Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Kopci na niebiesko

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmielu




Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Lis 2015 9:53     Temat postu: Kopci na niebiesko

Witam!

Tydzień temu skusiłem się na 100NX. Niestety zauważyłem dzisiaj, że auto po dodaniu gazu na wysokich obrotach znacznie kopci na niebiesko Sad Co jest tego powodem? Jakie będą przybliżone koszta naprawy? Czy jest sens naprawiać, czy lepiej wymienić serce?

Druga sprawa:

Po czym rozpoznać jaki się ma kod silnika?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmielu dnia 01 Lis 2015 9:54 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulus




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 875
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Lis 2015 11:42     Temat postu:

odonśnie kopcenia na niebiesko to 100 % pali olej generalnie naprawa jest mało opłacalna lepiej wymienic silnik (chyba że ogarniesz to sam) a skoro pali olej to pilnuj poziomu oleju, można tak jeździc teoretycznie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chmielu




Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Lis 2015 20:13     Temat postu:

A powiedz mi kolego jak rozpoznać jaki się ma kod silnika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Lis 2015 7:00     Temat postu:

W pierwszym pierwszym temacie do przeczytania na forum jest.

http://www.100nx.fora.pl/slowo-wstepne-czyli-przeczytaj-zanim-cos-napiszesz,10/jaki-mam-silnik,6197.html#81061


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chmielu




Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Gru 2015 20:28     Temat postu:

Jeszcze raz wracam do tematu. Chciałbym, żebyście koledzy mi opisali jakie mogą być przyczyny. Auto ogólnie kopci na niebiesko tylko po odpaleniu jak trochę postoi, niejeżdżone, jak się trochę zagrzeje to przestaje. To, że pali olej jest logiczne tylko w jaki sposób on się dostaje do benzyny? Pierścienie? Drugie moje pytanie czy tylko w 100nx montowali 16de czy w innych Nissanach też?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulus




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 875
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 15 Gru 2015 20:53     Temat postu:

ga16 bylo w sunny, primera almera 100nx serenie i jeszcze czymś ;p a olej to albo pierscienie albo uszczelniacze zaworowe (to 2 bardziej prawdopodobne)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Gru 2015 22:30     Temat postu:

GA16DE lądowało może w 20 modelach. Nawet w dostawczakach chyba montowali. U nas najczęściej Sunny/Primera/Almera/NX. Było jeszcze w Sentrze i paru JDM/USDMowych wynalazkach. Na Wikipedii poczytaj.
Jak tak masz to też strzelam uszczelniacze zaworowe. Jak postoi na 1000 rpm to po dodaniu gazu też niebiesko? Olej nie schodzi na bagnecie? Pod korkiem olejowym nie jest "kisiel"? W zborniczku płynu chłodniczego nie ma kisielu wodno-olejowego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
delus8307
stary wyjadacz



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 787
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz City
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Gru 2015 0:27     Temat postu:

Uszczelniacze zaworowe także obstawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chmielu




Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Gru 2015 12:56     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
GA16DE lądowało może w 20 modelach. Nawet w dostawczakach chyba montowali. U nas najczęściej Sunny/Primera/Almera/NX. Było jeszcze w Sentrze i paru JDM/USDMowych wynalazkach. Na Wikipedii poczytaj.
Jak tak masz to też strzelam uszczelniacze zaworowe. Jak postoi na 1000 rpm to po dodaniu gazu też niebiesko? Olej nie schodzi na bagnecie? Pod korkiem olejowym nie jest "kisiel"? W zborniczku płynu chłodniczego nie ma kisielu wodno-olejowego?


Jak postoi na 1000 rpm i dodaniu gazu nie kopci. Olej schodzi na bagnecie, pod korkiem nie ma kisielu i w zbiorniczku też.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Gru 2015 15:39     Temat postu:

To ja w takim razie obstawiam zużyte pierścienie tłokowe. Panowie, pomiar ciśnienia na cylindrach wykaże takie zużycie? Czy raczej ciśnienie będzie standardowe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian116




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Sty 2016 22:00     Temat postu:

Zmieniałem ostatnio Ga16, kopcił na niebiesko na wysokich obrotach dość znacznie, przy odpaleniu czasem, bardzo rzadko puścił dymka, ale na zimnym dać mu nawet 2 tyś obrotów i niebiesko, chodź i tu reguły nie było, zużycie oleju hmm..dobry litr na tysiąc, po rozkręceniu silnika na kawałki stwierdzam zapieczone na amen pierścienie olejowe, silnik do końca miał moc, sprężanie wg. zegara wzorowe, spróbuj może najpierw wykręcić świece i zalać tłoki naftą lub czymś innym żeby rozpuścić nagar

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Sty 2016 13:37     Temat postu:

Ja tak miałem w Swifcie 1.3 rocznik 2013 przez lubryfikator z LPG. Zakleiło na amen.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Sty 2016 21:51     Temat postu:

co tu duzo mówić jak kopci na niebiesko to remont albo wymiana motoru

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulus




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 875
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Sty 2016 22:41     Temat postu:

jeszcze mozna poprostu dolewac oleju az padnie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin