Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
działanie gaźnika
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bozaaa




Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 22 Paź 2007 0:37     Temat postu: działanie gaźnika

Witam.
Kupilem 100NX niedawno i zaczalem przegladac forum aby poszukac odpowiedzi na rozne pytania (np. duże spalanie, nierowne obroty itp.) No wiec jak wiekszos uzytkownikow radzila zaczalem od zmiany wezykow podcisnienia aby wyrownac obroty i zmniejszyc spalanie (w miescie bierze okolo 15l). Doszlo takze do gaznika, czy oddac do czyszczenia i regulacji. Z kolega zajrzelismy do niego i zbudzila nasz niepokoj praca dyszy (pierwsza jak sie zaglada w gaznik zaraz po zdjeciu filtra). Nie domyka sie do konca i w ogole nie wiem za bardzo jak to ma pracowac i czy przypadkiem nie jest cos nie tak juz z gaznikiem i nie bedzie trzeba go wymieniac lub powaznie naprawiac. No i jeszcze chcialbym sie dowiedziec do czego sluzy ta czesc po prawej stronie gaznika.
Pozdrawiam i czekam na jakies podpowiedzi i wskazowki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Paź 2007 0:54     Temat postu:

Jeśli chodzi Ci o górną przepustnicę to jest to przepustnica odpowiedzialna za ssanie, a to "coś" z prawej gaźnika z dobiegającą do niej niewielką wiązką kabli to mechanizm ssania opierający się na sprężynie z bimetalu. ( jeśli o to Ci chodzi ). Gdy silnik jest zimny to górna przepustnica powinna być w pozycji pionowej, w momencie nagrzania się silnika do odpowiedniej temperatury jej wychył zbliża sie do poziomu aczkolwiek nigdy go nie osiąga. Jeśli coś nie tak z ssanie luknij tu ( http://www.100nx.fora.pl/obroty-t1926.html ) post dre2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bozaaa




Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 22 Paź 2007 7:19     Temat postu:

Dzieki za podpopwiedz.
No wlasnie chodzilo mi o te przepustnice. a jezeli chodzi o sprezynke to tam sa trzy. jedna za gaznikiem (ona mi sie rozsypala i potrzebuje nowej, a wydaje mi sie ze miala zazadanie "odbijac" linke gazu). A ta po prawej to pewnie sprezyna bimetalu o ktorej piszesz. No ale caly ten uklad sprezyn i przepustnica maja taki dziwny luz, ze zastanowilo mnie czy to wszystko dziala jak nalezy. No to przy najblizszej okazji postaram sie zabrac za ssanie.
Pozgrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Paź 2007 8:15     Temat postu:

No akurat sprężyna bimetaliczna jest w aparacie ssania ( nie widoczna bez rozbierania ). Zobacz tu ssanie - http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwis/sun_ssanie.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bozaaa




Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 23 Paź 2007 13:18     Temat postu:

no i wlasnie sprawdzilem gaznik jak pojezdzilem autem po miescie i wystarczajaco nagrzal sie silnik to po zdjeciu filtra i zajrzeniu do gaznika gorna dysza byla w pozycji pionowej i nawet probojac ja ruszyc nie dalem rady (oczywiscie nie za mocno to robilem). Wiec co moze byc nie tak z tym gaznikiem ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamilek




Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków-PDG

PostWysłany: 24 Paź 2007 21:10     Temat postu:

obserVator napisał:
Jeśli chodzi Ci o górną przepustnicę to jest to przepustnica odpowiedzialna za ssanie, a to "coś" z prawej gaźnika z dobiegającą do niej niewielką wiązką kabli to mechanizm ssania opierający się na sprężynie z bimetalu. ( jeśli o to Ci chodzi ). Gdy silnik jest zimny to górna przepustnica powinna być w pozycji pionowej, w momencie nagrzania się silnika do odpowiedniej temperatury jej wychył zbliża sie do poziomu aczkolwiek nigdy go nie osiąga. Jeśli coś nie tak z ssanie luknij tu ( http://www.100nx.fora.pl/obroty-t1926.html ) post dre2.


Czy koledze nie pomylił się pion z poziomem ? u mnie jest na odwrót gdy zimny przepustnica prawie domknięta za to gdy cieplły przepustnica full otwarta

ciekawe czy jak masz na odwrót to pali na ssaniu nonstop ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bozaaa




Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 24 Paź 2007 23:14     Temat postu:

no wlasnie u mnie jest otwarta na full jak silnik nagrzny. obroty mam na poziomie 800 a spalanie siega 15 i nie wiem czy to przez ssanie. sproboje jeszcze w najblizyszm czasie sprawdzic ssanie przy pomocy linka, ktory podal obserVator.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Paź 2007 19:47     Temat postu:

kamilek - tak dawno przyglądałem się działaniu ssania, że gdy poddałeś moją wypowiedź wątpliwością, poszedłem i sprawdziłem. Fakt - pomyliłem poziom z pionem - przepraszam mój błąd. Wygląda to tak: przed uruchomieniem zimnego silnika górna przepustnica jest w pionie, po odpaleniu ustawia się prawie w poziom, a po nagrzaniu silnika wychyla się znów prawie do pionu. Obroty na ssaniu 1200, natomiast po wyłączeniu ssania 800. Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd.
kamilek dzięki za sprostowanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamilek




Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków-PDG

PostWysłany: 26 Paź 2007 16:38     Temat postu:

obserVator napisał:
kamilek - tak dawno przyglądałem się działaniu ssania, że gdy poddałeś moją wypowiedź wątpliwością, poszedłem i sprawdziłem. Fakt - pomyliłem poziom z pionem - przepraszam mój błąd. Wygląda to tak: przed uruchomieniem zimnego silnika górna przepustnica jest w pionie, po odpaleniu ustawia się prawie w poziom, a po nagrzaniu silnika wychyla się znów prawie do pionu. Obroty na ssaniu 1200, natomiast po wyłączeniu ssania 800. Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd.
kamilek dzięki za sprostowanie


proszę bardzo
przyjemność uświadamiania po mojej stronie Wink

a bozaaa masz możliwe że zakotkowany katalizator albo kaput lambde albo gażnik uszkodzony albo coś innego możliwości chyba ze 30


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bozaaa




Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 26 Paź 2007 21:24     Temat postu:

jutro gaznik idzie do "mechanika" i zobaczymy czy sie spisze i co mi powie na ten temat. zobaczyl go i powiedzial ze sie podejmie ogledzin i ewentualnych napraw, regulacji chociaz wspomnial ze to nie bedzie wcale proste. jutro beda kolejne rzeczy eliminowane i mam nadzieje ze sie uda dojsc do ladu ze spalaniem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bozaaa




Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 28 Paź 2007 10:16     Temat postu:

No to od mechanika juz odebrana no i gaznik dziala. Podregulowal go jeszcze i ustawil zaplon. Sonda sprawdzona i dziala. Powiedzial mi tez ze urok takiego ssania jest ze dlugo i czesto trzyma jak sie jezdzi krotkie odcinki po miescie (ja jezdze takie po 5km i odstawiam auto), wiec wedlug niego ono prawie caly czas pracuje i to moze byc przyczyna takiego spalania (choc nigdy go nie piluje, przewaznie jezdze 2-3,5 rpm) no i nie wiem czy mu w tej kwesti wierzyc. a czytajac na forum spalanie co po niektorych setek to wg mnie i tak jest za duze (okolo 15l.). No nic, bede dalej testowal i szukal.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bozaaa




Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 01 Lis 2007 23:30     Temat postu:

No i po pierwszym teście na trasie spalanie wyszlo 8,5 litra na 100km przy normalnej spokojnej jezdzie (okolo 110-120). wiec dalej mi sie nie podoba spalanie Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamilek




Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków-PDG

PostWysłany: 02 Lis 2007 8:08     Temat postu:

nie spodziewaj sie lepszego wyniku sprawdz jeszcze ssanie i termostat ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bozaaa




Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 02 Lis 2007 9:19     Temat postu:

ssanie jeszcze zobacze. a co to ten termostat i co moze z nim byc nie tak, ze ma wplyw na spalanie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamilek




Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków-PDG

PostWysłany: 02 Lis 2007 18:06     Temat postu:

wystarczy że termostat otwiera się zawcześnie o 5 stopni i w czasie jazdy silnik ma temperature poniżej granicy w której wyłancza się ssanie i pracuje sobie w trybie ssania miałem tak u siebie .
padnięty termostat = długie nagrzewanie silnika = praca na ssaniu i uruchamianie ssania gdy sie wychłodził zbytnio po przez chłodnice w czasie jazdy = większe zużycie paliwa . Czas nagrzania przy 2 stopniach na zewnątrz to jakieś 2-3 km

stary termostat = 9 - 10 litrów miasto
nowy termostat = 8 - 9 litrów miasto

jesienną porą i do tego szybcziej leci cieplutkie powietrze w nawiewie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin