Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
ile pali wasze autko?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 18, 19, 20  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasmin




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3City

PostWysłany: 15 Cze 2007 18:51     Temat postu:

Ged napisał:
Powoli przyspieszaj, nie hamuj gwałtownie, dojeżdzając do świateł (jeśli czerwone) już z daleka puść gaz i niech hamuje silnikiem (mowa o wtrysku), trzymaj go poniżej 2k, przy 2k zmieniaj bieg i maksymalna to 80km/h.
Sprawdzałem i osiągnąłem kolo 6,5l/100km w mieście. Shocked
Ale tak jeżdżąc można w głowę czasem dostać, ale się da osiągnąć niskie spalanie. Twisted Evil


Nie wierzę w to ... silnik o pojemności 1.6 z początku lat 90tych nie może i nie będzie osiągał spalania silnika o dwukrotnie mniejszej pojemności (bo spalanie o którym mówsz, ma mój Tatko w Matizie). Miałem taki okres jeżdżenia do 2k obrotów ... efekt? zszedłem do 9 litrów, a potem się dowiedziałem, że Japończyki lubią wysokie obroty i teraz już się nie katuję :->

Pozdrawiam,
J.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ged




Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 15 Cze 2007 19:11     Temat postu:

Jasmin samymi obrotami nie zmniejszysz spalania. Trzeba odpowiednio przestawić cały tryb jazdy.
Jasne, że to aż głupio wygląda jak na światłach ciężarówka stojąca obok ciebie startuje dwa razy szybciej, ale nie ma lekko.
Poprzednio miałem AX'a 1.0 87r. na gaźniku i na trasie do Warszawy udało mi się zejść ze spalaniem do pułapu 3,9l/100km (sprawdzane na stacji po 100km).
Oczywiście jechałem tą trasę średnio 70km/h, w porywach do 85.
Bez wyprzedzania, bez gwałtownych ruchów gazem i hamulcem.
Jednostajna, monotonna jazda. Ale da się!

Testowałem w ten sam sposób 100-ke i zeszło do 6,5l/100km w mieście.
Tyle, że przy takim stylu jazdy niewielka jest różnica, czy to miasto czy trasa (starałem się tak dobierać trasy, by jak najmniej stać na światłach).

PS. Na szczęście tak już nie jeżdżę, fakt, 100-ka lubi wysokie obroty. Przy 4k czuć uderzenie momentu w fotel. Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mloody82




Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jedlicze B
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Cze 2007 21:20     Temat postu:

A mam takie małe pytanko Ged.Czy zmieniając przy 2k biegi, to nie jest niebezpieczne dla silnika- przecież to nie diesel ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Molossus




Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Cze 2007 8:52     Temat postu:

mloody82 napisał:
A mam takie małe pytanko Ged.Czy zmieniając przy 2k biegi, to nie jest niebezpieczne dla silnika- przecież to nie diesel ??

Oj nawet bardzo szkodliwe zwłaszcza dla skrzyni biegów. Piątki nie zapina się poniżej 2500 obrotów. Leiej ciągnąć sobie na 4 między 2-3 rpm spalanie identyczne a elestyczność silnika o wiele lepsza - po drugie żeby rozkulać auto na piątce od 2 krmp trzeba nieźle docisąć gaz za czym idzie większe spalanie, po trzecie dławi się silnik, po czwarte (tego nie jestem pewien bo to doświadczenie z motocykla) olej nie rozchodzi się po silniku jak przy wiekszych obrotach (w moto jak jechałem na niskich obrotach czasami zapalała mi się kontrolka ciśnienia oleju)

Z mojego wtrysku jestem mega zadowolony - pali ok 7,5 na 100 (cykl mieszany ale więcej jeżdze w trasie) średnią prędkość z 7200 tys kilometrów mam 52,5, przyznam że w mieście pali jak smok (cos ok 8-10) aż widać jak wskazówka idzie w dół ale nie wiem dokładnie bo jeszcze nie przejechałem 100 km tylko w miescie.
Normalnie robie tak że jak dojeźdzam do skrzyżowania zostawiam auto na biegu a potem wrzucam luz żeby sie dokulać.
Nie trzymam się za blisko samochodu przedemną - gdy skręca nie trzeba hamować tylko wystarczy puścić gaz, zrobi sie miejsce wolne i wio do przodu. Lepsze to niż startowanie od zera.
Ważne są wężyki- moje nismo miało taką przypadłość że między 2900-3100 rpm coś świszczało/ssało - wymieniłem jeden wężyk i jest gitara.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ged




Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 16 Cze 2007 9:52     Temat postu:

W opisany przeze mnie sposób jechałem tylko raz, dla testu.

Molossus napisał:

Leiej ciągnąć sobie na 4 między 2-3 rpm spalanie identyczne a elestyczność silnika o wiele lepsza

Nie chodziło o elastyczność.

Molossus napisał:
po drugie żeby rozkulać auto na piątce od 2 krmp trzeba nieźle docisąć gaz za czym idzie większe spalanie

A czy pisałem o szybkim przyspieczaniu?

Molossus napisał:
po trzecie dławi się silnik

Wolne obroty mam kolo 700/800.
Na 2k chodził równo i się nie dławił.
BTW: A jakie powinny być fabrycznie wolne obroty?

Molossus napisał:
po czwarte (tego nie jestem pewien bo to doświadczenie z motocykla) olej nie rozchodzi się po silniku jak przy wiekszych obrotach (w moto jak jechałem na niskich obrotach czasami zapalała mi się kontrolka ciśnienia oleju)

Podczas tego testu silnik, ani skrzynia biegów nie wydawała dziwnych odgłosów, temperatura była w normie. Może gdybym tak jeździł codziennie byłoby się o co martwić.


Wiem, że samego siebie się nie cytuje, ale zrobię wyjątek.
Ged napisał:
PS. Na szczęście tak już nie jeżdżę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Molossus




Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Cze 2007 10:07     Temat postu:

Spoko nie chodziło mi o krytykę Twojej wypowiedzi jakby tak było to bym cytował - opisywałem jakie są moje wrażenia i mój styl jazdy. U mnie tez przy 2 krpm silnik chodzi idealnie nie dławi się ale w porównaniu z wyższymi obrotami ale stosunku do spalania nie opłaca sie jeździć poniżej 2krmp co więcej naciąga się łańcuszek rozrządu - może tego nie słychac w silniku ale tak waśnie jest. Jeśli chodzi o piąty bieg to jest słaby punkt stówy - nie wrzuca się jej poniźej 2,5 krpm bo się prędzej czy później po prostu się rozsypie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ged




Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 16 Cze 2007 10:20     Temat postu:

Molossus napisał:
Jeśli chodzi o piąty bieg to jest słaby punkt stówy - nie wrzuca się jej poniźej 2,5 krpm bo się prędzej czy później po prostu się rozsypie.


dzięki za ostrzeżenie, czasem wrzucałem przy niższych obrotach i się toczyłem dalej. Aby przyspieszyć po prostu redukowałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieszyn




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec / Kraków

PostWysłany: 16 Cze 2007 11:54     Temat postu:

Ja żadko wrzucam 5 bieg, zazwyczaj ciagne na 4 tak do 4krpm i jesli mam zamiar dalej przyspieszac to dopiero wtedy. Z tego względu, że zazwyczaj jeżdżę po mieście i nie osiągam aż takich prędkości

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
iro




Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 16 Cze 2007 12:18     Temat postu:

Cieszyn napisał:
Ja żadko wrzucam 5 bieg, zazwyczaj ciagne na 4 tak do 4krpm i jesli mam zamiar dalej przyspieszac to dopiero wtedy. Z tego względu, że zazwyczaj jeżdżę po mieście i nie osiągam aż takich prędkości

nie wiem jak ty ale ja po miescie to nawet 160 mykam jesli sie da


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arkady




Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 1278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Cze 2007 13:20     Temat postu:

czasem mozna sobie posmigac:D noc pucha na drodze ladny asfalt i gaz do dechy;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Cze 2007 13:26     Temat postu:

Ged napisał:
dojeżdzając do świateł (jeśli czerwone) już z daleka puść gaz i niech hamuje silnikiem (mowa o wtrysku)


przy hamowaniu silnikiem, powyzej ustalonych obrotow (najczesciej obroty biegu jalowego) paliwo nie jest podawane i z tego co sie orientuje odpowiada za to zawor (czy jak to tam nazwac) cut-off. w silnikach na wtrysku na bank to jest i jesli mnie pamiec nie myli gaznikowce sterowane elektroniczne (np takie setki) tez chyba to maja. niech ktos mnie poprawi jezeli sie myle

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ged




Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 16 Cze 2007 16:24     Temat postu:

No właśnie o to mi chodziło.
Podczas hamowania silnikiem paliwo nie jest podawane, co zaoszczędzi te parę kropel na dojazdach.
Jest tak w silnikach z wtryskiem na 100%.
Odnośnie gaźnika, myślałem, że wszystkie "zasysają" paliwo mimo wszystko.
Dlatego lepiej na gaźniku toczyć się na luzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Cze 2007 21:45     Temat postu:

jak żona prowadzi to do 10l/100
jak ja prowadzę to do 12l/100 Wink
...jazdy po mieście


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pitek NX




Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Cze 2007 9:59     Temat postu:

mi z 10litrow LPG pali

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 21 Cze 2007 12:07     Temat postu:

Panowie i panie, jak już kolega Molossus napisał, uważajcie na piątkę. Ekonomiczna jazda może się szybko skończyć nieekonomicznym wyjazdem do siedlec celem jej zreperowania. Nissma mają słabe piątki, o czym pewnie niejeden z nas się przekonał.
Co do zagazowanych i nie tylko: nie lepiej sobie pognać rzadziej ale szybciej? Po to jest nysa Można stosować rower jako dupowóz, a setką śmigać jak należy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 18, 19, 20  Następny
Strona 12 z 20

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin