Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_lublin
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21 Maj 2006 18:15 Temat postu: Jak żle? |
|
|
Zauważylem ostatnio ze zaczab mi brac olej i dymi na wysokich obrotach. To źle ale jak bardzo nie wiem? Jak a moze byc przyczyna? Ile to moze kosztowac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 21 Maj 2006 18:24 Temat postu: |
|
|
Najpierw zacznij od wymainy uszczelniaczy zaworow nie jest to droga operacja a moze okazac sie ze to jest wlasnie powodem brania oleju. Jesli sie nic nie zmieni no to juz wtedy bedziesz mial wiekszy wydatek bo moga byc walniete pierscienie uszczelniajace nazywanwe tez olejowymi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 23 Maj 2006 13:34 Temat postu: |
|
|
domis78 napisał: | Najpierw zacznij od wymainy uszczelniaczy zaworow nie jest to droga operacja a moze okazac sie ze to jest wlasnie powodem brania oleju. Jesli sie nic nie zmieni no to juz wtedy bedziesz mial wiekszy wydatek bo moga byc walniete pierscienie uszczelniajace nazywanwe tez olejowymi. |
Dokładnie. W tym momencie kłania się dawanie w tyłek na zimnym/prawie zimnym silniku . Efekt taki jest jaki jest.
Dla mnie japończyk nie powinien wziąść deka oleju(no, max 0.3-0.5l na 10tys km do ~250 tkm przebiegu). Zwłaszcza typoszereg GA1X.W moim (odpukać) zużycie ~0,01l.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 23 Maj 2006 22:47 Temat postu: |
|
|
tarsar napisał: | domis78 napisał: | Najpierw zacznij od wymainy uszczelniaczy zaworow nie jest to droga operacja a moze okazac sie ze to jest wlasnie powodem brania oleju. Jesli sie nic nie zmieni no to juz wtedy bedziesz mial wiekszy wydatek bo moga byc walniete pierscienie uszczelniajace nazywanwe tez olejowymi. |
Dokładnie. W tym momencie kłania się dawanie w tyłek na zimnym/prawie zimnym silniku . Efekt taki jest jaki jest.
Dla mnie japończyk nie powinien wziąść deka oleju(no, max 0.3-0.5l na 10tys km do ~250 tkm przebiegu). Zwłaszcza typoszereg GA1X.W moim (odpukać) zużycie ~0,01l. |
to ja mam chyba cos nie tak, zużycie oleju = 0.0 tak od kiedy kupiłem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 24 Maj 2006 0:08 Temat postu: |
|
|
a mi wlasnie walnela uszczelka pod miska olejowa i musze kombinowac z silikonem bo nie ma uszczelek do 1,6 fabrycznie
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 24 Maj 2006 20:01 Temat postu: |
|
|
Ceremony - masz rację - 0,0litra czy 0,01 , ale nie wszyscy jeżdżą że tak powiem poprawnie , więc takie 0,3-0,5l to tak bardzo asekuracyjnie:)
Dla niemców z tamtych lat to standard...
(Z mojego doświadczenia:Cali 2.0i - 0,4l(przebieg130tkm) , Uno 1.5i.e.-0,3l(140tkm),drugi 0,8l(210tkm) , Lancia Delta Dohc 1.6(200tkm) - 0,0. 323F(przebieg 245tys-0,1litra).Alfa 33 TD - ponad 1litr(350tkm).Uwzględniam pewne zanotowane wycieki,przebiegi faktyczne bądź bardzo zbliżone do nich.)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 24 Maj 2006 20:20 Temat postu: |
|
|
faktycznie zero bral 0,0 oleju (semisyntetic lub mineral)
teraz po zmianie na 5W-40 chyba tak samo .
chyba bo dopiero 2tysie najechalem i stan oleju taki sam jak byl.
sprawdzam co tankowanie czyli co 5 dni jezeli cos ubywa to to co ztarlem szmatka z bagnetu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz_lublin
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24 Maj 2006 23:22 Temat postu: |
|
|
Wiem ze katowanie na zimno to smierc dla silnka. Ale uzywalem go do jazdy do szkoly wiec jak jest sie spiochem to kazda sekunda sie liczy. A teraz sa efekty:(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 25 Maj 2006 9:12 Temat postu: |
|
|
lukasz_lublin napisał: | Wiem ze katowanie na zimno to smierc dla silnka. Ale uzywalem go do jazdy do szkoly wiec jak jest sie spiochem to kazda sekunda sie liczy. A teraz sa efekty:( |
Spokojnie
Zamów sobie komplet dobrych uszczelniaczy,jedź do dobrego mecha i zabaczysz. Chyba,że od razu weźmiesz się za pierścienie,ale to wyższe koszty. Sprawdzanie kompresji nic Ci nie da, bo najprędzej padnięte są pierścionki olejowe,które nic nie mają do kompresji. Koszt - komplet pierścieni(wszystkich) do Golfa3 to wydatek 120zł za niemieckie,ale do Nismo takich cen nie ma.Dobry zestaw do Madzi 323F to 250zł(tak mi się kiedyś obiło o uszy).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz_lublin
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25 Maj 2006 15:46 Temat postu: |
|
|
Uszczelniacze znalazlem za 5zl za sztuke nie wiem czy to drogo czy tanio?? A pierścienie olejowe za 220zł komplet ? Jakieś japonskie podobno. Co d uszczelniaczy to nie wiem czy one sa oki czy jakieś szajsy? Moze ktośto juz przerabiał i ma sprawdzona firme
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 25 Maj 2006 21:18 Temat postu: |
|
|
nie remontuj tego silnika(pioerscienie olejowe) zmien uszczelniacze jak nie pomoze to rozgladaj sie za silnikiem po małym przebiegu spokojnie kupisz za 500zł a tyle wyjdzie Cie remont
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 25 Maj 2006 23:58 Temat postu: |
|
|
lukasz_lublin napisał: | Uszczelniacze znalazlem za 5zl za sztuke nie wiem czy to drogo czy tanio?? A pierścienie olejowe za 220zł komplet ? Jakieś japonskie podobno. Co d uszczelniaczy to nie wiem czy one sa oki czy jakieś szajsy? Moze ktośto juz przerabiał i ma sprawdzona firme |
Jak do niemca to drogo(a np.do uno 2zł/szt to są juz dobre-sam kupowałem),a do japońca to powinny być wmiare oki. Wymień zobaczysz.Co do większego dłubania w sumie Chrosta ma sporo racji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz_lublin
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26 Maj 2006 15:44 Temat postu: |
|
|
Samochod u lekarza w kolejce stoi uszczelniacze zakupilem ,jakies dobre maja byc, no i zobaczymy. Jak silnik sie do remontu okaze to jade do niemiec po kolejna setke tym razem 2.0 a ta na cześci. Tylko ze chyba sie zaplacze jak bede widzial jaki jej koniec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|