Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NadiR
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: 12 Sie 2007 17:30 Temat postu: Kontrolka od ręcznego.. naprawa Wrocław PILNE !!! |
|
|
Od 2 dni świeci mi kontrolka od ręcznego - płynu lekko ubyło już 2 raz, (1-szym razem dolałem, mnięło jakieś 1,5 miecha i powtórka z rozrywki, jest może 1mm nad min.) Czyżby klocki? Dziwne bo zmieniałem razem z tarczami 11.5k km temu na Ferrodo P. czyli P jak podróby? (klocki te z zewnątrz są dość grube jeszcze, oględzin tych od wewnątrz jeszcze nie przeprowadziłem, wiem że ścierają się szybciej, ale aż tak ?)
Czytałem już o tym topicu i zrobiłem tak jak pisali/ście i dalej nic oprócz jednego - ponoć jakieś przełączniki w okolicy hamulca ręcznego, gdzie one są?
TX!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez NadiR dnia 30 Sie 2007 10:10 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gruby
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Sie 2007 21:00 Temat postu: |
|
|
poruszaj dzwignia rekawa na boki i w dol docisnij. jak bedzie gasla to zanzcy ze to to... ja mialem ten broblem jak na rekawie troche pojezdzilem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
NadiR
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: 13 Sie 2007 19:53 Temat postu: |
|
|
Spróbuje moż akurat
Ale zauważyłem taki niebieski pasek (niewielki) na tarczy i poczytałem o tym przypadku i co się dowiedziałem: prawdopodobnie klocek ham. w gnieździe zacisku nie porusza się swobodnie, zakleszczone tłoczki, zacisk nieoczyszczony, brak smarowania lub niewłaściwe klocki hamulcowe (to akurat odpada bo są identyczne jak poprzednie ATE).
Proponujesz coś z w/w ?
fotki - przydadzą się innym KONTROLA TARCZ HAMULCOWYCH:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 13 Sie 2007 21:22 Temat postu: |
|
|
nie wiem jak jest z kontrolką od ręcznego czy ona odpowiada defakto za poziom płynu ale nie wydaje mi się proponuje zobaczyć czy nie ma problemu ze stycznikiem od lampki od ręcznego tyle odemnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Sie 2007 23:35 Temat postu: Re: Kontrolka od ręcznego.. |
|
|
NadiR napisał: | Od 2 dni świeci mi kontrolka od ręcznego - płynu lekko ubyło już 2 raz, (1-szym razem dolałem, mnięło jakieś 1,5 miecha i powtórka z rozrywki, jest może 1mm nad min.) Czyżby klocki? Dziwne bo zmieniałem razem z tarczami 11.5k km temu na Ferrodo P. czyli P jak podróby? (klocki te z zewnątrz są dość grube jeszcze, oględzin tych od wewnątrz jeszcze nie przeprowadziłem, wiem że ścierają się szybciej, ale aż tak ?) |
Zastanawia mnie ubywający płyn i jego co 1.5 miesięczne dolewanie. Jesteś pewny że nie masz wycieku z układu? Ubywający płyn może być również spowodowany starością wężyków łączących zaciski - tzw. zjawisko puchnięcia ich. Wyciek z zacisków czy bębnów który trwa 1.5 miesiąca może okazać się ciężki do zlokalizowania. Najlepiej to rozebrać po kolei każde z kół i zobaczyć czy tłoczek zacisku/szczęk się nie poci oraz w jakim stanie są okładziny.
Gti ma na zbiorniczku wyrównawczym czujnik, ale czy zaświeca on ręczny to nie wiem. Wiem że jak kończyły mi się klocki na tyle, to ręczny palił mi się od zakrętu do zakrętu, a gasł jak hamowałem.
Tak na marginesie... przyznałbyś się, że te 11.5kkm zrobiłeś w ciągu 1.5 miesiąca i zjechałeś kloce na ziobro milimetrów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
NadiR
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: 14 Sie 2007 12:06 Temat postu: Re: Kontrolka od ręcznego.. |
|
|
foster napisał: | NadiR napisał: | Od 2 dni świeci mi kontrolka od ręcznego - płynu lekko ubyło już 2 raz, (1-szym razem dolałem, mnięło jakieś 1,5 miecha i powtórka z rozrywki, jest może 1mm nad min.) Czyżby klocki? Dziwne bo zmieniałem razem z tarczami 11.5k km temu na Ferrodo P. czyli P jak podróby? (klocki te z zewnątrz są dość grube jeszcze, oględzin tych od wewnątrz jeszcze nie przeprowadziłem, wiem że ścierają się szybciej, ale aż tak ?) |
Zastanawia mnie ubywający płyn i jego co 1.5 miesięczne dolewanie. Jesteś pewny że nie masz wycieku z układu? Ubywający płyn może być również spowodowany starością wężyków łączących zaciski - tzw. zjawisko puchnięcia ich. Wyciek z zacisków czy bębnów który trwa 1.5 miesiąca może okazać się ciężki do zlokalizowania. Najlepiej to rozebrać po kolei każde z kół i zobaczyć czy tłoczek zacisku/szczęk się nie poci oraz w jakim stanie są okładziny.
Gti ma na zbiorniczku wyrównawczym czujnik, ale czy zaświeca on ręczny to nie wiem. Wiem że jak kończyły mi się klocki na tyle, to ręczny palił mi się od zakrętu do zakrętu, a gasł jak hamowałem.
|
Ale widać ewentualnie jaieś plamy na posadce czy ? Bo jeśli to jakiś wyciek to u mnie jest suchutko.
Będę rozbierał cały zacisk,
psprawdzam tłoczki czy nie zakleszczone.
foster napisał: |
Tak na marginesie... przyznałbyś się, że te 11.5kkm zrobiłeś w ciągu 1.5 miesiąca i zjechałeś kloce na ziobro milimetrów |
Coś Ty Zmieniałem w grudniu 2k6.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac1602
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Sie 2007 19:40 Temat postu: |
|
|
Depnij kilka razy na hamulec w garażu, to zobaczysz. Może tak być, że dopiero podczas hamowania (przy zwiększonym ciśnieniu) wycieka.
U mnie zaczęło się od małej dziurki, a potem się dosłownie lało.. Przewody do wymiany.
Z tego co wiem kontrolka świeci, gdy jest mało płynu lub gdy klocki są do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
NadiR
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: 15 Sie 2007 1:00 Temat postu: |
|
|
Jednak to nie ręczny. Dolałem płynu i kontrolka już nie świeci. Niew wiem czy to wyciek bo nic nie widze żeby kapało także pozostaje rozebrać zacisk i sprawdzić tłoczki oraz cylinderki na przewodach.
Klocki napewno są ok. bo to nie możliwe żeby w tak krótkim czasie się starły. "5zł" nie kosztowały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 16 Sie 2007 11:49 Temat postu: |
|
|
kontrolka sygnalizuje stan płynu,tez tak miałem,u mnie spowodowany brak płynu był lipnym stanem tłoczka,ktroy poprostu był skorodowany i puszczał płyn bo nie nie przylegal gładko do gumki i miał wżery,wymieniłem tłoczek przeczysciłem cały zacisk i problem znikł,ubywa płynu ale naprawde delikatnie,a jaki problem z dostaniem tłoczka lub nawet zacisku....szok
|
|
Powrót do góry |
|
|
NadiR
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: 30 Sie 2007 10:02 Temat postu: |
|
|
Co się okazało mam do wymiany przwody hamoulcowe :/ : od pompy po prawe koło.
Kto z Wrocławia orientuje się gdzie robią w miare dobrze układy hamulcowe??
PILNE!!!
W Środzie Śl. krzyczą 300-350 zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzesba
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Kawice
|
Wysłany: 14 Cze 2008 10:16 Temat postu: |
|
|
u mnie ostatnio kontrolka tez sie zapalila i gasnie dopiero kiedy przyhamuje ale nie recznym tylko normalnym hamulcem albo gasnie kiedy przyspieszam :/ jaka moze byc tego przyczyna??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukkil
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grodzisk Mazowiecki Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Cze 2008 17:22 Temat postu: |
|
|
witam,
sprawdz czy nie masz za malo plynu hamulcowego w zbiorniczku. Wtedy kontrolka od recznego sie zaswieci. A jesli masz za malo to sprawdz szczelnosc ukladu czy nigdzie nie ma wyciekow no i sprawdz grubosc klockow hamulcowych (im sa ciensze tym plynu w zbiorniczku mniej bo tloczki sa bardziej wypchniete) ja tak mialem,
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ga9467
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16 Cze 2008 8:14 Temat postu: |
|
|
Ja robiłem u siebie z przodu cały układ hamulcowy, zostały wymienione też tłoczki i z tego co się orientuje identyczne są od Daewoo Tico, robiłem to u mechaniorów którzy robią tylko układy hamulcowe i też mieli problem ze znalezieniem tłoczka a jak był to strasznie drogi i stwierdzili że identyczny jet od Tico przejechałem juz koło 20tyś km i jak na razie jestem zadowolony wszystko chodzi ok. A jezeli chodzi o ten stan płynu hamulcowego to jestem pewny że jest spowodowany uszkedzeniem tłoczka i wycieraniem się klocka od strony wewnętrznej miałem to samo.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|