Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
art75
Gość
|
Wysłany: 16 Gru 2006 18:00 Temat postu: jesli padły Ci siłowniki bagażnika... |
|
|
witam
jestem nowy ale ponieważ coś udało się mi załatwić do nyski moje żony - chcę się tym z Wami podzielić
znalazłem przemiłego fachowca w W-wa Wawer, który dorobił mi siłowniki do klapy wykorzystując nowe siłowniki 550N oraz stopki i główki od oryginałów. Zastosował przy tym obejmy do główek na wzór aut europejskich - tak więc montaż i demontaż stały się dzięki temu znacznie prostsze (nie trzeba wkręcać główki razem z całym siłownikiem)
Zrobił to "na drugi" dzień!
chętnie podam namiary na niego. wziął 200pln.
Polecam i pozdrawiam
Artur
PS. klapa ze spojlerem. cena za sztukę siłownika oryginalnego pod tę klapę w Nissanie - 744pln . gdy się tego dowiedziałem zacząłem szukać i znalazłem. można wypróbować LESJOFORS dostępne na [link widoczny dla zalogowanych] po 150pln sztuka (ale nie jest powiedziane czy pasują pod cięższą klapę).
przy okazji - dziękuję Endriu za to, że przyjął zwrot ode mnie siłowników (do wersji bez spojlera) a było to praktycznie w dniu, w którym się dowiedziałem jak duży wkład ma w to forum i jak został poszkodowany...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
EnDrIu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Gru 2006 18:36 Temat postu: Re: jesli padły Ci siłowniki bagażnika... |
|
|
art75 napisał: |
przy okazji - dziękuję Endriu za to, że przyjął zwrot ode mnie siłowników (do wersji bez spojlera) a było to praktycznie w dniu, w którym się dowiedziałem jak duży wkład ma w to forum i jak został poszkodowany... | no problem:) jakbys szukal jeszcze jakis czesci to sie polecam
PS ZApraszamy na spoty w Fort Wola o 19 pierwszego piatku miesiaca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 30 Gru 2006 17:16 Temat postu: |
|
|
Podziękowania dla Artura za informacje
Pan z Warszawy bez problemu wysłał mi siłowniki do Wrocławia.
Wszystko działa idealnie, a fachowiec faktycznie bardzo miły.
Więcej takich mechanesów W razie czego piszcie, to podam numer tel.
Pozdrawiam i polecam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 08 Sty 2007 23:26 Temat postu: |
|
|
witam
a ja zamontowałem siłowniki od fiesty oczywiście z pewnymi przeróbkami ale za to klapa otwiera się sama nawet z półą obciążoną głośnikami i nie ma siły żeby sama spadła na łeb (a kilka razy nią dostałem).a przy okazji na szrocie za siłowniki zapłaciłem po dziesiątaku za sztukę plus moja robota
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cieszyn
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec / Kraków
|
Wysłany: 09 Sty 2007 9:42 Temat postu: |
|
|
fajnie ze od fiesty sa takie mocne :O Antyk napisz plz jak je przerobiles bo mnie też czeka taka robota, a chciałbym coś wreszcie zrobić sam i zdjątko jakies jak było, a jak powinno być? bo na pewno sie przyda
POZDRO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 09 Sty 2007 22:16 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Antyk napisz plz jak je przerobiles bo mnie też czeka taka robota, a chciałbym coś wreszcie zrobić sam i zdjątko jakies jak było, a jak powinno być? bo na pewno sie przyda
POZDRO |
jak tylko znajdę chwilkę czasu to opiszę jak to zrobiłem(może "łykend")jakieś zdjęcia też będą a jak aparat da radę to również filmik jak działają
pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cieszyn
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec / Kraków
|
Wysłany: 09 Sty 2007 23:16 Temat postu: |
|
|
a to są te standardowe siłowniki od fiesty co się na allegro kupuje za 40 zeta?
[link widoczny dla zalogowanych] ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 14 Sty 2007 3:06 Temat postu: |
|
|
witam
trochę czasu minęło ale jak obiecałem opiszę moją przeróbkę siłowników do klapy od forda fiesty rocznik +-90 model z jednym siłownikiem
NIE ODPOWIADAM ZA SZKODY POWSTAŁE W WYNIKU NIEUMIEJĘTNEGO POSŁUGIWANIA SIĘ NARZĘDZIAMI OSÓB KTÓRE SKORZYSTAJĄ Z TEGO OPISU. ROBICIE TO NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Po pierwsze - narzędzia
imadło
szlifierka kątowa
spawarka (migomat)
klucz płaski 10mm,12mm i 13mm
wkrętak płaski
wiadro z zimną wodą
kij ok 120 cm
Po drugie - części
siłowniki nissan 100nx kompletne 2szt
siłowniki ford fiesta kompletne 2szt
Po trzecie trochę czasu ,zdolności manualnych i chęci
hmm....a więc do dzieła
Siłownik od nyski wkręcamy w imadło i odcinamy "gumówką"końcówkę z kulką (wkręcana w klapę)
[link widoczny dla zalogowanych]
zdjęcia robiłem kilka dni po fakcie tak więc jest już pospawane
następnie trzeba oszlifować łączenie zawiasu siłownika i zdąć go
[link widoczny dla zalogowanych]
siłownik na razie na bok jeszcze sie przyda
Bierzemy siłownik od forda odkęcamy mocowanie klapy i przykręcamy nasze(zdjęcie 5)
teraz siłownik w imadło (POD ŻADNYM POZOREM NIE WOLNO ŁAPAĆ IMADŁEM SIŁOWNIKA ZA TŁOCZYSKO)
przykładamy siłownik od nyski
[link widoczny dla zalogowanych]
i zaznaczamy na tłoczysku od forda miejsce gdzie kończy się siłownik od nysy(zdjęcie 1 żółte kółko)
siłowniki trzeba ustawić zględem siebie tak jak na zdjęciu 1 zawias ustawić w górę siłownika i i zgrać ze sobą otwory (zdjęcie 1 niebieskie kółko i zdjęcie 4) [link widoczny dla zalogowanych]
uff...robi się lepiej niż pisze
ok siłownik od nyski już niepotrzebny
odcinamy teraz końcówkę od siłownika forda
[link widoczny dla zalogowanych]
i teraz będzie najlepsze spawanie
siłownik zostaje w imadle bo może zabraknąć ręki masa spawary do końcówki nie do siłownika prąd dobrać dość duży (najlepiej przetestować na starym siłowniku)no i spawamy
najlepiej by było zaspawać to spawem ciągłym dookoła ale ja to zrobiłem na dwa razy i też jest ok.zaraz po spawaniu do wiadra z wodą (oczywiście końcówka tłoczyska a nie my )aż całkiem ostygnie.
no i co trudne było?
to teraz trzeba zrobić drugi
Dobra ale do rzeczy
teraz przyda się kij
[link widoczny dla zalogowanych]
podstawiamy pod klapę, przykręcamy siłowniki i... teraz są dwie opcje
jedna silniejsza ale mniej estetyczna
[link widoczny dla zalogowanych]
chociaż jak się zamknie klapę to i tak nie widać
a druga słabsza ale prawie jak oryginał
[link widoczny dla zalogowanych]
Piszę "prawie" ponieważ trzeba zamienić stronami zawiasy i ustawić je tył na przód(zdjęcie 8 )i to wszystko.
Natomiast ta mniej estetyczna to zawiasy zostają po swoich stronach ale trzeba je przesunąć o jeden otwór do góry i trzymają tylko na jednej śrubie ale za to klapa sama leci do góry (zdjęcie 7).
No i to by było chyba wszystko w tym temacie.Mam tylko nadzieję że za bardzo tego nie zagmatwałem.
Wpadł mi do głowy kolejny pomysł tylko trochę za póżno bo siłowniki już pocięte.
Ale ktoś mógłby to zrobić czyli nie ciąć oryginalnych siłowników (tylko przerobić te forda)i wykorzystać je do przedniej klapy jak to jest np.w audi 100
Pozdrawiam wszystkich zapaleńców.
Miłej zabawy i czekam na opinie na ten temat
aha jeszcze jedno gdzie można wrzucić film z aparatu żeby można go było obejrzeć na forum bo mam zrobione dwa filmiki jak się zachowuje klapa w dwóch ustawieniach siłowników a tam gdzie mam zdjęcia nie przyjmuje filmów
pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 14 Sty 2007 3:20 Temat postu: |
|
|
aha zapomniałem dodać
Cytat: | fajnie ze od fiesty sa takie mocne :O |
pewnie ,że są mocne spójrz na zdjęcie klapa stoi na jednym siłowniku
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko dobrze jest je sprawdzić przed zakupem
mój sposób to oprzeć o glebę i nacisnąć go dwoma rękami z całej siły ,jeżeli jest problem z wciśnieńciem to powinno być ok ,no chyba że zardzewiał
nara
idę kimać
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 14 Sty 2007 12:26 Temat postu: |
|
|
No brawo - ten problem NX-owy uważam osobiście za zamkniety:)
Antyk - dobra robota:)
Nawet żeby to komuś zlecić to i tak jest taniej niż zakup oryginalnych siłowników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cieszyn
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec / Kraków
|
Wysłany: 14 Sty 2007 22:47 Temat postu: |
|
|
Antyk nieźle przydało by się wysłać jakiegoś pozytywa dla Ciebie za taki profi opis Gratulacje:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kiechon
Gość
|
Wysłany: 17 Sty 2007 13:11 Temat postu: |
|
|
małe pytanie - właśnie oddałem amorki tylnej klapy do regeneracji - zaproponowałem żeby było 600Nm - czy to nie za dużo? jeszcze mogę to zmienić - tel i facet zmienia
dzięki za odp i pzdr
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 17 Sty 2007 18:07 Temat postu: |
|
|
Cytat: | małe pytanie - właśnie oddałem amorki tylnej klapy do regeneracji - zaproponowałem żeby było 600Nm - czy to nie za dużo? jeszcze mogę to zmienić - tel i facet zmienia |
Ja mam 560 i w zupełności wystarcza... z drugiej strony 600 nie wyrwie mocowań, więc można zostawić[/quote]
|
|
Powrót do góry |
|
|
coobek
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 195
Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 17 Sty 2007 23:09 Temat postu: |
|
|
kiechon napisał: | małe pytanie - właśnie oddałem amorki tylnej klapy do regeneracji - zaproponowałem żeby było 600Nm - czy to nie za dużo? jeszcze mogę to zmienić - tel i facet zmienia
dzięki za odp i pzdr |
Dobrze zrobiłes !!!
Jesli bedzą dwa za mocne to jednym wymienisz sie z któryms z użytkowników co ma słabe i będzie wilk syty i ...
Ja tak zrobiłem z AZIMUSEM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cieszyn
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec / Kraków
|
Wysłany: 17 Sty 2007 23:24 Temat postu: |
|
|
a ile powinno być, żeby było oki (w zimie też)? bo w ogóle nie mam pojecia czy te całe 600 Nm to duzo czy malo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|