Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
kilka pytań - NX- tak ma być? rozwiązanie
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 25 Lut 2006 14:58     Temat postu: kilka pytań - NX- tak ma być? rozwiązanie

Witam serdecznie. Jestem tu nowy Very Happy , powitanko jest w poscie "powitanka"

Przesiadłem się z 323F 1600 16V 92rok (jak będe miał czas,to porównam eFkę z Nx-em) i mam parę pytań odnośnie systemu zasilania- wiadomo wtrysk to wtrysk. A tu mamy gaźnikowca(przebieg ori 160tkm),czyli:

- obroty- z tego co czytałem jest ok,tzn po rozruchu ok.2000, potem lekko gaz i spada na 1200-1300.Jak się jedzie do 1100.Ciepły- przeważnie 800 albo 950 bądź 1100- od czego to zależy? Zauważyłem,że jak wygasze lampy,radio,dmuchawę to spadają do 800obr. z 1100 Shocked

- od czego tu zależy ssanie- we wtrysku od temperatury cieczy ,a tu nie ma czegoś takiego?? Ale od czegoś to musi być zależne...No i doi za zimnym...

- osiągi - nawet,nawet,ale mam wrażenie ,że nie odchodzi jak powinien(choć na różnych paliwach mam rózne odczucia).Czuć taki poryw przy około 4000.(wiadomo moment obrotowy przy 133Nm przy 4000obr.min) Możliwe,żeby EGR nie działał? Mam dzis przczyścić zawór PCV-zobacze co to da.

- zużycie przy spokojnej jezdzie jakies 7,5l. 323F wziela mi przy takiej samej jezdzie równe 7,0l. Tu więc spox.

- gaźnik - odnoszę wrażenie,że rura wydechowa jest lekko czarną sadzą odymiona.Jak to jest u Was? Wiem,że przy padniętej sondzie robi się bogata mieszanka i rura jest czarna-widziałem cos takiego w moim ex-uno 1.5 ale w nismo to jest tylko tak z 30% z tego - ale jest.Czy skoczyć wyregulować gaźnik na analizator spalin?

-Reszta bez uwag.Wnętrze ,lakierek,miodzio! Very Happy Jedynie muszę wymienić przednie amorki, gdyż trochę buja.Tył był wymieniany jeszcze w Niemczech,czyli powinny chwile pośmigać.

Ogólnie zadowolony i myślę,że tak zostanie.
Z góry dzięki za odpowiedź Very Happy

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tarsar dnia 09 Mar 2006 13:32 , w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Radek100nx




Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piskórka (W-wa)

PostWysłany: 25 Lut 2006 18:29     Temat postu:

EGR - wywal lub zatkaj - nie będą ci spaliny lecieć zpowrotem do silnika, zyskasz na elastyczności silnika.

Obroty wg. książki serwisowej 1200 zimny 750+-10% rozgrzany. Sprawdź elektrozawór od ssania.

Zużycie paliwa rewelka!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 25 Lut 2006 19:17     Temat postu:

z obrotami mialem podobnie gdy go obiążylem poborem prądu - ogrzewanie tylnej szyby itp. mialem ok 650... gdy wylaczylem 900 to chyba taki ich urok
Powrót do góry
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 25 Lut 2006 19:47     Temat postu:

[quote="Radek100nx"]EGR - wywal lub zatkaj - nie będą ci spaliny lecieć zpowrotem do silnika, zyskasz na elastyczności silnika.quote]

A jak będzie ze zużyciem zupy? Pójdzie w górę pewnie Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 25 Lut 2006 19:50     Temat postu:

patriko napisał:
z obrotami mialem podobnie gdy go obiążylem poborem prądu - ogrzewanie tylnej szyby itp. mialem ok 650... gdy wylaczylem 900 to chyba taki ich urok

Patriko - u mnie jest na odwrót - ma 1100, powyłączam lampy itd. i sie robi 900. Choć przewaznie trzyma jakies 950, z tego co ostatnio zauważyłem.A czesem trzyma równe 800. Gdzie jest ten elektorzawór od ssania - i co można z nim zrobić???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EnDrIu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25 Lut 2006 19:51     Temat postu:

[quote="tarsar"]
Radek100nx napisał:
EGR - wywal lub zatkaj - nie będą ci spaliny lecieć zpowrotem do silnika, zyskasz na elastyczności silnika.quote]

A jak będzie ze zużyciem zupy? Pójdzie w górę pewnie Rolling Eyes
http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5678&highlight=egr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Radek100nx




Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piskórka (W-wa)

PostWysłany: 25 Lut 2006 21:04     Temat postu:



ściągasz wężyk i ssanie wyłączone. Jeśli na zimnym nie ma różnicy w obrotach to znaczy że uszkodzony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 25 Lut 2006 22:32     Temat postu:

Radek100nx napisał:


ściągasz wężyk i ssanie wyłączone. Jeśli na zimnym nie ma różnicy w obrotach to znaczy że uszkodzony


Dzięki Razz
sprawdzę i zobacze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
0l0




Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 205
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SG\Gliwice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 27 Lut 2006 10:51     Temat postu:

tarsar napisał:

Radek100nx napisał:


ściągasz wężyk i ssanie wyłączone. Jeśli na zimnym nie ma różnicy w obrotach to znaczy że uszkodzony


Dzięki Razz
sprawdzę i zobacze.

No własnie ja też tak mam Sad wydawalo mi sie ze na ssaniu to powinny byc obroty duzo wyzsze a mam tak 1200
Radek100nx napisał:
ściągasz wężyk i ssanie wyłączone.


a ten wezyk mozna zdjac i nic nie wypłynie albo wyfrunie??
zdjac przy zimnym i sprawdzic czy obroty nie spadna??
długo czekac na efekt ??
Radek100nx napisał:
jesli nie spadna to uszkodzony

ale co uszkodzony elektrozawor? mozna wymienicz czy wyczyscia a moze naprawic???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Radek100nx




Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piskórka (W-wa)

PostWysłany: 27 Lut 2006 18:11     Temat postu:

wężyk można zdjąć bez obaw. Zdjecie wężyka na rozgrzanym silniku nie spowoduje żadnej reakcji silnika. Na zimnym wyłączy się ssanie i spadną obroty w ekstremalnych warunkach może zgasnąć silnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 28 Lut 2006 13:57     Temat postu: Re: kilka pytań - NX- tak ma być? Częściowe rozw.

tarsar napisał:


- obroty- z tego co czytałem jest ok,tzn po rozruchu ok.2000, potem lekko gaz i spada na 1200-1300.Jak się jedzie do 1100.Ciepły- przeważnie 800 albo 950 bądź 1100- od czego to zależy? Zauważyłem,że jak wygasze lampy,radio,dmuchawę to spadają do 800obr. z 1100 Shocked


Generalnie trzyma 800,ale po włączeniu lamp,dmuchawy robi się 1100.Wczoraj po daniu w d.... i wyluzowaniu podskoczyly na 1500.
Ssanie działa bdb- dziś było -16 i zero problemów,trzyma na początku ok.2100 a potem 1300.


Cytat:

- od czego tu zależy ssanie- we wtrysku od temperatury cieczy ,a tu nie ma czegoś takiego?? Ale od czegoś to musi być zależne...


nadal nie wiem....

Cytat:

- osiągi - nawet,nawet,ale mam wrażenie ,że nie odchodzi jak powinien(choć na różnych paliwach mam rózne odczucia).


Wina paliwka - zalałem na Arge i gaz do oporu, sekundka i rakietuuu...
Czyli lux:)

Cytat:

- gaźnik - odnoszę wrażenie,że rura wydechowa jest lekko czarną sadzą odymiona.Jak to jest u Was?


No problem- zero dymienia,nawet podczas testu i kręcenia do 6-7tys. zużycie zupy w normie.Po dłuższej trasie rura czysta.Aha- ja mam G-kat(oznaczenie na przedniej szybie),czyli kat ale jakiś inny? Czuć ewidentnie-spaliny nie śmierdzą , tylko jest taki char.zapaszek świadczący o działaniu kata. Więc skład mieszanki wychodzi,że jest lux.

Jedynie co nie sprawdzałem to tego el-zaworu od ssania, brak czasu.No i pasowałaoby może polukać po przewodach podciśnienia.A może się czepiam...



pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AndyP
stary wyjadacz



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: swarzędz

PostWysłany: 28 Lut 2006 14:03     Temat postu: Re: kilka pytań - NX- tak ma być? Częściowe rozw.

tarsar napisał:
tarsar napisał:

- od czego tu zależy ssanie- we wtrysku od temperatury cieczy ,a tu nie ma czegoś takiego?? Ale od czegoś to musi być zależne...


nadal nie wiem....


ssaniem steruje bimetaliczna blaszka. Ale od czego się wygina czy temp płynu czy czegoś innego nie znaju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
0l0




Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 205
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SG\Gliwice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Mar 2006 12:18     Temat postu: Re: kilka pytań - NX- tak ma być? Częściowe rozw.

AndyP napisał:

ssaniem steruje bimetaliczna blaszka. Ale od czego się wygina czy temp płynu czy czegoś innego nie znaju.

no to teraz juz rozumiem Laughing
kiedys gdy bylem u mechanika to powiedzial mi ze nasze nyski maja ssanie wodne. Troche dziwnie mi to brzmiało " Confused: wodne Confused:" - co to niby ma byc, a teraz juz kapuje ze zapewne ciecz w chłodnicy (wspomniana woda) działa na ta blaszkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 02 Mar 2006 13:32     Temat postu: Re: kilka pytań - NX- tak ma być? Częściowe rozw.

0l0 napisał:
AndyP napisał:

ssaniem steruje bimetaliczna blaszka. Ale od czego się wygina czy temp płynu czy czegoś innego nie znaju.

no to teraz juz rozumiem Laughing
kiedys gdy bylem u mechanika to powiedzial mi ze nasze nyski maja ssanie wodne. Troche dziwnie mi to brzmiało " Confused: wodne Confused:" - co to niby ma byc, a teraz juz kapuje ze zapewne ciecz w chłodnicy (wspomniana woda) działa na ta blaszkę.


Czyli z tego wynika, że im szybciej łapie temperature,tym szybciej obniża ssanie.Tak jak przy jakimkolwiek wtrysku. Kiedyś zwróciłem uwagę na to- jeszcze nie było temperatury nominalnej na zegarze(może tak na 50-60%) i obroty jałowe wynosiły 800 , czyli już nie "ssaniowe" 1200-1300.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dami@79




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: 03 Mar 2006 23:55     Temat postu: Re: kilka pytań - NX- tak ma być? Częściowe rozw.

tarsar napisał:


Generalnie trzyma 800,ale po włączeniu lamp,dmuchawy robi się 1100.

I tu pojawia się problem bo do tej pory czyli jakiś rok, miałem na odwrót czyli obroty były ok 800-900 a po właczeniu świateł ,ogrzewania itp spadały czasem sporo bo do 500 a od dziś jest na odwrót czyli bez poboru pradu ok 600-700 a po włączeniu swiateł czy nawiewu skaczą do 900-1000.Troche mnie to niepokoi bo z tym się jeszcze nie spotkałem a zrobiłem juz nyską ponad 20000tys km.Z czym to może byc zwiazane i gdzie szukać przyczyny?? Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin