Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

kilka problemów z nowo nabyta setką
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo90




Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Maj 2011 11:30     Temat postu: kilka problemów z nowo nabyta setką

witam wszystkich użytkowników forum nissan 100nx!
jestem nowym posiadaczem 100nx-a a takze nowym na tym forum.
mam pytanie do was czy jesli czuc podczas jazdy i postoju spaliny w aucie tak ze az pieką oczy to normalne czy jest cos nie tak, mam nieudolnie pospawany tlumik koncowy czy to moze byc tego przyczyna? od kolegi dowiedzialem sie ze moze to byc przepływomierz do wymiany bo do staje za malo powietrza i wtedy silnik spala same paliwo ktorego do konca nie potrafi przepalic od czasu do czasu strzela spalinami w tłumik. Prosze o porady z gory dzieki:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Maj 2011 15:39     Temat postu:

Uzupełnić informację skąd racz!!! Razz

Nie, nie jest normalne, że w aucie czuć spaliny.
Zacznij od tego, że na postoju podnieś maskę i sprawdź, czy gdzieś do komory silnika nie ulatują (ew możesz lekko przytkać tłumik, by zwiększyć wyciek.[/b]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sirkomla dnia 31 Maj 2011 15:40 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Maj 2011 15:49     Temat postu:

Strzela przy schodzeniu z obrotów? Jeśli tak to źle ustawiony zapłon masz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gaweł




Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław / Zielona Góra
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Maj 2011 16:55     Temat postu:

Masz katalizator, czy został wycięty podczas owych nieudolnych napraw wydechu ?

Brak katalizatora może powodować zapach spalin w kabinie, i tak jak Pawel18PL wspomniał zapłon do ustawienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PittKF




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań<
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Maj 2011 16:59     Temat postu:

miałem podobny problem po zakupie i okazało się że kolektor wydechowy był przykręcony tylko na jedną śrubę, spaliny gromadziły się pod maską, a dmuchawa zaciągała je do wnętrza. co do strzałów z tłumika to też to przechodziłem i pomogła fachowa regulacja mieszanki w gaźniku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Maj 2011 17:59     Temat postu:

PittKF- zakładając, że podał właściwą "płeć" to problem gaźnika go nie dotyczy Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateo90




Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Maj 2011 18:25     Temat postu:

katalizator jest wyciety jest tylko tlumik koncowy nie wiem jakiej firmy ale wiem ze bardzo nieudolnie pospawany sa duze dziury co do kolektora to wydaje mi sie ze jest dobrze przykrecony. mysle ze zobacze na poczatek zaplon i ten wydech jesli smrod nie zniknie to napisze i moze ktos cos jeszcze doradzi. co do silnika to mam pod maska 2l 143km a numer silnika to sr20de:) ogolnie aotko kupilem 120 km za krakowem atko jest narazie w stanie zaplakanym ale szybko sie to zmieni bo jestem lakiernikiem tylko mechanicznie brakuje mi wiedzy i nie zabardzo wiem od czego zaczac ale dziekuje za rady sprawde auto jak piszecie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Maj 2011 18:41     Temat postu:

Zapłon mniej więcej na środek tej fasolki co jest do regulacji jeśli latasz na 95, jeśli 98 to max- Pamiętaj na zapłonie max nie jeździ się na 95 czyt.spalanie stukowe(jeśli nie wiesz co to google ci odpowie)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateo90




Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Maj 2011 19:06     Temat postu:

czyli jesli chce ustawic zaplon pod 98 to musze go ustawic na maxa od tej fasolki to jest wyprzedzenie zaplonu tak:)?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Maj 2011 20:27     Temat postu:

http://www.100nx.fora.pl/forum-ogolne,2/ustawienie-zaplonu,2149.html

http://www.100nx.fora.pl/off-topic,3/przyspieszanie-zaplonu,446.html

iz zacytuję też sam siebie


Thomsonicus napisał:
Zapłon - co to jest i po co w ogóle przy tym kombinować? W dużym uproszczeniu jako "zapłon" w aucie określamy moment kiedy zostanie podana iskra na świecę względem położenia tłoków. Dobrze kombinując ustawieniami zapłonu można uwolnić w aucie kilka dodatkowych koni/niutonków lub poprawić wykres momentu obrotowego na niskich bądź wysokich obrotach. Nie będę się rozpisywał nt. ile/kiedy da, bo jest to sprawa indywidualna. Jak dobrze pogrzebiecie w internecie to znajdziecie wykresy przed i po, ja widziałem takie z Nissanów gdzie różnica była znaczna, szczególnie na wykresie momentu obrotowego.
Zapłon standardowo ustawiany jest w aucie w sposób zrównoważony, można rzec - bezpieczny. Bezpieczny w takim sensie że na takim ustawieniu na pewno nie wystąpi negatywne zjawisko [link widoczny dla zalogowanych], niepożądanego w silnikach benzynowych.
Przejdźmy do konkretów.
Przyśpieszając zapłon zwiększymy dostępny moment obrotowy lub moc dostępną raczej na wysokich obrotach, aczkolwiek zdarza się że zmiana ma aż tak duży wpływ że poprawia się znacznie także "dół". Oczywiście nie ma róży bez kolców, i tak samo jest w tym przypadku. Przyśpieszając zapłon sprawimy że iskra na świecy pojawia się w innym momencie, co sprawi że mieszanka paliwowo-powietrzna zdąży się lepiej lub gorzej wymieszać. Niskiej jakości paliwo (tym samym o niskiej liczbie oktanowej) potrzebuje zapłonu dość mocno "cofniętego", i przy takim paliwie zbyt duże przyśpieszenie zapłonu spowoduje wystąpienie spalania stykowego, czyli samoistnego zapłonu mieszanki spowodowanego ciśnieniem i/lub wysoką temperaturą.
Wniosek - im lepsze paliwo (więcej oktanów) tym bardziej można bezpiecznie podkęcić zapłon tym samym uwalninając trochę ukrytej mocy Nadmienię, że przy instalacjach LPG paliwo ma ok. 100-120 oktanów, więc zapłon można konkretnie podkręcić, czasem aż "do końca" nie sprawia problemów podczas jazdy na LPG.
Do konkretów.
Poniżej opisałem kilka prostych kroków jak taką operację wykonać na silniku w Nissanie, mianowicie GA16DS. Jest cała masa innych silników na których można ręcznie ustawiać zapłon przekręcając w jedną czy drugą stronę aparat zapłonowy.

[attachment=0]111111111111 (Medium).JPG[/attachment]
Interesuje nas urządzenie znajdujące się w zaznaczonym miejscu. Strzałki oznaczają dwie śruby które należy poluzować (nie trzeba odkręcać całkiem!). Przed całą operacją można sobie dla bezpieczeństwa oznaczyć np. markerem jak całość była ustawiona przed zmianami. Wężem gumowym który zasłania część aparatu proszę się nie sugerować, to wąż od mojej instalacji podtlenku LPG Wink
Kręcąc do przodu (zgodnie z ruchem wskazówek zegara, stojąc z boku od strony kierowcy) przyśpieszamy zapłon, ruch przeciwny zapłon opóźnia.
Niektóre auta (np. Primera) posiadają czujniki spalania stukowego, które potrafią nieznacznie opóźnić zapłon aby zmniejszyć skalę występującego zjawiska. Po czym poznać że spalanie jest stukowe jeśli nasz pojazd nie posiada takich czujników? Pierwsze to na pewno słychać że silnik chodzi "dziwnie", w negatywnym tego słowa znaczeniu, dźwięki dochodzące spod maski dają wrażenie jakby ktoś wrzucił garść nakrętek do silnika. Na krótką metę silnikowi nic nie będzie, ale jeśli objaw występuje częściej to należy zapłon opóźnić do wartości bezpieczniejszych, albo spróbować przesiąść się na lepsze paliwo (Pb98?).
Osobiście na przyśpieszonym zapłonie przejeździłem ok. 2000km i nic złego się nie działo. Niestety, z racji zastosowanej zwężki na dolocie (LPG) różnica nie była zbyt duża, jednakże przy instalacjach sekwencyjnych czy przy silniku zasilanym benzynką różnicę będzie czuć na pewno.

edit: [link widoczny dla zalogowanych] tutaj widać wykresy z hamowni po korekcji zapłonu
[size=85]Jako autor tekstu zaznaczam, że nie biorę odpowiedzialności za ewentualne 'check engine' czy inne perypetie. [/size]
[size=65]v. 1.01[/size]


To jeśli chodzi o przestawianie i ustawianie zapłonu w NXie. Jak mocno potrzeba to mogę wrzucić zdjęcie które się nie załączyło teraz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateo90




Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Maj 2011 22:15     Temat postu:

dzieki za wyklad tego bylo mi trzeba konkretna odpowiedz :)pomecze was jeszcze troche pytaniami po kazdym zapaleniu silnika od 2 do 3 sekund graja panewki (mi sie tak wydaje) po tych 3 sekundach wszystko cichnie od czego to moze byc ?? wiem ze nikt z was nie jest wróżką ale moze mieliscie kiedys takie objawy dodam ze jakies chyba rok temu byla robiona kapa silnika pierwszy szlif wału korbowodu
ps. wrzuc te zdjecie jesli mozesz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mateo90 dnia 31 Maj 2011 22:21 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Maj 2011 22:36     Temat postu:

Pewnie trochę mija zanim napompuje olej do głowicy i klepią zawory na sucho na początku. U mnie też tak jest, ale przez 1 sek max. Jaki olej lejesz, 15w40?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateo90




Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Cze 2011 8:49     Temat postu:

ja te auto nie dawno kupilem z rachunku wynika ze jest zalany olejem marki ELF 10w/40 COMPETITION dobry olej? czy polecasz cos innego ? cena nie gra roli bo nie chce oszczedzac na oleju bo to podstawa silnika:) mam jeszcze jeden mankament spod maski przy zapalonym silniku od czasu do szasu slychac bardzo wyraznie metaliczny dzwiek tak jakby lancuch rozrządu szural o prowadnice lub obudowe na rachunku pisze ze wczesniejszy wlasciciel kupil lancuch i go wymienil po dodaniu gazu ten dzwiek sie traci co to moze byc ? nastepne pytanie to jesli nie mam 5 biegu to skrzynia do wymiany 5 wchodzi tak na pol gwizdka i gdy dodam gazu wyskakuje lub slychac zgrzytanie zebów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Cze 2011 9:22     Temat postu:

Wyskskujący piąty bieg to bolączka skrzyń z silnika DE, najtaniej chyba wymienić całą skrzynię; chyba że winna jest nie skrzynia a źle ustawiony wybierak od biegów.
A olej jak olej, każdy swoją rację ma jeśli chodzi o jego wybór. Gdyby to był jakiś "SUper Power 15W40" to bym powiedział że kiszka, a tak to powinien starczyć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateo90




Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Cze 2011 11:25     Temat postu:

olej chyba wymienie bo mam pare wycieków do zlikwidowania takze przy okazji go zmienie a co do skrzyni lepiej kupic seryjna ta ktora mam teraz czy cos lepszego ? bo slyszalem ze podchodzi skrzynia z primery gt albo sunny mam to jakis sens ? jak myslisz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin