: Zły bezpiecznik?

Witam mam pewien problem jakis czas temu padł mi bezpiecznik od kabli do wzmacniacza przy akumulatorze.Bezpiecznik miał 60A.W sklepie sprzedawca sie pomylil i dal mi 50A.Kiedy go wlozylem audio grało słabo.A jak właczyłem auto i radio to słychac bylo straszne piski badz szumy.Przy wyłaczeniu straszny glosny dzwiek stukniecia.Rozebrałem cale auto w celu sprawdzenia czy nie ma zadnego spiecia.Czy nie stykaja sie kable i czy cos nie poluzowało.Wszystko było ok.Wiec pozostaje tylko ten bezpiecznik.Czy moze to byc przyczyna slabszego bezpiecznika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PittKF




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 513
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań<
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Lip 2011 19:26     Temat postu:

jeśli przyczyną spalenia bezpiecznika nie było zwarcie w kablu zasilającym to pozostaje tylko przeciążenie ze strony wzmacniacza
Teoś napisał:
Bezpiecznik miał 60A.W sklepie sprzedawca sie pomylil i dal mi 50A
...
pozostaje tylko ten bezpiecznik.Czy moze to byc przyczyna slabszego bezpiecznika?
nie ma takiej opcji
Teoś napisał:
audio grało słabo.A jak właczyłem auto i radio to słychac bylo straszne piski badz szumy.Przy wyłaczeniu straszny glosny dzwiek stukniecia
objawy uszkodzenia wzmacniacza, jego obwodu zasilania, a wreszcie przetwornicy. kondensator posiadasz? jeśli tak to też mógł spowodować to zamieszanie

BTW ciesz się że ten bezpiecznik się spalił :]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 14 Lip 2011 20:42     Temat postu:

u mnie podobnie się dzieje.wzmaka dałem by wymienić końcówkę bo spalona była:(wszystko podpiolem odpalam i dupa wzmak przerywa raz kontrolka zielona raz czerwona.odpalam auto i szumy głośnik haracze i słychać w nich jak silnik chodzi.wina kabli?czy zwarcie się gdzieś robi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawidkrakow
moderator



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 790
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lip 2011 21:13     Temat postu:

lewy napisał:
u mnie podobnie się dzieje.wzmaka dałem by wymienić końcówkę bo spalona była:(wszystko podpiolem odpalam i dupa wzmak przerywa raz kontrolka zielona raz czerwona.odpalam auto i szumy głośnik haracze i słychać w nich jak silnik chodzi.wina kabli?czy zwarcie się gdzieś robi?



Zimne luty gdzieś masz na wzmaku. Miałem to samo. Przy przetwornicy może być problem jeszcze lub gdzieś masy do obudowy nie łapie.


Teoś napisał:
Witam mam pewien problem jakis czas temu padł mi bezpiecznik od kabli do wzmacniacza przy akumulatorze.Bezpiecznik miał 60A.W sklepie sprzedawca sie pomylil i dal mi 50A.Kiedy go wlozylem audio grało słabo.A jak właczyłem auto i radio to słychac bylo straszne piski badz szumy.Przy wyłaczeniu straszny glosny dzwiek stukniecia.Rozebrałem cale auto w celu sprawdzenia czy nie ma zadnego spiecia.Czy nie stykaja sie kable i czy cos nie poluzowało.Wszystko było ok.Wiec pozostaje tylko ten bezpiecznik.Czy moze to byc przyczyna slabszego bezpiecznika?


Tutaj wina leży po stronie radia na 100% Miałem podobne objawy i zmiana radia rozwiązały problem. Poszedł taki reduktor i na wyjściu na wzmak pętla masy idzie i dlatego tak się dzieję. Żaden gadżet z alledrogo nie pomoże. Wyjście na radiu poszło i najlepszą opcją jest wymiana radia na inne lub podłączenie samego suba bo nie będziesz tego tak odczuwał. Tylko przy włączaniu i wyłączaniu będzie taki lekki trzask. W wooferach nic nie posłuchasz bo nie da rady bo szum okropny. Zakładam, że nie zmieniałeś ułożenia kabli w instalacji. O poprawnej instalacji chyba nie muszę mówić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Teoś




Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 974
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełmno/Bydgoszcz
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lip 2011 22:29     Temat postu:

W radiu jak i w zmacniaczu mam bezpieczniki.Ale bezpieczniki sa zdrowe nic sie nie stało.Wzmacniacz jest dobry pali sie zielona lampka i wszystko jest jak nalezy.Wydaje mi sie ze bede musiał wymienic kable.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Excallibur




Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Lip 2011 0:35     Temat postu:

sprawdź wzmak w innym aucie dla pewności.

miałem kiedyś tak ze wzmak działał na wyłączonym silniku a na włączonym nie i była to wina wzmaka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Lip 2011 14:50     Temat postu:

wzmak działa normalnie bo podłączałem pod inne auto i było ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pusty




Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lip 2011 21:14     Temat postu:

A kolego Lewy w innym autku wzmaka podpinałeś na tych samych kablach zasilających co w Twoim chodzi?
Jakiś kondensatorek do magazynowania energii na zasilaniu używasz?
Może w "szczytowym" momencie oddawania mocy na wyjście brakuje mocy zasilania?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Lip 2011 17:00     Temat postu:

u brata podpiolem pod inne kable i nie ma kondensatora u mnie jest

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pusty




Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lip 2011 19:11     Temat postu:

Jeśli u brata działa wzmacniacz na innych kablach to pozostają kable.Ewentualnie sterowanie On/Off czy tam remote (dodatkowy cieńszy przewód na którym w trakcie włączonego wzmacniacza masz mieć cały czas +12V).Może ten przewód sterujący gdzieś po drodze "gubi" styk lub jest załamany.Możesz mu spróbować podać +12V z zasilania wzmacniacza na zacick "remote" zanim wymienisz te grube zasilające.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 22 Lip 2011 10:04     Temat postu:

spróbuje tak jak mówisz.a jak to nie pomoże?1 wzmak gra dobrze a ten drogi coś właśnie nie chce hujlac.no i pojawił się dźwięk w głośnikach silnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawidkrakow
moderator



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 790
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Lip 2011 12:02     Temat postu:

pusty napisał:
Jeśli u brata działa wzmacniacz na innych kablach to pozostają kable.Ewentualnie sterowanie On/Off czy tam remote (dodatkowy cieńszy przewód na którym w trakcie włączonego wzmacniacza masz mieć cały czas +12V).Może ten przewód sterujący gdzieś po drodze "gubi" styk lub jest załamany.Możesz mu spróbować podać +12V z zasilania wzmacniacza na zacick "remote" zanim wymienisz te grube zasilające.


Remote nie ma znaczenia to jest wzbudzenie aby nie działał na okrągło. . Wyjście w radiu jest padniętę. Miałem to samo. Skombinuj inne radio i podłącz i będziesz widział, że to wina radia. Miałem to w Kenwood-dzie. Ten filtr co masz w radiu padł i tyle. Szukasz przyczyny we wzmacniaczu a tam jej nie ma. Sprawdź jak Ci podpowiadam i sam się przekonasz, że miałem rację. Skombinuj inne radio z wyjściami na wzmak. Nie wiem czy masz podłączone głośniki i sub do wzmaka ale z tego co piszesz to wnioskuję, ż TAK.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dawidkrakow dnia 22 Lip 2011 12:03 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pusty




Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Lip 2011 21:49     Temat postu:

Cytat:
Remote nie ma znaczenia to jest wzbudzenie aby nie działał na okrągło. . Wyjście w radiu jest padniętę.

Więc jeśli byłby problem załamanego bądź "czasem niestykającego kabla"połączonego z zaciskiem Remote wyjaśniałoby to objaw o którym wspomina kolega lewy:
Cytat:
wzmaka dałem by wymienić końcówkę bo spalona była:(wszystko podpiolem odpalam i dupa wzmak przerywa raz kontrolka zielona raz czerwona.

Przy padniętym radiu nie bardzo rozumiem tej migającej diody Confused.
Próbuj kolego lewy i informuj o postępach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Lip 2011 12:24     Temat postu:

zaczol ścinać się drogi wzmak.tzn zrobię głośniej i głośniki padają.a 2 mam pod pietę pod samo radio i graja.tak jak by był spadek napięcia.podpiolem remont do plusa bezpośrednio to chwile grało normalnie lecz po chwili znowu padało i w głośnikach było słychać silnik pracujący.może być to wina czinczy?raczej nie ma to winy plus czy minus.spróbuje coś w radiu pokombinować

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawidkrakow
moderator



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 790
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Lip 2011 14:05     Temat postu:

lewy napisał:
zaczol ścinać się drogi wzmak.tzn zrobię głośniej i głośniki padają.a 2 mam pod pietę pod samo radio i graja.tak jak by był spadek napięcia.podpiolem remont do plusa bezpośrednio to chwile grało normalnie lecz po chwili znowu padało i w głośnikach było słychać silnik pracujący.może być to wina czinczy?raczej nie ma to winy plus czy minus.spróbuje coś w radiu pokombinować


Sprawdź całą instalację idącą do wzmaka i podłączenie wszystkich kabli. Możliwe, że gdzieś się kabel rozczepił i gubi prąd lub masa. Którędy idzie RCA?? Może pompa paliwa w baku robi zakłócenia i ściąga?? Nie wiem jak masz rozłożone kable w aucie. Posprawdzaj wszystkie połączenia do wzmaka i kondensatora. Protect będzie się świecił lub migał to coś jest w połączeniu. Spróbuj lekko po uderzać w obudowę wzmacniaczy czy występują takie trzaski od głośnika to wtedy jakieś zimne luty się na nim zrobiły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Car Audio i CB Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin