Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Cyfrowe zegary a wersja europejska NX'a.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Elektryka i oświetlenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CZM




Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Mar 2011 15:59     Temat postu: Cyfrowe zegary a wersja europejska NX'a.

Witam wszystkich!
Temat zegarów z NX1600 widziałem nie raz był poruszany kilkukrotnie w różnorodnych wątkach mniej lub bardziej z tym związanym.
Chciałbym zapytać kogoś kompetentnego w tej kwestii, jak jest z podmianką zegarów digital do Naszych NX'ów.
Czy jest taka możliwość, czy trzeba się mocno nagrzebać, czy może wcale nie ma takiej możliwości?
Słyszałem, że nie można tego zrobić w ogóle, ale może ktoś miał je w ręku, oglądał, próbował je zmieniać lub zna się na tym.
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Mar 2011 16:52     Temat postu:

Sądząc po manualu serwisowym jest to całkowicie wykonalne, ale oczywiście tylko i wyłącznie w GA16DE... Na forum zagranicznym słyszałem o podłączeniu tychże zegarów do SR20DE również, ale tam już przy planowaniu było sporo zmianiania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZM




Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Mar 2011 17:13     Temat postu:

Aha, no właśnie mi chodziło bardziej o spasowanie do GA16DS, ale skoro w tym przypadku to całkowicie nie możliwe, to muszę się pożegnać z tym pomysłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 327
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 31 Mar 2011 18:58     Temat postu:

CZM, zawsze pozostaje swap na DE

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
komorokoro




Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 642
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Żoliborz
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Mar 2011 19:03     Temat postu:

a ja wiem nawet kto w swoim NX co prawda gti ale ma założone więc chyba można

szukaj kolegi Grzybu z Mazur Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Muszka92




Dołączył: 24 Lis 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wałbrzych
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Gru 2012 21:07     Temat postu:

Witam, odgrzebię temat żeby nie zakładać nowego Wink
Chciałbym zamontować "digital" w swoim NX-ie, przeczytałem tu że to do konkretnego silnika można założyć, ja mam 1.6 gaźnik. Jeśli da radę to proszę o ewentualne instrukcje. Czym dokładnie w podłączeniu różni się on od oryginału, dodam że nie mam jakiegoś specjalnego doświadczenia w przeróbkach tego typu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wino




Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Gru 2012 22:12     Temat postu:

Czyli masz DS. Nie słyszałem aby ktoś próbował zrobić taki mod w tej wersji. Wydaje mi się to niewykonalne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismojoe
stary wyjadacz



Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 14 Gru 2012 22:13     Temat postu:

do gaźnikowca czyli silnika o symbolu ga16DS będzie dużo rzeźby, gaźnikowce maja linkę, a wtryskowce DE posiadają zegary elektroniczne na impulsator w skrzyni biegów.
Jest to do zrobienia, ale jesli nie masz dużego dośw, to bym odpuścił bo zwykły mechanik-elektryk raczej się nie podejmie jakiegoś pasjonatę lub lubiacego wyzwania musiałbyś dorwać jedyne zegary, ktore obecnie znalazlem na sprzedaż kosztują 1200zł + zalożenie ... sam oceń czy warto


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
polu




Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: włocek city
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Gru 2012 22:23     Temat postu:

joe problem w podlaczeniu digitala do ds polega tylko na skrzyni jak by ktos sie uparl to mozna wsadzic skrzynie z de majaca impulsator ale trzeba dopasowac do silnika wiec dodatkowo albo wsadzic de albo choc sam doł silnika z de a glowica i reszta zostaje z ds ale czy to ma sens ?
osobiscie jak bym mial robic taka przerobke to osobiscie wolal bym kompletna przerobke na wtrysk a zegary jako mily akcent


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moryc7
moderator



Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zakopane
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Gru 2012 23:11     Temat postu:

to ja pozwolę sobie rozwiać wątpliwości - digitale da się uruchomić w 100nx'ie z gaźnikiem (GA16DS) tak, by wszystko ładnie i bez przekłamań chodziło. sam chciałem się tego podjąć, ale ostatecznie wsadziłem do auta zegary wraz z silnikiem z amerykańca.

Sprawa jest nie warta świeczki jeśli chodzi o DSa, powiem Ci to nawet ja, czyli fanatyk który nie zna słów "nie da się" "nie warto". a dlaczego? bo wywalisz więcej hajsu niż za samochód, a pod maską dalej będziesz miał 90cio konne 1,6L z gaźnikiem, który prędzej czy później pozbawi Cię wszystkich włosów na głowie..

a teraz konkrety - w Holandii udało się uruchomić digitale w DSie i wszystko ładnie śmiga. jeślibyś już miał pod ręką digitale to dysponuję kompletną wiedzą i chętnie się podzielę. schematy, rysunki, zdjęcia, opisy, wszystko czego dusza zapragnie żeby krok po kroku to ustrojstwo uruchomić. a teraz w czym problem - do NXa są dziesiątki różnych czujników prędkości. żeby to uruchomić w DSie, musisz mieć dwa konkretne z pewnych wersji wypuszczanych jedynie na amerykański rynek. czujniki mają aluminiowe obudowy, zapiekają się, używki nie ma szans kupić - ciężko trafić bo nawet te same wersje wyposażeniowe miały różne czujniki, gdy się już trafi że dawca ma czujnik na który polujemy - nie ma szans wyjąć go w jednym kawałku ze skrzyni biegów. jest do niego słaby dostęp, on jest aluminiowy, utlenia się, zapieka w skrzyni, jednym słowem kruszy się przy próbie wyjęcia go ze skrzyni. koszt nówek wraz ze sprowadzeniem to 1400zł. do tego koszt zegarów digital (można szukać pięć lat i nie znaleźć, można po miesiącu dorwać nawet za 200zł, ale jeśli będą bez kostek to sprawa praktycznie przegrana), do tego jeszcze zrobienie nowej wiązki elektrycznej żeby działał obrotomierz (zupełnie inna bajka niż w wersji na wtrysku - tutaj po prostu na każdym kroku są schody). jednym słowem odradzam, jeśli już się za to zabierać, to ze swapem silnika, chociaż na wtryskowe 1,6 (ostatnio modny zrobił się SR20 bo mocy w końcu i tak zaczyna brakować) mam nadzieję że pomogłem, pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawidkrakow
moderator



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 790
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Gru 2012 13:47     Temat postu:

Ja miałem bez kostek i dałem radę. U mnie Przekłamywał tylko przy wysokich prędkościach (koła 195/45/16). Do obrotomierza z tego co wiem to w DS idzie z cewki a w DE idzie od kompa i ten sygnał jest potrzebny do prawidłowego działania obrotomierza. Teraz to już szlaki są przetarte z podłączeniem Digitala ale gdy ja się męczyłem to wtedy było wiele komplikacji bo musiałem przerobić całą wiązkę i jeszcze sztukować kostki Razz Roboty było naprawdę sporo ale satysfakcja jaką dawały zegary była kosmiczna. Najlepiej sprawdzić Digitala za pomocą tryby DEMO/TEST i wtedy wyjdzie czy ma jakieś wady czy nie Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Elektryka i oświetlenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin