Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NadiR
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: 21 Lut 2007 9:56 Temat postu: "Bicie" na kierownicy... |
|
|
Od jakiegoś czasu obserwuję, że mam straszne drgania-bica na kierze.
Jadąc ok 110 zaczyna powoli drgać, trząś się, natomiast jadąc już 140 i więcej trzęsie się aż dłonie całe chodzą.
W grudniu/06 wymieniłem tarcze oraz klocki. Jeździłem 100 i więcej i nie było tego zjawiska. Teraz nie da rady jechać tak się trzęsie. Czy to bicie od tarcz się odzywa czy jakiś stabilizator, łącznik, tuleja czy co ??
TX za info!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 21 Lut 2007 10:29 Temat postu: |
|
|
na początek sprawdź opony czy nie są nierwóno zjechane i sprawdź felgi
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 21 Lut 2007 10:39 Temat postu: |
|
|
Pierwsze - wyważyć koła przód + sprawdzić felgi - może jest któraś krzywa.
Drugie - te nowe tarcze mogło Ci powykrzywiać już i stąd efekt. Oczywiście jak były jakieś podejżane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dre2
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawka
|
Wysłany: 21 Lut 2007 11:02 Temat postu: |
|
|
Jeśli tarcze są krzywe to przy hamowaniu też powinieneś czuć bicie, nawet przy niewielkiej prędkości.
Sprawdź czy na postoju nie masz luzu na kierownicy, poruszaj lekko kiera i patrz czy ruszaja się koła, nawet lekki ruch kierownicą powinno byc widać na kołach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
NadiR
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: 21 Lut 2007 11:55 Temat postu: |
|
|
dre2 napisał: | Jeśli tarcze są krzywe to przy hamowaniu też powinieneś czuć bicie, nawet przy niewielkiej prędkości.
Sprawdź czy na postoju nie masz luzu na kierownicy, poruszaj lekko kiera i patrz czy ruszaja się koła, nawet lekki ruch kierownicą powinno byc widać na kołach. |
Przy hamowaniu nic się nie dzieje, hamulce brzytwa i zero drgań.
Luzów też nie ma sprawdzałem ręcznie i na maszynie, w styczniu byłem ustawiać kąty i zbieżność (po wymianie tarcz i klocków bo tańczył jak pijany zając) i samoczynnie rozlegulować się raczej nie mogło - w końcu nic nie wymieniałem np. wachacza czy drążka.
Jak pisał Tarsar muszę podjechać i wyważyć koła i sprawdzić czy "coś" się nie skrzywiło... na zimę mam alusy przerobione od Hondy więc może coś w nich siedzi...
Dzienx!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 21 Lut 2007 12:22 Temat postu: |
|
|
Jeżeli koła będą ok, to może być to wina łożyska - miałem tak w innej furce
|
|
Powrót do góry |
|
|
dre2
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawka
|
Wysłany: 21 Lut 2007 12:57 Temat postu: |
|
|
Prawdopodobnie to będa koła, albo opony.
Łożysko było by słychać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 21 Lut 2007 12:58 Temat postu: |
|
|
U mnie na początku nie było słychać, a drganie się pojawiło.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 21 Lut 2007 13:20 Temat postu: |
|
|
ta mam to samo:/ ale dlatego ze zalozylem kola stalowe, wroce do alusków i wszystko bedzie gites
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Seba
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 22 Lut 2007 22:38 Temat postu: |
|
|
też mam drgania na kierownicy gdzieś tak pow 130. ale u mnie to to samo co u Gościa- inne felgi i opony zimowe na letnim zestawie wszystko gładko idzie, tylko zmieniłem na zimowy i drgania się pojawiły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siara64
Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KOŚCIAN WLKP.
|
Wysłany: 23 Lut 2007 10:51 Temat postu: |
|
|
Napewno macie krzywe felgi albo źle wyważone!
Istnieje możliwośc że opnny są winne tzn: pękniecia od wewnatrz opny wtedy tworzy się bombel i koło bije!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 23 Lut 2007 10:58 Temat postu: |
|
|
to tak tylko zeby podizelic sie czyms.zauwazylem ze jak nadkola mam oblepione sniegiem to okolo 90-100 bardzo drzy kierownica snig odpadl i drzenie ustalo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
NadiR
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: 24 Lut 2007 14:57 Temat postu: |
|
|
Co się okazało: podjechałem na cpn-ior i sprawdziłem ciś. w kołach... miałem z tyłu ok. 1,75 natomiast z przodu ok. 1,95 czyli o 2,05 bara za mało. Dopąpowałem do 2.0 tył i 2.2 przód i bicie się zmniejszyło, nie całkowicie ale jest duża poprawa!
Pozostało jeszcze wyważenie i sprawdzenie felg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|