Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Konie i Niutony
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cieszyn




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec / Kraków

PostWysłany: 21 Paź 2006 15:55     Temat postu: Konie i Niutony

Tyle się mówi przy tuningu o koniach mechanicznych (KM) i Niutonometrach (NM)[na pewno dobrze rozszyfrowałem skrót? ]. O ile wiem że kuce są od tego żeby nasze autko miało większą moc, a dzięki temu szybciej się zbierać i szybciej jeździć, to do czego są NM? i co jest ważniejsze? Moglibyście tak w przystępny sposób wytłumaczyć, ale tak po fachowemu też troche

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 21 Paź 2006 16:20     Temat postu: Re: Konie i Niutony

Cieszyn napisał:
Tyle się mówi przy tuningu o koniach mechanicznych (KM) i Niutonometrach (NM)[na pewno dobrze rozszyfrowałem skrót? ]. O ile wiem że kuce są od tego żeby nasze autko miało większą moc, a dzięki temu szybciej się zbierać i szybciej jeździć, to do czego są NM? i co jest ważniejsze? Moglibyście tak w przystępny sposób wytłumaczyć, ale tak po fachowemu też troche

Różne mądre głowy debatowały nad kwestią co ważniejsze - moc czy moment. I do niczego nie doszły.
Tu możesz się nieco dokształcić z teorii:
http://www.mt.com.pl/num/09_01/mommoc.htm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 22 Paź 2006 6:43     Temat postu:

Dlamnie to jest tak moc(Km) odpowiada ze predkosc a moment oborotowy(Nm) za "kopa". na przykladzie roweru gorskiego:) przelozenie 1-7 ogormy moment obrotowy mozna smigac na jednym kole wjechac pod kazda gorke i nie umrzec:) ale rozpedzic sie na tym przelozeniu to nie bardzo :p Natomiat przelozenie 3-7 zapewnia duza predkosc ale zeby ja osagnac trzeba troche czasu i wysiłku.

I jak troche jasniej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieszyn




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec / Kraków

PostWysłany: 22 Paź 2006 7:53     Temat postu:

No troche troche... ale to i tak zagmatwane tematy musze sie jeszcze dokształcić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seba




Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Paź 2006 11:51     Temat postu:

ja to rozumuję po chłopsku Wink na rowerach od dawna nie jeździłem ale podobnie sobie tłumaczę jak Gościu- moment odpowiada za przyspieszenie, konie za prędkość. a co jest ważniejsze? to zależy od przeznaczenia auta- czy na prostą, na tor czy zwykłą dynamiczną jazdę po mieście. z momentem też nie ma co przesadzać bo opony nie przeniosą tego na drogę i zamiast zysków będą straty.
konie i niutonometry idą w parze- nie można uzyskać dobrych osiągów mając jedno nieproporcjonalne do drugiego.
chociaż mogę się mylić bo się na tym zbytnio nie znam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
iro




Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 22 Paź 2006 13:10     Temat postu:

a mi sie wydaje ze w danum momecie obrotowym uzyskujesz najwieksza moc KM czyli max ale tez nie jestem do konca pewny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 22 Paź 2006 13:58     Temat postu:

Seba napisał:

konie i niutonometry idą w parze- nie można uzyskać dobrych osiągów mając jedno nieproporcjonalne do drugiego.


Oczywiście że KM i Nm idą w parze i tak jest najlepiej, ale są przypadki ekstremalnie niskich Nm w stosunku do mocy i na odwrót, zdarza się to nawet w szybkich autach. Np. Hondy 1.6 z VTec'ami mają wyjątkowo niski moment obrotowy dajmy na to jakieś 120Nm i przy tym dużo mocy, i przyzwoite osiągi, ale to dlatego że z małej pojemności nie uzyska się dużego momentu. Odwrotnie jest w samochodach amerykańskich gdzie ogromne pojemności jak 5.7 L mają zaledwie 345 koni a przy tym ok. 500Nm, nie wspomnę już o dieslach gdzie mamy z poj 1.9 jakies 300Nm i tylko 100kucyków.
Powrót do góry
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 22 Paź 2006 14:29     Temat postu:

Bardzo wazny w tych Mn i HP jest krzywa danej wartosci, jak moment jest wysoki i plaski to bomba

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 22 Paź 2006 20:24     Temat postu:

Gościu napisał:
Bardzo wazny w tych Mn i HP jest krzywa danej wartosci, jak moment jest wysoki i plaski to bomba


bardzo łatwo można to poprawić właśnie przy pomocy SMT6 i wtedy im mniej poszarpana krzywa tym płynniejsze przyspieszanie.

Za ok. tydzień mój Nissan będzie strojony na hamowni bo właśnie skończyłem docierać silnik po remoncie i obróbce głowicy.
Ciekawe czy mocy i momentu przybędzie, czy wręcz odwrotnie, bo z głowicami to delikatna sprawa i trzeba się na tym znać.. Rolling Eyes ja się nie znam ale mam nadzieję, że głowicowiec był dobrym fachowcem Wink
Powrót do góry
Seba




Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Paź 2006 6:21     Temat postu:

ceremony napisał:
Hondy 1.6 z VTec'ami mają wyjątkowo niski moment obrotowy dajmy na to jakieś 120Nm i przy tym dużo mocy, i przyzwoite osiągi, ale to dlatego że z małej pojemności nie uzyska się dużego momentu. Odwrotnie jest w samochodach amerykańskich gdzie ogromne pojemności jak 5.7 L mają zaledwie 345 koni a przy tym ok. 500Nm, nie wspomnę już o dieslach gdzie mamy z poj 1.9 jakies 300Nm i tylko 100kucyków.
tu faktycznie- japońce z małych pojemności wyciągają ile się da dlatego samochodzy chodzą jak maszynki do włosów, a amerykańce wielkich pojemności już nie rozbudowują- stąd te 'bulgoty' Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 23 Paź 2006 9:11     Temat postu:

W naszych Nissanach fajne jest to, że Nm i KM rosną w miarę równowmiernie w stosunku do siebe podczas modyfikacji, nie mamy ani zamało jednego ani drugiego, wszystko akurat a do tego wysokie obroty, czyli to co każdy lubi Twisted Evil miedzy innymi dlatego Nissan jest wyjątkową marką.. Cool
Powrót do góry
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 23 Paź 2006 23:02     Temat postu:

O to ja tez z checia odwiedze hamowinie moze jakas znizke dostaniemy musze zobaczyc ile dal ten uklad wydchowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Coobcio
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Paź 2006 1:54     Temat postu:

Hehe mam nadzieje że Ceremo mi jaj nie urwie Wink
Jego dawny wykres po wymianie wałków i wstępnym strojeniu:


Ps. Moc to jest nic innego jak przelicznik momentu obrotowego przez obroty... Im wiecej momentu mamy tym bardizej sięodpychamy, w seryjnych silnikach bywa tak że jest sporo momentu na dole ale brakuje go na góże (auto tam jest mulaste) i dlatego kiepsko przyspiesza... JAkby nie zmienić max wartości momentu obrotowego a przenieść go jedynie w górę to uzyskamy ekstra konie i poprawe przeyspeiszenia (kosztem elastyczności).
Jak wiadomo w sprincie korzysta się w przedziale wysokich obrotów...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 27 Paź 2006 3:55     Temat postu:

Kuba nie wiem skąd wytrzasnąłeś ten wykres, ale to nie jest mój wykres, ja serii nie hamowałem, a jak bylismy na hamowni po wałkach to było 165 KM zapierwszym razem, a to jakieś z dupy wartości tu są, jesteś pewien, że to moja nysa? jakieś: "nissan 100nx z większą zwężką" przecież to nie ja.. Rolling Eyes
Powrót do góry
Seba




Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 27 Paź 2006 4:09     Temat postu:

Ceremony oj czemu nie chcesz się przyznać? Wink masz jakieś swoje wykresy?

Coobcio- fajnie że tu jesteś. chętnie czytam ciebie na nkp i fajnie że teraz i tu będziesz świecił wiedzą
ps. samo przesunięcie momentu obrotowego może dodać lub odjąć konie?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin