Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Co to za silnik ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kermit259




Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WLKP
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Wrz 2010 17:44     Temat postu: Co to za silnik ?

Witam mam pewien problem odnośnie wersji mojego silnika . Z tego co wiem jest to wersja na wtrysku ( 93 r. ) 90 KM ( tak jest w dowodzie , choc mechanik zobaczyl mój filtr paliwa i w jakims tam katalogu części bo wlasnie chciałem wymienić owy filtr, sprawdzil i wg katalogu jest to filtr od 105 konnej wersji ) Poprzedni właściciel też twierdził że jest to wersja SR. Sam zgłupiałem już. Porszę o pomoc gdyż chce wkońcu wziąć się za naprawę stanu technicznego mojej setki a tu żadnych części nie można dobrać bo nie wiadomo jaka wersja auta. Umieszczam zdjecia silnika może na podstawie tego stwierdzicie parametry tego autka. Dodam jeszcze numery

Model to ( z tabliczki przy nadwoziu ) HAYALUFB13ESABA-BD
Nr silnika GA16 604696 B

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Przy okazji widzice ten filtr powietrza ? Każdy mechanik co u niego do tej pory byłem mówił że coś było kombinowane z nim.
Poza tym ten wyciek oleju też jest dość problematyczny ( wymieniłem uszczelkę pod pokrywa zaworową i nic to nie dało )
Proszę o pomoc , tylko chyba użytkownicy tego forum tak naprawdę znają się na rzeczy więc tylko wy mi pozostaliście bo wokół mojej mieściny nie ma już dobrych mechaników. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Necro
Gość






PostWysłany: 28 Wrz 2010 18:26     Temat postu:

Wersja SR - Steel Roof(Twardy dachy)
Wersja Targa - Wiadomo.

Nissan 100NX SR w serii ma 102 km, ze względu na kolektor wydechowy oznaczony nr'em 73C

Filtr masz taki jak każdy inny 100NX w wersji poliftowej, tylko, że ktoś coś Ci z niego wyciął
Z tego co mi wiadomo, wersja SR miała taki sam filtr co wersja poliftowa z Targą.

Masz mechanika do d**y
Powrót do góry
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Wrz 2010 18:41     Temat postu:

Natomiast co do wycieku, to jeżeli wymieniał ją ten sam "fachowiec" od filtra, to pewnie trzeba kupić nową uszczelkę i jechać do mechanika, który co nieco umie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szneqz




Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ostrzeszów/ostrów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Wrz 2010 18:54     Temat postu:

Masz silnik na wtrysku GA16DE najprawdopodobniej 90KM jeżeli tyle widnieje w dowodzie bo na rynek niemiecki były takie wersje zdławione 90KM bo były też 102 konne. Przy filtrze powietrza brakuje ci rury dolotowej ktoś ją wywalił. http://www.100nx.fora.pl/slowo-wstepne-czyli-przeczytaj-zanim-cos-napiszesz,10/jaki-mam-silnik,6197.html Tutaj więcej o silnikach choć nie wszystko ale na drugim zdjęciu od góry widać silnik taki jak u ciebie z kompletną puszką filtra.
Aby pozbyć sie wycieków z pod pokrywy najlepiej dać ją na uszczelkę i silikon jakiś odporny na temperature i oleje. Ja tak mam i zero wycieków.
Tak więc jak będziesz coś kupował to do GA16DE może być nawet do 102 konnego bo one sie różnią najprawdopodobniej tylko kolektorem dolotowym.
Powodzenia w doprowadzaniu nyski do doskonałości.

I rzeczywiście jeżeli masz wersje SR z blaszanym dachem to masz te 102 KM


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szneqz dnia 28 Wrz 2010 19:00 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Wrz 2010 19:07     Temat postu:

Necro napisał:
Wersja SR - Steel Roof(Twardy dachy)

No nie do końca tak, SR to pakiet wyposażenia. Były również "targowe" i bez dokładek wersje 102KM, a nawet twarde dachy w DS'ach...

ps. temat był na forum hihi

Co do filtra, to wygląda to na "usunięcie" klapek ciśnieniowych po LPG.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Wrz 2010 19:51     Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
VIN wstukaj. Silnik widać że kiedyś był "męczony" przez mega tuningowca - np. pomalowane przewody wysokiego napięcia, złota farba na pokrywie czy pocięty dolot. Obstawiam że kiedyś był tam jakiś filtr stożkowy a w środku puszki pusto. Doprowadź do porządku ten dolot bo aktualnie zasysa Ci ciepłe powietrze z komory silnika i przez to obniża się jego sprawność; o sprawdzeniu czy jest filtr już nawet nie napomnę.
Cieknie chyba gdzieś na skrzyni biegów i jeszcze gdzieś, nie widać dobrze na zdjęciu. Może z czujnika ciśnienia oleju? (strzelam, on jest z przodu?)
Silnik to GA16DE, jak koledzy podają. Na niemieckim rynku był dławiony przez zastosowanie węższego kolektora dolotu; a to co wypisują u nas na dowodach to jeszcze inna bajka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Necro
Gość






PostWysłany: 28 Wrz 2010 21:08     Temat postu:

foo napisał:
Necro napisał:
Wersja SR - Steel Roof(Twardy dachy)

No nie do końca tak, SR to pakiet wyposażenia. Były również "targowe" i bez dokładek wersje 102KM, a nawet twarde dachy w DS'ach...


Możesz jakoś dokładniej przybliżyć mi ten temat? Nie spotkałem się z tym.


Ostatnio zmieniony przez Necro dnia 28 Wrz 2010 21:10 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Wrz 2010 22:42     Temat postu:

co do DS w wersji z twardym dachem to wiem ale ze byly wersje wyposazenia oznaczone SR to pierwsze słysze...

z tego co mi waidomo to jak wszyscy wiedza to SR znaczy ze ma twardy dach.
wyposazenia w 100nx są rozne, w targach 1.6 zarowno DS jak i DE wystepuje najczesciej jako "golas" tzn ma tylko elektryke lusterek, zadziej wystepuja z el. szybami, oraz totalnym rarytasem są wersje skandynawskie z wycieraczkami na światła oraz podgrzewanymi fotelami.-( z moich obserwacji wynika iż prawdopodobnie takowe maja lepsze zabezpieczenie przed korozją, bo te co widziałem nie mialy praktycznie pokorodowanych tylnych nadkoli oraz koncowek progów... aczkolwiek są to tylko moje obserwacje takze moge się mylic)

wystepowały rowniez NAPEWNO DE targa z pakietem stylizacyjnym od GTI, co do DS tego potwierdzić nie moge.

DS w wersji z twardym dachem to mniejwiecej taki "rodzynek" jak wystepowanie oryginalnego szyberdachu w wersjach SR.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 28 Wrz 2010 22:45 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gaweł




Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław / Zielona Góra
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Wrz 2010 22:54     Temat postu:

Necro napisał:
foo napisał:
Necro napisał:
Wersja SR - Steel Roof(Twardy dachy)

No nie do końca tak, SR to pakiet wyposażenia. Były również "targowe" i bez dokładek wersje 102KM, a nawet twarde dachy w DS'ach...


Możesz jakoś dokładniej przybliżyć mi ten temat? Nie spotkałem się z tym.


Z tego co wiem generalnie wszystkie GA16DE powinny mieć 102KM, poza tymi, które były oferowane na rynkach: niemieckim, brytyjskim i włoskim.
Wersje ze sztywnym dachem zazwyczaj miały klimę, dlatego montowano w nich silniki "bez kagańca" niezależnie od rynku docelowego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gaweł




Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław / Zielona Góra
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Wrz 2010 23:15     Temat postu:

Kermit: po modelu widzę, że masz auto z rynku niemieckiego (dane z Nissan Fasta), czyli na bank zdławiony na 90KM.

W każdym razie bierz w ciemno filtr z katalogu twojego mechanika, wszak twój silnik powinien mieć owe ~102-105 koni gdyby nie był z Niemiec Wink

Co do plamy oleju: albo cieknie z uszczelki głowicy, albo sobie solidnie nakapałeś bagnetem przy sprawdzaniu poziomu oleju Razz

Edit: sorki za podwójny post.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gaweł dnia 28 Wrz 2010 23:15 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Wrz 2010 6:22     Temat postu:

Necro napisał:
foo napisał:
Necro napisał:
Wersja SR - Steel Roof(Twardy dachy)

No nie do końca tak, SR to pakiet wyposażenia. Były również "targowe" i bez dokładek wersje 102KM, a nawet twarde dachy w DS'ach...


Możesz jakoś dokładniej przybliżyć mi ten temat? Nie spotkałem się z tym.

Było na forum... wystarczy użyć opcji "szukaj".

Ciągnąc dalej temat bonusowego oznaczenia SR, pakiet ten nissan, w identyczny sposób wyróżnia przy Sunny, Almere... Klima we wszystkich wersjach silnikowych nx'ów była opcją dodatkową - pewności nie mam jedynie co do wersji SPECIAL - o ile ktoś jeszcze pamięta takową Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kermit259




Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WLKP
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Wrz 2010 14:57     Temat postu:

Wyciek musi być od z innego miejsca bo uszczelka została wymieniona i w tamtym miejscu nie cieknie. Być może tj thomsonicus napisał wyciek moze byc ze skrzyni biegów bo przy właczaniu z 1 na 2 zgrzyta mi. przy włączaniu 5 nie zgrzyta ale musze wiekszej siły użyc jak przy pozostałych biegach. A czujnik też został wymieniony ( od accorda ) a nadal kapie.

Z tego co piszecie to jednak nie jest to wersja SR bo mam targe i 90KM.

No własnie a co do tego dolotu ( tej rurki co wychodzi od filtra i konczy sie przy akumulatorze ) to umiescilem ogloszenie na forum że zakupię ale przypuszczam że można to samemu wykombinować.

Te przewody bedę musiał wymienić bo świece , kopułke z palcem już wymieniłem. Ogólnie to chcę zniwelować przerywanie podczas przyspieszania i odzyskać moc tego autka bo jest słabiutkie. Dlatego też zaczynam od filtra.....narazie wszyscy "fachowcy" nie potrafili określić co tak naprawde jest przyczyną. Będę musiał pojechac chyba do jakiegos elektryka żeby podłączył go do komputera.

Do Majchrzoka : co do zabezpieczenia antykorozyjnego w wersjach jak twierdzisz skandynawskich czyli z wycieraczkami na lampach i podgrz. fotelami to to chyb mit gdyż przy mojej setce progi są zżerane aż miło i nadkolom też już sie dostało.

a widzicie przy filtrze od czoła jest zaslepiony jakas srubka taki otwor gdzie powinnien być jakis przewód prawda ?

Aa i jeszcze chciałem coś dodać : zna ktoś porządnego mechanika który zna się na japończykach a najlepiej jak specjalizuje sie w nissanach w okolicach bądź w samym poznaniu ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kermit259 dnia 29 Wrz 2010 15:08 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Wrz 2010 1:49     Temat postu:

kermit259 napisał:

Do Majchrzoka : co do zabezpieczenia antykorozyjnego w wersjach jak twierdzisz skandynawskich czyli z wycieraczkami na lampach i podgrz. fotelami to to chyb mit gdyż przy mojej setce progi są zżerane aż miło i nadkolom też już sie dostało.




ty masz takową? mowilem iż to moje obserwacje osobiste... pokaz foto swojego 100nx jak mozesz.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Wrz 2010 8:48     Temat postu:

kermit259 napisał:
przy właczaniu z 1 na 2 zgrzyta mi. przy włączaniu 5 nie zgrzyta ale musze wiekszej siły użyc jak przy pozostałych biegach.

(...) chcę zniwelować przerywanie podczas przyspieszania i odzyskać moc tego autka bo jest słabiutkie.


Sprawdź ilość oleju w skrzyni biegów. W DE czasem potrafi rozlecieć się piąty bieg.
Kopułka, palec, przewody, świece - tak jak mówisz to na pierwszy ogień. Jak dalej lipa to sprawdzić pompkę paliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AMONe




Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Wrz 2010 10:21     Temat postu:

Ja posiadam
Cytat:
majchrzok:
"totalnego rarytasa"
czyli wersję skandynawską. I popieram, z blachami to MIT nad MITY.

http://www.100nx.fora.pl/nasze-samochody,12/amone-ga16de-nowe-fotki,4150.html

Stare nieaktualne fotki, niedługo wrzucam aktualne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AMONe dnia 30 Wrz 2010 10:26 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin