Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Mam już setkę pół roku i takie objawy...zobaczcie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaczorw




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kaczory/k. Piły
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Lis 2007 11:02     Temat postu: Mam już setkę pół roku i takie objawy...zobaczcie

Silnik na wtrysku (koniec 1993roku), pali na dotyk, po odpaleniu normalnie wkręca się na obroty -ok 1100-1200, potem jak już jest cieplejszy to spada na 900. Z autka jak na razie jestem bardzo zadowolony - mam nadzieję, że będzie tak nadal.Nie ma problemu z przyspieszaniem, jeżdze przepisowo ale prędkości rzędu 150-160km/h osiaga bez żadnych dławień itp...trwa to chwilę.
Problem polega na tym, że podczas jazdy gdy go wezmę na luz...np. jadę 100 i wezmę go na luz to obroty spadają na 900 i autko się kula...natomiast gdy chcę np zredukować z 3 biegu na 2, wciskam więc sprzegło i przłączam bieg...a obroty wtedy spadają do ok 500 i zaraz po chwili unoszą się do 900 i wszystko jest cacy.Nigdy mi nie zgasł ale nie wiem czy tak może byc i czym to jest spowodowane. Pali mi 6,5l średnio - głównie trasa i normalne prędkości - więc tu jestem pozytywnie zaskoczony bo spodziewałem się więcej. Filtr powietrza mam nowy, świece ngk też od kilku dni - a z tymi obrotami się nie zmieniło. Kupiłem jeszcze wczoraj filtr paliwa - bo mam jeszcze niemiecki - może mieć ok 80tys przebiegu na tym filtrze.
Czy też ktoś miał taki problem??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ged




Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 13 Lis 2007 12:41     Temat postu:

Myślę, że jest to normalne zachowanie.
To wygląda trochę tak, jakby się rozpędził za bardzo w zmniejszaniu obrotów, by po chwili wrócić do normalnych ok. 900obr/m.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bozaaa




Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 13 Lis 2007 13:23     Temat postu:

Ja miałem podobne zachowanie (ale nie wiem czy to chodzi o to samo). Samochód w miejscu na luzie trzymał obroty, szybkie dodanie i odpuszczenie gazu na jakieś 3tys obrotów powodował spadek na ok. 500 obrotów a za chwile wyrównanie do normalnego poziomu ok. 800. U mnie pomogła wymiana wężyków podcisnienia (ale ja mam jeszcze gaźnik)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jjj




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LOOOBLYN

PostWysłany: 14 Lis 2007 9:48     Temat postu:

Witam, przyczyn może byc kilka, weżyki chyba nie bo silnik chodzil by nierówno. Na początek rozbierz dolot i wyczyść przepustnicę, przeplywomierz specjalnym preparatem do gażników( kupisz w każdym supermarkecie) Powinno pomóc i nie wpędzi cię w koszta. Opis jest na stronie nissanklub.pl
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaczorw




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kaczory/k. Piły
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lis 2007 10:55     Temat postu: ok

zrobię tak jak napisałeś.najdziwniejsze jest to, że na silniku zimnym nie ma takich zachowań - dopiero na ciepłym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati1411




Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz (WLKP)

PostWysłany: 15 Lis 2007 16:20     Temat postu:

Dopisze sie do tematu. Ja mam podobnie tylko ze w GTI. I na zimnym, trzyma te 1300 obrotów no ale jak dolatuje do świateł to obroty spadają z powiecmy 4tyś. To najpierw spadają do jakiś 400-500 obrotów a dopiero po chwili wraca te 1300 jak to powinno być na ssaniu. NA ciepłym problem znika. Tak jak by mu sie ssanie zawieszało na chwile. Co to moze być? Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ged




Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 15 Lis 2007 23:20     Temat postu:

Ostrzeżenie: Poniższa wypowiedź, to moje przypuszczenia na ten temat.

Wszystko zależy od czasu, w którym te 400-500 obrotów się utrzymuje.

Jeśli jakąś sekundę, bądź mniej to myślę, że to normalne.
Bo silnik "schodząc" gwałtownie z obrotów może się pogubić i ma tą sekundę na przywrócenie normalnej pracy.

Jeśli na dłużej, to faktycznie może być coś nie tak. I myślę, że trzeba by sprawdzić filtry, olej, kable i oczywiście owe ssanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaczorw




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kaczory/k. Piły
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Lis 2007 23:23     Temat postu: u mnie

u mnie schodzą dosłownie na sekundę, nie dłużej...więc powinno być ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati1411




Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz (WLKP)

PostWysłany: 16 Lis 2007 18:38     Temat postu:

Wymieniłem wszystkie filtry (poza paliwa) świece oraz kable. Jedyne co zostało to lambda ale cholera wie czy ona ma na to wpływ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Lis 2007 20:11     Temat postu:

u mnie tez kiedys tak bylo, tzn jak dojezdzalem do skrzyzowania to obroty potrafily spasc do 500, auto czasem lekko przygasalo a po chwili wskakiwaly normalne obroty.

przyczyna? pewnie nie uwiezycie ale wezyki podcisnienia ;] kilka z nich pospasalo i zaczely dziac sie takie dziwne rzeczy

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaczorw




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kaczory/k. Piły
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Lis 2007 21:12     Temat postu: podciśnienie

ale to w gaźnikowcu...a jak tak jest na wielopunkcie??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AndyP
stary wyjadacz



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: swarzędz

PostWysłany: 16 Lis 2007 23:46     Temat postu:

może przepływka się psuje? nie wiem, gdybam se.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin