Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Jakie paliwo tankujecie?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Kwi 2008 17:17     Temat postu: Jakie paliwo tankujecie?

jak w tytule... ja ostatnio poeksperymentowalem i rezultaty sa zadziwiajace...

(Szczegolnie podoba mi sie odczuwalny spadek mocy i wzrost zuzycia paliwa na V-Power, Vervie i BP Ultimate...)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Abarth
Gość






PostWysłany: 05 Kwi 2008 18:10     Temat postu: Re: Jakie paliwo tankujecie?

Quattro napisał:
jak w tytule... ja ostatnio poeksperymentowalem i rezultaty sa zadziwiajace...

(Szczegolnie podoba mi sie odczuwalny spadek mocy i wzrost zuzycia paliwa na V-Power, Vervie i BP Ultimate...)


Na Shellu tego nie stwierdziłem Rolling Eyes ale co do Vervy to się z Tobą zgodzę Confused
Powrót do góry
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Kwi 2008 18:24     Temat postu:

mnie na Shellu V-Power przepalil caly 48l zbiornik na 420km... Zalalem go potem zwyklym 95 na Statoilu i nie dosc, ze szedl szybciej i lepiej to na 20l zrobilem 224km i dopiero wtedy zapalila sie rezerwa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati1411




Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz (WLKP)

PostWysłany: 05 Kwi 2008 18:57     Temat postu:

Verva jest do du** Raz zalałem to ścierwo do cbr i miałem nauczke. Za to na V-Power chodziła szybciej, ładniej sie wkręcała i w ogłóle fajniej.
Do sety leje też v-powera ale tutaj jakiejś znacznej róznicy na + czy - niewidze z tym że ponoć jeśli auto chodzi na gazie to powinno sie lać lepsze paliwo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Kwi 2008 19:09     Temat postu:

temat rzeka i bez sensu... na jednej stacji zatankujesz v-power i jest o.k. a na innej zatankujesz "to samo" i już tak o.k. nie jest. Paliwo paliwem, ale stacja stacji nie równa mimo iż pod tym, samym logo, więc co mi z tego, że ktoś powie Statoil O.K., jak nie będę jeździł tankować np do Krakowa. W moim obrębie zamieszkania z pośród wszystkich stacji i tego co proponują to akurat Shell wypada najlepiej i pod względem dynamiki silnika i pod względem możliwości przejechania jak największej ilości km. Sprawdzone w prosty sposób...zawsze tankuje do pełna i śmigam do końca...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Abarth
Gość






PostWysłany: 05 Kwi 2008 19:17     Temat postu:

Quattro napisał:
mnie na Shellu V-Power przepalil caly 48l zbiornik na 420km... Zalalem go potem zwyklym 95 na Statoilu i nie dosc, ze szedl szybciej i lepiej to na 20l zrobilem 224km i dopiero wtedy zapalila sie rezerwa...


Mnie spala 9l (trasa) - max 11l (miasto) zwykłej 95PB/ 100km - setka 16DS; przy jeździe umiarkowanej.

Vervy wszamał mi na tej samej trasie w tych samych warunkach o 2l więcej Evil or Very Mad
Powrót do góry
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Kwi 2008 19:21     Temat postu:

gem napisał:
temat rzeka i bez sensu... na jednej stacji zatankujesz v-power i jest o.k. a na innej zatankujesz "to samo" i już tak o.k. nie jest. Paliwo paliwem, ale stacja stacji nie równa mimo iż pod tym, samym logo, więc co mi z tego, że ktoś powie Statoil O.K., jak nie będę jeździł tankować np do Krakowa. W moim obrębie zamieszkania z pośród wszystkich stacji i tego co proponują to akurat Shell wypada najlepiej i pod względem dynamiki silnika i pod względem możliwości przejechania jak największej ilości km. Sprawdzone w prosty sposób...zawsze tankuje do pełna i śmigam do końca...

Ja jezdze duzo i tankuje na roznych stacjach, ale zauwazylem to jako prawidlowosc ze to "lepsze" paliwo niezaleznie od miejsca gdzie tankuje i marki samej stacji wplywa niekorzystnie na moja setke...

Moj ojciec twierdzi ze to sa silniki starej generacji i tak w rzeczywistosci owo paliwo im nie pomaga bynajmniej nazbyt...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Kwi 2008 19:24     Temat postu:

Quattro napisał:

Ja jezdze duzo i tankuje na roznych stacjach, ale zauwazylem to jako prawidlowosc ze to "lepsze" paliwo niezaleznie od miejsca gdzie tankuje i marki samej stacji wplywa niekorzystnie na moja setke...

Moj ojciec twierdzi ze to sa silniki starej generacji i tak w rzeczywistosci owo paliwo im nie pomaga bynajmniej nazbyt...


bo to prawda i dla tego nawet nie myśle o jakiś V-powerach racing, albo 98


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Abarth
Gość






PostWysłany: 05 Kwi 2008 21:39     Temat postu:

Quattro napisał:

Ja jezdze duzo i tankuje na roznych stacjach, ale zauwazylem to jako prawidlowosc ze to "lepsze" paliwo niezaleznie od miejsca gdzie tankuje i marki samej stacji wplywa niekorzystnie na moja setke...

Moj ojciec twierdzi ze to sa silniki starej generacji i tak w rzeczywistosci owo paliwo im nie pomaga bynajmniej nazbyt...


Setka jest przystosowana do paliwa PB95 i takie warto lać. Udowodniono, że jeżeli silnik nie jest przystosowany do pb98 to zarówno osiągi jak i zużycie paliwa się pogorszy.
Na poprawę możemy liczyć tylko w silnikach pzystosowanych do paliw wysokooktanowych
Powrót do góry
mati1411




Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz (WLKP)

PostWysłany: 05 Kwi 2008 22:24     Temat postu:

To w takim razie co mówice na rade która dostałem że skoro gaz jest blisko 100 oktanowy to powinno lać sie takie samo paliwo. Bzdurta i beż sęsu przepłacam czy coś tam w tym jest??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DT44




Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Kwi 2008 22:25     Temat postu:

ja caly czas jezdze tylko na paliwie z shella, mam jedna swoja sprawdzona stacje gdzie jest naprawde dobre paliwo bo jak wczesniej wspominaliscie stacja stacji nie rowna , w tychach wleje jedno a np w lodzi zupelnie cos innego na tej samej stacji wiec warto tankowac na sprawdzonych stacjach. Na codzien (od 2 tyg) jezdzilem na v power i spalanie w sr20de mialem okolo 11-12 w miescie mieszana jazda, a na trasie w porywach do 130 o dziwo wyszlo mi okolo 7.... dzisiaj podjechalem na swoja stacje a tu promocja v power racing tanszy od zwyklego vpowera zalalem pod korek zobaczymy jak na tym pojdzie , napisze statystyki jak dojade do sucha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DT44




Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Kwi 2008 22:32     Temat postu:

a tak wogole to moze niech kazdy napisze "swoja" stacje ze swojego miasta zawsze takie info sie moze przydac

Tychy polecam Shella a trasie szybkiego ruch E1 w strone katowic(kolo VW)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukkil




Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Kwi 2008 8:27     Temat postu:

witam,
temat moim zdaniem niezwykle ciekawy,jak wiekszosc mam podobne odczucia wiec cos musi w tym byc
Moja Nyska to GA16DS,przyspieszony zaplon, bez kata, sportowy przelotowy tlumik koncowy, wyrzucony EGR i AIV, zalozony dolot firmy SIOMTA, kola 205/R15/50.
Powiem tak: biorac pod uwage powyzsze mody no i ogumienie moje auto pali teraz ok 8, max 9L/100km. Jezdze krotkie odcinki do pracy, auto nie jest do konca rozgrzane wiec mysle ze wynik bdb.
Paliwo tez jest wazne, nigdy wiecej nie zatankuje zupy z Orlenu czy Bliskiej-chodzi mi o 98 bo tylko na takiej jezdze bo mam jak napisalem przyspieszony zaplon. Tak jak napisal Abarth, jak jezdzilem na paliwach Orlenu spalanie wzroslo ok 2L.
Teraz jezdze na BP Ultimate 98 lub na Shellu i te stacje wlasnie polecam

pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukkil dnia 06 Kwi 2008 8:30 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Kwi 2008 10:19     Temat postu:

o ile masz przyspieszony zaplon?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Kwi 2008 16:34     Temat postu:

Przy badaniu liczby oktanowej stosuje się dwie normy: RON i MON. Ta pierwsza podobno lepiej oddaje to co się dzieje w silnikach małych i średnich "nieobciążonych", a ta druga w silnikach większych pracujących pod dużym obciążeniem. RON jest stosowany w Europie (i w Polsce), a MON m.in. w USA, Kanadzie, Australii. Stąd np. paliwo o takich samych właściwościach w Europie będzie sygnowane jako Pb95, a w USA jako Pb92, choć ich właściwości będą identyczne.

Przy porównywaniu wpływu paliwa 95/98/LPG na osiągi należy wziąć pod uwagę trzy kryteria - rozpatrywane każde z osobna oraz co najtrudniejsze - łącznie:
1) wiek samochodu (w tym info jakie jest zalecane paliwo przez fabrykę),
2) typ silnika, pojemność (np. 1.4, 2.5) i jego "wysilenie" (np. z poj. 2.0, 110KM lub 180KM)
3) właściwości paliwa: oprócz oktanowości paliwa (odporności na spalanie stukowe), także jego kalorycznośc, lepkość i co najważniejsze: zanieczyszczenia (z samego procesu rafinacji oraz dodatkowe ogólnie nazywane "chrzczeniem paliwa" Razz)

ad.1.

Rozpatrując tylko i wyłącznie wiek auta, wiadomo do spalania jakiego paliwa auto fabrycznie zostało przystosowane (100NX = Pb95) - i teoretycznie koniec dyskusji, bo zastosowanie wyższego oktanowo paliwa nie powinno wpływać na osiągi auta, i nie wpływa. Poprawia się
najwyżej (i słusznie) subiektywne odczucie kierowcy że silnik pracuje lepiej, "ciszej", w skrajnym przypadku chwilowo w pewnym przedziale obrotów wkręci sie lepiej niż na niższym oktanowo paliwie, ale to tylko tyle, a może jednak aż tyle?. Wg mnie to aż tyle, bo dzięki wyższemu oktanowo paliwu, mimo że nie polepszy ono osiagów silników przystosowanych pod Pb95 (o czym już kiedyś pisałem w innym wątku), to jednak uodporni je na bardzo niekorzystne zjawisko jakim jest spalanie
stukowe
. Ponadto najczęściej dzięki zastosowaniu do "droższego" paliwa, dodatków "myjąco-czyszczących" - odsiarczanie itp. poprawia się w dłuższej perspektywie środowisko pracy silnika, co też w miarę spostrzegawczy kierowca może zauważyć. Jednak ta ostatnia zaleta nie jest związana w żaden sposób z wyższą liczbą oktanową paliwa, a najczęściej po prostu z polityką danej firmy petrochemicznej.

ad.2.

Kwestia Pb95/98:
Mocno ogólnikowo: ale im bardziej wysilona jednostka (większa pojemność, osiągi) tym bardziej wskazane paliwo wysokooktanowe. W wysilonym aucie o poj. 2.0 i większej, wpływ Pb98 na wzrost osiągów (mocno powiedziane) będzie bardziej zauważalny niż w przypadku mniejszych jednostek silnikowych, mniej wysilonych. Choć tutaj warto nadmienić że subiektywne odczucie kierowcy może być z goła inne - np. po zalaniu Pb98 "małego silniczka" i włączeniu źródeł energii np. klimy - obciążenie auta będzię odczuwalnie mniejsze niż przy Pb95, stąd mocno na wyrost wygłaszana teza że większa liczba oktanowa to cud Razz Po prostu w autach z dużymi silnikami takie subiektywne doznania będą mniej zauważalne, co nie zmienia faktu że wpływ Pb98 co do osiągów obiektywnie będzie w nich delikatnie większy. Z autami o mniejszej pojemności bywa obecnie różnie, bo nawet małe ale nowoczesne jednostki o pojemności 1.4, 1.2, a nawet 1.0 zalecane mają stosowanie paliwa wysokooktanowego ze względu na swoją "nowoczesną" konstrukcję. Ale warto się zastanowić nad tym czy tu faktycznie chodzi tylko o nowoczesność konstrukcji, czy przypadkiem nie o chęć maksymalnego bezawaryjnego wydłużenia życia silnika, do którego wcześniej w procesie globalizacji i cięcia kosztów wrzucono więcej "plastików" niż nakazywał by to zdrowy rozsądek , gdzie spalanie stukowe dla takiej jednostki było by zabójcze.
Ogólnie jednak w nowszych konstrukcjach należy lać to co nakazał producent i tu mamy mniejszy kompromis i pole do popisu, bo i mniej go nam dają "nowoczesne" jednostki silnikowe.

Kwestia LPG:
Zazwyczaj im mniejsza pojemność silnika tym mniej skomplikowana jego budowa, bardziej sprzyjające warunki pracy silnika (spalania mieszanki), mniejsze wysilenie konstrukcji, ale niestety także i często występujące cięcie kosztów przy produkcji takich jednostek - czasem użycie gorszych, mniej odpornych, tańszych materiałów. Stąd właśnie różnie wygląda współpraca tych jednostek z bardzo wymagającym paliwem jakim jest LPG, na tyle różnie że można usłyszeć w tym temacie skrajne opinie. Np. stare, proste, solidne, małe poj. jednostki (np. wiele japońców z lat 80/90tych) radzą sobie dość dobrze z tematem LPG, nowsze z końca lat 90tych "zglobalizowane", "plastikowe" jednostki już gorzej (oczywiście nie wszystkie). Nie zmienia to jednak faktu, co do ogólnej tezy, że silniki o mniejszej pojemności gorzej współpracują z LPG niż jednostki o większej pojemności.
W przypadku większych jednostek silnikowych (poj. od 2.0 wzwyż), ich konstrukcja jest wytrzymalsza (ze względu na trudniejsze warunki pracy) i mniej "pocięta kosztami" (ze względu choćby na użyte materiały - co skutkuje zawsze wyższą ceną tego samego nowego auta wyposażonego w większy silnik). Tylko tak samo jak i przy silnikach o małej poj., tak i tu występują spore zróżnicowania ze względu na jakość wykonania i użytych materiałów oraz różnice w samej konstrukcji silnika (4,6,8 cylindrowe, rzędowe, widlaste, SOHC, DOHC, 8-16-24 zaworowe itp.). Ogólnie trzeba jednak powiedzieć że większość aut o większej pojemności, dzielnie znosi współpracę z LPG, a są i takie które dzięki dobrze zestrojonej instalacji LPG posiadają lepsze osiągi na gazie niż na "wysokooktanowej Pb" (o tym poniżej

Kilka słów na temat LPG.
Jak wiadomo LPG to bardzo wdzięczne paliwo:
- posiada lepsze właściwości przeciwstukowe nawet od Pb98 (ze skrajnie wysoką liczbą oktanową = 120, średnio LO=99, zależną od stosunku mieszkanki propanu i butanu), co przy wolniejszym spalaniu daje możliwości znacznego przyśpieszenia zapłonu dla niektórych silników, a co za tym idzie wzrostu mocy!
- stosowanie LPG to znaczne mniejsza emisji zanieczyszczeń do atmosfery (wydalane Razz woda i CO2),
- cena o połowę niższa niż Pb98
Ogólnie paliwo to ma jeden poważny minus: żaden producent aut nie produkuje masowo silnika tylko i wyłącznie przystosowanego do spalania LPG. Co za tym idzie wszystko co jeździ na LPG ma fanty produkowane pod Pb. W związku z tym dochodzimy do najważniejszych wniosków:
Przy spalaniu gazu w silniku występują wyższe o około 30% napięcie przeskoku iskry na świecy zapłonowej (stąd ważny jest stan instalacji wysokiego napięcia: świece, kable i cewka zapłonowa).
LPG częściej spala się w wyższej temp. niż Pb, co za tym idzie warunki w jakich to spalanie się odbywa (silniki benzynowe) są "cięższe" niż w przypadku spalania Pb. To spalanie w wyższej temp. nie jest spowodowane bezpośrednio samymi właściwościami paliwa, a bardziej wyregulowaniem samej instalacji, której odpowiednie działanie (idealna mieszanka paliwowo-powietrzna) jest trudna do osiągnięcia gdyż silnik benzynowy dla LPG jest "obcym środowiskiem". Stąd przy złej regulacji już tylko krok do wyższej temp. spalania, a z czasem gotowy efekt w postaci padniętej lambdy, katalizatora, wydechu, czy nawet silnika Razz. Do tego jak wiadomo nie wszystkie konstrukcje silników benzynowych mogą pracować na LPG (pod uwagę należy wziąć jakość wykonania silnika - użyte materiały oraz sam typ silnika).
I teraz najciekawszy i chyba najbardziej śmiały mój (i nie tylko mój) wniosek: Razz
Jak już pisałem pech LPG polega na tym, że nie są produkowane silniki przystosowane tylko i wyłącznie pod zasilanie takim paliwem. A pech dlatego, że dzięki paliwu LPG moc auta (np. z tej samej pojemności silnika) jest/byłaby wyższa niż moc osiągana nawet z najwyższej oktanowo Pb! LPG to bardziej wydajne paliwo, szybciej spalane, posiadające wyższą liczbę oktanową, a ta jak wiadomo im wyższa tym wyższy stopień sprężania i w konsekwencji większa moc. Już dziś przy naprawdę dobrych instalacjach LPG i ich idealnym zestrojeniu, w niektórych silnikach benzynowych moc samochodu na LPG jest wyższa niż samochodu na Pb. Wbrew pozorom to oczywiste wziąwszy pod uwagę to co wiadomo o właściwościach LPG, jednak sceptycy nadal powiedzą że to
jakieś bzdury Liczę się z tym i nie mam zamiaru na siłę ich przekonywać Powiem tylko tyle że tak samo jak w silniku benzynowym im np. jego lepsze wykonanie tym większe predyspozycje do zwiększenie mocy, im bardziej wydajna pompa paliwa, większe wtryskiwacze itp. tym zazwyczaj większa moc, tak samo i w przypadku LPG: im lepsza instalacja, im większy i bardziej wydajny reduktor, im większe wtryskiwacze (gaz sekwencyjny) tym możliwość uzyskania wyższej mocy.
Więc bzurnym jest pisanie że ja na PB98 mam 150 kucyków a na LPG tylko 140, bo LPG to "gorsze" paliwo. LPG to pod względem kaloryczności i oktanów porównywalne a nawet lepsze paliwo od wysokooktanowego Pb, tylko jak się weźmie jego skrajnie różną postać dostępna na rynku (z różnym stosunkiem propanu i butanu) oraz jak się weźmie pod uwagę konstrukcję silników - robionych typowo pod Pb, a następnie ekonomię przy zakupie instalacji LPG (przecież im taniej tym lepiej, zatem: instalka takiej a nie innej firmy, najprostsze wtryski przy sekwencji - bo po co mi te bardziej wydajne, droższe? czy też najprostszy reduktor - tańszy mniej wydajny, węższe wężyki i przewody od LPG - bo też tańsze, itp. itd.) to nie dziwmy się potem że na Pb mamy 150 a na LPG 140 kucyków, choć tak naprawdę powinno być na odwrót

ad.3.

Właściwości paliwa + tzw. jego "chrzczenie".

Dla użytkujących 100NXa tylko na Pb, mimo wszystko także proponuję stosowanie Pb98. Bynajmniej nie chodzi tu o wzrost osiągów, bo on będzie raczej żaden, a o ogólne własciwości Pb98 o których wyżej pisałem. Wysokooktanowa benzynka sprawdza się tylko w nowszych furach wyposażonych w elektroniczny układ sterujący silnikiem z czujnikiem spalania stukowego (sygnał wykorzystywany jest do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu). Wtedy to można zauważyć delikatny wzrost elastyczności i mocy względem Pb95. Polecam Pb98 z jeszcze jednego, pomijanego chyba przez wielu powodu: w polskich realiach mamy do czynienia z częstym procederem "chrzczenia paliwa", gdzie często Pb98
realnie nie ma tych 98 oktanów To co jest podpisane jako Pb98 w rzeczywistości może być 95, lub cześciej spotykane to co jest podpisane jako Pb95 w rzeczywistości może być Pb92 (lub nawet 89 jak wyszło podczas kontroli próbki z jednej stacji) Laughing Oczywiście nikomu nie życzę trafiać na takie stacje Razz Ci co czasem tankują furki za granicą widzą spore różnice w jakości paliwa i to nie ulega wątpliwości.
Chrzczenie LPG większym stopniu skutkuje zauważalną utratą osiągów, niż w przypadku chrzczenia benzyny. Żyjemy w Polsce, gdzie jak wiadomo oszczędza się na wszystkim, jednak bynajmniej nie na "uzupełniaczach" paliwa Razz

Faktycznie gdy ktoś użytkuje 100NXa na Pb i LPG to wskazane jest stosowanie wysokooktanowego Pb (nawet jeśli fabrycznie zalecane jest Pb95), głównie ze względu na podobne "wysokooktanowe środowisko pracy" i dodatki "uszlachetniające" stosowane w paliwach z wyższej półki (odsiarczanie, chłodzenie itp.)

Pb95 to tzw. baza do wszelkich innych "super produktów" (włącznie z "cudownym V-power racing" Razz). Po prostu do Pb95 dodawane są w odpowiednim stężeniu uszlachetniacze (węglowodory aromatyczne) i etery (o RONie z przedziału 110-120, w stężeniu: 11% eter TAME - Shell V-pover, 14,5% eter MTBE - BP Ultimate).
Pb95 V-power -to zwykłe Pb95 z dodatkiem siarczku molibdenu obniżającego tarcie cząstek.

Należy pamiętać jednak że liczba oktanowa to nie wszystko (nawet w badanej próbce może wyjść liczba oktanowa równa 98, a paliwo pod względem kaloryczności będzie pozostawiało wiele do życzenia, bo akurat zastosowało się "chrzczenie" takim a nie innym związkiem chemicznym).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin